Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua ärsyttää kaupunkilaisten oletus, että koko muu suomi on jotain erämaata.

Vierailija
06.04.2026 |

Pikkukunnistakin on heidän käsityksensä mukaan ainakin 100km palveluiden ääreen. Töitä ei ole suurten kaupunkien ulkopuolella lainkaan, ei kauppoja eikä mitään palveluita. Kaikki on ihan kuollutta, että mitään tapahdu missään. Tällaisen käsityksen saa heidän kommenteistaan. Heillä on ihan hirveästi ennakkoluuloja, eivätkä he edes oikeasti tiedä asiasta mitään. 

Kommentit (151)

Vierailija
1/151 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse helsinkiläisenä kannatan sitä, että kaupungin konsepti lopetettaisiin ja ihmiset hajaantuisivat maaseudullle harjoittamaan omavaraisuutta. 

Vierailija
2/151 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin. Olin 10kk töissä pikkukunnassa ja asuin kunnan keskustassa ja ajattelin etukäteen, että varmasti on kaikenlaista hauskaa tekemistä. Ei, ei ollut. Sen jälkeen ymmärsin miksi porukka alkoholisoituu noissa paikoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/151 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

bönde on bönde ja kaikki oleellinen tapahtuu kehätien sisäpuolella metropolialueella. Se on nykypäivää,mutta näemmä toiset haikailee viiskytluvun pirtteihin ja ulkovessoihin. Maailma muuttuu, et sillee.

Vierailija
4/151 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeassahan he pitkälti ovat. Suomi on suurilta osin pelkkää periferiaa pääkaupunkiseudun ulkopuolella. Insestiä, sukurutsaa, pontikan ja kiljun keittoa ja apatiaa.

Niin se varmaan onkin, jos pysyt siellä kuplassasi tutustumatta koskaan elämään sen ulkopuolella.

Vierailija
5/151 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin keskustassa asuvana ajattelen just niin. Ja olen oikeassa. Kaikki muu Suomessa on ihan karmeeta. Välttelen. 

Vierailija
6/151 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

bönde on bönde ja kaikki oleellinen tapahtuu kehätien sisäpuolella metropolialueella. Se on nykypäivää,mutta näemmä toiset haikailee viiskytluvun pirtteihin ja ulkovessoihin. Maailma muuttuu, et sillee.

Kommenttisi perusteella kaupunkilaiset ovat ihan samanlaista umpimielistä paskaporukkaa kuin landet, joita tykkäätte haukkua.

Vierailija
7/151 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingin keskustassa asuvana ajattelen just niin. Ja olen oikeassa. Kaikki muu Suomessa on ihan karmeeta. Välttelen. 

Helsingin keskusta on asuinpaikkana syvältä.

Vierailija
8/151 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöndellä ei ole oikeasti MITÄÄN tekemistä Suomessa muuta kuin päihteet ja nettitrollailu

Vierailija
9/151 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei erämaata, peltoa.

Vierailija
10/151 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä mitä muut ajattelevat?

Vierailija
11/151 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Toisaalta jos maalla ei ole autoa ja rahaa, tulee äkkiä äitiä ikävä. Kuten kaupungissakin. Välimatkat pitkät kummassakin. Ellei pikkukaupunki ja palveluja kuten marketit.

Vierailija
12/151 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingin keskusta on asuinpaikkana syvältä.

Älä vaan muuta tänne. Parempi paikka just ilman tollasia.

Ei tulisi mieleenkään muuttaa. Mutta sehän on sitten win-win, koska minäkään en halua tavata kaikki stereotypiat täyttävää kaupunkilaismoukkaa, joka haukkuu muita ihan huvikseen.

Vierailija
13/151 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin. Olin 10kk töissä pikkukunnassa ja asuin kunnan keskustassa ja ajattelin etukäteen, että varmasti on kaikenlaista hauskaa tekemistä. Ei, ei ollut. Sen jälkeen ymmärsin miksi porukka alkoholisoituu noissa paikoissa.

Kaupungissahan ei juoppoja ja nistejä ole. Ja ihmisethän alkoholisoituu ihan sen takia, ettei niillä ole tekemistä.

Vierailija
14/151 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siellä myös kesämökkejä. 

Vierailija
15/151 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lande ei sovi sellaisille jotka vaativat ohjattua tekemistä. Lande on DIY-harrastajien paikka.

Vierailija
16/151 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pöndellä ei ole oikeasti MITÄÄN tekemistä Suomessa muuta kuin päihteet ja nettitrollailu

Böndellä on hyvä harjoittaa bänditoimintaa :D

Ei ole pahemmin kukaan ulisemassa desibeleistä...

Vierailija
17/151 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kotona ryypätä

Vierailija
18/151 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläisten pääkaupungissa ollaan kovasti kopeita. Se on aitoa venäläistä mentaliteettia. Ilmeisesti kirjoittajat eivät ole valoisaan aikaan laskeutuneet Vantaan lentokentälle, sillä silloin tietäisivät, että paitsi Pääkaupunkiseutu, myös Helsinki ja Espoo ovat pitkälti metsää. Sen kutsuminen metropoliksi on lähinnä huvittavaa, mutta mikä ettei, kun sen tekee omalla rahalla. Kaikki julkinen metropolihaihattelu on lopetettava.

Jos kerran lentää vaikkapa Lappeenrannasta, Vantaalta tai Turusta Rovaniemelle tai Kittilään, näkee nousussa metsää ja vähän rakennelmia, minkä jälkeen seuraavat 900 km näkyy metsää, muutama järvi ja Oulun kohdalla soita. Laskeutumisen kohdalla näkyy talvinen metsä, vähän valoja ja luminen lentokenttä.

Suomi on metsää, järviä ja merenrantaa.

Vierailija
19/151 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lande ei sovi sellaisille jotka vaativat ohjattua tekemistä. Lande on DIY-harrastajien paikka.

Omassa pikkukunnassani on ainakin kaikenlaista kurssia ja yhdistystä, jonka toimintaan pääsee mukaan halutessaan. Mutta se taitaa olla enemmän sellaista yhdessä tekemistä, kuin sitä että joku viihdyttää sinua. Mutta kyllä kaikenlaista viihdykettäkin järjestetään, kesäteatteria ja elokuvailtoja ym.

Vierailija
20/151 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hehän ovat oikeassa. Älä sinä maalaisjuntti yritä väittää muuta.