Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi vain miehet joutuvat sotaan

Vierailija
06.04.2026 |

En vaan mitenkään voi ymmärtää.

N 42

Kommentit (236)

Vierailija
161/236 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän viherzuvakkinaiset ole itse valmiita puolustamaan rintamalla niitä hienoja liberaaleja arvoja vaan odottavat miesten hoitavan tuon tehtävän. Pitäähän jonkun jäädä selustaan turvaan huolehtimaan lemmikeistä.

Vihreät on keskimäärin lihavia ja huonokuntoisen näköisiä.

Ai kuten Sofia Virta?

Se sais armeijasta hullun paperit. Sen silmistä jotenki näkee että iso pyörä heittää.

Kaikki sun fanittamat persuluuserit on saaneet sellaiset todistetusti, pikkumies.

Mut mä oon reservin alikersantti, nii mulla on täys oikeus sen perusteella pitää Sofiaa Virtaa pellenä (ja hulluna) josta ei ollu armeijaan.

Enkä oo kovin pieni ku oon 193cm. Ja lyön lujaa.

Puheista päätellen olet 13 v., 152 cm ja 47 kg. Ja äo 85.

Okei, no sit varmaan uskallat tavata mut. Mut pieni varotuksen sana et ei sulla oo sen jälkeen yhtää etuhammasta jäljellä ku mut tapaat.  Mähän oon sen verran sukupuolten tasa-arvon kannattaja et lyön naisiaki jotka soittaa mulle suuta.

Ai, sä oot joku vinksahtanut, väkivaltainen kahjo. Tollaset uhkaukset on muuten laittomia. Sukupuoleen katsomatta.

Naiset ei ikinä opi kantamaan vastuuta sanoistaan.

Säki ilmeisesti ajattelet et sä saat sanoa mitä tahansa miehelle ja se ei saa silti lyödä sua?

Kato ku me miehet opitaan yläasteella et ei kannata seiskaluokkalaisena haukkumaan ysiluokkalaisia homoiksi ku siitä tulee nenä kipeeksi.

Kyllä, ajattelen tosiaan niin, että vaikka sanoisin mitä, minua ei saa lyödä. Ei mies eikä nainen. Ajattelen myös niin, että vaikka mies sanoisi mitä, häntäkään ei saa lyödä.

Mielestäni nyrkkeihin turvautuminen on tappion myöntämistä. Väkivalta alkaa kun argumentit loppuu.

Sota on iso riita, jota ennen käytiin nyrkein, kivin ja kepein. Nyt on vähän toisenlaiset aseet. Mutta sama kyvyttömyys siellä takana on yhä. Kyvyttömyys puhua, neuvotella ja asettua toisenkin asemaan. 

Koska niin mielellään niitä nyrkkejäsi heiluttelet, sovit erittäin hyvin rintamalle näyttämään, onko sinussa miestä vai uhoatko vaan.

Vierailija
162/236 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen sodat kestivät vuosikymmeniä. Naisia tarvittiin synnytyskoneiksi kotirintamalle. Ei synnytyksistä olisi haittaa nykyäänkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/236 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys on heikosti muotoiltu. Miehet joutuvat sotaan, koska he suostuvat sotimaan tai jos tarkkoja ollaan riittävän suuri enemmistö heistä suostuu murhaamaan toisen käskystä. Jos 99 % miehistä sanoisi värvääjille painu helvettiin, niin sodat muuttuisivat pikkukahakoiksi.

Vierailija
164/236 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska sotiminen on miesten geeneissä, joten he ovat parempia tappajia.

Ja koska naisten tehtävä on paikata ihmiskuntaa uusilla ihmisillä sen jälkeen. Naisia ei pidä siksi tappaa sodassa, miehet voi ihan hyvin tappaa.

Niinpä.Oletkos koskaan kuullut että joku nainen olisi sotia aloittanut?

Vierailija
165/236 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska naiset synnyttävät.

Paitsi että eivät enää synnytä nykyaikana. Oletko katsonut syntyvyystilastoja? :DD

Jaa? Miehetkö nykyään synnyttävät? 

Jotkut joka tapauksessa synnyttävät. Eivät ne  mainitsemasi tilastot nollaa näytä.

Vierailija
166/236 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös kaikki armeijan käyneet joudu sotaväkeen sodan syttyessä, sukupuoleen katsomatta. 

Vierailija
167/236 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän viherzuvakkinaiset ole itse valmiita puolustamaan rintamalla niitä hienoja liberaaleja arvoja vaan odottavat miesten hoitavan tuon tehtävän. Pitäähän jonkun jäädä selustaan turvaan huolehtimaan lemmikeistä.

Vihreät on keskimäärin lihavia ja huonokuntoisen näköisiä.

Ai kuten Sofia Virta?

Se sais armeijasta hullun paperit. Sen silmistä jotenki näkee että iso pyörä heittää.

Kaikki sun fanittamat persuluuserit on saaneet sellaiset todistetusti, pikkumies.

Mut mä oon reservin alikersantti, nii mulla on täys oikeus sen perusteella pitää Sofiaa Virtaa pellenä (ja hulluna) josta ei ollu armeijaan.

Enkä oo kovin pieni ku oon 193cm. Ja lyön lujaa.

Puheista päätellen olet 13 v., 152 cm ja 47 kg. Ja äo 85.

Okei, no sit varmaan uskallat tavata mut. Mut pieni varotuksen sana et ei sulla oo sen jälkeen yhtää etuhammasta jäljellä ku mut tapaat.  Mähän oon sen verran sukupuolten tasa-arvon kannattaja et lyön naisiaki jotka soittaa mulle suuta.

Ai, sä oot joku vinksahtanut, väkivaltainen kahjo. Tollaset uhkaukset on muuten laittomia. Sukupuoleen katsomatta.

Naiset ei ikinä opi kantamaan vastuuta sanoistaan.

Säki ilmeisesti ajattelet et sä saat sanoa mitä tahansa miehelle ja se ei saa silti lyödä sua?

Kato ku me miehet opitaan yläasteella et ei kannata seiskaluokkalaisena haukkumaan ysiluokkalaisia homoiksi ku siitä tulee nenä kipeeksi.

Kyllä, ajattelen tosiaan niin, että vaikka sanoisin mitä, minua ei saa lyödä. Ei mies eikä nainen. Ajattelen myös niin, että vaikka mies sanoisi mitä, häntäkään ei saa lyödä.

Mielestäni nyrkkeihin turvautuminen on tappion myöntämistä. Väkivalta alkaa kun argumentit loppuu.

Sota on iso riita, jota ennen käytiin nyrkein, kivin ja kepein. Nyt on vähän toisenlaiset aseet. Mutta sama kyvyttömyys siellä takana on yhä. Kyvyttömyys puhua, neuvotella ja asettua toisenkin asemaan. 

Koska niin mielellään niitä nyrkkejäsi heiluttelet, sovit erittäin hyvin rintamalle näyttämään, onko sinussa miestä vai uhoatko vaan.

Iso riita tosiaan.

Riitojen aiheet ovat yhtä typeriä kuin päiväkodissa.

Tolla on punainen auto ja mulla ei ole, yhyy.

Tolla on keltainen lapio, eikä se anna sitä mulle, yhyy.

Tolla on öljyä, eikä se anna sitä mulle, yhyy.

Tolla on maata meren rannalla, eikä se anna sitä mulle, yhyy.

Sodat ovat huIIuutta.

Vierailija
168/236 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska sotiminen on miesten geeneissä, joten he ovat parempia tappajia.

Ja koska naisten tehtävä on paikata ihmiskuntaa uusilla ihmisillä sen jälkeen. Naisia ei pidä siksi tappaa sodassa, miehet voi ihan hyvin tappaa.

Muuan tupsuviiksinen Saksan valtakunnankansleri sanoi juuri noin.

Vierailija
169/236 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eikös kaikki armeijan käyneet joudu sotaväkeen sodan syttyessä, sukupuoleen katsomatta. 

Näinhän se on. Vaimoni SA-sijoitus on rintamalle joutuvan taisteluyksikön ryhmänjohtajana. Minulla on työnantajan tekemä varaus kriisin ajalle, eli itse olisin kaukana rintamalta. 

Vierailija
170/236 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläisten rais kaamat naiset kertovat toista tarinaa.

Vierailija
171/236 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä, että tämä asia aina palauttaa feministitkin kivikautisiin ajatusmalleihin. Oikeuksia on kiva kahmia, velvollisuudet eivät niinkään kiinnosta.

Naisasialiitto Unioni: vaadimme naisille pääsyä Suomalaiseen Klubiin! Emme todellakaan päästä itse miehiä Unionin jäseniksi, ihan eri asia.

Vierailija
172/236 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sodassa on myös ns. Kotirintama, joka vastaa huollosta ja tämä hoituu naisten, lasten ja vanhusten voimin.  Ei ne sotilaatkaan monta päivää sodi ilman ruokaa ja lämpöä.  

Vierailija
173/236 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse ainakin pappina huolehdin vainajista ja omaisista. Mieheni on käynyt armeijan, joten hän menee rintamalle. 

Suomessa naiset ovat korkeammin koulutettuja kuin miehet, joten turha tätä kallista resurssia on tuollaiseen tuhlata.

Vierailija
174/236 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en joudu. Erosin fiksuna reservistä, niin jään tekemään naisten kanssa siviilitehtäviä.

Vierailija
175/236 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka huolehtisi lapsista ja kodeista ja töistä, jos naisetkin, synnyttäjät,  pakotettaisiin sotimaan?

Vierailija
176/236 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka huolehtisi lapsista ja kodeista ja töistä, jos naisetkin, synnyttäjät,  pakotettaisiin sotimaan?

Hassu, ei niitä synnyttäjiä ole enää edes puoliakaan mitä oli talvisodan aikana.

Vierailija
177/236 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on pieni maa väestöllisesti ja kaikkia tarvitaan laajan kriisin, kuten sodan, aikana. Parasta olisi laittaa ihminen sukupuolesta riippumatta tehtävään, jossa hänen osaamisestaan on eniten hyötyä. Sukupuoleen liittyvä rajaaminen on tarpeetonta toisen käden sitomista selän taakse. Ei ole myöskään järkeä missään 50/50 -ajattelussa, koska sekään ei perustu osaamisen maksimaaliseen hyödyntämiseen ja/tai yhteiskunnan tarpeiden (ml. puolustusvoimat) optimaaliseen kattamiseen. 

Suurin osa taisteluyksikköihin koulutettavista tulisi silti olemaan miehiä, koska niissä tehtävissä vaaditaan tiettyä fyysistä kuntoa, ja tilastollisesti suurempi osa miehistä selvittää ne kuntovaatimukset. Teknologia on muuttanut sodankäyntiä, eli rintamalla on enemmän tehtäviä, joissa fyysisen suorituskyvyn ei tarvitse olla erityisen hyvä. Silti iskeviä jääkäriyksiköitä ja puolustavaa perusjalkaväkeä edelleen tarvitaan, ja niissä hommissa kuntoa kuitenkin vaaditaan. Ei siellä esim. 50+ -vuotiaita miehiäkään ole rivisotilaina juuri tuon fyysisen suorituskyvyn vuoksi. 

Vierailija
178/236 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska naiset synnyttävät.

Paitsi että eivät enää synnytä nykyaikana. Oletko katsonut syntyvyystilastoja? :DD

Vaikka naiset synnyttävät vähemmän lapsia kuin ennen, silti se tosiasia, että vain naiset synnyttävät ei muutu miksikään. Jos ennen nainen synnytti vaikka neljä lasta ja nykyään yhden, se vain korostaa tuon lapsen (ja äidin) arvoa. 

Vierailija
179/236 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehethän ne aloittaa sodatkin, ei naiset. SOTIKAA ITSE OMAT SOTANNE, SAATANAN VELLIPERSEET!

Vierailija
180/236 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä, että tämä asia aina palauttaa feministitkin kivikautisiin ajatusmalleihin. Oikeuksia on kiva kahmia, velvollisuudet eivät niinkään kiinnosta.

Naisasialiitto Unioni: vaadimme naisille pääsyä Suomalaiseen Klubiin! Emme todellakaan päästä itse miehiä Unionin jäseniksi, ihan eri asia.

Itke lisää, kikki hiiri.