Jos olisin köyhä, niin asuisin kesät teltassa
Rakastan muutenkin retkeilyä ja luonnon helmassa yöpymisiä, niin minulle sopisi mainiosti elellä kesä metsässä, jos rahat ei meinaisi riittää.
Muita samanhenkisiä?
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän et vähän eri asia mut mä asuin toissa kesän teltassa, luonnontilassa olevalla rantatontilla joka siirty perintönä mulle. Ekan kesän raivasin tonttia ja tein pohjaa saunalle. Viime kesän ostin sinne jalas saunan pienellä tuvalla ja rakensin käymälän. Tänä keväänä alkaa puuliiterin sekä kesäkeittiön rakennus ja taas asutaan saunassa. Mökkiä ei ole edes tulossa, en koe tarvitsevani. Hyvin pärjäs siin teltassaki. Oon kyl retkeilly koko ikäni ties millä jopa viikkojen kala- ja vaellusreissuilla et toi luonnossa olo ei ole yhtään vierasta kuten monelle tääl tuntuu olevan. Moni näyttää kauhistuvan ajatustakin siitä et joutuis kaivaria kauemmas metsään. Toivotaa et ei koskaa tuu tilannetta mis näiden pitäs pärjätä siel luonnos yli tunti yksi, ei tuu ku ruumiit.
Ja kaikki tuo ammattityö sulta onnistui ihan työttömänä?
Työttömänä? En mä ole työtön, mistä ihmeestä sä sait sellasta päähäs? Joo onnistuu kyl paljon isompiki projekti kun pohjan teko saunalle ja ulkohuusin runko. Tai pitäs ainaki onnostuu ku en mä ekaa kertaa rakennuksil pyöri, edes omillani, mulla on talonrakentajan paperit ja niitä hommia tuli nuorempan tehtyy. Mut mistäs sitä tietää jos taksis perseel istues on taidot kadonnu, nythän toi nähää. Mä en tiedä mitä sä sekoilet mut en mä kyl työtön ole, en ole ollu viel koskaa, tosin nykyää hommis vaan omal tontil ja renkinä taksissa.
Vierailija kirjoitti:
Ja syksyllä sitten kilpailisit asunnoista opiskelijoiden kanssa. Asunnottomana on todella vaikeaa saada asunto, koska yksityiset olettavat heti, että päihteitä menee ja kämppä rikotaan ekan kuukauden aikana. Mietitkö nyt vielä kerran. Talvella on kurja olla ilman kotia. Mamman/papan peräkammarissa voi olla vielä tilaa.
Talveksi tietenkin vankilaan, niinhän moni telttailija nytkin tekee.
On siinä taas Sari Sarkomaalla välähtänyt vai onko tuplapeitto Vartiainen. Kummatkin samanlaisia käytännön elämästä vieraantuneita ihmisiä.
hyvätuloisen eräilijän fantasiaa.
jos olisit köyhä niin tajuaisit.
ei oikeasti köyhät paljoa erävaeltele.
Kyllä Suomessa on joutilailla aikaa tehdä jalassaunoja ja viettää aikaa teltoissa, rahaa on eikä tunnu missään leikkaukset😄