Jos olisin köyhä, niin asuisin kesät teltassa
Rakastan muutenkin retkeilyä ja luonnon helmassa yöpymisiä, niin minulle sopisi mainiosti elellä kesä metsässä, jos rahat ei meinaisi riittää.
Muita samanhenkisiä?
Kommentit (64)
Hauska kaupunkilaisten keskustelu. Ei tiedetä edes miten kahvia keitetään luonnossa. 😂 Jatkakaa, tässä lukiessahan sai hihitellä ääneen. No, onneksi sentään edes jotkut tälläkin palstalla uskaltautuvat luontoon ja saavat kahvetta kuksaan ilman keitintäkin.
Vierailija kirjoitti:
Miten ajattelit pestä vaatteesi?
Kalliissa itsepalvelupesulassa, jonka maksut joutuu hoitamaan ruokarahoista. Oikeassa asunnossa asuva pesee pyykkinsä Kelan tuella. Ei tuossa tule mitään säästöä mikäli on oikeasti köyhä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuin autossa 3 vuotta. Sellanen pakettiauto jonka ostin halvalla. Ei ollut talvella kylmä koska hankin lämmittimen. Kävin suihkussa uimahallissa tai veljeni luona. Kävin töissä ja säästin 3 vuoden aikana 45000 euroa. ja ostin sitten yksiön ilma lainaa.
Moni kuollut lämmittimen kaasuihin nukkuessa.
Suomessakin pari puliukkoa kuoli viimeksi 1978.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tossa oikeen kahvia sitten keitellä.
Sitä ei selvästi olla koskaan käyty ulkona. Et ole retkikeittimistä tai noki kahveista koskaan kuullut? Et sä jumakauta voi olla noin kädetön ja vieraantunut todellisuudesta.
Ai teet nuotion joka aamu kun heräät?
En, sytytän parissa sekunnissa kaasukeittimen. Etkö sä oikeasti ole koskaan retkeillyt? Kuinka kauan sä muuten kuvittelet että normaali ihmisellä menee nuorion sytytykseen? Mulla siihen menee korkeintaan yhtä kauan kuin sulla sen kahvinkeittimen lataamiseen. Tosin pelkkää kahvia varten en arkiaamuisin viitsis silti sytytellä, se kahvi vesi kun hoituu parissa minuutissa kiehuvaksi keittimelläkin.
Minuutti heräämisestä minulla on jo kahvi tippumassa ja olen itse suihkussa. Siinä ajassa sinä olet vasta nousemassa makuupussista, enintään valitsemassa teltan eteisestä kostuneita halkojasi.
Kyse ei ole siitä että olisit ainoa joka osaa sytyttää nopeasti nuotion ja tietää miten retkeillään, telttaolosuhteissa kaikki voi olla viimeisen päälle mutta aikaa kuluu silti runsaasti enemmän kuin sisätiloissa. Todella erilaiset olosuhteet kaikin tavoin. Kesäsesonki teltassa olisi aika kallis, kuluttava ja työläs, myös vaarallinen. Epäilen ettet ole viikkoakaan tuollaisissa olosuhteissa viettänyt.
Vierailija kirjoitti:
Hauska kaupunkilaisten keskustelu. Ei tiedetä edes miten kahvia keitetään luonnossa. 😂 Jatkakaa, tässä lukiessahan sai hihitellä ääneen. No, onneksi sentään edes jotkut tälläkin palstalla uskaltautuvat luontoon ja saavat kahvetta kuksaan ilman keitintäkin.
Et siis osannut vastata kysymykseeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä ei selvästi olla koskaan käyty ulkona. Et ole retkikeittimistä tai noki kahveista koskaan kuullut? Et sä jumakauta voi olla noin kädetön ja vieraantunut todellisuudesta.
En, sytytän parissa sekunnissa kaasukeittimen. Etkö sä oikeasti ole koskaan retkeillyt? Kuinka kauan sä muuten kuvittelet että normaali ihmisellä menee nuorion sytytykseen? Mulla siihen menee korkeintaan yhtä kauan kuin sulla sen kahvinkeittimen lataamiseen. Tosin pelkkää kahvia varten en arkiaamuisin viitsis silti sytytellä, se kahvi vesi kun hoituu parissa minuutissa kiehuvaksi keittimelläkin.
Niin, tohonkin pitää sitten hankkia se energia. Missä tota kaasua myydään? Kahvimaitoa et saa kun ei ole jääkappia. Ei kyllä kuulosta kovin houkuttelevalta aloittaa aamu jonkun savun hajussa.
Miksi minä hyvän kahvin maidolla pilaisin? En myöskään ole koskaan törmännyt noin pahasti savuaviin keittimiin, kannattaa poistaa käytöstä, ei kuullosta turvalliselta. Ai missäkö myydään retkikeittimiin kaasua? Oletko tosissasi? Hyvin pitkälti jokaikisessä r-kioskia isommassa kaupassa. Ps. Älä vaan mene metsään, et sä raukka parka pärjää siellä edes yhtä iltapäivää.
No mikset ole köyhä ja asu teltassa, kun se tuntuu olevan toiveesi?
Mikään taho ei anna sun tehä avotulia maillansa ja majailla siellä ulostaen kuukausitolkulla. yöpyminen jossain missä saa teltan laittaa maksaa parikymppiä vähintään vuorokaudessa. ihmeellisiä juttuja yhtä tolkuton kun toi syön satasella kuukauessa ketju.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et siis osannut vastata kysymykseeni.
Enkai nyt ala toisten puolesta vastailla toisille esittyihin kysymyksiin? Etkös keskustellut ja kysellyt häneltä joka keroi asuneensa useammankin kesän teltassa? Toki voin kai minäkin vastata. Oliko kysymys siitä keittimestä? Kaupoistahan niitä kaasuja saa. Ihan prismat, cittarit, tokmannit, s-marketit, urheilukaupat yms niitä myyvät muutamalla eurolla. Itse suosin perinteistä trangia vaelluksilla, se käy ja kukkuu polttoaineella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, tohonkin pitää sitten hankkia se energia. Missä tota kaasua myydään? Kahvimaitoa et saa kun ei ole jääkappia. Ei kyllä kuulosta kovin houkuttelevalta aloittaa aamu jonkun savun hajussa.
Miksi minä hyvän kahvin maidolla pilaisin? En myöskään ole koskaan törmännyt noin pahasti savuaviin keittimiin, kannattaa poistaa käytöstä, ei kuullosta turvalliselta. Ai missäkö myydään retkikeittimiin kaasua? Oletko tosissasi? Hyvin pitkälti jokaikisessä r-kioskia isommassa kaupassa. Ps. Älä vaan mene metsään, et sä raukka parka pärjää siellä edes yhtä iltapäivää.
Onko tuommoisella kaasulla kiva leikkiä? Itse kuvittelisin, että on mukavampi kun energia tulee suoraan seinästä. Miten arvioisit tuon hinnan verrattuna sähköön?
Vierailija kirjoitti:
Miten ajattelit pestä vaatteesi?
Itsepalvelupesuloita löytyy
Vierailija kirjoitti:
Minulla on paljon maalla asuvia tuttuja, eikä heistä kukaan kokkaile luonnossa, eivätkä edes kanna kahvikuppia verannalle. Heillä on keittiö sisällä ja siellä syövät.
Voi rikaskin asua teltassa ja tulla vieläkin rikkaammaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelitko ihan loppuun asti?
M59
Mitä ihmeen loppuun asti ajateltavaa tuossa on? Itse asuin 2020 luvun alussa kolme kesää teltassa tuolla norjan puolella eikä tuottanut mitään ongelmia. Syksyllä ilmojen kylmettyä palailin suomen puolelle mökille jossa asun vakituisesti. Tuota ennen olen asunut nuorempana useammankin kesän teltassa (ja myöhemmin farmari autossa) myös muualla euroopassa ja kummasti mä vielä melkein viisikymppisenä olen edelleen hengissä.
Ei köyhällä ole mökkiä, johon vaan palata telttareissultaan. Ilmojen kylmettyä tulee kiire ja stressi hommata joka syksy se asunto ja se pitää ottaa sitten yksityiseltä vuokranantajalta. Jos on kaupungin vuokra-asunto, ei ole mitään järkeä irtisanoa sitä ja muuttaa telttaan ja kuvitella säästävänsä. Nää on aina nämä, joilla on jo vaihtoehtoja, mökkejä, iskän tilava asunto, asuntoauto ja purjevene tms., jonne voi aina mennä loisimaan. Sitten kuvittelevat olevansa niin pirun nokkelia ja säästäväisiä. Kun nuo otettaisiin kaikkis pois, tulisikin hätä käteen.
Olen itseasiassa asunut teltassa sukulaisen mailla kuukauden. Sain töitä, mutta ei ollut asuntoa. Nuorena, kauan aikaa sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuommoisella kaasulla kiva leikkiä? Itse kuvittelisin, että on mukavampi kun energia tulee suoraan seinästä. Miten arvioisit tuon hinnan verrattuna sähköön?
En usko että aikuisella ihmisellä on tarvetta leikkiä esineillä jotka sisältävät helposti syttyvää kaasua ja joilla leikkimisestä voi käydä iso vahinko. Ei missään nimessä kannata sun edes harkita retkeilyä jos sulla on vielä tuo leikki ikä päällä. Erikoista kun nuo 7 vuotiaat partiolaisetkin joiden ryhmää ohjaan, osaavat käyttää retkikeittimiä turvallisesti ja leikkimättä. Kumma josnei aikuiselta ihmiseltä onnistu. Mulla toimii kotona sekä hella että jääkaappikin kaasulla, enkä koskaan ole vielä leikkimään niidenkään kanssa alkanut.
Helppoa. Töissä on vessat ja suihkut, joissa ei ole ruuhkaa, mutta selkeästi jotkut ovat jo omaksuneet vedensäästön vuoksi, ettei itse tarvitse maksaa vedestä, esim töissä suihkussa käynnin. Ruokakaupan yhteydessä on pyykkitupa, mutta käsipyykilläkin pääsee pitkälle samalla kun käy suihkussa. Töissä on jääkaappeja ja sinne saa useamman päivän ruoat. Aamupala, lounas ja iltapäivän välipala töissä. Päivällisen ja iltapalan valmistelut töissä ja pakkaa ne mukaan ruokathermokseen ja kylmälaukkuun. Töissä myös kuivauskaapit pestyille vaatteille. Pääsy työpaikan tiloihin 24/7 ja siellä lukittavaa säilytystilaa. Yöpymisvarusteet huollettuina mukaan ja menoksi lähimetsiin, niin on lyhyt työmatkakin.
Tules, uniapnea ja IBD, ei oikein onnistu. Ei onnistu muutenkaan. Ruoan säilytys, pyykin pesu suihkussa käyminen jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten raahaat juomavesikanisterit skutsiin ja mistä haet ne vedet? Muista, että oikeasti köyhällä ei ole autoa. Kuumana kesäpäivänä vettä kuluu paljon ihan juotavaksi ja ruoanlaittoon. Lähteitä et välttämättä löydä.