Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hanna on AMMATTIKOULUN käynyt, ei Hanna voi osata englantia kunnolla yrittäkää pliis ymmärtää!

Vierailija
07.05.2007 |

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mikäli haluat kasvattaa sanavarastoasi ja pysyä ajan hermoilla, sun pitää myös lukea ja kuunnella sitä enkkua.

mutta jos et ole puhunut, et osaa puhua luonnollisesti ja takertelemassa jos et ole joutunut puhumaan

Vierailija
2/27 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkei puhekielellä loistaisikaan.

Nyton laulukisa eikä kilpailla menestyksestä pressissä. Lähtökohta on edelleen se ettei ammattikoulun ja lukion englannin opetusta voi pistää samalle viivalle.

Minä olen kielissä surkea ja tiedän sen koskaan en ole niitä perusteelliseti opiskellut johtuen kansakoulutaustasta, myöhemmissä opinnoissa olen sinnitellyt pakolliset kuviot mutta kiinnostusta ei ole riittänyt sen syvempään opiskeluun.

Todistuksessa on arvioinnit 1-5, kielet arovsanoilla 3 ja 4 ja kaikki muut arvosanalla 5, siis ne aineet joilla oli jotain todellista merkitystä opinnoissani.

Tietty tässä on unohdettu artisti ja höösätty täysin näiden varsinaisten kisajärjestelyjen kanssa. Aiempina vuosina on keskitytty ainostaan artistiin ja lehditötilaisuuksiin.

Hanna on sanonutkin ettei hänelle ole ollut mitään koulutusta ainoastaan juontajille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanna most likely had one when she was a kid...

Vierailija
4/27 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku haastattelisi minua suomeksi miljoonille katsojille luultavasti tekisin saman.

Vierailija
5/27 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole pää asia että selvän saa. Mielummin Hannan englantia kuuntelee kun näitten poliitikkojen tai esim meidän formulatähtien englantia joka vasta kamalaa on ollutkin.

En usko että kukaan suomessa syntynyt puhuu täydellistä englantia jos sitä ei syntymästään asti ole joutunut käyttämään on siinä aia se oma aksenttinsa.

Vierailija
6/27 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

etta ammattikoulun kaynyt englantia puhuva on harvinaisuus. Monet menivatkin ammattikouluun, etta ei tarvitse opetella enkkua kunnolla ja ammattikoulussa on englannin opiskelu muutenkin huonommalla tasolla. Samoin melkein kaikki muukin kuten esim. fysiikkassa ja kemiassa. Opiskelivat ammattikoulussa jotain atomin rakennetta milloin lukiossa oli jo aloitettu paljon haastavemmasta aiheesta, koska edella mainittu kuuluu myos yla-asteen fyssan opetussuunnitelmaan.

Vierailija
7/27 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseasiassa suurin osa amiksen käyneistä ei osaa puhua englantia ollenkaan, mikä on nykyaikana ihan käsittämätöntä. Mutta eihän se pelkkä koulu ratkaise, voi olla että yliopisto-opiskelija ei ota englanninkursseja ollenkaan, ja amiksen käynyt on voinut asua vaikka vuoden Jenkeissä.

Vierailija
8/27 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläsi on tainnut opiskelut jäädä pelkän peruskoulun varaan, sillä sinulla ei näytä olevan pientä havaintoakaan ammattikoulun eri linjojen opetussuunnitelmista.

Terveisin eräs, joka puhuu täydellistä englantia ilman lukiota.

Vierailija
9/27 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää töihin, niin ei tarvitse täällä valittaa!! Ne amiksen käyneet ovat monesti työelämässä jo sen 3v opiskelun jälkeen. Mites sinä, pelkän lukion käyneenä, vailla ammattia?

T: Ylpeä amiksen käynyt, puhuu sujuvasti englantia, ruotsia, saksaa ja italiaa, repikää siitä!!

Vierailija
10/27 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käynyt pelkän ammattikoulun, mutta kielissä olen aina ollut haka. Mulla löytyy kielipäätä. Enkku on ollut ala-asteeltä lähtien aina 9 tai 10. Ruotsi oli 9.

Lisäksi puhun espanjaa ja italiaa, sekä saksaa jonkun verran. Olen käynyt kielikursseja.

Matkustelen myös paljon. Hanna ei muistaakseni ole paljoa ulkomailla käynyt, ja siellä jos missä on hyvä englantia harjoittaa.

Vierailija
11/27 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka on käynyt AMMATTIKOULUN voi kamala!!!!!KYLLÄ SEN NYT PITÄISI MENNÄ SAUNAN TAAKSE JA AMPUA ITSENSÄ. Kato kun kaikkien itsetunto ei riipu siitä koulutuksesta..

Vierailija
12/27 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti amiksella ja lukiolla ON vissi ero sekä yleissivistyksen, kielitaidon että luonnontieteellisten aineiden osaamisen suhteen. Tietenkin lukiossa voi menestyä huonosti ja amiksessa hyvin ja nämä ääripäät sitten voivat keikahtaa toisinkinpäin, mutta lähtökohtaisesti amiksen ideakin on valmistaa ammattiin ja lukion antaa eväitä jatko-opiskeluun yliopistossa/korkeakoulussa.

Miksi siis amislaisen pitäisikään osata kaikkea mitä lukiolaisen, tai päinvastoin?

Taitaa sulla 7 itselläsi olla huono itsetunto asiassa, olitko valinnastasi epävarma vai miksi noin kovasti kimmastuit? Itse suoritin molemmat, ja väitän silti oppineeni esim. juuri kieliä huonommin kuin pelkän lukion käyneet. Ainakin kirjoitukset teki tiukkaa, vaikka yläasteella sentään pärjäsin vielä ihan hyvin (ka 8.5) ja amislukiossakin numerot oli kiitettäviä!

Vierailija
13/27 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä kukaan minusta ole morkannut amislaisia. Moni toi vain esiin sen FAKTAN, ettei amiksen käyneiltä voida lähtökohtaisesti odottaa yhtä hyvää kielitaitoa kuin ylioppilailta. Kieliä nyt vaan sisältyy enempi lukion kuin amisten oppimäärään, ymmärrettäväst (vastaavasti siellä ei ole ammattiin valmentavia opintoja). Mikä tässä nyt taas oli niin kamalan vaikeaa käsittää...?

Vierailija
14/27 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsos kun älykkyydellä ei ole mitään tekemistä koulutuksen kanssa....etko tiennyt sitä!?

15/27 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

suihkussa hoilaavia trukkikuskeja? Meillähän on erikseen oikein korkeakoululaitos (Sibelius-akatemia) josta tulisi paaaaljon pätevämpiä laulajia?!

Vierailija
16/27 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen käynyt sekä ammattikoulun, että lukion, osaan sujuvasti englantia. Ammattikoulussa englannin opetus painottui enemmän sille ammatilliselle puolelle, mitä opiskeli.

Aika moni menee ammattikouluun sen takia, että haluaa oppia jonkin ammatin, ei sen takia, että siellä ei tarvitsisi opiskella englantia. Miksi ihmeessä kaikkien edes pitäisi mennä johonkin homeiseen lukioon, moni ammattikoulun känyt voi silti olla parempi koulussa kuin lukion käynyt...eiköhän siellä lukiossakin ole niitä huonoja oppilaita, kuten myös ammattikoulussa.

Mieheni on pelkän ammattikoulun käynyt ja hän puhuu kyllä englantia, ei tosin yhtä hyvin kuin minä, mutta minä olenkin toiminut matkailualalla ja sitä kautta myös oppinut...

Vierailija
17/27 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yliopistoon opiskelemaan venäjää. Sen jälkeen muutti Lontooseen työn perässä. Osaa aika hyvin englantia (ja muitakin kieliä, esim. puolaa), vaikkei ole yo-tutkintoa.

Vierailija
18/27 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen sitä mieltä, että eri tahoilta tuleva musiikki on hedelmällisempää. Sibelius-Akatemiasta ei välttämättä tule parasta viisuvoittajaa.

Onhan siellä esiintymässä käsittääkseni myös Sibiksen kasvatteja Euroviisutapahtumissa.

Klassinen musiikki etenee päämäärätietoisesti ja siinä on enemmän arvoa täydellisellä suorituksella tulkintoineen, kun hiukan vapaammalla, ei koulutetulla.

Kyllä mä euroviisuissa liputan amiksen puolesta!

Vierailija
19/27 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaan ja puhun paremmin englantia kuin moni lukion käynyt ystäväni....miten tämä on mahdollista kun olen amis!!!!!!?

Vierailija
20/27 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyttä musiikkia lauletaan mikrofoniin, joten äänen ei tarvitse olla yhtä iso kuin klassisessa. Kevyessä musikissa korostuvat aivan erityyppiset laulutekniikkaan liittyvät asiat. Ja musikaalisuus taas ei ole ollenkaan kiinni koulutustasosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi