Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnantajat! Miksi ette ota ihmisiä töihin?

Vierailija
04.04.2026 |

Varmasti tiedätte missä jamassa Suomi on. Ihmiset tarvitsee töitä koska raha. Raha liikuttaa kaikkea. Palkatkaa niitä joilla on se koulutus ja kokemus alalta. Kaikki maksaa.

Kommentit (609)

Vierailija
501/609 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri. En oleta, että työnhakija vastaa puhelimeen lääkärissä. Ymmärrän kyllä tällaiset asiat T:Yrittäjä

Ei kukaan sellaista oleta. Mutta täällä nyt moni keksii vaikka mitä tekosyitä, vaikka oikeasti on aika vähän paikkoja, joihin on IHAN PAKKO mennä päivällä ja joissa ei MITENKÄÄN voi vastata puhelimeen. 

Joskus on IHAN PAKKO mennä paikkoihin joissa EI VOI VASTATA. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää?

Eikö työtön saa käydä lääkärissä? Entä TE toimiston pakolliset käynnit? Tai eikö työtön saa käydä vessassa? Oikeasti nyt...

Vierailija
502/609 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö todellakaan ymmärrä ettei ihminen voi olla puhelimen ääressä 24/7? Vastaatko sinä kun olet suihkussa? Vastaatko kun olet lääkärissä? Vastaatko kun ajat autolla vilkkaassa risteyksessä? Et vastaa...

Jos olen hakemassa töitä, en mene suihkuun keskellä päivää, vaan hoidan suihkuttelut vasta illalla, kun rekryt ovat jo vapailla. Lääkärissä olen vastannut puhelimeen moneestikin: "Hei olen juuri nyt lääkärin vastaanotolla, voitko soittaa minulle 15min päästä uudestaan". Ei ole vaikeaa. Autossa käytän kaiutinta. Ajan työkseni niin paljon, että elämästä tulisi todella vaikeaa, jos en koskaan voisi autossa puhua puhelimessa. 

Juu-u. Olet hakenut töitä vuoden ajan ja hakuja on 100 kpl. Suurin osa työnantajista ei edes vastaa mitään. Luuletko että työnhakija on robotti jolla ei ole muuta elämää.

En luule. Oletan, että työnhakijalla on aivot ja hän osaa ajatella, että ei ehkä kannata mennä suihkuun keskellä päivää, jos tosissaan hakee töitä. Työnantajilla kun yleensä on tapana soittaa nimenomaan päiväsaikaan omalla työajallaan. Yllättävää eikö? 

On. Minulle on soitettu ihan milloin vain ja minä päivänä sattuu. Varsinkin pienemmät työnantajat. Ei katsota kelloa vaan soittoja on tullut illalla ja viikonloppuisin.

Mulle on soitettu usein juuri silloin, kun olen hakemassa muksuja hoidosta. Ja päiväsaikaan sitten olen opiskelemassa, joten silloinkaan ei vastaaminen onnistu. 

Mutta aina niistä on tekstareilla selvitty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/609 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Minulle on soitettu ihan milloin vain ja minä päivänä sattuu. Varsinkin pienemmät työnantajat. Ei katsota kelloa vaan soittoja on tullut illalla ja viikonloppuisin.

Tuliko sinulle aidosti yllätyksenä, että pienyrittäjillä on aika kortilla ne hetket, jolloin voi rauhassa soitella työnhakijoille? 

Silloin sovitaan soittoaika. Et voi olettaa työnhakijan päivystävän puhelimen ääressä jatkuvasti.

Vierailija
504/609 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä ei saa pitää omia puhelimia. Kuinka vastaat silloin?

Vierailija
505/609 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri. En oleta, että työnhakija vastaa puhelimeen lääkärissä. Ymmärrän kyllä tällaiset asiat T:Yrittäjä

Ei kukaan sellaista oleta. Mutta täällä nyt moni keksii vaikka mitä tekosyitä, vaikka oikeasti on aika vähän paikkoja, joihin on IHAN PAKKO mennä päivällä ja joissa ei MITENKÄÄN voi vastata puhelimeen. 

Joskus on IHAN PAKKO mennä paikkoihin joissa EI VOI VASTATA. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää?

Eikö työtön saa käydä lääkärissä? Entä TE toimiston pakolliset käynnit? Tai eikö työtön saa käydä vessassa? Oikeasti nyt...

Ei mikään. Mutta sitten on turha itkeä, jos rekry soittaa jollekin muulle, kun sinä et vastaa. Ei työnantajat voi hyppiä jokaisen hakijan yksityiselmän tahdissa. Lääkärissä voi muuten käyttää kännykkää, jos et vielä tiennyt. Ihan vain vinkkinä jatkoa varten. Myös WC:ssä puhuminen on mahdollista. Et sinä käsistäsi kuse ja pasko. 

Vierailija
506/609 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuliko sinulle aidosti yllätyksenä, että pienyrittäjillä on aika kortilla ne hetket, jolloin voi rauhassa soitella työnhakijoille? 

Silloin sovitaan soittoaika. Et voi olettaa työnhakijan päivystävän puhelimen ääressä jatkuvasti.

En oletakaan. Soitan seuraavalla, jos ensimmäinen ei vastaa. Aina on löytynyt joku, joka ymmärtää, että puhelimeen on tarkoitus vastata, kun se soi. Aika tärkeä taito, kun haetaan esim. ajanvaraukseen työntekijää. 

Vierailija
507/609 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti täällä kirjoittelee nyt joku yksisarvinen, joka haluaa palkata nimenomaan työttömiä eikä työnvaihtajia. 

Näin työssä ollessa, vaikka puhelin taskusta löytyisikin niin enpä kyllä kesken rälläköinnin siihen ajatellut vastassa vaikka työnhaussa olisinkin.

Vierailija
508/609 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrityksellä pitäisi olla maksavia asiakkaita, joille sitä työtä tehtäisi. 

Kummasti sitä monikaan syöttö porsas ei tajua, lähinnä aate maailma on, että itselle pitää saada mahdollisimman paljon rahaa ja sitten yli hinnoitellaan paskat tuotokset jotka ei käy kaupaksi, joita polku palkoilla tekevät usein ulkomaalaiset työntekijät. Miksi hän ei kauppa käy..

Vierailija
509/609 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömällä ei ole töitä. Sori siitä. 

Vierailija
510/609 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs sitten suu pannaan kun hakija onkin töissä?

Työnantajien mukaan puhelinta ei saa räplätä työaikana, mutta jos ei vastaa työnantajalle on laiska paska...

Vierailija
511/609 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri. Luuletko sinä, että kenelläkään on mahdollisuutta päivystää puhelimen ääressä 24/7/365?

Laita viesti mikäli et saa tavoittelemaasi henkilöä kiinni.

Hei, koetin soittaa sinulle. Asiani koskee hakemaasi työpaikkaa.

Mikä tässä on niin vaikeaa?

Mikä siinä puhelimeen vastaamisessa on niin vaikeaa? Vähemmän siihen aikaa menee kuin johonkin viestin naputeluun. Et sinä kuitenkaan takaisin soita, vaikka tuollaisen viestin saisit. Tai jos soitatkin, ei sitllä yrittäjällä välttämättä ole aikaa vastata sinulle, koska hän oli varannut rekryyn tietyn ajana ja tekee sinun soitellessai muita hommia. 

Muistakaa työttömät, puhelin mukaan saunaan ja avantoon, ettei vaan se kymmeneltä illalla tullut puhelu mene ohi. 

Vierailija
512/609 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmainen tietoisku työnhakijoille: Työhakemukseen voi kirjoittaa ihan omin pikkukätösin, mihin aikaan on tavoitettavissa. Ei tarvitse sitten hampilääkäriä ottaa juuri siihen kellonlyömään. 

Vierailija
513/609 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oletakaan. Soitan seuraavalla, jos ensimmäinen ei vastaa. Aina on löytynyt joku, joka ymmärtää, että puhelimeen on tarkoitus vastata, kun se soi. Aika tärkeä taito, kun haetaan esim. ajanvaraukseen työntekijää. 

Varmaan sitten arvostat sitä että tää sun ajanvaraaja vastailee henkilökohtaisiin puheluihinsa kesken töiden?

Vierailija
514/609 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömällä ei ole töitä. Sori siitä. 

Sinulla on väärä käsitys työnhakijoista. Moni hakee töitä vaikka on töissä.

Vierailija
515/609 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa työttömät, puhelin mukaan saunaan ja avantoon, ettei vaan se kymmeneltä illalla tullut puhelu mene ohi. 

Niin, aina on pakko mennä ääripäihin. Ei voi mitenkään toimia niin kuin normaalit ihmiset ja olla edes perustoimistoaikaan puhelimen päässä. Ja sitten ihmetellään, kun töitä ei saa. 

Vierailija
516/609 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmainen tietoisku työnhakijoille: Työhakemukseen voi kirjoittaa ihan omin pikkukätösin, mihin aikaan on tavoitettavissa. Ei tarvitse sitten hampilääkäriä ottaa juuri siihen kellonlyömään. 

Voi varmasti, mutta pitäisi tietää käykö se työnantajalle.

Tässä toimisi jos asia sovittaisiin yhdessä. Uskon että yhteistä aikaa löytyy sekä työnantajalta että työnhakijalta.

Vierailija
517/609 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sitten arvostat sitä että tää sun ajanvaraaja vastailee henkilökohtaisiin puheluihinsa kesken töiden?

///

Miksi haet töitä, jos et ymmärrä eroa henkilökohtisen ajan ja työajan välillä? 

Vierailija
518/609 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, aina on pakko mennä ääripäihin. Ei voi mitenkään toimia niin kuin normaalit ihmiset ja olla edes perustoimistoaikaan puhelimen päässä. Ja sitten ihmetellään, kun töitä ei saa. 

Odottelen viikkotolkulla puhelua jota ei tulekaan. Tämä kertaa 50. 

Vierailija
519/609 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs sitten suu pannaan kun hakija onkin töissä?

Työnantajien mukaan puhelinta ei saa räplätä työaikana, mutta jos ei vastaa työnantajalle on laiska paska...

No sitten se on töissä ja saa jatkaa niissä nykyisissä hommissaan. Elämä on valintoja. 

Vierailija
520/609 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

///

Miksi haet töitä, jos et ymmärrä eroa henkilökohtisen ajan ja työajan välillä? 

Haluaa vaihtaa työpaikkaa tai työpaikka on jo loppunut, mutta pitää olla töissä irtisanomisajan puitteissa.