Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnantajat! Miksi ette ota ihmisiä töihin?

Vierailija
04.04.2026 |

Varmasti tiedätte missä jamassa Suomi on. Ihmiset tarvitsee töitä koska raha. Raha liikuttaa kaikkea. Palkatkaa niitä joilla on se koulutus ja kokemus alalta. Kaikki maksaa.

Kommentit (607)

Vierailija
461/607 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ainakin menee työttömyystuki laskujen jälkeen ruokakauppaan ja bensaan. Joskus ostan uusia sukkia mutta vaatteet kaikki on hommattu käytettynä. Kengät ostin kolme vuotta sitten ja ne kestää vielä ainakin toiset kolme vuotta. Tämmöistä on työttömän elämä.

Aika varakas työtön olet, kun on rahaa pitää autoa. Itse jouduin luopumaan autosta, kun työttömyyden pitkittyessä talous meni liian tiukoille. 800€/kk tuloilla ei autoa maksella. 

"Aika varakas työtön olet, kun on rahaa pitää autoa. Itse jouduin luopumaan autosta, kun työttömyyden pitkittyessä talous meni liian tiukoille. 800€/kk tuloilla ei autoa maksella. "

Ei se sitä katso. Minullakin on. Olen tankannut sen viimeksi marraskuussa. Minulla ei ole yksinasumisen luksusta. Joten siis jaetut asumiskulut vanhassa talossa. Puolet (300e) menee asumiskuluihin, joka kattaa kaiken lämmityksestä jätemaksuun. Puolet menee pakollisiin, kuten puhelin, netti. lääkkeet, ruoka (olen erittäin hintatietoinen ja teen kaiken itse ja käyn kerran viikossa/kahdessa kaupassa, johon yhdensuuntainen matka on 8km). Ei kodin ulkopuolisia aktiviteetteja, eikä maksullisia harrastuksia. Ei viihdettä/tapahtumia. Auton ostin viisi vuotta sitten (5000e) ja maksoin sen pankkikortilla. Onneksi. Vaikka puskuri menikin. Pakollinen autovakuutus on alle 200e/vuosi ja katsastus n. 70e. Tulot on 595e netto (työmarkkinatuki).

Vierailija
462/607 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisivat nuo viisi hakijaa väistää luodin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/607 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Missä olen sanonut, että haluan palkata ihmisiä, jotka eivät vastaa puhelimeen? Keksit kokoajan omasta päästäsi kaikenlaista sekava settiä, jota minä en ole missään kirjoittanut. Minä vain totesin, etten voi palkata ketään, koska 3 hakemusta meni suoraan roskiin ja 2 hakijaa jäi tavoittamatta. Miten tätä voi olla niin helvetin vaikea ymmärtää? "

Oma kommenttisi: Tuossa nyt omalla kohdalla syy sille, miksi en palkkaa työntekiojöitä tällä hetkellä. 

Niin? Millä tavalla tuo todistaa, että haluan palkata ihmisiä, jotka eivät vastaa puhelimeen? 

Vierailija
464/607 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri. Luuletko sinä, että kenelläkään on mahdollisuutta päivystää puhelimen ääressä 24/7/365?

En luule enkä ole keneltäkään sellaista vaatinut. Mutta jos olet hakemassa töitä, oletan, että olet 2 arkipäivän sisällä puhelimen päässä. Onko se kohtuutonta? 

Vierailija
465/607 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, täällä ei ole enää mitään nähtävää. Lopettakaa jankutus.

Vierailija
466/607 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri. Luuletko sinä, että kenelläkään on mahdollisuutta päivystää puhelimen ääressä 24/7/365?

Eri: Kun katselee ihmisiä bussissa, kadulla, kaupassa jne. jne. niin hyvin näyttää olevan mahdollisuuksia päivystää puhelin kädessä. Moni ottaa puhelimen mukaan jopa vessaan. Miksi siihen ei siis voi vastata kun se soi? 

Vierailija
467/607 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita viesti mikäli et saa tavoittelemaasi henkilöä kiinni.

Hei, koetin soittaa sinulle. Asiani koskee hakemaasi työpaikkaa.

Mikä tässä on niin vaikeaa?

Mikä siinä puhelimeen vastaamisessa on niin vaikeaa? Vähemmän siihen aikaa menee kuin johonkin viestin naputeluun. Et sinä kuitenkaan takaisin soita, vaikka tuollaisen viestin saisit. Tai jos soitatkin, ei sitllä yrittäjällä välttämättä ole aikaa vastata sinulle, koska hän oli varannut rekryyn tietyn ajana ja tekee sinun soitellessai muita hommia. 

Vierailija
468/607 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En luule enkä ole keneltäkään sellaista vaatinut. Mutta jos olet hakemassa töitä, oletan, että olet 2 arkipäivän sisällä puhelimen päässä. Onko se kohtuutonta? 

On. Et voi tietää missä kyseinen henkilö on juuri silloin kun sinä soitat. Tänään hammaslääkäri ja huomenna te toimiston aika. Mistä työnhakija voi tietää milloin sinä soitat? Omalta osaltani voin kertoa, että työnantajia on monenlaisia. Soittoja on tullut 1 päivän - 3kk päästä, kun hakuaika on päättynyt.

Voitko kertoa omalta osaltasi syyn mikset laita viestiä perään ellet saa kyseistä henkilöä kiinni? Tämä on asia mikä minua itseäni hämmästyttää monen osalta.

Osa laittaa kyllä viestin tai sähköpostin, mutta eivät kaikki. 

Vierailija
469/607 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hain yhtä työtä ja 5 kuukautta haun jälkeen tuli soitto. En vastannut siihen koska olin opiskelemassa, mutta laittoivat txt millä asialla olivat. Laitoin txt että voi soittaa klo 15 jälkeen. Soitti, vastasin, sain työn. Eri työ mitä hain, mutta työ kuitenkin.

Vierailija
470/607 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Et voi tietää missä kyseinen henkilö on juuri silloin kun sinä soitat. Tänään hammaslääkäri ja huomenna te toimiston aika. Mistä työnhakija voi tietää milloin sinä soitat? Omalta osaltani voin kertoa, että työnantajia on monenlaisia. Soittoja on tullut 1 päivän - 3kk päästä, kun hakuaika on päättynyt.

Voitko kertoa omalta osaltasi syyn mikset laita viestiä perään ellet saa kyseistä henkilöä kiinni? Tämä on asia mikä minua itseäni hämmästyttää monen osalta.

MInulla ei yksinkertaisesti ole aiikaa viestitellä hakijoille. Jos ensimäinen ei vastaa puhelimeen, otan listalta seuraavan. Se, joka todella haluaa työn, on kyllä puhelimen päässä kun soitetaan. Jos ei ole, se on voivoi.

t. noin 500 hakemusta per työpaikka saava rekry

Vierailija
471/607 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita viesti mikäli et saa tavoittelemaasi henkilöä kiinni.

Hei, koetin soittaa sinulle. Asiani koskee hakemaasi työpaikkaa.

Mikä tässä on niin vaikeaa?

Mikä siinä puhelimeen vastaamisessa on niin vaikeaa? Vähemmän siihen aikaa menee kuin johonkin viestin naputeluun. Et sinä kuitenkaan takaisin soita, vaikka tuollaisen viestin saisit. Tai jos soitatkin, ei sitllä yrittäjällä välttämättä ole aikaa vastata sinulle, koska hän oli varannut rekryyn tietyn ajana ja tekee sinun soitellessai muita hommia. 

Paha vastata jos on hammaslääkärissä, haastattelussa, autolla keskellä kaupunkia ruuhkassa jne. Samat syyt kuin sinulle kun et vastaa työnhakijan soittaessa.

99% ihmisistä soittaa takaisin jos tulee viesti mitä asia koskee.

Monikaan ei soita takaisin tuntemattomiin numeroihin, koska näin on ohjeistettu mediassa. Siitä saattaa tulla iso lasku perään tai muuta ongelmaa. 

Vierailija
472/607 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy ymmärtää, että yrittäjällä on muutakin tekemistä kuin odotella takaisinsoittoja. Jos olet vaikka yksinyrittäjä kauneudenhoitoalalla, et voi vastailla puhelimeen kesken hoitojen. Silloin työnhakijoita tavoitellaan, kun siihen on sopiva hetki. Jos ei vastausta kuulu, seuraavalle soittoa. Nykyisin moni ei ihan aidosti ymmärrä, että saadakseen töitä, pitää olla myös tavoitettavissa. 

Vierailija
473/607 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MInulla ei yksinkertaisesti ole aiikaa viestitellä hakijoille. Jos ensimäinen ei vastaa puhelimeen, otan listalta seuraavan. Se, joka todella haluaa työn, on kyllä puhelimen päässä kun soitetaan. Jos ei ole, se on voivoi.

Kunnon pelle.

Sinulla ei ole aikaa laittaa viestiä, mutta oletat että sinulle vastataan kesken hammaslääkärin. Jos sinulla on aikaa hakijoille vain tiettynä aikana, niin sovi etukäteen soittoaika. Mikset tee näin?

Vierailija
474/607 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha vastata jos on hammaslääkärissä, haastattelussa, autolla keskellä kaupunkia ruuhkassa jne. Samat syyt kuin sinulle kun et vastaa työnhakijan soittaessa.

Autossa voi ihan hyvin vastata puhelimeen. Kaiutinpuhelut on keksitty, jos et  vielä tiennyt. En minä yrittäjänä voi sanoa asiakkalle: "Sori en vastannut, koska olin autossa". Mieti nyt vähän miltä se kuuloistaa? :D

Vierailija
475/607 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnon pelle.

Sinulla ei ole aikaa laittaa viestiä, mutta oletat että sinulle vastataan kesken hammaslääkärin. Jos sinulla on aikaa hakijoille vain tiettynä aikana, niin sovi etukäteen soittoaika. Mikset tee näin?

Nimenomaan teen niin. Minulla on tietty soittoaika, jonka aikana tavoittelen hakiojoita. Jos hakija ottaa juuri siihen ajankohtaan itselleen hammaslääkärin, ei hän kovin tosissaan ole töitä hakemassa. Soittoaika ilmoitetaan meillä jo työpaikkailmoituksessa. 

Vierailija
476/607 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa nyt autoillessa keskityttäis ihan siihen ajamiseen, jos ei oman niin muiden turvallisuuden vuoksi.

Vierailija
477/607 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia selityksiä löytyy. Normaali ihminen käy hampilääkärissä kerran 1-2 vuoteen. Työtön ramppaa siellä joka päivä ettei vaan tarvitse vastata puhelimeen :D

Vierailija
478/607 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy ymmärtää, että yrittäjällä on muutakin tekemistä kuin odotella takaisinsoittoja. Jos olet vaikka yksinyrittäjä kauneudenhoitoalalla, et voi vastailla puhelimeen kesken hoitojen. Silloin työnhakijoita tavoitellaan, kun siihen on sopiva hetki. Jos ei vastausta kuulu, seuraavalle soittoa. Nykyisin moni ei ihan aidosti ymmärrä, että saadakseen töitä, pitää olla myös tavoitettavissa. 

Jos tiedät ettet voi vastata, niin mikset sovi etukäteen soittoaikaa? Laitat sähköpostia tai tekstiviestin, että soitat näinä päivinä näihin aikoihin.

Eikö teillä ole organisointikykyä?

Nykyisin moni työnantaja ei ymmärrä ettei työnhakija odota 24/7/365 puhelimen ääressä ilman mitään muuta elämää. Teet 30 hakemusta ja jokainen työnantaja soittaa milloin soittaa. 1päivän - 3kk välillä. Ihan milloin vain. 

Vierailija
479/607 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no,leikkausten syytä koko homma. Ois voinu hallitus etsiä vaihtoehtoj,a eikä rummuttaa koko ajan samaa paskaa.

Vierailija
480/607 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa nyt autoillessa keskityttäis ihan siihen ajamiseen, jos ei oman niin muiden turvallisuuden vuoksi.

Keskitytään keskitytään. Ei olla autisteja, joilta onnistuu vain yksi asia kerralla. Ihan hyvin voi samalla puhua kaiutinpuhelua, kun  keskittyy liikenteeseeen. Aika vähän täällä sivukylillä edes on liikennettä esim. aamu6 ja aamu8 välillä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi