Työnantajat! Miksi ette ota ihmisiä töihin?
Varmasti tiedätte missä jamassa Suomi on. Ihmiset tarvitsee töitä koska raha. Raha liikuttaa kaikkea. Palkatkaa niitä joilla on se koulutus ja kokemus alalta. Kaikki maksaa.
Kommentit (607)
Apua, ei kai kukaan ole näin yksinkertainen ja tietämätön. Ei yritykset tietenkään palkkaa lisää ihmisiä jos heille ei ole työtä tai ei ole rahaa maksaa heille palkkaa. Ei yritykset ole mitään hyväntekeväisyyslaitoksia joilla olisi velvollisuus palkata ihmisiä töihin. Minunkin työnantaja haluaisi tarjota lapsille ja nuorille enemmän kesätyöpaikkoja ja rahaakin siihen olisi mutta kun heille ei ole mitään tehtävää.
Mikset sinä osta kotiisi siivous- tai muita palveluita ja siten työllistä ihmisiä. Eikö ole varaa? Miksi ajattelit että yrityksillä olisi asiat sen paremmin.
Oletko miettinyt mitä sinä voisit tehdä toisin mikäli sinulle tulee vain huonoja työntekijöitä?
Olen. Siksi en palkkaa kuin sellaisia, joiden tiedän ennakolta olevan hyviä työntekijöitä. Ei ole varaa hutihankintoihin ja pikkutaaperoihin, joille edes klo 7.00 työpaikkalle saapuminen ei onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska meillä ei ole tarjolla suojatyöapaikkoja ja oikea työnteko ei näytä juuri ketään kiinnostavan.
t. autokorjaamoalan yrittäjä
Oikea työnteko=Turvallisuudesta tinkien ja työajasta välittämättä...
Ei, vaan ihan lakisääteisten normien mukaan tekemistä ilman älypuhelimen räpläämistä. Tuo räpläämättömyys on monille se suurin ongelma.
Oletko miettinyt mitä sinä voisit tehdä toisin mikäli sinulle tulee vain huonoja työntekijöitä?
Mikä siihen on syynä? Maksatko huonosti? Etkö osaa valita oikeita työntekijöitä? Oletko k*sipää jonka palvelukseen ei kunnolliset työntekijät halua tulla?
Tämä ihan vakavana kysymyksenä, koska jotain on todellakin vialla mikäli et saa haluamaasi työntekijää.
Autoala taitaa olla raksan ohessa niitä, joille hakeutuu peruskoulun jälkeen kaikenlaisia motivoitumattomia nuoria miehiä, joilla asenne on kaikkea muuta kuin kohdallaan. Mä työskentelen raksalla ja asenteen kyllä huomaa nuorissa.
Kannattaa palkata aikuisia alanvaihtajia. Mutta ei liian vanhoja, viiskymppisissäkin on jo valuvikoja, vaikka ei tietenkään pitäisi mennä yleistämään.
Vierailija kirjoitti:
Etkö ymmärrä lukemaasi? Minulla on omakohtaista kokemusta sekä yrittäjänä että palkollisena. Ei ihme ettei yrittäminen onnistu, kun pelkkä lukeminen tuottaa vaikeuksia.
Uutinen lapselle: Sinun kokemuksesi ei ole kaikkien kokemus. Jos sinä ostelet päivät pitkät Mersuja, se ei tarkoita, että kaikki yrittäjät tekevät niin. On harhaista väittää, että yrittäjät yleisesti kylpevät rahassa ja ostelevat kalliita autoja. Ymmärrätkö vai pitääkö tavuttaa?
Osuinko oikeaan kun noin hermostuit?
Minä myönnän itse olleeni tuollainen yrittäjä ja tiedän paljon yrittäjiä jotka ovat käyttäytyneet samoin.
Tiedätkö, kun yrittäjän yksi perusedellytys on myöntää virheensä ja ottaa niistä opikseen.
Toinen perusedellytys on ettei provosoidu eikä ala riitelemään tai nimittelemään ihmisiä.
Se kun antaa huonon kuvan yrittäjästä itsestään sekä koko ammattikunnasta... Ymmärrät varmasti vinkin.
Mikä siihen on syynä? Maksatko huonosti? Etkö osaa valita oikeita työntekijöitä? Oletko k*sipää jonka palvelukseen ei kunnolliset työntekijät halua tulla?
Tämä ihan vakavana kysymyksenä, koska jotain on todellakin vialla mikäli et saa haluamaasi työntekijää.
///
Siihen on syynä se, että moni nykynuori on täysin vieraantunut työelämän pelisäännöistä. Tullaan töihin myöhässä, jos tullaan ollenkaan, kuvitellaan että vapaapäiviä saa tuosta vaan, istutaan nenä kiinni Tiktokissa vaikka pitäisi tehdä töitä jne. jne. Ei yrittäjä voi sille mitään, että liian moni työtön nuori on yksinkertaisesti laiska paskakasa, jolla ei ole mitään käyttöä työelämässä.
Vierailija kirjoitti:
Minä ajattelin, että teen hyvän teon ja palkkaan nuoren opiskelijan osa-aikahommiin. Kiitoksena siitä, opiskelija ei ensimmäisenä aamuna ilmestynyt paikalle ja puoli tuntia ennen toisen vuoronsa alkua soitti olevansa kissan kanssa eläinlääkärissä. Tuli aika kalliiksi tuo parin päivän työkokeilu.
Miksi et palkannut alalle kouluttautunutta aikuista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei yrittäjät pysty. He eivät pysty maksamaan itsellenkään palkkaa. Suurin osa (noin 80%) suomalaisista yrityksistä työllistää alle 10 henkeä. Valtion viemät työntekijän sivukulut palkasta ovat kestämättömiä. Sivukuluilla rahoitetaan työttömien tuet ja aivan liian ylisuuri sosiaalitukien varassa oleva ihmisjoukko.
Ei yrittäjät pysty kun pitää ostaa uutta mersua ja käydä kalliissa ravintoloissa näyttämässä kuinka hyvin menee.
Mikset sinä ala yrittäjäksi kun se on kerta noin helppoa. Etkö sinä haluaisi ostaa Mersuja palstalla kitisemisen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska meillä ei ole tarjolla suojatyöapaikkoja ja oikea työnteko ei näytä juuri ketään kiinnostavan.
Ei, vaan ihan lakisääteisten normien mukaan tekemistä ilman älypuhelimen räpläämistä. Tuo räpläämättömyys on monille se suurin ongelma.
Ei se ole ihan noin yksioikoista. Suorittavaan työhön on todella vaikea saada edes perustekijöitä. Toimistohommiin löytyy hakijoita pilvin pimein, mutta omalla hyvämaineisella työnantajallanikin tehdastyöntekijöiden löytäminen on valtava ja kasvava haaste. Työkkärin kautta lähetetään tyyppejä, joita ei kiinnosta tippaakaan, ja uusilla palkatuilla paljastuu tuon tuosta vaikka minkälaisia ongelmia.
Meillä tehtaat pyörii niiden 20 vuotta hommissa olleiden luottotyyppien voimin. Toivottavasti hyvät kaverit ehtivät eläkkeelle ennen kuin koneet laitetaan kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Meillä TJ:n palkka on 35 000e kuussa.
Ei ole enää varaa työntekijöihin.
35 tonnilla kuussa palkkaisi kymmenen henkeä. Se työntekijä maksaa työnantajalle enemmän kuin mitä se työntekijä saa palkkaa tililleen, mutta silti sen kymmenen palkkaisi. On nuo palkat sen verran kuppasia tässä maassa, että työmatkaksi ei voi ajatella mitään sellaista, johon omaa autoa tarttis. Paras on, jos bussilla pääsee työmatkat ja vielä parempi, jos se on ihan kävelymatkan päässä kotoa. Autoilu on juristin hinnoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö ymmärrä lukemaasi? Minulla on omakohtaista kokemusta sekä yrittäjänä että palkollisena. Ei ihme ettei yrittäminen onnistu, kun pelkkä lukeminen tuottaa vaikeuksia.
Uutinen lapselle: Sinun kokemuksesi ei ole kaikkien kokemus. Jos sinä ostelet päivät pitkät Mersuja, se ei tarkoita, että kaikki yrittäjät tekevät niin. On harhaista väittää, että yrittäjät yleisesti kylpevät rahassa ja ostelevat kalliita autoja. Ymmärrätkö vai pitääkö tavuttaa?
Minä myönnän itse olleeni tuollainen yrittäjä ja tiedän paljon yrittäjiä jotka ovat käyttäytyneet samoin.
Tiedätkö, kun yrittäjän yksi perusedellytys on myöntää virheensä ja ottaa niistä opikseen.
Toinen perusedellytys on ettei provosoidu eikä ala riitelemään tai nimittelemään ihmisiä.
Se kun antaa huonon kuvan yrittäjästä itsestään sekä koko ammattikunnasta... Ymmärrät varmasti vinkin.
Älä jauha paskaa, lapsi. Kaikesta näkee, ettet tiedä yrittämisestä hevon v'ttukaan. Jos tietäisit, ymmärtäisit, miten naurettavaa tuollainen lässytys on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autoala taitaa olla raksan ohessa niitä, joille hakeutuu peruskoulun jälkeen kaikenlaisia motivoitumattomia nuoria miehiä, joilla asenne on kaikkea muuta kuin kohdallaan. Mä työskentelen raksalla ja asenteen kyllä huomaa nuorissa.
Kannattaa palkata aikuisia alanvaihtajia. Mutta ei liian vanhoja, viiskymppisissäkin on jo valuvikoja, vaikka ei tietenkään pitäisi mennä yleistämään.
Yksi syy nuorien käytökseen on se, että työnantaja odottaa ammattilaista. Eihän se näin ole. Nuorta tulee opastaa ja nykyään siihen ei varata aikaa.
Ei kukaan ole sepää syntyessään. Olette itsekin aloittaneet jostain ja tehneet omat virheenne. T:Yrittäjä M57
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ajattelin, että teen hyvän teon ja palkkaan nuoren opiskelijan osa-aikahommiin. Kiitoksena siitä, opiskelija ei ensimmäisenä aamuna ilmestynyt paikalle ja puoli tuntia ennen toisen vuoronsa alkua soitti olevansa kissan kanssa eläinlääkärissä. Tuli aika kalliiksi tuo parin päivän työkokeilu.
Miksi et palkannut alalle kouluttautunutta aikuista?
Miksi et lukenut viestiä, johon vastasit? Siinä kyllä kerrottiin, miksi palkattiin nimenomaan nuori.
Vierailija kirjoitti:
Irtisanomisiakin on helpotettu. Eikö sillä ollutkaan teille mitään merkitystä?
Jaa, milloin niitä helpotettiin. Pari viikkoa sitten? Ihan turha uudistus kun ei vieläkään näy tulosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä jauha paskaa, lapsi. Kaikesta näkee, ettet tiedä yrittämisestä hevon v'ttukaan. Jos tietäisit, ymmärtäisit, miten naurettavaa tuollainen lässytys on.
Mietipä minkä kuvan annat yrittäjistä tuollaisella kielenkäytöllä. Ei ihme, että kuva yrittäjistä on se mikä on.
Kerron tässä nyt kuitenkin muille ettei hän edusta kaikkia yrittäjiä käytöksellään. Iso osa yrittäjistä on asiallisesti käyttäytyviä. Ikävä kyllä nämä kovaäänisimmät pilaavat helposti yrittäjien maineen.
"Yksi syy nuorien käytökseen on se, että työnantaja odottaa ammattilaista. Eihän se näin ole. Nuorta tulee opastaa ja nykyään siihen ei varata aikaa.
Ei kukaan ole sepää syntyessään. Olette itsekin aloittaneet jostain ja tehneet omat virheenne. T:Yrittäjä M57"
No kyllä minä odotan ammattilaista, jos työnhakijalla lukee todistuksessa autonasentaja. Työharjoittelut suoritetaan opiskeluaikana. Sitten kun siirrytään aikuisten töiihin, pitää olla edes perusasiat hallussa.
t. se korjaamoyrittäjä
Mietipä minkä kuvan annat yrittäjistä tuollaisella kielenkäytöllä. Ei ihme, että kuva yrittäjistä on se mikä on.
Miksi miettisin? En minä ole täällä edustamassa yrittäjiä. Kuinka vammainen olet jos sellaista luulet?
Vierailija kirjoitti:
"Yksi syy nuorien käytökseen on se, että työnantaja odottaa ammattilaista. Eihän se näin ole. Nuorta tulee opastaa ja nykyään siihen ei varata aikaa.
Ei kukaan ole sepää syntyessään. Olette itsekin aloittaneet jostain ja tehneet omat virheenne. T:Yrittäjä M57"
No kyllä minä odotan ammattilaista, jos työnhakijalla lukee todistuksessa autonasentaja. Työharjoittelut suoritetaan opiskeluaikana. Sitten kun siirrytään aikuisten töiihin, pitää olla edes perusasiat hallussa.
t. se korjaamoyrittäjä
Siinäpä se syy tuli. SInulla on todella paha asenneongelma tai sitten olet provo.
Saatanan yrittäjät paskoitte suomen talouden. Teitte suomeen suurtyöttömyyden. Hävetkää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerron tässä nyt kuitenkin muille ettei hän edusta kaikkia yrittäjiä käytöksellään. Iso osa yrittäjistä on asiallisesti käyttäytyviä. Ikävä kyllä nämä kovaäänisimmät pilaavat helposti yrittäjien maineen.
Suomessa on 300 tuhatta yritystä. Siitä onkin hyvä lähteä yleistämään Mersuja sun muuta.