Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ylipainoinen, miksi et ala laihduttaa ja kuntoilemaan?

Vierailija
03.04.2026 |

Tämän ei ole tarkoitus olla ilkeä kysymys, vaan aidosti mietin, mikä oikeastaan estää sen, ettet aloittanut eilen etkä tänään (ellet siis ole jo tekemässä näitä)? Mikä se pohjimmainen syy siis on sille? Ei ole vain halua ollenkaan, vai että halua on, mutta ei itsekuria? Olet laihduttanut joskus, mutta se on ollut liian vaikeaa? Kuntoilun esteenä voi toki olla sairaus, mutta silloinkin ylipainon saa pois ruokavaliolla, miksi et tee sitä? Ruuan himo vaan on niin suuri?

Minkä arvioisit olevan se kaikkein suurin syy sille?

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuntoilen jo, mutta en kelpaa naisille normaalipainoisena saati hoikkana.

Ei sinun tarvitse kelvata yhdellekään naiselle. Riittää, kun kelpaat itsellesi.

Vierailija
22/57 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap miksi et jo eilen ollut ihana ihminen? Miksi et ole ihana ihminen edes tänään? Mikä estää? Mulkkuusko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa.

Vierailija
24/57 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vähän eri näkökulmaa; En ole lähelläkään ylipainoa, mutta jos olisin, en pystyisi laihduttamaan ainakaan liikkumalla. Jokin krooninen uupumustauti on iskenyt - ei masennus, vaan keho ei yhtäkkiä kestä enää rasitusta, siitä tulee jopa kuume. 
Koska tähän asti liikuin paljon ja kulutin paljon energiaa, olen tottunut myös syömään paljon enkä osaa muuttaa sitä tapaa. Paino alkoikin tässä uudessa tilanteessa nousta nopeasti mutta ylipainon saavuttamiseen voi mennä vielä monta vuotta. 
Tästä kokemuksesta ymmärrän ettei kaikkea voi hallita pelkällä tahdonvoimalla.

Vierailija
25/57 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutus on ihan hemmetin vaikeaa, jos käytät mirtatsapiinia. Lihot herkästi, jos vedät kaloreita naamasi yli 1000 per päivä. Vastaavasti laihtuminen tapahtuu äääääärimmäisen hitaasti, vaikka söisit 500 kcal per päivä. Liikunta ei juuri auta. Jos jätän lääkkeen pois tai vaihdan sen bentsoon 3- 5 kg häviää parissa viikossa, vaikka söisin enemmän kuin normaalisti. Olen yrittänyt monta kertaa lopettaa sen käytön, mutta tk:ssa enää eivät määrää muuta unilääkkeeksi, joten tällä on vähän pakko mennä.

Vierailija
26/57 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei ole tarvetta. 

Vierailija
27/57 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälkä pohjaton ja voisin syödä koko ajan ja mielellään herkkuja. Lihoin masennuslääkityksen aloituksen jälkeen nopeasti 40 kg. Masentuneena kun ihminen ei syö niin lääke lisää nälän tunnetta. Mahdotonta laihduttaa niin kauan kun käytän lääkkeitä ja valitettavasti tulen käyttämään niitä lopun ikäni. Nyt yritän pääasiassa pitää painon samassa ettei ainakaan enää nouse enempää kun laskemaan en sitä valitettavasti saa. Harmi kun en laihana arvostanut kroppaani.

Vierailija
28/57 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihdutus on ihan hemmetin vaikeaa, jos käytät mirtatsapiinia. Lihot herkästi, jos vedät kaloreita naamasi yli 1000 per päivä. Vastaavasti laihtuminen tapahtuu äääääärimmäisen hitaasti, vaikka söisit 500 kcal per päivä. Liikunta ei juuri auta. Jos jätän lääkkeen pois tai vaihdan sen bentsoon 3- 5 kg häviää parissa viikossa, vaikka söisin enemmän kuin normaalisti. Olen yrittänyt monta kertaa lopettaa sen käytön, mutta tk:ssa enää eivät määrää muuta unilääkkeeksi, joten tällä on vähän pakko mennä.

Ko lääke ei aiheuta sitä, että alkaisi lihomaan miinuskaloreilla. 

Vierailija
29/57 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan että pumppu leikkaa kiinni ennen kuin täytän 40.

Vierailija
30/57 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap miksi et jo eilen ollut ihana ihminen? Miksi et ole ihana ihminen edes tänään? Mikä estää? Mulkkuusko?

Miksi on mulkku, jos tällainen aihe kiinnostaa? 

Vierailija
31/57 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa. Tv. 56kg.

Vierailija
32/57 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntoilun ja laihdutuksen aloittaminen on helppoa. Minäkin olen aloittanut vaikka kuinka monta kertaa.

Vierailija
33/57 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole energiaa. Olen pitkäaikaistyötön  yh ja  arki on raskasta erityislapsen kanssa. Olen lapsrn kanssa aina ja huolehdin yksin. Omaa vapaa aikaa ei ole, kun lapsi on koulussa lähinnä nukun. Esim jo ruokailu lapsella kestää 2 tuntia per ateria,, hampaiden pesu tunnin jne. Elämä on vaan suorittamista.

Vierailija
34/57 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä et maalaisia taulua? Etkö viitsi vai eikö riitä itsekuri opetella?

Minä teen upeita maalauksia ja sitä kautta voin henkisesti hyvin ja elämässäni on intohimo.

Kirjoitan myös runoja. Mikä sinua estää julkaisemasta runokirjaa? Oletko laiska?

Vierailija
35/57 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun siihen aloituksessa mainittuun osaan lihavista, jotka ovat jo alkaneet "laihduttamaan". Homma on vain ihan hemmetin hidasta, kun kerrankin pyrkii oikeasti pysyvään lopputulokseen eikä vain jojoilemiseen.

Nuorena sitä tuli laihdutettua paljon ja nopealla tahdilla milloin minkäkin an orek siafoorumin ohjeilla, syöden päivässä vain jotain 300 kcaloria ja juoden litrakaupalla pepsimaxia makeannälkään. Mutta sillä touhulla sain itsestäni vain entistä sairaamman, vaikka tutut ihastelivatkin onnistunutta "laihdutusta".

Vierailija
36/57 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oikeistolainen. Minulle pitää maksaa palkkaa siitä hyvästä että teen jotain. Ilmaiseksi en tee mitään.

Vierailija
37/57 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kerrotko vähän tarkemmin, mitä etsit näistä vastauksista?

Vierailija
38/57 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Trump ei lopeta sotia? Mieti vaikka sitä. 

Vierailija
39/57 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on haukuttu maanrakoon niin eipä paljoa hotsita.

Vierailija
40/57 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Trump ei lopeta sotia? Mieti vaikka sitä. 

Miksi ap ei lopeta sotia?