Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietittyää nämä "vapaaehtoisesti lapsettomat" pariskunnat 🤔

Vierailija
03.04.2026 |

Tuttavapiirissä yksi tällainen. Herättää kyllä kysymyksiä. Molemmat terveitä, menestyviä, kolmekymppisiä ihmisiä. Ovat "vapaaehtoisesti lapsettomia". Onko se matkailu yms. sitten oikeasti sen arvoista? 🤔 Ettei tule jälkikasvua? Kaduttaa varmaan myöhemmin?

Kommentit (300)

Vierailija
81/300 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuhlaat siis elämääsi miettimällä muiden elämiä, jotka ei oikeasti kuulu sinulle pätkäkään.😂

Se taitaa olla tää sama provoilija joka jauhaa paskaa veloista ja lapsiperhe onnesta

Vierailija
82/300 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli 50- vuotias lapseton nainen. Olen koko ikäni tehnyt töitä lapsiperheiden kanssa. Työkokemukseni ja lähipiirin lapsiperheiden elämiä seuratessani minulle on turha tulla sanomaan, että lapset tuovat pelkkää onnea.

Näillä vuosikymmenien kokemuksilla minulle on vain vahvistunut  ajatus, että olen onnekas, koska minulla ei ole lapsia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/300 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se sellaista et jos teet lapsen niin sitten olet koko ajan siinä kiinni. Eli ei tuo lapsenteko sovi kuin sellaisille jotka oikeasti tosissaan haluavat lapsen. Ensin vauvana se lapsi huutaa yöt ja joudut sitä koko ajan valvomassa. Sittenkun se kasvaa pitää jatkuvasti seurata mitä lapsi nyt tekee ja olla komentamassa. Itse en jaksaisi sellaista.

Vierailija
84/300 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaus ja hyvät yöunet ON sen arvoista, että jätän lapset hankkimatta. Isoäiti kuvitteli, että lapset ovat hänelle "vanhuudenturva". Isoäiti synnytti kolme lasta, joista kaksi kuoli melko nuorena (50 - 60v) ja vain yksi oli vielä hengissä (noin 60v syöpäpotilas) kun äitinsä kuoli reippaasti yli 80-vuotiaana.

Että sellainen "vanhuudenturva" siellä. Lapset eivät ole mikään "turva" kenellekään. 

Vierailija
85/300 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 2 velapariskuntaa kavereina, eikä kummallakaan ole syynä joku matkustelu. Eivät myöskään ole lapsivihaajia. Eivät vaan halua omia lapsia.

Yhteistä pariskunnille on se, että heillä on huomattavasti laajempi ystäväpiiri kuin pariskunnilla, joilla on lapsia.

Vierailija
86/300 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään enempi kissoista

Vierailija
87/300 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaus ja hyvät yöunet ON sen arvoista, että jätän lapset hankkimatta. Isoäiti kuvitteli, että lapset ovat hänelle "vanhuudenturva". Isoäiti synnytti kolme lasta, joista kaksi kuoli melko nuorena (50 - 60v) ja vain yksi oli vielä hengissä (noin 60v syöpäpotilas) kun äitinsä kuoli reippaasti yli 80-vuotiaana.

Että sellainen "vanhuudenturva" siellä. Lapset eivät ole mikään "turva" kenellekään. 

Pitikö ne lapset hankkia niin nuorena? Jos olisi odottanut yli 30-vuotiaaksi ennen kuin aloitti lastenteon, olisi tilanne voinut olla toinen.

Vierailija
88/300 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että sinä olet porsinut maailman täyteen rumia peikkoja ei tee sinusta mitenkään erikoista.

Vierailija
89/300 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kaikista lapsista ei kasva kivoja lapsia. Jos ei oo hyvä kasvattaja tai ei koe itseään sellaiseksi, miksi tehdä lapsi? Olen tavannut lapsia joilla ei ole mitään käytöstapoja ja kiusaavat muita, vanhemmistahan se johtuu..

Vierailija
90/300 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä ketä kiinnostaa toisten lisääntyminen. Siinähän periaatteessa pohtii, että miksikös nuo eivät suorita aktia loppuun saakka ja ilman mitään varokeinoja. :D 

Sama ajatus tulee jos jotkut kertovat "yrittävänsä" lasta. Koska kai nyt kaikki käsittää mitä se "yrittäminen" tarkoittaa. 

Koita nyt ymmärtää, että aloitus on provo. Tää sama tehtailee sitä joka päivä ja koko ajan. 

Vierailija
91/300 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kärsinyt lapsettomuudesta vuosia kunnes hoitojen jälkeen tärppäsi.  Tottakai uteliaille kyselijöille oli parempi sanoa sen stressaavan ajanjakson aikana ettei olla yrittämässä.  Sitten kun vihdoin tärppäsi,oli kiva antaa vaikutelma,että just näin oli suunniteltu asiat menemään.  Ei kuulu muille mun intiimeimmät suruni tai iloni!  T: Onnellinen äiti

Vierailija
92/300 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tällainen "vapaaehtoinen", suurin pelkoni on aina ollut, että kumppani tulee raskaaksi. Onneksi näin ei ole käynyt.

Vierailija
93/300 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tämä paskatrolli hakee tahallaan pelkkää vastakkainasettelua. Hohhoijaa.

Vierailija
94/300 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme pientä lasta. Ei vähääkään voisi kiinnostaa miksi jollakulla toisella joko on tai ei ole lapsia. Sori siitä. M43

Vierailija
95/300 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä yksi nelikymppinen vela. Jos minun pitäisi valita vauvavuoden tai vankilavuoden välillä, kuulostaa vankilavuosi kivemmalta vaihtoehdolta. Perheen perustaminen veisi minulta kaikki mahdollisuudet tehdä niitä asioita, joita pidän tärkeinä ja mukavina. 

Et sinä voisi tehdä niitä mukavia asioita vankilassakaan. Ja mieti mikä helvetillinen riesa SINUN OLEMASSAOLOSI on  omalle äidillesi.

Mistä moinen katkeruus kumpuaa? Säälin lapsiasi.

Vierailija
96/300 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitusvirheet jo otsikossa syövät kummasti asian uskottavuutta.

Vierailija
97/300 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kärsinyt lapsettomuudesta vuosia kunnes hoitojen jälkeen tärppäsi.  Tottakai uteliaille kyselijöille oli parempi sanoa sen stressaavan ajanjakson aikana ettei olla yrittämässä.  Sitten kun vihdoin tärppäsi,oli kiva antaa vaikutelma,että just näin oli suunniteltu asiat menemään.  Ei kuulu muille mun intiimeimmät suruni tai iloni!  T: Onnellinen äiti

Miksi pitää vetää jotain ihme teatteria ja esittää sirkustemppuja muille ihmisille asioista jotka ei heille kuulu?

Vierailija
98/300 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaduta. Ollaan lapseton eläkeläispariskunta. 

Vierailija
99/300 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se lapsipeheen muksu alkaa käyttää piriä, tulee hakatuksi ja lopulta kuolee, mä otan puhelimen käteen ja alan udella sen vanhemmilta niin minulta ja puolisoltani on udeltu lapsettomuudesta.

Vierailija
100/300 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan lapsettomat ovat onnellisempia. Pahoittelut faktasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi