Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietittyää nämä "vapaaehtoisesti lapsettomat" pariskunnat 🤔

Vierailija
03.04.2026 |

Tuttavapiirissä yksi tällainen. Herättää kyllä kysymyksiä. Molemmat terveitä, menestyviä, kolmekymppisiä ihmisiä. Ovat "vapaaehtoisesti lapsettomia". Onko se matkailu yms. sitten oikeasti sen arvoista? 🤔 Ettei tule jälkikasvua? Kaduttaa varmaan myöhemmin?

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän hyvin, miksi joku ei halua lapsia. Itselläni on kolme lasta. Olisin toivonut neljää, mutta sain kolme. Kaikkien ei tarvitse valita samalla tavalla kuin minä. Ihmisillä on erilaisia kutsumuksia ja elämänpolkuja. 

Vierailija
22/65 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri oli iltapäivälehdessä juttu että vanhemmuus ei tee onnelliseksi. 

Vanhempasi ovat samaa mieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnellinen etten ole tehnyt tähän hulluun maahan lapsia. Ja hullummaksi menee. Se tekee lapsistakin sairaita.

Vierailija
24/65 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi, taidat vain olla kateellinen

Vierailija
25/65 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kokee syystä tai toisesta ettei vanhemmuus ole itseä varten, niin sitten on parempi olla tekemättä niitä lapsia. Lapseton omasta halustaan voi olla kuitenkin hyvinkin lapsirakas ja hän voi olla läheinen ja välittävä aikuinen vaikka useammallekin lapselle.

Vierailija
26/65 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä yksi nelikymppinen vela. Jos minun pitäisi valita vauvavuoden tai vankilavuoden välillä, kuulostaa vankilavuosi kivemmalta vaihtoehdolta. Perheen perustaminen veisi minulta kaikki mahdollisuudet tehdä niitä asioita, joita pidän tärkeinä ja mukavina. 

Et sinä voisi tehdä niitä mukavia asioita vankilassakaan. Ja mieti mikä helvetillinen riesa SINUN OLEMASSAOLOSI on  omalle äidillesi.

Vierailija
27/65 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä voisi olla lapsia, jos mies olisi halunnut.

Vierailija
28/65 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lapseton. Se oli oma valinta, vaikka olisin ehkä voinut tehdä lapsiakin jos elämä olisi mennyt toisin. Ja jos olisin oikeasti todella kovasti lapsia halunnut niin varmaan niitä olisi. Ei siinä minusta mitään ihmeellistä ole jos joku ei halua tai saa lapsia sen enempää kuin siinäkään, että joku toinen haluaa ja saa.  

Vierailija
29/65 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyse aina ole ihmisten, no "itsekkyydestä" (halusta matkustella ymv.) vaan siitä ettei halua lapsia, ne ei kiinnosta. Historiaa jos ajatellaaan,ei sielläkään välttämättä kaikki halunneet lapsia, niitä syntyi koska vaihtoehtoja ei lainkaan/useimmilla ollut, eli ehkäisyä.

Moni myös näkee maailman toivottomana paikkana (ilmastonmuutos, sodat, pandemiat, "hullut johtajat", ehkä jopa some-maailma, taloudellinen huoli pärjäämisestä, ymv.) eikä halua tehdä lapsia tänne "kärsimään".

Ja kyllä sekin varmasti vaikuttaa, että maailmassa on nykyään paljon 'muutakin' tekemistä. Jos kärjistäen(!) ajatellaan aikaa missä harva lähti kotikylästä kovin pitkälle, ei ollut pleikkaria, ei telkkaria, ei edes sähköä. Iltaisin keheättiin rukkia ja ainoa meno oli juhannustanssit ja kirkko sunnuntaisin, niin varmasti sitä 'elämää' kaipasi ympärilleen eri tavalla mitä nylyään... Voi vaikka jutella ja pelailla toisella puolella maapalloa olevan ihmisen kanssa jne.

Vierailija
30/65 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä yksi nelikymppinen vela. Jos minun pitäisi valita vauvavuoden tai vankilavuoden välillä, kuulostaa vankilavuosi kivemmalta vaihtoehdolta. Perheen perustaminen veisi minulta kaikki mahdollisuudet tehdä niitä asioita, joita pidän tärkeinä ja mukavina. 

Et sinä voisi tehdä niitä mukavia asioita vankilassakaan. Ja mieti mikä helvetillinen riesa SINUN OLEMASSAOLOSI on  omalle äidillesi.

Kylläpäs nyt korpeaa ja kirpaisee jonkun toisen ihmisen, vieläpä tuntemattoman valinnat... 

Vierailija
31/65 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, montako itselläsi on?

Vierailija
32/65 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska se katumus iskee? 

Terv: Nainen 65v, mies 66v, molemmat olemme vapaaehtoisesti lapsettomia.

P.s: Emme matkustele, meillä on elämässä ihan tarpeeksi sisältöä ilman lapsia, lapsenlapsia tai matkustelua.

Kuullostaa jotenkin surulliselta.

Vierailija
33/65 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vapaaehtoisesti neitsytheteropoika ja yli 40. Ei tääkään herkkua enää ole kun en uskalla onnettomuuspelossa edes drunkata (sitten viime joulukuun 17:ta) enkä saa myöskään aseksuaalistettua psyykettäni

Vierailija
34/65 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo ole tekosyy joka kerrotaan tuttaville. Kyllä jokainen pariskunta haaveilee lapsista. Mutta ei kuulu sinulle, älä kysele enempää.

Vierailija
35/65 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuo ole tekosyy joka kerrotaan tuttaville. Kyllä jokainen pariskunta haaveilee lapsista. Mutta ei kuulu sinulle, älä kysele enempää.

Mutta kun ei haaveile. Älä päätä minun puolestani, mistä haaveilen ja mistä en.

Vierailija
36/65 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä lapsien melusta. Aina kun olen lasten kanssa tekemisissä kyllä heitä tunnin jaksaa, mutta en kyllä jaksaisi jos olisivat koko ajan samassa tilassa. Lapsentekohan on ihan oma valinta. 

Vierailija
37/65 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellisia tällaiset aloitukset! Lällälälää mullapa on lapsia, oletteko kateellisia? 🙄

Vierailija
38/65 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta eikö ole hyvä et lapsettomat seurustelee keskenään? En ihan ymmärtänyt aloitusta.

Vierailija
39/65 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä ei vielä tiennyt, että aikuisikä lapsineen tai ilman lapsia on yhtä selittelyä, miksi et tehnyt, miksi teit kuten teit :)

Vierailija
40/65 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaiset ihmiset tekevät tällaisia aloituksia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän