Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harri Potterit vai lotr?

Vierailija
03.04.2026 |

Kumpi oli parempi saaga?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOTR sekä kirjana että leffana. Potterit ihan kuraa ja ihmetellyt aina niiden suosiota. 

Vierailija
22/28 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

LOTR kirjana. Potterit sopeutuu paremmin valkokankaalle tosin itse valitsisin mieluummin LOTRin. Molemmat on yliarvostettuja.

Mikä on parempi? D&Dtä on yritetty, mutta toteutus jäätävää kakkaa, koska tekijät eivät tienneet maailmasta mitään. Sitäpaitsi noin eeppiset fantasiamaailmat on todella kalliita toteuttaa velkokankaalla tai edes sarjoina.

Conan! Howardin fantasia on parempaa koska siitä puuttuu satuelementit kuten haltiat ja muut. D&D on kökkö taistelupeli jonka ympärille on rakennettu maailma.

Atlantiksen pohjalla nukkuva vampyyri king kong ei ole satuelementti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olisin lainanut gandalfilta kotkaa ja lentänyt tarpeeksi korkealla ettei se silmä nää ja tiputtanut sen sormuksen vaan sinne tulivuoreen jostain kilometrin korkuudesta. Heh siitäs saitte kaikki

:D

Vierailija
24/28 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olisin lainanut gandalfilta kotkaa ja lentänyt tarpeeksi korkealla ettei se silmä nää ja tiputtanut sen sormuksen vaan sinne tulivuoreen jostain kilometrin korkuudesta. Heh siitäs saitte kaikki

Ja sitten Nazgulit olisivat olleet sinua odottamassa ja saaneet sormuksen. Sitten Sauron olisi tullu takaisin ja ottanut Donald Trumpin hahmon.

Vierailija
25/28 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harri Potteri 💗 Lotr mulla on kaikki kirjat mutta tiedän että se on liikaa mun aivoille. Aivot menee solmuun kun en osaa kuvitella niitä asioita joita kirjassa varmaan kuvataan. En siis oo leffoja kuin pätkän joskus nähnyt. 

Vierailija
26/28 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Its pidän eniten Conanin maailmasta.

Vierailija
27/28 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Its pidän eniten Conanin maailmasta.

Howardin, Lovecraftin ja Smithin yhteinen maailma on aika kova.

Vierailija
28/28 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni taisteluille perustuvat fantasiat/scifit ovat yksinomaan typeriä. Ne ovat vain versio aivottomista action-elokuvista, joissa tärkeintä on "näyttävät" kohtaukset, meluisat räjähdykset ja "päätähuimaavat" ihmepelastumiset. 🤦🏻‍

Myöskään mitään ihmissuhdedraamaa, sentimentaalista hempeilyä, saati sukupuoli"taisteluja" on aivan turha ympätä muka laajentamaan juonta (ja houkutella erityyppisiä katsojia).

Toki kunnon tarina edellyttää älykästä ja luovaa keksijää/tiimiä, joka kykenee sellaisen aivoriihestään tuottamaan. Paras on tietysti sellainen, josta jää pureskeltavaa mieleen, ja elokuvan näkemisestä seuraa kokonaisvaltainen valaistuminen, ahaa-elämys, joka rakentaa omaa (sisäistä) elämää. Toisaalta yleisön älykkyystaso on nykyään sitä luokkaa, että suurin osa nyansseista tai ehkä koko tarinan idea menisi hukkaan. 🤷🏻‍  Vain sirkushuveja rahvaalle. 🤡

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi