Monetko kengät sinulla on?
Laskin juuri omani. Minulla on 65 paria erilaisia jalkineita. Pelkästään nilkkureita oli 23 paria. 8 paria erilaisia juoksukenkiä: maastoon, asfaltille, jäälle, sisäjuoksuun matolla jne. Tennareita ja muita kävelykenkiä 20 paria. Muutamat juhlakengät. Loput jotain tossuja, kumppareita, uimakenkiä, lipilapeja jne.
Puolet tästä olisi minulle sopiva määrä. Sitäkin vähemmällä tietysti pärjäisin hyvin.
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Sinulle joka kirjoitit: Vintedissä menee kengät helposti kaupaksi. Jollei ylihinnoittele.
Voisin antaa ilmaiseksikin mutta ei kiinnosta lähetellä ja vastaanottaa palautuksia jne. Ihmiset nyt vaan ei halua käytettyjä kenkiä, ei edes uudenveroisia kun pelkäävät jalkasilsaa (mitä minulla ei ole).
Itse olen ostanut viimeiset vuodet kaikki vaatteeni ja kenkäni käytettynä. Olen uudenveroisia ja laadukkaita kenkiä löytänyt kesään ja talveen.
En ymmärrä, miksi ihmiset kieltäytyvät ostamasta vähän käytettyjä kenkiä. Varsinkin, jos rahasta tiukkaa niin kun monella nyt on, niin edullisesti saa uusittua kenkävarastoa. Ulkoapäin jo näkee, onko kenkä linttaan astuttu vai hyvässä kunnossa. Mielummin ostan itselleni uudet vähänkäytetyt laadukkaat kengät, kuin kävelisin omilla vanhoilla loppuunkäytetyillä (jos ei ole varaa ostaa uusia). Itselläni on kyllä varaa, mutta en malta maksaa yli sataa euroa uusista kengistä.
Ihmiset turhan neuroottisia tänä päivänä, pelätään jalkasilsaa ja ötököitä vaatteissa. Itselleni ei ole koskaan mitään "kylkiäisiä" tullut mukana.
En tiedä mutta yksi huone on ainoastaan kengille.
Vierailija kirjoitti:
Suhtaudun kyllä skeptisesti jos joku sanoo että hänellä on 2 paria kenkiä. En ole sellaiseen törmännyt oikeassa elämässä. Joskus kyllä näkee kenkiä, jotka on sen näköiset että ovat varmaan ainoat mitä käytetään kun ovat niin huonossa kunnossa. Jos sinulla on yhdet kengät joilla menet keväästä syksyyn (ja yhdet talvikengät) niin ovat varmaan vettä kestävät ja voivat vähän helteellä hiostaa. Tai ehkä menet yksillä koko vuoden ja helteelle on sandaalit. Et keksi mitään syytä omistaa useampia mutta minä kyllä keksin. Omistani puolet tosiaan on turhia, mutta ei kenkiä kukaan huoli kun pelkäävät jalkasilsaa niin liekö heitän ne roskiin sitten. 20-30 paria olisi sopivasti ja kaikille tulisi käyttöä. Nyt ei tule. Ap
Onneksi kaikki ihmiset eivät ole niin neuroottisia käytettyjen kenkien suhteen. Itse olen viimeiset vuodet ostanut kaikki kenkäni, vaatteeni ja takkini käytettynä tori.fi kautta. Kenkiä löytyy paljon uudenveroisina. Älä heitä roskiin kenkiä, jos ovat ehjiä. Vie mielummin SPR Konttiin tai Kierrätyskeskukseen. Ottavat mielellään hyväkuntoiset kengät vastaan. Itse en ole koskaan saanut jakasilsaa, sientä tai mitään muutakaan tautia käytetyistä kengistä. Nyt etsinnässä torista syksyyn kävelykengät. Ostan itselleni hyväksi todettuja merkkejä Legero ja Tamaris. Ovat kaupassa kalliita, mutta vähän käytettynä saa murto-osalla uuden hinnasta.
Vierailija kirjoitti:
Mihin aikuinen ihminen tarvitsee kumisaappaita?
Marja- ja sienimetsässä.
Minne nuo sulla mahtuu, ap? Mulla on kolmet talvikengät, lenkkarit, parit tennarit, kahdet sandaalit ja muutamia crocseja. Ai niin ja yhdet korkkarit. Kahdet kumisaappaat. Monot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin aikuinen ihminen tarvitsee kumisaappaita?
Marja- ja sienimetsässä.
Mökillä. Matalavartisia tarttee myös kaupungissa Suomen ilmastossa. En halua, että muut kengät menee paskaksi sateella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suhtaudun kyllä skeptisesti jos joku sanoo että hänellä on 2 paria kenkiä. En ole sellaiseen törmännyt oikeassa elämässä. Joskus kyllä näkee kenkiä, jotka on sen näköiset että ovat varmaan ainoat mitä käytetään kun ovat niin huonossa kunnossa. Jos sinulla on yhdet kengät joilla menet keväästä syksyyn (ja yhdet talvikengät) niin ovat varmaan vettä kestävät ja voivat vähän helteellä hiostaa. Tai ehkä menet yksillä koko vuoden ja helteelle on sandaalit. Et keksi mitään syytä omistaa useampia mutta minä kyllä keksin. Omistani puolet tosiaan on turhia, mutta ei kenkiä kukaan huoli kun pelkäävät jalkasilsaa niin liekö heitän ne roskiin sitten. 20-30 paria olisi sopivasti ja kaikille tulisi käyttöä. Nyt ei tule. Ap
Onneksi kaikki ihmiset eivät ole niin neuroottisia käytettyjen kenkien suhteen. Itse olen viimeiset vuodet ostanut kaikki kenkäni, vaatteeni ja takkini käytettynä tori.fi kautta. Kenkiä löytyy paljon uudenveroisina. Älä heitä roskiin kenkiä, jos ovat ehjiä. Vie mielummin SPR Konttiin tai Kierrätyskeskukseen. Ottavat mielellään hyväkuntoiset kengät vastaan. Itse en ole koskaan saanut jakasilsaa, sientä tai mitään muutakaan tautia käytetyistä kengistä. Nyt etsinnässä torista syksyyn kävelykengät. Ostan itselleni hyväksi todettuja merkkejä Legero ja Tamaris. Ovat kaupassa kalliita, mutta vähän käytettynä saa murto-osalla uuden hinnasta.
Saako muka hyviä kenkiä kirppikseltä? Yleensä ne muotoutuu ihmisen jalan mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kahdet kumpparit. Käytän kyllä vain toisia ja niitäkin harvoin, oikeastaan vain mökillä jossa mentävä ulkohuussiin sateellakin. Muuten ulkoilen aika vähän sateella ja silloinkin minulla on muita vedenkestäviä kenkiä.
Mökille kumisaappaat on hyvät. Itse käytän paljon gore-tex kenkiä. Omistan useammat tennarit, lenkkarit ja vaelluskengät. Kävelen työmatkat säällä kuin säällä ja koiran kanssa lenkillä ovat todella mukavat. Pysyvät jalat kuivana ja on kevyet jalassa.
Vierailija kirjoitti:
Juu, no ei Suomen ilmastossa onnistu. Olen köyhä minimalisti ja silti mulla on 15 paria kenkiä, kun lasken.
Aplla on niin psljon, että siitä muodostuu ongelma. Ellet sitten asu palatsissa, jossa on kenkähuone.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako muka hyviä kenkiä kirppikseltä? Yleensä ne muotoutuu ihmisen jalan mukaan.
Kun ostaa vähän käytettyinä niin kyllä saa. Omistan monet kengät, mitkä käytettynä hankittu ja pitänyt niitä vuosia. Turhaa ihmiset pelkäävät käytettyjä kenkiä. Ei nitä loppuunkäytettyjä tarvitse ostaa.
Kahdet kesäaikaan pidettävät ja yhdet talvikengät.
Onko ne varastettuja ? Kenkiä on kovasti varastettu kun mentiin unioniin . Takkeja myös kasseja .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vintedissä menee kengät helposti kaupaksi. Jollei ylihinnoittele.
Ja Torissa voi myös myydä, itse olen ostanut kenkiä sieltä.
Venäläisellä oli Ecco kengät ja hän selitti että ne on varastettu joltain naislääkäriltä vapaitten suuntien jostain. Ja hän otti myös takkeja kuin farkkuja . Puhuu suomea vain kun luulee että kavereita . Muuten ei. Kontulan uimahallissa joku haki vaatteita siis varasti ja ravintolasta . Romanit toki mutta venäläiset Latviasta myös .
Vierailija kirjoitti:
Kahdet kesäaikaan pidettävät ja yhdet talvikengät.
Miten pärjäät noin vähillä kengillä?
Kauheat määrät varastettua tavaraa myynnissä .
Hesburgerista saatiin kuitti missä kreikkaa tai slaavia.
Tarvitsen kumppareita töissä päiväkodissa. Myös metsään mentäessä / marjastaessa kumpparit on parhaat.