Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monetko kengät sinulla on?

Vierailija
02.04.2026 |

Laskin juuri omani. Minulla on 65 paria erilaisia jalkineita. Pelkästään nilkkureita oli 23 paria. 8 paria erilaisia juoksukenkiä: maastoon, asfaltille, jäälle, sisäjuoksuun matolla jne. Tennareita ja muita kävelykenkiä 20 paria. Muutamat juhlakengät. Loput jotain tossuja, kumppareita, uimakenkiä, lipilapeja jne. 
Puolet tästä olisi minulle sopiva määrä. Sitäkin vähemmällä tietysti pärjäisin hyvin. 

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljät: lenkkarit, salilkegät (paljasjalkasellaiset), korolliset nilkkurit ja maiharityyppiset nilkkurit.

Vierailija
22/40 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtaudun kyllä skeptisesti jos joku sanoo että hänellä on 2 paria kenkiä. En ole sellaiseen törmännyt oikeassa elämässä. Joskus kyllä näkee kenkiä, jotka on sen näköiset että ovat varmaan ainoat mitä käytetään kun ovat niin huonossa kunnossa. Jos sinulla on yhdet kengät joilla menet keväästä syksyyn (ja yhdet talvikengät) niin ovat varmaan vettä kestävät ja voivat vähän helteellä hiostaa. Tai ehkä menet yksillä koko vuoden ja helteelle on sandaalit. Et keksi mitään syytä omistaa useampia mutta minä kyllä keksin. Omistani puolet tosiaan on turhia, mutta ei kenkiä kukaan huoli kun pelkäävät jalkasilsaa niin liekö heitän ne roskiin sitten. 20-30 paria olisi sopivasti ja kaikille tulisi käyttöä. Nyt ei tule. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole laskenut, mutta ehkä 25 paria. Yritän karsia pois sellaiset, mitä en ole vuosiin käyttänyt. Tarvitsen noin 10 kengät. 

Vierailija
24/40 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla kuin noin kymmenisen paria tällä hetkellä. Olen joutunut aloittamaan alusta. Rakastan kenkiä joita ostan tulevaisuudessa aina kun löydän ihanat kengät. Todellisuudessa tarvitseekin yllättävän monet parit.

Vierailija
25/40 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin aikuinen ihminen tarvitsee kumisaappaita?

Vierailija
26/40 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhtaudun kyllä skeptisesti jos joku sanoo että hänellä on 2 paria kenkiä. En ole sellaiseen törmännyt oikeassa elämässä. Joskus kyllä näkee kenkiä, jotka on sen näköiset että ovat varmaan ainoat mitä käytetään kun ovat niin huonossa kunnossa. Jos sinulla on yhdet kengät joilla menet keväästä syksyyn (ja yhdet talvikengät) niin ovat varmaan vettä kestävät ja voivat vähän helteellä hiostaa. Tai ehkä menet yksillä koko vuoden ja helteelle on sandaalit. Et keksi mitään syytä omistaa useampia mutta minä kyllä keksin. Omistani puolet tosiaan on turhia, mutta ei kenkiä kukaan huoli kun pelkäävät jalkasilsaa niin liekö heitän ne roskiin sitten. 20-30 paria olisi sopivasti ja kaikille tulisi käyttöä. Nyt ei tule. Ap

Elämäntyylikin vaikuttaa siihen monetko parit välttämättä tarvitsee. Tiedän kyllä että joillakin on vain lenkkarit jotka uusitaan kun menevät rikki. Eivät välttämättä osta edes talvikenkiä koskaan. 

Vierailija
27/40 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin tykkään kaupunkilaisena kumisaappaista, ovat sateella hyvät kaikkialla ja ulkoillessa märällä säällä. Kumisaappaita saa hyvin kauniina versiona ja myös matalalla varrella. Pysyvät jalat kuivina.

Vierailija
28/40 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä joka kirjoitit: Ei taida olla kuin noin kymmenisen paria tällä hetkellä. Olen joutunut aloittamaan alusta.

Mitä sinulle tapahtui että joudut aloittamaan alusta? 

Vierailija
29/40 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsin yhden minimalistin, mutta oli hänelläkin sentään 3 kengät: tennarit, sandaalit ja nilkkurit. Sanoi ettei ulkoile koskaan muuten vaan, eli kävelyä tulee lähinnä autolle ja siitä kauppaan jne asioille. Silloin ymmärrän että 3 paria riittää hyvinkin. Minä kävelen joka paikkaan ja käyn juoksemassa, joten mahdoton pärjätä viidelläkään parilla. Vaikka ainahan sitä pärjää jos on pakko. Nyt kuitenkaan ei ole. Ap

Vierailija
30/40 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kahdet kumpparit. Käytän kyllä vain toisia ja niitäkin harvoin, oikeastaan vain mökillä jossa mentävä ulkohuussiin sateellakin. Muuten ulkoilen aika vähän sateella ja silloinkin minulla on muita vedenkestäviä kenkiä.

Vierailija
31/40 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä joka kirjoitit: Ei taida olla kuin noin kymmenisen paria tällä hetkellä. Olen joutunut aloittamaan alusta.

Mitä sinulle tapahtui että joudut aloittamaan alusta? 

No minulla on ollut elämä remontissa. Olen myynyt kenkiä ja käyttänyt loppuun niitä. Jalkani ovat olleet muutoksien pyörteessä joten en ole viitsinyt ostaa kenkiä tällä välin. Nyt olen taas alkanut ostelemaan kun löydän mieluisia.

Vierailija
32/40 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika on näitä, joilla on tasan kahdet kengät. Turvakengät töihin ja lenkkarit kaikkeen muuhun. Juhlakengät sillä oli viimeksi kun ripille pääsi, mutta niistä sitten ajansaatossa mureni pohjat ja heitin ne pois. 

Vierailija
33/40 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko se sama joka tässä taannoin luetteli takkiensa määrää. Ketä kiinnostaa?

Sinua kuitenkin ilmeisesti kiinnostaa, koska edes avaat keskusteluketjun? Nämä on helppo jättää huomioimatta!

Vierailija
34/40 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tennareita ja muita kävelykenkiä"

Huvittavaa, ikäänkuin tennarit olisivat kävelykenkiä. 

Vierailija
35/40 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietipä sitä. 

Vierailija
36/40 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko tusina paria? Aktiivikäytössä nyt lenkkarit n 10v. Entisetkin on tallessa, mutta käyttämättä sen 10v. Talvikenkiä 2 paria käytössä ja yhdet hyvät saappaat, joita käytin hautajaisissa, ja toiset 40v mokkanilkkurit.

Kumpparit pitkävartiset,joissa piikit. Haen postia ne jalassa liukkaalla kelillä. Lyhyet kumpparit sopivat puutarhaan kosteilla säillä. Kenkiä ilman korkoa eli vapaa-ajan kenkiä, avokkaita yms on käytetty melkein loppuun. Jotkin vikaostosparitkin löytyy.

Vierailija
37/40 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vintedissä menee kengät helposti kaupaksi. Jollei ylihinnoittele.

Vierailija
38/40 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle joka kirjoitit: Vintedissä menee kengät helposti kaupaksi. Jollei ylihinnoittele.

Voisin antaa ilmaiseksikin mutta ei kiinnosta lähetellä ja vastaanottaa palautuksia jne. Ihmiset nyt vaan ei halua käytettyjä kenkiä, ei edes uudenveroisia kun pelkäävät jalkasilsaa (mitä minulla ei ole).

Vierailija
39/40 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Tennarit 2. Nastakengät 3. Nopeasti sujautettavat 4. Liian liukkaat talvisaappaat

Vierailija
40/40 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 100 paria, joista alle kymmentä käytän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi