4v valehdeltu putkeen kuinka olemme mukamas valmiita, joku varautumisen mallimaa
4v me jotka hieman olemme edes epäilleet tätä väitettä on leimattu venäjämielisiksi. Aiheesta ei käytännössä saa edes keskustella missään vähänkään kriittiseen äänensävyyn. Joten ei mikään ihme, että Suomi ja päättäjät ovat syvässä ruususen unessa, käytännössä mitään ei ole tehty torjumaan vakavaa drooniuhkaa. 3 droonia sekoittaa kaiken, koko maa on pihalla kuin lintulauta.
Ikävät asiat halutaan piilottaa ja se ei palvele kenenkään etua eikä lisää Suomen valmiutta ja turvallisuutta. Lopuksi, venäjä ampui Ukrainaan maaliskuussa yli 6 400 pitkän kantaman droonia, uutistoimisto AFP. Suomeen harhautui 3 ja koko maa oli kaaoksessa, eikä edes niitä kolmea pystytty seuraamaan. Mikä tekee asiasta vieläkin säälittävämmän, droonit eivät tehneet väistöliikkeitä, eikä niiden seurana todennäköisesti ollut hämäysdrooneja.
Kauan aiomme valehdella itsellemme, Suomen puolustusvoimilta meni uskottavuus, eikä sitä saada takaisin sensuurilla vaan oikeilla konkreettisilla toimilla. Tilanne on siinä mielessä vakava, että kyseessä on ihan konkreettisesti meidän turvallisuus, saamattomuudella ja tekemättä mitään voi olla todella traagisia seurauksia. Nyt selvittiin vähällä, tulevaisuudessa ei välttämättä olla yhtä onnekkaita.
Kommentit (51)
Ainakin kahdesta lennokista on vielä tullut suomelle ennakkovaroitus, että koneet tulee rajan yli ja silti jäädään kiinni housut kintuissa. Veikkaan, että ihan sama millainen katastrofi suomeen iskisikään, niin täällä seisottaisiin sormi suussa
Kyyyyllähän tuo drooni tuossa autotallin päälle rähtäneenä näyttää ihan mielenkiintoiselta, olen alkanut kallistumaan siihen
Suomi on varautumisen suurvalta t. Lapanen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
... ja iiiigor ratsastaa jälleen.
Tiedätkö mikä on oikeasti venäjämielistä, se että ei tehdä ongelmille mitään. Tämä iiigor jankkaus sopii venäjälle loistavasti. Uskotellaan kuinka hyvin asiat ovat. Eli sinä käytännössä olet se iiiigori. Ainoastaan venäjämielinen kotir * ssä kuten sinä ilmeisesti olet vieläkin spammii näitä kommentteja.
veeenäjämielistä on esim. se, kun vasemmisto haluaa pitää itärajan auki. Tai olisi halunnut, koska toverit.
Ollaan varmasti paremmin varautuneita, kuin suuri osa muista valtioista. Osassa ei ole varauduttu paljoa mitenkään. Siltikään emme ehkä ole läheskään tarpeeksi varautuneita.
Mikä ihmeen juttu kun nyt kehitellään tekstiviesti varoituksia?
Ööö... Onko joku signaali puhelun liikentees suomen yllä että kaikki jokka on puhelunverkko yhteydessä niin tulevaisuudessa saa txt jos ja jotain?
Mikä vtun kaaos tässä nyt on muka ollut? Aivan normaalia elämää eletty. Jospa vaikka painuisit sinne maakuoppaan nypläämään sitä ainoaa hammastasi.
Poistoon, koska hevonpskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö mikä on oikeasti venäjämielistä, se että ei tehdä ongelmille mitään. Tämä iiigor jankkaus sopii venäjälle loistavasti. Uskotellaan kuinka hyvin asiat ovat. Eli sinä käytännössä olet se iiiigori. Ainoastaan venäjämielinen kotir * ssä kuten sinä ilmeisesti olet vieläkin spammii näitä kommentteja.
veeenäjämielistä on esim. se, kun vasemmisto haluaa pitää itärajan auki. Tai olisi halunnut, koska toverit.
Venäjämielistä on jaotella isänmaa oikeistolaisiin ja vasemmistolaisiin ja väittää että vain toinen on oikeassa. Saatanan pässi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliskohan niin että viranomaiset ovat oppineet virheistään eivätkä tule julkisuuteen kertomaan Venäjälle miten aikoisivat Venäjän hyökkäykseen vastata.
Miksi meidän pitäisi auttaa Venäjän sotilastiedustelua? Joitakin asioita kansalla ja Venäjällä ei ole oikeus tietää.
Vierailija kirjoitti:
Pahoin pelkään että Suomen maavoimatkin on tosipaikassa ihan paskat eikä kestä kulutussotaa tai muutakaan sotaa. Liikaa on siinäkin uhottu ja esitelty muille paperilta miten on miljoona miestä jne. Eihän se kestä todellisuutta ollenkaan. Miksi pitää tällaista sontaa puhua, onko meillä niin huono itsetunto?
Tyypillistä venäjämielistä vaikuttamista. Kuin suoraan oppikirjasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahoin pelkään että Suomen maavoimatkin on tosipaikassa ihan paskat eikä kestä kulutussotaa tai muutakaan sotaa. Liikaa on siinäkin uhottu ja esitelty muille paperilta miten on miljoona miestä jne. Eihän se kestä todellisuutta ollenkaan. Miksi pitää tällaista sontaa puhua, onko meillä niin huono itsetunto?
Tyypillistä venäjämielistä vaikuttamista. Kuin suoraan oppikirjasta
Vasemmistolaisten syyttäminen kaikesta se vasta onkin rys sä mielistä.
Vierailija kirjoitti:
Iiigoria harmittaa kun viranomaiset eivät kertoneetkaan miten droonihyökkäyksiin vastattaisiin. Nyt joutuu Venäjän tiedustelupalvelu selvittämään asiaa vanhanaikaisin keinoin eli vakoilemalla. Siinä kuluu rahaa, aikaa ja vodkaa.
Onneksi yksi drooni oli vain ukko polttamassa roskia 👍
Entä jos 5kg Meteori tippuu Veijosen Arskan autotallin katon läpi.
Miten Suomi on varautunut asiaan?
Ompas pyccillä taas kova hätä Suomen puolustuksesta.
😂😂😂
No ei kai mikään maailman voi täysin valmistautua. Sota on ain arvaamatonta. Mutta verrattuna lähes mihin tahansa muuhun länsimaahan, Suomi on erityisen hyvin varautunut.
Voi piru. Kun en taas tätäkään koko maan kaaosta huomannut.
Vierailija kirjoitti:
Me näköjään reagoimme niin eri tavoilla. Minä olen ollut tämän droonijutun myötä todella, todella vihainen valtiojohdolle ja armeijalle tästä, miten heikosti on varauduttu. Olen valmis maksamaan paljon lisää verojakin, kunhan ne käytetään puolustuksen kuntoon laittamiseen, eikä mihinkään sosiaaliturvaan.
Sitte taas jotkut muut ovat olleet todella vihaisia minulle, kun en kuulemma luota puolustusvoimiin ja viranomaisiin. He haluavat vaientaa kaiken kritiikin ja teeskennellä, että kaikki on täydellisen hyvin, eikä mitään ongelmia ole.
Minusta minä olen realisti ja minun tavallani lopputulos olisi parempi. Niiden muiden mielestä he ovat ainoita oikeassa ja minä täysin väärässä ja vaarannan Suomen turvallisuutta uskaltaessani esittää tyytymättömyyttä ja kritiikkiä. Olisi kiinnostavaa, jos joku puolueeton psykologi voisi avata, mistä tässä ilmiössä on kyse.
Joudut huomioimaan sen, että viranomaiset eivät välttämättä nykyisessä maailmantilanteessa halua kertoa julkisesti tavoistaan varautua. Olisi ollut varsin haitallista ylireagoida tuossa tilanteessa.
Jos harhautuneista drooneista tulee toistuva ongelma niin julkiselle varoitusjärjestelmälle on tietenkin tarvetta.
M60