Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tänään kaupassa kuulin oikeasti, että yksi nuori mies sanoi, että tilillä on vaan 10€ ja lisää rahaa tulee vasta viikon päästä

Vierailija
02.04.2026 |

Luulin, että tällaiset jutut on keksittyä. Mutta nyt kuulin omakohtaisesti elävän esimerkin kyseisestä asiasta. 

Kommentit (126)

Vierailija
41/126 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin aikoinaan kioskilta Arskapakan  viimeisilla rahoilla, viiden pennin kolikoilla, köyhä olin mutta savut piti saada.Ei nykyään ole enää köyhiä on vaan liian pienet kela-tuet ja liian suuret kulutukset jota mässäily yhteiskunta harrastaa.

Vierailija
42/126 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet onnellisessa asemassa, jos tällainen ei ole elämääsi ennen koskettanut. Tuo on ihan arkea, veikkaan että sadoille tuhansille suomalaisille. Syitä on tilanteeseen monia - itselleni se oli avioero ja lasten elatuksen maksujen viivästyminen.

Omaa syytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/126 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet onnellisessa asemassa, jos tällainen ei ole elämääsi ennen koskettanut. Tuo on ihan arkea, veikkaan että sadoille tuhansille suomalaisille. Syitä on tilanteeseen monia - itselleni se oli avioero ja lasten elatuksen maksujen viivästyminen.

Omaa syytä.

Empatiakyvyttömyys on kokkareille tyypillinen piirre.

Vierailija
44/126 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MInä katsoin, kun tuttu toimeentulotukiasiakas, ikityötön perheenäiti, osti suunnilleen 120 eurolla ruokaa ja herkkuja. Siinä oli sitä vähän kalliimpaa jauhelihaa, juustoja, karkkeja, rahkaa, vähän yli 6 e/kg maksavia hedelmiä jne.

Mietin, että tuossa 3-lapsisessa perheessä ei pääsiäisenä tule nälkä, mutta jo taas oli tunti sitten valitusta paikallisessa FB-ryhmässä, miten ei ollut varaa ostaa vohveleita torimyyjältä. Kyynel.

Suomalaisia harmittaa, että lapsiperheellä on varaa ihan ok ruokaan?

Romaniassa koettua: Kaunis nuori nainen katsoo kohti ja kun se väläyttää hymyn puolet hampaista puuttuu!

Tätäkö täällä haetaan. Ajetaan perusturva niin alas, että jo 3-kymppisenä tällaisen kohtalon syyttömänä lapsena saaneen elimistö on loppu heikkolaatuisen ravinnon takia?

No älkää sitten vddu hourailko olevanne parhaita yhtään missään vaan sanokaa suoraan, että haluatte olla jonkinlainen itäblokin pikkurüssala.

Kyllä, minua harmittaa se, että meillä köyhät voivat ostaa kalleinta mahdollista ruokaa, koska ovat hoksanneet kieltäytyä tekemästä töitä. Ei tavallisella keskituloisella palkansaajalla ole mahdollisuutta moiseen, me maksamme omasta palkastamme sen, että toimeentulotukiasiakkaan ei tarvitse miettiä, mitä herkkuja tänään hankittaisiin.

Suomalainen köyhyys näkyi tuossa ostoskärryssä: kun itse en joudu maksamaan mitään, kun saan kaiken haluamani toimeentulotukena, niin minunhan ei tarvitse miettiä, mitä hyvää syödään, ostan sen, mitä haluan. Ei ole tarvetta vilkuilla hintoja.

Kannattaa muuten muistaa, että myös Romaniassa huumeet "syövät" hampaat ja Suomessa tuloton pääsee jonon ohi julkiselle hammaslääkärille. Me työssäkäyvät jonotamme ja maksamme itse.

Kuka on kieltäytynyt tekemästä töitä? Teillä kokkareilla on kummallisia harhoja.

Ainakin tuo kassalla edessäni asioinut ikityötön perheenäiti. 

Vierailija
45/126 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin opiskelijalla on aina joskus 

Joo etenkin kos käy reissussa tai bilettää

Silloin tullaan kotiin käymään 

että usein oma vika 

Vierailija
46/126 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MInä katsoin, kun tuttu toimeentulotukiasiakas, ikityötön perheenäiti, osti suunnilleen 120 eurolla ruokaa ja herkkuja. Siinä oli sitä vähän kalliimpaa jauhelihaa, juustoja, karkkeja, rahkaa, vähän yli 6 e/kg maksavia hedelmiä jne.

Mietin, että tuossa 3-lapsisessa perheessä ei pääsiäisenä tule nälkä, mutta jo taas oli tunti sitten valitusta paikallisessa FB-ryhmässä, miten ei ollut varaa ostaa vohveleita torimyyjältä. Kyynel.

Suomalaisia harmittaa, että lapsiperheellä on varaa ihan ok ruokaan?

Romaniassa koettua: Kaunis nuori nainen katsoo kohti ja kun se väläyttää hymyn puolet hampaista puuttuu!

Tätäkö täällä haetaan. Ajetaan perusturva niin alas, että jo 3-kymppisenä tällaisen kohtalon syyttömänä lapsena saaneen elimistö on loppu heikkolaatuisen ravinnon takia?

No älkää sitten vddu hourailko olevanne parhaita yhtään missään vaan sanokaa suoraan, että haluatte olla jonkinlainen itäblokin pikkurüssala.

Kyllä, minua harmittaa se, että meillä köyhät voivat ostaa kalleinta mahdollista ruokaa, koska ovat hoksanneet kieltäytyä tekemästä töitä. Ei tavallisella keskituloisella palkansaajalla ole mahdollisuutta moiseen, me maksamme omasta palkastamme sen, että toimeentulotukiasiakkaan ei tarvitse miettiä, mitä herkkuja tänään hankittaisiin.

Suomalainen köyhyys näkyi tuossa ostoskärryssä: kun itse en joudu maksamaan mitään, kun saan kaiken haluamani toimeentulotukena, niin minunhan ei tarvitse miettiä, mitä hyvää syödään, ostan sen, mitä haluan. Ei ole tarvetta vilkuilla hintoja.

Kannattaa muuten muistaa, että myös Romaniassa huumeet "syövät" hampaat ja Suomessa tuloton pääsee jonon ohi julkiselle hammaslääkärille. Me työssäkäyvät jonotamme ja maksamme itse.

Siinä kärryssä peilautui oma köyhyytesi.

Köyhyytesi johtuu siitä, että olet sosíalìsti ja tähystät enemmän muiden kärryjä kuin mietit, miten saisit omaasi enemmän sisältöä.

Vierailija
47/126 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä provo

Vierailija
48/126 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkeihin 

Vaatteisiin 

Kaljaan 

Tupakkaan 

Baariin 

Reissuihin

Riittää rahat 

Vierailija
49/126 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan tuollainen ihan arkipäivää opiskeluaikoina. Possusta kaivoi viimeiset pennit ja miettti ostaako puurooaketin vai kaalin.

Vierailija
50/126 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikkeihin 

Vaatteisiin 

Kaljaan 

Tupakkaan 

Baariin 

Reissuihin

Riittää rahat 

Suurin osa rahoistamme tuhlataan turhuuteen nimeltä Suomen valtio.

Vierailija
51/126 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla tilanne että rahaa tulee vasta viikon päästä? Kyllä minulle tulee aina alle viikon sisällä rahaa. Miksi teille ei tule. 

Vierailija
52/126 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perus opiskelijana, ei viimeisellä viikolla ikinä ollut muuta syötävää kuin perunoita ja soijarouhetta.

Vierailija
53/126 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melko suojattua elämää olet elänyt, jos et tiedä, miten tuhannet suomalaiset elävät. 

Voi olla että päättäjissäkin on sellaisia ketkä eivät tiedä miten vähän rahaa joillain on tilillä.

Vierailija
54/126 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä oli  pakkaamassa kassalla omia ostoksia, kun minun  jälkeen tulevalla, nuorella naisella ei ollut riittävästi rahaa hänen omiin, vaatimattomiin ostoihin. Taisi olla ostamassa suodatinpusseja, tomaatteja ja muuta ruokaa. Pienet ostokset, vain muutaman euron. Oli ihan hirveää katsoa, kuinka nainen häkeltyi. Selvästi oli laskenut ostosten loppusumman väärin. Minulla on yleensä 20-50 euroa käteistä tori- tai kirppariostoksia varten, joten sujautin naisen käteen 20 euroa. Lähdin pois nopeasti, ettei hän tuntisi tarvetta kiitellä enempää kuin, mitä ehti siinä kassalla. Noita tapaa yhtä enemmän ja enemmän.

Mun pikkusisko tekee tuota toistuvasti eli maksattaa ostoksiaan muilla. Kun esittää kassalla köyhää, tulee aina jostain joku ystävällinen maksaja, eihän kyse ole kuin muutamista euroista. Hän käy töissä, ei saa tukia, mutta kerran viikossa ylimääräinen 20 e on aina kotiinpäin.

No hyi hitto mikä ä m m ä siskosi on. 

Vierailija
55/126 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja silti syydetään rahaa ulkomaille diipadaapa tutkimuksiin ja paperittomille!

Vierailija
56/126 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 e on luksusta, monilla on 10 c. Aika kuplassa pitää elää jos on menny ohi että on köyhiä ihmisiä.

Vierailija
57/126 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi en tunne tuollaista kroskaväkeä.

No näinpä. Voit keskittyä kirjoitustaitoihin🎉

Palsta sensuroi tuon sanan, kuten sen kirjainyhdistelmänkin. Itsekin joudun usein kirjoittamaan sanoja väärin tai yhteen, että viesti ylipäätään menee läpi.

Vierailija
58/126 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi en tunne tuollaista kroskaväkeä.

No näinpä. Voit keskittyä kirjoitustaitoihin🎉

Palsta sensuroi tuon sanan, kuten sen kirjainyhdistelmänkin. Itsekin joudun usein kirjoittamaan sanoja väärin tai yhteen, että viesti ylipäätään menee läpi.

Esim. sana sosíalìsti on jo sensuroitu.

Kannattaa alkaa huolestumaan ihan oikeasti. Kun tekoälytappajadroonit valvoo, ei sosialismeja saada enää ikinä kansan toimesta kumoon ja niistä tulee pysyviä.

Vierailija
59/126 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan perus opiskelijana, ei viimeisellä viikolla ikinä ollut muuta syötävää kuin perunoita ja soijarouhetta.

Niin ihan tavallista oli tuo opiskelijana kunnes otin vuoroja tein vähän töitäkin bilettämisen sijaan 

Vierailija
60/126 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikkeihin 

Vaatteisiin 

Kaljaan 

Tupakkaan 

Baariin 

Reissuihin

Riittää rahat