Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään kaupassa kuulin oikeasti, että yksi nuori mies sanoi, että tilillä on vaan 10€ ja lisää rahaa tulee vasta viikon päästä

Vierailija
02.04.2026 |

Luulin, että tällaiset jutut on keksittyä. Mutta nyt kuulin omakohtaisesti elävän esimerkin kyseisestä asiasta. 

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä katsoin, kun tuttu toimeentulotukiasiakas, ikityötön perheenäiti, osti suunnilleen 120 eurolla ruokaa ja herkkuja. Siinä oli sitä vähän kalliimpaa jauhelihaa, juustoja, karkkeja, rahkaa, vähän yli 6 e/kg maksavia hedelmiä jne.

Mietin, että tuossa 3-lapsisessa perheessä ei pääsiäisenä tule nälkä, mutta jo taas oli tunti sitten valitusta paikallisessa FB-ryhmässä, miten ei ollut varaa ostaa vohveleita torimyyjältä. Kyynel.

Vierailija
22/29 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet onnellisessa asemassa, jos tällainen ei ole elämääsi ennen koskettanut. Tuo on ihan arkea, veikkaan että sadoille tuhansille suomalaisille. Syitä on tilanteeseen monia - itselleni se oli avioero ja lasten elatuksen maksujen viivästyminen.

Onneksi en tunne tuollaista kroskaväkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tienaan pari tonnia kuussa käteen ja tuo tilanne silti joka kuu että viimeisellä viikolla ei ole rahaa tilillä. Ihan normisettiä ollu itelle aina. Sitä varten pitää olla kuivakaapissa ja pakkasessa ruokaa. Ne ei tajua jotka aina osanneet säästää/opetettu tarkoiksi rahan kanssa. 

Ja tätä varten pitää olla myös  kasvukaudella skarppi

Vierailija
24/29 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet onnellisessa asemassa, jos tällainen ei ole elämääsi ennen koskettanut. Tuo on ihan arkea, veikkaan että sadoille tuhansille suomalaisille. Syitä on tilanteeseen monia - itselleni se oli avioero ja lasten elatuksen maksujen viivästyminen.

Onneksi en tunne tuollaista kroskaväkeä.

No näinpä. Voit keskittyä kirjoitustaitoihin🎉

Vierailija
25/29 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole yhtään rahaa ennenkuin tiistaina. Pitäisi saada antibiootit ettei tämä tauti leviä ja pahene mutta kun ei ole rahaa niin ei ole.

Vierailija
26/29 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tilillä vain 2€ euroa ja ruoat loppu, miten selvitä loppu kuu? 🥹 Neuvoja otetaan vastaan.

Sitten kun sitä rahaa tulee, niin hankit riittävän ruokavaraston pahan päivän varalle. Vaikka makaronia ja tonnikalaa, hernekeittoa, näkkileipää, pakastimeen edullisia broilerin koipireisiä.

Aikuisen ihmisen pitää itse osata varautua eikä olettaa että muilla on ruokkimisvelvollisuus.

Vierailija
27/29 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MInä katsoin, kun tuttu toimeentulotukiasiakas, ikityötön perheenäiti, osti suunnilleen 120 eurolla ruokaa ja herkkuja. Siinä oli sitä vähän kalliimpaa jauhelihaa, juustoja, karkkeja, rahkaa, vähän yli 6 e/kg maksavia hedelmiä jne.

Mietin, että tuossa 3-lapsisessa perheessä ei pääsiäisenä tule nälkä, mutta jo taas oli tunti sitten valitusta paikallisessa FB-ryhmässä, miten ei ollut varaa ostaa vohveleita torimyyjältä. Kyynel.

Meillä on parempi olla työtön lapsellinen, kuin pieni palkkainen köyhä, jolla ei ole enää elatusvelvollisia.

Ja juu, hyvä kun autetaan lapsia kenen vanhemmat ei siihen itse pysty

Vierailija
28/29 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa köyhien normaalielämään!

Minulla usein tilanne, että kauppaan rahaa 10€ ja pitäisi saada ruokaa koko perheelle, 2 aikuista ja 1 lapsi.

Ja juu, olen osa-aikatyössä, puoliso opiskelija/sairaslomalla kun terveys ei enää salli tehdä sitä palkkatyötä.

Ei ole säästössä yhtään rahaa.

Vierailija
29/29 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oli  pakkaamassa kassalla omia ostoksia, kun minun  jälkeen tulevalla, nuorella naisella ei ollut riittävästi rahaa hänen omiin, vaatimattomiin ostoihin. Taisi olla ostamassa suodatinpusseja, tomaatteja ja muuta ruokaa. Pienet ostokset, vain muutaman euron. Oli ihan hirveää katsoa, kuinka nainen häkeltyi. Selvästi oli laskenut ostosten loppusumman väärin. Minulla on yleensä 20-50 euroa käteistä tori- tai kirppariostoksia varten, joten sujautin naisen käteen 20 euroa. Lähdin pois nopeasti, ettei hän tuntisi tarvetta kiitellä enempää kuin, mitä ehti siinä kassalla. Noita tapaa yhtä enemmän ja enemmän.