Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka muut köyhät ja vähätuloiset oikeasti syö ja pärjää??

Vierailija
01.04.2026 |

Laskin tän viikon ostoksia. Tein ne eilen. Kolme purkkia tarjous rahkajogurttia 50snt  purkki sekä kurkku 1,49. Ainiin 300g jauheliha 2,19. Laskupåäni mukaan 5,19, josta käytetty 3e.

Tein jonkun makkarasopan tapaisen tosi vanhoista, ruokajaosta saaduista parista makkarasta ja keitto juureksista. 50 senttiä?

Tänään ruokajako. Tuli mm erilaisia lohia, viimeinen käyttöpäivä eilen eikä saa jakaa, mutta otin riskin, eli lain mukaan varastin roskis ruokaa).Söin niin kiitollisena sitä että melkein aloin itkemään. Tuli salaattipusseja, joissa viimeinen käyttöpäivä myös eilen, eli ei saa jakaa hygieniastandardien takia. No otin niitäkin, rikollinen.

Täjän päivään ruokaan mennyt 50 senttiä, se tarjous rahka (maito ei edes enemmin sovi mulle) mutta oli halpaa ja ainiin pätkä kurkkua, no ehkä euro. Sitä söin jaosta saatujen rypäleiden kanssa, jotka jotkut olis heittänyt roskiin. Pienen kurkun pätkän ja löysin kauan sitten jaosta saadun pienen juustopalan. Hieman kalakeittoa kouluruuasta, oon aina niin iloinen siitä ja syön pari päivää.

Ei en ole alkkis, en ole nrkki, olen myös muille kiltti ja ystävällinen. Opintovelka on suurin syy enkä halua ulosottoon. (Ja ei ei ole mahdollista neuvotella pienemmäksi tai saada vapautuksia

Eikait pitänyt olla edes mahdollista että hyvinvointivaltiossa syödään ruokaa, joka lakienkin mukaan pitäis heittää roskiin? Tai asunnottomuus.

Jonot kasvaa ja lahjoituser vähenee. On siellä toki aina niitä, jotka ei edes sitä tarvitse ja käy nokkavaisesti tuhisenassa että eihän täällä ole mitään. Mä voin sullekin antaa eilistä kalaa ja salaattia jos on nälkä, ei kelpaa. Näille ei pitäis myös niitä lahjakortteja myöntää. Ei ne mene ekssktiin  tarpeeseen jos on varaa valita, harva kuitenkin on erityisruokavaliolla muu kuin ruokavammaisuus (muuten, pullat menee, tuoreita jää aina) Mäkin olin kasvissyöjä ennen työttömyyttä, nyt syön sitä mitä saan alesta tai ilmaiseksi. Nälkäinen ei nirsoille.

Oon jotenkin surullinen ja toivoton. Päättäjät ei tee mitään. Voisko kansa tehdä?

Sallisiko kukaan päättäjä lapselleen tälläistä?

Miten muut TTT:olevalla pärjäätte rahan ja ruuan suhteen? Ei mulla ole maitoja, juustoa, jogurtteja, rasvaa, ei olis edes sitä leipää ilman jakoa.

Auttakaa toisianne.

Olis kiva jos ketju ei töyttyis"menkää rotat töihin huutelijoista ja miksi et ole tehnyt sitä ja tätä, oon kyllä fiksu likka mutta se ei riitä .

Kommentit (105)

Vierailija
101/105 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyn palveluja ja saan siitä ruokaa. 

Vierailija
102/105 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhänä opiskelijana söin: Papuja, linssejä, puuroa, tomaattisosetta, kaalia, sipulia, perunaa, pastaa. Joskus appelsiineja tai omenia.

Kyllähän se vähän tylsäksi käy mutta pysyin hengissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/105 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäiti ja työtön. Pari v sitten olen löytänyt vintedin.

Laitan lähes joka päivä jotain myyntiin. Kun olen yrittänyt myydä jotain vuoden, muutan hinnan 0,5 e ja jos sittenkään ei mene, vien fidaan.

Myytävää löytyy koko ajan. Kierrätyskeskuksen ilmaisosastoilta, toristta lahjoitetaan, ystäviltä, vanhemmilta jne.

Saan 100-200 e kk. Tällä rahalla ostan aika perusjuttuja kaappiin, mm kuivahiivaa, jauhoja, tomaattimurskaa jne

Vierailija
104/105 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tosiaan on niin, että Kela laskee veronpalautukset tuloiksi, vaikka ne menisivät suoraan ulosottoon, kannattaa pitää huoli siitä, että veronpalautuksia ei tule. Eli hankkia muutosverokortti, jossa veroprosentti on täsmälleen oikein menossa olevan vuoden tulojen mukaan. Tämän ehtii tehdä vielä alkusyksystäkin.

Etuuksiin ei nollaverokorttia saa, vaan verottaja ennakonpidättää aina jotain. Vaikka tulot olisi alle 9 000 euroa vuodessa, muutosverokorttiin tulee silti 16 % (kunnasta riippuen). Tuo on väärin.

Minulla on ollut jo useamman vuoden veroprosentti 14,5. Aika tasoihin on mennyt, mätkyt tai palautukset tosi pieniä. Viime vuonna mätkyjä muistaakseni n. 9 euroa, eli ei tarvinnut edes maksaa, koska summa jäi alle kympin. Tänä vuonna tulee palautusta suurin piirtein saman verran.

Tuloina työmarkkinatuki, asumistuki ja tt-tuki.

Vierailija
105/105 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP: Vähävaraisen ei kannata ostaa kurkkua kalliilla; ei täytä , ei ravitse :S

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä