Minua nolottaa myydä HSL:n ylihintaisia lippuja turisteille ja vielä kankean hitaalla systeemillä
Monet turistit ihmettelevät HSL:n lippujen korkeaa hintaa ja lipun tekemisen hitautta. Tämä ilmenee varsinkin silloin, jos turisteja on paljon eli tarvitaan esim 20 lippua tai jos yksittäinen henkilö haluaa ostaa useamman lipun. Hsl:n lipunmyynnin käyttis on todella kankea, kun jokainen lippu täytyy kirjata aina erikseen. Hsl ei siis ole osannut järjestää sellaista simppeliä toimintoa jolloin esim kirjoittamalla lippujen lukumäärä, niin käyttis tekemään 10 lippua. Muutenkin HSL on mennyt huonompaan ja joustamattomaan suuntaan. Ei näin!
Kommentit (10)
Mistä lähtien turistit on mistään maksanut? Veronmaksajien sponssilla tänne tullaan.
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien turistit on mistään maksanut? Veronmaksajien sponssilla tänne tullaan.
Nyt sotket ma-mut turisteihin. Kyllä Suomessa ja Helsingissä käy edelleen turisteja omilla rahoilla.
Minulla ei ole varaa maksaa HSL:n kallita lippuja. Järjetöntä ryöstöä jos menen kilometrin pätkän vesisateella ratikassa, niin siitä pitäis maksaa 3.20 eroa. Siksi en maksa vaan suosin pummilla matkustamista kuten moni muukin nykyään.
Moni HSL:n lippuja myyvä kolmasosapuoli kuten alepat, prismat, r-kioskit jne allekirjoittavat tämän.
Älä huoli. Turistien kotimaissa, poislukien ehkä Japani ja Etelä-Korea, on liput ja järjestelmät vielä paljon hitaampia. Jos oltaisiin vaikka Italiassa niin kone sylkäisisi ulos yhen lipun ja jämähtäisi siihen. Jos oltaisiin Ranskassa niin katselisit turreja nenänvarttasi pitkin kun eivät puhu maan kieltä. Espanjassa olisi siesta ja kioski kiinni. Jne.
Vauva palsta kehittää tämänkin tuotteen pidemmälle.
Työntekijänä kerro pomolle, joka ertoo seuraavalle pomolle.
Kymmenen vuoden päästä softa vaihtuu.
Suomessa terveydenhuollon kirjaaminen on täyttä paskaa. Koska alusta asti ei päätetty ottaa yhtä softaa jota kehittää, vaan 32. Kanta yrittää tota sekametelisoppaa paikata.
Mutta ne 32 softaa ei juttele kannan kanssa. Vaan kantaan pitää kirjata erikseen.
Jos valtio jyrähtää. Päättäisi 5 ja kaikkien on juteltava keskenään. Säästö työaikana 300 miljoonaa 5 vuodessa. Kehitys 100 miljoonaa.
Vierailija kirjoitti:
Älä huoli. Turistien kotimaissa, poislukien ehkä Japani ja Etelä-Korea, on liput ja järjestelmät vielä paljon hitaampia. Jos oltaisiin vaikka Italiassa niin kone sylkäisisi ulos yhen lipun ja jämähtäisi siihen. Jos oltaisiin Ranskassa niin katselisit turreja nenänvarttasi pitkin kun eivät puhu maan kieltä. Espanjassa olisi siesta ja kioski kiinni. Jne.
En tiedä, onko Saksassa muuttunut viime vuosina, mutta kun viimeksi kävin, ensin piti etsiä paikka jossa voi vaihtaa kolikoita, joita syöttää ratikan koneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Älä huoli. Turistien kotimaissa, poislukien ehkä Japani ja Etelä-Korea, on liput ja järjestelmät vielä paljon hitaampia. Jos oltaisiin vaikka Italiassa niin kone sylkäisisi ulos yhen lipun ja jämähtäisi siihen. Jos oltaisiin Ranskassa niin katselisit turreja nenänvarttasi pitkin kun eivät puhu maan kieltä. Espanjassa olisi siesta ja kioski kiinni. Jne.
No verrantona Singapore on valovuoden edellä Helsinkiä lippusysteemin kätevyydessä ja on myös edullinen. Muuten Aasian metropoleissa fiksummat lippujärjestelmät. Esim. Bangkok, Soul, Tokio, Shanghai
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset asiakkaat myös valittavat lähes päivittäin Hsl:n lipuista kun enää ei saa edes valita joustavasti lipun päivämäärää vaan 30 pv stepeissä on lippu ostettava. Hölmöläisjohto HSL:ssä
Lienee ollut aika poikkeuksellista, että on saanut päivämäärän valita vapaasti. Asiakasystävällistä toki - muistan siellä asuessani ladanneeni usein siten, että jäi (pitkät) viikonloput kun en kaupungissa ollut ilman lippua ja säästin sillä muutaman euron.
Suomalaiset asiakkaat myös valittavat lähes päivittäin Hsl:n lipuista kun enää ei saa edes valita joustavasti lipun päivämäärää vaan 30 pv stepeissä on lippu ostettava. Hölmöläisjohto HSL:ssä