Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päivi Räsänen uhmakkaana

Vierailija
01.04.2026 |

Kansanedustaja Päivi Räsänen oli Ukkolan haastattelussa. Hän ei halua hyväksyä saamaansa tuomiota eikä näe omassa toiminnassaan mitään korjattavaa. Hän ei halua pyytää homoilta anteeksi kirjoituksiaan joista sai tuomion. Miksi uskova ihminen on niin kylmä ja kova ettei koskaan koe tarvetta pyytää anteeksi tai arvioida kriittisesti omaa toimintaansa? 

Kommentit (255)

Vierailija
141/255 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä voiko sitä sanoa haukkumiseksi tai onko siinä mitään korjattavaa jos nainen sanoo että raamatun mukaan mies ja nainen on tarkoitettu pariutumaan. Loukkaako toi oikeasti ketään ja miksi? Itsellä ei ole mitään vastaan vähemmistöjä, mutta en ymmärrä mikä tossa on loukkaavaa jos nainen itse näin ajattelee. Eikä hänen pitäisi itseään kenellekkään selitellä. 

Aiempienkin oikeusasteiden mukaan kirjoitukset ovat olleet loukkaavia, joskaan ei tuomittavia.

Mutta mikä niistä tekee loukkaavia? Hän ei varsinaisesti osoita ketään sormella tai hauku ketään. Hän vain sanoo että itse uskoo niin että parisuhteet on tarkoitettu miehille ja naisille. En minäkään Räsäsen kanssa ole samaa mieltä mistään, mutta samalla en tajua mikä tuossa on loukkaavaa? Ihmisillä on omat tapansa katsoa maailmaa. 

Hän väittää homoseksuaalisuutta psykoseksuaalisen kehityksen häiriöksi.

Elåvässä uskossa olevana ihnettelen suuresti että Päivi Räsänen sekoittaa lääketiedettä ja diagnooseja tähän. Koska homo, lesbo, y.m asiat ovat Saatanan valheita, houkutuksia , eksytys! 

Täällä myös yksi Jeesuksen seuraaja pohtii ja kummastelee: jäin pohtimaan pamflettia. Koska se oli kuitenkin kirjoitettu pienelle hengelliselle yhteisölle, niin jäin miettimään mitä lisäarvoa lääketieteellinen selvitys sille edes toi? Koska lopultahan uskovaiset pitäytyvät Jumalan sanassa ja ohjeissa, eikä sillä ole väliä mitä lääketiede minäkin aikakautena sanoo. Hänellä saattoi lääkärinä olla jotain sanottavaa myös lääketieteellisesti, mutta silti. Jos maallinen laki ja tiede ovat muuttuvia asioita ja Jumalan sana pysyy aina samana, niin mielestäni pamfletin voi heittää pois ja jättää omaan arvoonsa. 

Ja nyt en näe järkeä siinä että piti tuonne Ukkolan ohjelmaankin mennä. Kyllä tässä on pöly jo lentänyt eikä asian toistaminen nyt johda mihinkään. Päivi voisi keskittyä nyt miettimään miten hän asian esittää sinne Euroopan ihmisoikeusistuimelle.

Vierailija
142/255 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä meen nyt tyttikseni kanssa peiton alle. Paheksukaa, paheksukaa, kirkkaamman kruunun saatte! 🤗

N 27

Tee mitä haluat. Tämä elämä on lyhyt hetki, ja sen jälkeen koittaa ikuisuus. Mieti sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/255 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka Päivi kuinka uskoo ihmisten  kirjoittamaan raamattuun, niin kyllä lait ohittavat nykyajassa nämä vanhat kirjoitukset. Me elämme yhteiskunnassa lakien mukaan, mutta toki jokainen saa uskoa mihin tahtoo, kunhan ei vahingoita tai loukkaa uskollaan muita. 

Saa uskoa mutta ministeri ei vaan voi sanoa että raamattu on suomen lakia vahvempi eli Päivi ei ollut tehtävien tasalla eikä siis soveltuva ministeriksi.

Vierailija
144/255 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkein oikeus ei ole kieltänyt sanomasta että homoseksuaaliset teot ovat synti ja häpeä. Uskonnonvapauteen ei puututtu millään tavalla.

Tämän Korkein oikeus tuomitsi: Päivi kirjoitti sen olevan psykoseksuaalinen häiriö.

Saat kaikin mokomin sanoa sen olevan synti ja häpeä.

Mutta näinhän siinä lääketieteen kirjassa luki. Kirjan sivusta on ollut kuvia lehdessä ja ihmisten sometileillä. Pitäisikö kirjan tekijä siis tuomita?

Vierailija
145/255 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä meen nyt tyttikseni kanssa peiton alle. Paheksukaa, paheksukaa, kirkkaamman kruunun saatte! 🤗

N 27

Minäkin olen menossa pehkuihin mieheni kanssa. 

Pakko sanoa, että tämä ketju on hyvin huvittava.

Hyvää yötä. M 39

Vierailija
146/255 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N 27

Tee mitä haluat. Tämä elämä on lyhyt hetki, ja sen jälkeen koittaa ikuisuus. Mieti sitä.

Samat sanat sinulle. Liekit voivat nuolla sinuakin.

- eri kommentoija

Vierailija
147/255 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiviainen kumppaneineen yritti riistää uskonnonvapauden siinä onnistumatta.

Turha ketju.

Edelleenkin on luvallista sanoa, että homoilu on synti ja häpeä.

Jos joku ei muista, Päivi on myös lääkäri ja termi psykoseks. häiriä on ollut laillinen ja on vieläkin.

Vierailija
148/255 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha ketju.

Jos joku ei muista, Päivi on myös lääkäri ja termi psykoseks. häiriä on ollut laillinen ja on vieläkin.

Räsänen on puoskari. 😂

Vierailija
149/255 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korkein oikeus ei ole kieltänyt sanomasta että homoseksuaaliset teot ovat synti ja häpeä. Uskonnonvapauteen ei puututtu millään tavalla.

Tämän Korkein oikeus tuomitsi: Päivi kirjoitti sen olevan psykoseksuaalinen häiriö.

Mutta näinhän siinä lääketieteen kirjassa luki. Kirjan sivusta on ollut kuvia lehdessä ja ihmisten sometileillä. Pitäisikö kirjan tekijä siis tuomita?

Minusta on todella hullua , että ihminen tuomitaan siitä, kun hän lainaa virallista lääketieteen oppikirjaa.

Vierailija
150/255 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lääkäri ja kansanedustaja sanoo, että homous on psykososiaalinen kehityshäiriö, niin onhan se loukkaavaa homoja kohtaan vaikka Päivi kuinka väittäisi vastaan. Jos Päivi olisi sanonut, että Raamatun mukaan homous on synti, se ei olisi ollut kiihottamista kansanryhmää kohtaan eikä rikos. 

Vierailija
151/255 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Räsäsen sp-elämä aivan olematon tai täysin epätyydyttävä, kun niin kovin täytyy vuosikymmenestä toiseen paheksua muiden onnea? 

Niin läpinäkyvää. :)

Ei, heillä on oikein hyvä seksielämä, sivulauseessa joskus kertoi.

No hyh, olisi ollut hiljaa. Minua ei ainakaan hänen touhunsa. 

... kiinnosta

Vierailija
152/255 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N 27

- eri kommentoija

Minä sain ottaa uskoa vastaan viisi vuotta sitten 50 vuotiaana. Uudestisynnyin. Elämäntavat menivät uusiksi, kyse ei ole samaa sukupuolta olevista suhteista, koska olen hetero, mutta muut asiat muuttuivat. Minä tunnen Herrani ja Hänen tahtonsa.

Vierailija
153/255 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha ketju.

Räsänen on puoskari. 😂

Ei Päivi ole puoskari, vaan lääketieteen lisensiaatti.

Nyt täällä menee puurot ja vellit sekaisin.

Vierailija
154/255 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä haluaisi joutua Räsäsen kaltaisen 'lääkärin' kynsiin. 

Ammattitaitoansa ei ole kehitetty sitten 70-luvun.

Vierailija
155/255 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä voiko sitä sanoa haukkumiseksi tai onko siinä mitään korjattavaa jos nainen sanoo että raamatun mukaan mies ja nainen on tarkoitettu pariutumaan. Loukkaako toi oikeasti ketään ja miksi? Itsellä ei ole mitään vastaan vähemmistöjä, mutta en ymmärrä mikä tossa on loukkaavaa jos nainen itse näin ajattelee. Eikä hänen pitäisi itseään kenellekkään selitellä. 

Aiempienkin oikeusasteiden mukaan kirjoitukset ovat olleet loukkaavia, joskaan ei tuomittavia.

Mutta mikä niistä tekee loukkaavia? Hän ei varsinaisesti osoita ketään sormella tai hauku ketään. Hän vain sanoo että itse uskoo niin että parisuhteet on tarkoitettu miehille ja naisille. En minäkään Räsäsen kanssa ole samaa mieltä mistään, mutta samalla en tajua mikä tuossa on loukkaavaa? Ihmisillä on omat tapansa katsoa maailmaa. 

Hän väittää homoseksuaalisuutta psykoseksuaalisen kehityksen häiriöksi.

Joilekin se onkin sitä. Kaikille se on seksuaalinen kohdehäiriö. Luettelo on pitkä ja homofilia kuuluu monien parafilioiden listaan.

Vierailija
156/255 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N 27

- eri kommentoija

Minä sain ottaa uskoa vastaan viisi vuotta sitten 50 vuotiaana. Uudestisynnyin. Elämäntavat menivät uusiksi, kyse ei ole samaa sukupuolta olevista suhteista, koska olen hetero, mutta muut asiat muuttuivat. Minä tunnen Herrani ja Hänen tahtonsa.

Rukoile, ettet olisi enää niin ahdasmielinen. 

Vierailija
157/255 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KKO:n mukaan nykylääketieteen valossa pamfletissa julkaistu väite siitä, että homoseksuaalisuus olisi ”psykoseksuaalisen kehityksen häiriö” on väärä. Oikeuden mukaan tällainen puhe oli solvaava.

Mikä se sitten on noin tieteellisesti.  Yleensä tieteessä  katsotaan  kunkin elimen tarkoituksenmukaisuus,  ja  ns. normaalitila.  Tällaisia pieniä häiriöitä voi olla yhdellä jos toisella. 

Vierailija
158/255 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumalan mukaan ei saa.

Vierailija
159/255 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän mistä kenkä puristaa.

Jokainen tietää pohjimmiltaan sisimmässään, että homoilu on synti.

Yritetään tehdä vaikka mitä että se ei hävettäisi.

Että omatunto lakkaisi kolkuttamasta.

Siksi oli täysin käsittämätöntä, että Raamattu jätettiin rauhaan.

Vierailija
160/255 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lääkäri ja kansanedustaja sanoo, että homous on psykososiaalinen kehityshäiriö, niin onhan se loukkaavaa homoja kohtaan vaikka Päivi kuinka väittäisi vastaan. Jos Päivi olisi sanonut, että Raamatun mukaan homous on synti, se ei olisi ollut kiihottamista kansanryhmää kohtaan eikä rikos. 

Ja Räsänen on kuitenkin  ylin auktoriteetti homoille?  Ei ihme ettei ahdistus hellitä ennen kuin Räsänen on  muuttunut ja katuu.