Minua ihmetyttää tämä low effort -keskustelu
Ei minulle ainakaan yksikään nettideittailulla varsinkaan tapaamani mies ikinä ole "high effort", alussa varsinkaan. Minusta se on ihan luonnollista, kun ei vielä tunneta, ja ei olla kenties edes tavattukaan, eli todellista kiinnostustakaan ei vielä ole. Niin sitten olisi muka naisena jotenkin väärin tyytyä vaikka kävely- ja kahvittelutreffeihin? Itse pidän sitä kohteliaana eleenä ja kiinnostuksen osoituksena, jos mies vaikka deittiäpin kautta treffeillä sitten tarjoaa kahvin. Ja muuten: ainoa tapaamani "high effort" mies paljastui pidemmän tutustumisen jälkeen narsistiksi, josta oli vaikea päästä eroon.
Mielipiteitä?
Kommentit (113)
Me tutustuttiin mieheni kanssa ihan tasaveroisesti kuntosalilla. Hymyiltiin toisillemme jonkun aikaa ja sitten minä kävin kysymässä numeroa. Tekstailtiin ja sovittiin jonkun ajan päästä että mennään yhdessä treenille. Helppoa, kummankin osalta. Kaikki vain meni luonnollisesti ilman mitään turhaa draamaa ja pohdintaa kuka maksaa tai kuka sitä tai tätä.
Mulle se miehen high effort tarkottaa enemmänkin että mies omaa hyvät käytöstavat, on luotettava, karismaattinen, empaattinen ja kiinnostava. Ei rahaa. No mulla sitä rahaa on ihan tarpeeksi joten ei se itselle tuo lisäarvoa mieheltäkään.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Jos vielä treffailisin, niin nimenomaan low effortia. Eihän mun elämäni muutenkaan ole mitään luxuselämää vaan tavallista arkea. Mitä tulee kävelemiseen, niin se olisi oiva tilaisuus katsoa, miten koirani tulee toimeen uuden ihmisen kanssa. Ei tuokaan kaikista ihmisistä pidä. Vielä, jos miehelläkin olisi koiransa mukana, niin jos koirilla mätsää, voisi jo ihan senkin perusteella tulla toiset treffit. Ehkä sitten vain kaverina, mutta kuitenkin.
Tämän takia olen keskusteluissa sanonut kaikille miehille että jos naisella on koira niin juokse taaksesi katsomatta. Asetelma tulee väistämättä olemaan 1. Koira 2. Koira 3.koira 4.koira 5.koira 6.mies jollei sitten koira vaadi rapsutusta. Koiran pieninkin vinkaisu menee miehen suurimpienkin asioiden edelle. Kaikki tietämäni naispuoliset koiranomistajat ovat sairastuneet niihin koiriinsa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ylipäänsä lähteä tapaamaan ihmistä josta ei ole mitenkään kiinnostunut? Olisi viimeiset treffit jos mies sanoo että vien sinut nyt vaan kävelylle kun ei tuota kiinnostusta ole oikein vielä syntynyt :D joo bye.
Miten voi olla kiinnostunut, jos ei ole koskaan aiemmin edes tavattu? 🙄
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on low effort treffit? Minusta Biltemanin tai Ikean kahvilassa käynti edustaisi huonoa makua jos ei oikeasti ole noissa kaupoissa ostoksilla ja tulee nälkä tai kahville tarve. Tuollaisille mua ei saisi mutta kävelylle toki ja siinä kävelyn lomassa pienelle kahville. Voin maksaa oman kahvini myös, mutta olisin iloinen jos mies edes kahvin tarjoaisi, sehän maksaa alle 5€.
Nämähän eivät edes ole mitään helppoja treffipaikkoja. Esim. Ikeaan mennessä joutuisin itse matkustamaan Helsingistä Espooseen tai Vantaalle, maksamaan ylimääräisen HSL-vyöhykkeen hinnan, eivätkä julkiset mene edes ihan Ikean viereen. En edes tiedä, missä Bilteman liikkeitä on. Mutta jos tällaisia ehdotettaisiin, tulkitsisin että kyse on tarkoituksellista provikaatiota tai mielenosoitusta, koska ei oikeasti olisi mitään syytä valita tuollaista treffipaikkaa. Ja ainakin Ikean ravintola oli todella hälyinen ja epäviihtyisä, täynnä lapsiperheitä ja kirkuvia lapsia. Miksi kukaan oikeasti menisi treffeille tuollaiseen? Helpommin, vähemmällä vaivalla ja halvemmalla pääsee kun valitsee jonkun kivan kahvilan keskusta-alueelta.
Mä taas valitsisin ehdottomasti paikan, johon pääsee vain autolla. Mulle Biltema olisi tosi hyvä.
🇺🇦🇮🇱
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ylipäänsä lähteä tapaamaan ihmistä josta ei ole mitenkään kiinnostunut? Olisi viimeiset treffit jos mies sanoo että vien sinut nyt vaan kävelylle kun ei tuota kiinnostusta ole oikein vielä syntynyt :D joo bye.
Tuota noin, en minä lähtisi treffeille ellen pitäisi miestä ihan potentiaalisena. Kuvassa näyttää kivalle, sen verran viestejä vaihdettu, että juttujenkin perusteella kiva mies. Pikkasen jo perhosiakin mahassa. Sitten kannattaa lähteä treffeille.
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota noin, en minä lähtisi treffeille ellen pitäisi miestä ihan potentiaalisena. Kuvassa näyttää kivalle, sen verran viestejä vaihdettu, että juttujenkin perusteella kiva mies. Pikkasen jo perhosiakin mahassa. Sitten kannattaa lähteä treffeille.
Juu, mutta tuohan on vain se oma mielikuva, ei se todellinen ihminen. Oikeasti kyseessä on ihan ventovieras. Kuvat voivat olla feikit, ja netissä valehtelu on helppoa. Itse en ainakaan noin herkästi ihastu ihmisiin vaan tarvitsen oikeaa tutustumista. Low effort -tyylinen eka tapaaminen on just hyvä, siinä näkee kannnattaako lähteä varsinaisille treffeille. Veikkaan, että aika iso osa kandidaateista tippuu tässä vaiheessa.
🇺🇦🇮🇱
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, mutta tuohan on vain se oma mielikuva, ei se todellinen ihminen. Oikeasti kyseessä on ihan ventovieras. Kuvat voivat olla feikit, ja netissä valehtelu on helppoa. Itse en ainakaan noin herkästi ihastu ihmisiin vaan tarvitsen oikeaa tutustumista. Low effort -tyylinen eka tapaaminen on just hyvä, siinä näkee kannnattaako lähteä varsinaisille treffeille. Veikkaan, että aika iso osa kandidaateista tippuu tässä vaiheessa.
Eiköhän kaffebullan treffit ole käyty siinä vaiheessa kun alkaa paukuttaa samaa älyvapaata settiä kuin palstalla.
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siinä viestitellessä jo tulee selväksi esim. koulutustaso, älykkyys, mielenkiintoisuus. Ei niitä varten tarvitse paikan päälle lähteä. On todella iso ero miehissä, jos toinen kirjoittaa fiksuja, hyvin muotoiltuja, kiinnostavia viestejä ja toinen senttaa munankuvan.
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, en mäkään oikein ymmärrä, että miksi lähtisin treffeille ihmisen kanssa, jota en vielä edes tunne. Mutta olen ilmeisesti vanhanaikainen tässä nykyisessä deittiäppien maailmassa. Minusta tutustuminen tapahtuu normaaliarjessa ja treffeille mennään sitten, kun on ehtinyt tutustumisen jälkeen vielä kiinnostuakin toisesta.
Vierailija kirjoitti:
Samaa kuin nykyajan 'high/low value' ihmiset, alfat/betat ym. paska. Nuorten kotkotuksia.
Sitten valittavat kun kaikki on paskaa. No ihan itse tekevät kaikesta paskaa omalla vedätettävyydellään. Siihen kun tarvitaan se omakin suostumus.
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siinä viestitellessä jo tulee selväksi esim. koulutustaso, älykkyys, mielenkiintoisuus. Ei niitä varten tarvitse paikan päälle lähteä. On todella iso ero miehissä, jos toinen kirjoittaa fiksuja, hyvin muotoiltuja, kiinnostavia viestejä ja toinen senttaa munankuvan.
Jälkimmäiset samoja kuin tämän alustan törkytrollit. Meinaatte että tulivat tänne vaihtamaan ajatuksia? On ihmisiä joista ei ole mitään muuta jäljellä kuin nimettömänä tuntemattomille kostaminen. Näiden kanssa on vain jotenkin selvittävä.
Vierailija kirjoitti:
Nainen, joka vaatii high effort -treffejä, on red flag. Miksi miehen pitäisi panostaa jopa satoja euroja lähes tuntemattomaan ihmiseen? Kahvitreffit jossain kivassa kahvilassa riittää ihan hyvin.
Itseäni ainoastaan puistattaa mies joka on jatkuvasti valmis panostamaan vaivojaan säästelemättä milloin keneenkin naiseen joita ei edes tunne.
Vierailija kirjoitti:
Miksi treffit Bilteman kahvilassa ei käy naisille? Olen kuitenkin nähnyt usein yksinäisiä naisia ostavan sieltä 1 euron Hot Dogeja.
Kyllä ne treffit kertoo siitä, että minkälainen mies tulee olemaan parisuhteessa ja kumppanina ja isänä. Eipä kiinnosta Biltema parisuhde, missä syödään 1€ hodareita!
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, en mäkään oikein ymmärrä, että miksi lähtisin treffeille ihmisen kanssa, jota en vielä edes tunne. Mutta olen ilmeisesti vanhanaikainen tässä nykyisessä deittiäppien maailmassa. Minusta tutustuminen tapahtuu normaaliarjessa ja treffeille mennään sitten, kun on ehtinyt tutustumisen jälkeen vielä kiinnostuakin toisesta.
Tuossa on lähinnä semanttinen ero. Jos tutustut deittailuapissa, siellä olevat ovat kaikki lähtökohtaisesti "tuntosarvet ylhäällä" ja valmiita ponkaisemaan suhteeseen. Jos sovit sellaisen kanssa tapaamisen, kyllä se on deitti. Riippumatta siitä, onko toinen erityisen kiinnostunut sinusta tai sinä hänestä. Deittaamalla selvitetään, että onko kiinnostusta, puolin ja toisin.
Normaaliarjessa taas ihmiset eivät välttämättä ole lainkaan "tuntosarvet ylhäällä", vaan kiinnostus saattaa herätä muiden juttujen ohella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi treffit Bilteman kahvilassa ei käy naisille? Olen kuitenkin nähnyt usein yksinäisiä naisia ostavan sieltä 1 euron Hot Dogeja.
Kyllä ne treffit kertoo siitä, että minkälainen mies tulee olemaan parisuhteessa ja kumppanina ja isänä. Eipä kiinnosta Biltema parisuhde, missä syödään 1€ hodareita!
Kai siinä parisuhteessa muutakin tehdään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on low effort treffit? Minusta Biltemanin tai Ikean kahvilassa käynti edustaisi huonoa makua jos ei oikeasti ole noissa kaupoissa ostoksilla ja tulee nälkä tai kahville tarve. Tuollaisille mua ei saisi mutta kävelylle toki ja siinä kävelyn lomassa pienelle kahville. Voin maksaa oman kahvini myös, mutta olisin iloinen jos mies edes kahvin tarjoaisi, sehän maksaa alle 5€.
Nämähän eivät edes ole mitään helppoja treffipaikkoja. Esim. Ikeaan mennessä joutuisin itse matkustamaan Helsingistä Espooseen tai Vantaalle, maksamaan ylimääräisen HSL-vyöhykkeen hinnan, eivätkä julkiset mene edes ihan Ikean viereen. En edes tiedä, missä Bilteman liikkeitä on. Mutta jos tällaisia ehdotettaisiin, tulkitsisin että kyse on tarkoituksellista provikaatiota tai mielenosoitusta, koska ei oikeasti olisi mitään syytä valita tuollaista treffipaikkaa. Ja ainakin Ikean ravintola oli todella hälyinen ja epäviihtyisä, täynnä lapsiperheitä ja kirkuvia lapsia. Miksi kukaan oikeasti menisi treffeille tuollaiseen? Helpommin, vähemmällä vaivalla ja halvemmalla pääsee kun valitsee jonkun kivan kahvilan keskusta-alueelta.
No kyllä ainakin vantaan ikean ihan viereen pääsee julkisilla. Tietty ei se bussi parkkihallista aja läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen, joka vaatii high effort -treffejä, on red flag. Miksi miehen pitäisi panostaa jopa satoja euroja lähes tuntemattomaan ihmiseen? Kahvitreffit jossain kivassa kahvilassa riittää ihan hyvin.
Itseäni ainoastaan puistattaa mies joka on jatkuvasti valmis panostamaan vaivojaan säästelemättä milloin keneenkin naiseen joita ei edes tunne.
Tulee myös helposti sellainen ajatus, että nyt minulle myydään p*skaa kauniissa paketissa. Miksi itseään pitää markkinoida niin kovasti?
Kävelykahvitreffit on oikein jees, 100x mielummin ne kuin joku jäykkä istuminen ravintolassa.
Monet miehet lähtevät treffeille kuin johonkin työhaastatteluun, esittelemään itseään kuinka erinomainen vaihtoehto minä olen, otathan minut.
Jo tässä vaiheessa asetelma on täysin vääristynyt eikä terve suhde ole edes mahdollinen.
Terve suhde on mahdollinen vain tilanteessa jossa ei tarvitse miellyttää. Aidot ihmiset saavat terveen suhteen ja aito ihminen ei miellytä eikä yritä tehdä vaikutusta.