Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi renkaiden vaihdossa mennä tunti?

Vierailija
01.04.2026 |

Eli vartti per rengas?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että rengasliikkeessä itse vaihtoon menee korkeintaan vartti. Siihen sitten varastoon viemiset sun muut. Jos saavat yli puoli tuntia menemään niin hidas paikka.

Vierailija
22/31 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla voi mennä tunti. Raahaan ensin alle vaihdettavat renkaat varastosta. Pyöritän ne yksi kerrallaan ylämäkeen parkkipaikalle, kun en jaksa kantaa. Sitten kaivan esiin manuaalisen tunkin ja muistelen mihin kohtaan sen sai autossa laittaa. Hilaan auton nurkan ylös. Kiroilen renkaan pultit irti, kun ne on joku koneella vääntänyt ikävän tiukkaan. Vaihdan renkaan. Käyn juomassa kahvia, kun homma alkaa ärsyttää. Vaihdan loput renkaat. Pyöritän vanhat renkaat yksi kerrallaan takaisin alamäkeen ja koitan varoa etteivät pyöri naapurin autoa päin. Lopuksi vielä tarkastan että tuli kiristettyä kaikki pultit ja käyn huoltoasemalla tarkastamassa ilmanpaineen. Jossain vaiheessa naapurin mies tulee naureskelemaan kun nainen vaihtaa rengasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneehän siinä aikaa kun upeat neitokaiset tulevat juttelemaan ja ihailemaan suoritusta.

Vierailija
24/31 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanteet puhdistetaan ja vahataan.

Vierailija
25/31 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää vähän kaljotella välillä

Vierailija
26/31 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa. Itse ei tee mitään, vie toiselle tehtäväksi ja valittaa miten paljon menee aikaa.

Vierailija
27/31 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla tuo ajan kuluminen on täysin tuntematon käsite. Minun pitäisi viikon ruokaostokset hakea prismasta 10 minuutissa, 5min jälkeen tulee jo soitto missä viivyn näin kauan. Nainen kun lähtee prismaan, 3h menee kevyesti, ja silti kehuu, kuinka paljon nopeammin hän taas kävi kaupassa. Ilmeisesti aivoissa on joku oleellinen ero ajan käsityksen osalta.

Itse tein keittiörempan alusta loppuun.

Juuri kun aloitin purkutyön vaimo kysyi onko tänään valmis...

Vierailija
28/31 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän lapsityövoimaa apuna ja kunnon hallitunkki + akkupulttikone käytössä. Meni 20 min paskanjauhamisineen.

Vierailija
29/31 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla voi mennä tunti. Raahaan ensin alle vaihdettavat renkaat varastosta. Pyöritän ne yksi kerrallaan ylämäkeen parkkipaikalle, kun en jaksa kantaa. Sitten kaivan esiin manuaalisen tunkin ja muistelen mihin kohtaan sen sai autossa laittaa. Hilaan auton nurkan ylös. Kiroilen renkaan pultit irti, kun ne on joku koneella vääntänyt ikävän tiukkaan. Vaihdan renkaan. Käyn juomassa kahvia, kun homma alkaa ärsyttää. Vaihdan loput renkaat. Pyöritän vanhat renkaat yksi kerrallaan takaisin alamäkeen ja koitan varoa etteivät pyöri naapurin autoa päin. Lopuksi vielä tarkastan että tuli kiristettyä kaikki pultit ja käyn huoltoasemalla tarkastamassa ilmanpaineen. Jossain vaiheessa naapurin mies tulee naureskelemaan kun nainen vaihtaa rengasta.

Miten olisi kottikärry avuksi, niin ei tarvii pyöritellä ala- tai ylämäkeen.

Vierailija
30/31 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

? Rengasfirmojen ajat vartin välein. Ei ikinä ole mennyt tuntia, kerran jouduin odottamaan 30min omaa aikaani kun jostain syystä aikataulu pettänyt.

Niin? Ensinnäkin, ne on ammattilaisia. Niiden voi olettaakin olevan nopeampia. Toiseksi niillä on ammattilaisten työkalut ja en on jo valmiina - samoin kuin renkaat.

Kun itse vaihtaa, niin homma lähtee työkalujen etsinnästä ja renkaiden noudosta. 

Vierailija
31/31 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos laskutusta mietit, niin tunti on varmaan pienin yksikkö.  Formulavarikollahan työ on hiottu loppuun asti, parhaimmllaan taitaa mennä vain 10 sek.

Ei rengasliike laskuta tuntien mukaan vaan hinniottelu on suoritteen mukaan renkaiden vaihdossa. Eikä siihen todellakaan mene tuntia. 

Tunti taas on ihan perusaika, jos ne vaihtaa itse kerran tunnissa. Eiköhän ap ole joku perusmamma, jonka mies on tuniin kateissa kaksi kertaa vuodessa ja tämä on ongelma. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän