Alppiero: mies hylkää naisen vaelluksella, kiipeämässä tms.
https://www.hs.fi/maailma/art-2000011899512.html
Mitä mieltä? Onko todellinen ilmiö vai pitäisikö naisten opetella erätaitoja?
Kommentit (174)
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä selittää poliisille että "ei sen kuolla pitänyt", kun nainen menehtyy hypotermiaan tai tippuu johonkin rotkoon sillä välin,kun mies istuu hotellissa naureskelemassa jekkuunsa tyytyväisenä.
VAELLUS on täysin väärä paikka hylätä kumppani vaikka olisi kuinka kuspää tahansa! On täysin eri asia eksyttää kumppani Lontoon keskustaan kuin Yellowstonen erämaahan.
Mies toimi aivan oikein. Ei kukaan jaksa kauan nalkuttavaa naista katella. Onneksi voi ottaa uuden naisen kun edellinen kuolee pois. Kyllä maailmassa naisia pantavaksi riittää.
Toivottavasti teistä kukaan ei ole ottanut noita tyyppejä takaisin jos teidät on jätetty jonnekin korpeen. Järkyttävää, että noin voi edes tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro yksikin hyvä syy miksi nainen lähtisi miehen kanssa yhtään mihinkään jos osaa hommat itse.
Jossin takana tuo onkin, kyllä miehet on erähommissa aivan eri tasolla... moni nainen kun ei suostu edes telttailemaankaan camping alueelle.
Saatikka vaellukselle -näin siis keskimäärin.
Heh. Aika monta miestä on saanut olla auttamassa milloin missäkin asiassa yksinvaelluksilla. Yksi on kadottanut retkikeittimen, toisella ei ole teltan paikkausvälineitä, kolmannen haavoja puhdistelen laavulla jne. Juurikin tuo asenne, mikä miehillä on, johtaa ongelmiin. Pelkkä sukupuoli ei pätevöitä yhtään mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eksäni hylkäsi minut keskelle norjan tuntureita kun nousin autosta ottamaan valokuvia, takki ja tavarani autossa.
Myöhemmin raivosi minulle kun asiasta oli takiani noussut iso häly!
Väitti että oli ajellut takaisin päin ja etsinyt minua, mutta olin typeryyttäni panikoinut ja juossut ties minne eikä ollut löytänyt minua enää.
Meidän piti muuttaa yhteen, tuon tapauksen jälkeen ilmoitin että saa muuten muuttaa ihan keskenään!
Et ilmeisesti kommunikoinut hänelle selkeästi, mihin menit? Olen ollut vastaavassa tilanteessa, jossa uuvatti juoksee Norjassa määräämättömään suuntaan kertomatta ja 20min kuluttua lähden etsimään. Teki mieli tintata päin näköä kun tuli lopulta takas. Tuollaisia temppuja EI TEHDÄ Norjan kaltaisissa paikoissa! Mies toivottavasti löysi järjellisempää seuraa elämäänsä.
N40
Jos olet kuskina vaikka siellä Norjassa ja matkaseuralaisesi nousee autosta ottamaan valokuvia, niin sinun reaktiosi on vaan kaasuttaa pois? Aika uuvattia sanoisin.
Jaaha. Miten voi alppierota kun ei niitä naisia edes löydä mistään? Syntyvyys on suomessa 0. Internetin tuottamaa harhaa nämä eroilut.
Toimii ehkä ulkomailla, mutta ei suomessa.
Minulle ex teki näin Lontoossa. Oltiin menossa yhteen konserttiin ja hän ei malttanut odottaa, että käyn wc:ssä. Enpä nähnyt enää häntä sinä iltana, mutta onneksi pääsin konserttiin ja hotelliin. Hän ei hotelliin päässyt ja kiukutteli minulle. Erottiin aika pian tästä.
Naisten keskenkin voi käydä niin, että hitaampi jätetään yksin pimeään Lapin ladulle tai kansallispuiston patikointireitille. Naisissa on myös empatiakyvyttömiä narsisteja, jotka vähän välittävät retkiseurastaan.
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä selittää poliisille että "ei sen kuolla pitänyt", kun nainen menehtyy hypotermiaan tai tippuu johonkin rotkoon sillä välin,kun mies istuu hotellissa naureskelemassa jekkuunsa tyytyväisenä.
VAELLUS on täysin väärä paikka hylätä kumppani vaikka olisi kuinka kuspää tahansa! On täysin eri asia eksyttää kumppani Lontoon keskustaan kuin Yellowstonen erämaahan.
Joskus oli semmoinen kuin "Naimisissa pellen kanssa" ketju. Kertoi karua luettavaa suomalaisesta parisuhteesta. Oma ystäväni on parisuhteessa miehen kanssa, jotka piilottelee hänen tavaroitaan, kuten puhelinta, autonavaimia jne. Mies vaan naureskelee kun ystävä yrittää etsiä niitä... No, jokaisella on oikeus olla parisuhteessa sellaisen ihmisen kanssa, jos näin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eksäni hylkäsi minut keskelle norjan tuntureita kun nousin autosta ottamaan valokuvia, takki ja tavarani autossa.
Väitti että oli ajellut takaisin päin ja etsinyt minua, mutta olin typeryyttäni panikoinut ja juossut ties minne eikä ollut löytänyt minua enää.
Meidän piti muuttaa yhteen, tuon tapauksen jälkeen ilmoitin että saa muuten muuttaa ihan keskenään!
Et ilmeisesti kommunikoinut hänelle selkeästi, mihin menit? Olen ollut vastaavassa tilanteessa, jossa uuvatti juoksee Norjassa määräämättömään suuntaan kertomatta ja 20min kuluttua lähden etsimään. Teki mieli tintata päin näköä kun tuli lopulta takas. Tuollaisia temppuja EI TEHDÄ Norjan kaltaisissa paikoissa! Mies toivottavasti löysi järjellisempää seuraa elämäänsä.
N40
Jos olet kuskina vaikka siellä Norjassa ja matkaseuralaisesi nousee autosta ottamaan valokuvia, niin sinun reaktiosi on vaan kaasuttaa pois? Aika uuvattia sanoisin.
Ei toi käy järkeen mitenkään, että kaasuttaa pois kun tyyppi on vieressä. Outoa, jos näin kävi ja silloin on syytäkin erota. Itse en kaasuttanut pois, vaan tyyppi todella juoksi mitään sanomatta kukkuloiden taa eikä ollut näkö- eikä kuuloetäisyydellä edes. En havainnut, mihin ilmansuuntaan säntästi vaan katos. Tällaista ajattelemattomuutta olen todistanut tarpeeksi muissakin retkiseurueissa.
Kannattaa naisten antaa enemmän pimppaa, niin ei tule jätetyksi.
En ylipäätään ymmärrä ihmisiä, jotka esimerkiksi matkustettaessa luovuttavat passinsa jollekin toiselle, eivätkä itse ole pitäneet kopiota hotellivarauksesta ja osoitteesta. Tokihan kumppaniin pitäisi voida luottaa, mutta sekopäitä on kaikenlaisia. Se kumppani saattaa sitä paitsi joutua onnettomuuteen, ja siinähän sitten ihmettelet, mitä teet kun toinen on raju kankaalla sairaalassa etkä edes tiedä, missä hotelli on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus oli semmoinen kuin "Naimisissa pellen kanssa" ketju. Kertoi karua luettavaa suomalaisesta parisuhteesta. Oma ystäväni on parisuhteessa miehen kanssa, jotka piilottelee hänen tavaroitaan, kuten puhelinta, autonavaimia jne. Mies vaan naureskelee kun ystävä yrittää etsiä niitä... No, jokaisella on oikeus olla parisuhteessa sellaisen ihmisen kanssa, jos näin haluaa.
Kertoo jotain naisista, kun ovat tuollaisten miesten kanssa. Erota ei tietenkään voida. Keksitään syistä sille miksi olla miehen kynnysmattona. Ei kukaan järkevä nainen jää tuollaiseen suhteeseen. Ainoastaan naiivit hölmöt, joita naisissa tuntuu riittävän. N29
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N40
Ei toi käy järkeen mitenkään, että kaasuttaa pois kun tyyppi on vieressä. Outoa, jos näin kävi ja silloin on syytäkin erota. Itse en kaasuttanut pois, vaan tyyppi todella juoksi mitään sanomatta kukkuloiden taa eikä ollut näkö- eikä kuuloetäisyydellä edes. En havainnut, mihin ilmansuuntaan säntästi vaan katos. Tällaista ajattelemattomuutta olen todistanut tarpeeksi muissakin retkiseurueissa.
Ei käy ei, luonnehäiriöiset tekee noin. Tätä ennen saattaa olla pieniä juttuja, mitä ei välttämättä huomaa/ unohtaa nopeasti.
Itävallassa tuomittiin juuri mies joka hylkäsi naisystävänsä vuorelle vaelluksen aikana. Nainen kuoli kylmään ja uupumukseen.
Mies oli kokeneempi. Pelastushenkilöstö soitteli vielä yöllä ja kyseli että tarviitteko apua ja miehen ylpeys ei antanut perään. Nainen oli jo liian uupunut.
Rankka yksityiskohta oikeudenkäynnissä: ex-naisystävä todisti että mies oli tehnyt hänelle saman. Tämä sentään selvisi hengissä. Erohan siinä tuli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun isäni teki tuota jo kun olin lapsi. Muistot ensimmäisiltä hiihtoretkiltä olivat juuri tuota, että jäin yksin suksilla taapertamaan itkien pimenevään metsään sillä välin kun isäni hiihti tunnin lenkin sen ladun ympäri. Olin reilusti alta kouluikäinen, ehkä 4-6 vuotias.
Voi kyllä! Sama kokemus täälläkin. Omahyväinen paskiainen. Kuvitteli, että pieni lapsi pärjää hänen kanssaan samassa vauhdissa, mutta kun ei pärjännytkään, niin "minä itte" ampaisi vauhtiin... Kuinka sairas voi ihmismieli olla? Isäni kanssa en ole monista syistä väleissä ja hän kehtaa ihmetellä sitä.
Fakta on yleisestikin se, että moni mies kuvittelee lapsistaan enemmän... Että kyllä se 3-vuotiaskin kykenee sitä ja tätä, kun HÄNKIN aikuinen mies kykenee...
Samanlaisia kokemuksia täälläkin. Pienenä ekaluokkalaisena olisi pitänyt jaksaa noin 3 km koulumatka vanhemman perässä puolijuosten ja aikaa oli 15 minuuttia. Vanhemmasta näkyi selkä talviaamuina eikä aina sitäkään. Riensi työpaikalleen eikä huolehtinut, että pääsikö se lapsi kouluun asti vai uupuiko tien viereen hankeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin noita Hesarin jutun kommentteja, oli monta hyvää.
Varmaankin noita vaeltaessa/ retkeillessä "heitteillejättöjä" tapahtuu eniten tuoreissa suhteissa. Maastossa tuo on juridisesti rikos, ilman lieventäviä asianhaaroja. Vaeltaessa ei kaikkea kanneta mukana tuplasti, ihan painolastin keventämisen vuoksi. Jos toinen jää erämaahan, tai ihan vaan pitkän taipaleen päähän ilman majoitetta, suunnistusvälineitä, tulentekovälineitä ym. koska juuri ne on sen jättäjän rinkassa, kyse on henkeä uhkaavasta tilanteesta. Kesälläkin voi olla hallaöitä, ja jos se jättäjä on määrännyt reitin ja suunnistanut, visuaalinen muisti karttamerkeistä on vain hänellä.
Olen itsekin ollut tilanteessa, jossa uudehko tuttavuus meni omia menojaan päiväretkellä hänelle tutussa, haastavassa ympäristössä, eikä ollut pätkääkään kiinnostunut miten pärjään ja pääsenkö omin nokkineni ehjänä pois, jos hän katoaa täysin näköpiiristä.
Monet miehet etsivät vaellus/ retkeilyseuraa. Kuka nainen uskaltaa lähteä uuden tuttavuuden kanssa reissuun? Muutenkin on alkanut arveluttaa, onko siellä luonnossa enää turvallista, kun väkivalta naisia kohtaan lisääntyy koko ajan.
No ei kukaan eikä pidäkään. Jos nainen haluaa metsään niin opettelee taidot itse ja menee sinne hankkimaan itseluottamusta. Ei IKINÄ miehen perässä mihinkään tämän armoille. Varsinkaan siviilimiehen. Miehillä on ongelmia toimia luotettavasti ja lain mukaan jopa ammattirooleissa, puhumattakaan että kyseessä on siviili kenen moraalia ja etiikkaa ei ole mitenkään tarkistettu tai sellaista koulutusta ei ole välttämättä annettu.
Erästely ei ole vaikeaa. Jos se kiinnostaa naista niin opettelee itse. Jos ei kiinnosta niin pysyy pois metsästä.
No jos mies ei osaa toimia toista huomioon ottavasti niin ehkä kannattaa pysyä kaukana naisista.
Tämä käytöshän on ihan samanlaista, mistä täällä on aiemminkin keskusteltu, eli miehistä, jotka harrastavat eksyttämistä.
Tästä oli kuulemma pitkä hyvä ketju olemassa, jota en harmikseni ehtinyt lukemaan, mutta vol. 2 taitaa olla vielä tallessa...
Vierailija kirjoitti:
Tämä käytöshän on ihan samanlaista, mistä täällä on aiemminkin keskusteltu, eli miehistä, jotka harrastavat eksyttämistä.
Tästä oli kuulemma pitkä hyvä ketju olemassa, jota en harmikseni ehtinyt lukemaan, mutta vol. 2 taitaa olla vielä tallessa...
https://www.vauva.fi/keskustelu/3138995/eksani-harrastaa-eksyttamista-v…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin kerran Suomen Lapissa ihan tutulla tunturipolulla kun keskellä aurinkoista iltaa humpsahti paksu pilvi/sumuverho ja näkyvyys todella heikko. Olin idioottina jättänyt kartan ja kompassin autoon kun piti olla piece of cake, pikku iltalenkki. Ei kunnon näkyväisyyttä, oli syksy eli illatkin pinenivät eli olisi ollut aika kakkeli tilanne ellei koirat olisi tienneet minne mennä ja mistä polkujen risteymästä kääntyä. Tai ehkä se yksi koira tiesi ja muut komppasivat. Tutussakin paikassa voi tulla yllätys. Nyt unohdan mieluummin vaikka etunimeni kuin kompassin ja kartan.
Säätila voi yllättää ja on jokunen eksynyt jopa Nuuksiossa kun pimeä yllättää. Vakavampi tilanne voi tulla vastaan pohjoisessa jos lumimyrsky yllättää. Ex-suunnistaja Liisa Peltola eksyi miehensä kanssa Lapin lumimyrskyssä ja oli aivan pienestä kiinni että mies ei menehtynyt hypotermiaan. Kokeneenkin vaeltajan pitää varautua pahimpaan kun lähtee tunturiin.
Ja perus city-ihminen nimenomaan EI varaudu olosuhteisiin.
On täysin erkaantunut luonnosta -pahimpina hki punavehreät.
Maalaiset ovat juuri niitä pahimpia. Ei ole liivejä veneessä tms. Äijämeininkiä. Naapuri maalla ajoi kännissä yöllä veneen rantaan täydessä vauhdissa; tutussa paikassa.
Olipa typerä kommentti. Olen maaseudulta, eikä isäni varautuisi yhtään paremmin. Hän menisi järvelle ilman pelastusliivejä ja ihmettelisi vasta sumun noustessa, että mitähän nyt.
Kaupunkilaisella vaeltajaystävällä on asianmukaiset varustelut, kuten kompassi ja valo. Tarvittaessa myös gps-laite. Hän osaa suunnistaa jossain määrin maamerkkienkin perusteella.