Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alppiero: mies hylkää naisen vaelluksella, kiipeämässä tms.

Vierailija
01.04.2026 |

https://www.hs.fi/maailma/art-2000011899512.html

Mitä mieltä? Onko todellinen ilmiö vai pitäisikö naisten opetella erätaitoja?

Kommentit (520)

Vierailija
361/520 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on nyt semmosiakin vinopäitä tai provoja, joiden mielestä kaikki naiset ovat jotenkin yksi kollektiivinen henkilö. Niin että jos joku nainen on jossain joskus tehnyt jotakin väärin, niin on ihan oikein kostaa se kenelle tahansa aivan muulle naiselle missä vaan. Kukaan nainen ei enää ikinä saa vaatia hyvää kohtelua, koska on kerran ollut se yksi äiti, joka jätti lapsensa junaraiteille.

Aivan kuten olette haukkumassa miehet koska joku jossain jätti naaraan alpeille

Se että naiset kertoo omista kokemuksistaan tai edes keskustelee tästä ilmiöstä, ei ole miesten kollektiivista haukkumista.

Se että sinä levität naisvihaa, sillä on ihan oikea uhri. Kerrotko vielä millä tavalla sinä kärsit siitä että nainen kertoo tarinansa siitä miten kumppani hylkäsi hänet vaaralliseen tilanteeseen? Siis ihan konkreettisesti kerro miten se tuhoaa elämäsi?

Tarinoita on helppo keksiä päästään.

Se on miesvihan levittämistä

Se että sinä et halua uskoa ei tee tarinoista epätosia.

Naiset jotka kokee kaikenlaista pahaa paljon, uskovat kyllä kun toinen nainen kertoo tarinansa - tietävät että se on suuremmalla todennäköisyydellä ihan totta.

Sinä taas et osaa edes kuvitella millaista se olisi jos sinulle tehtäisiin jotain pahaa, joten keksimällä keksit miesvihaa sinne missä sitä ei edes ole.

Naiset eivät taas usko sitä, jos heille kertoo mitä pahaa toinen nainen on tehnyt. Tarina ei ole enää yhtään uskottava tai kiinnostava, jos väärintekijä on nainen. Päinvastoin, sille yritetään löytää joku hyväksyttävä syy. Enkä ole itse edes mies. Kutsu vaikka pick me girliksi, aivan sama. Miehet varmasti osaavat fyysisen väkivallan, mutta naiset taas sanallisen väkivallan. Tässäkään ketjussa ei tiedetä, minkälaista henkistä tai sanallista välivaltaa naiset ovat kavereihinsa tai kumppaneihinsa kohdistaneet.

Pick mehän sinä olet. Ei naisella ole syytä pahoinpidellä tai huomauttaa asioista ilman syytä. Useammin tuo menee niin päin että mies pahoinpitelee, hyväksikäyttää, kaltoinkohtelee pitkään (huom. Myös seksi on hyväksikäyttöä) ja lopulta naisen hyvinvointi tässä hyväksikäytössä pettää ja tämä alkaa ajamaan miestä pois. 

Homma on helppo selvittää niin, että katsoo kumman yksityisasunnossa r aiskaukset ja tappaminen jatkuvat eron jälkeen. Voin paljastaa, ettei se yleensä ole nainen.

Ei naisella ole syytä pahoinpidellä tai huomauttaa asioista ilman syytä.

En tiedä pitäisikö tälle kommentille itkeä vai nauraa. Ilmeisesti joiltain ihmisiltä puuttuu kokonaan kyky itsereflektioon.

Palataan itsereflektioon sitten kun kontollani on vaikka sama määrä r aiskauksia ja fyysisiä pahoinpitelyitä mille minä olen miesten toimesta altistunut. Eli ei koskaan

Sä tarttisit ammattiapua. Olet varmasti uhri, mutta et edelleenkään voi yleistää kaikkia miehiä.

Vierailija
362/520 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eksäni hylkäsi minut  keskelle norjan tuntureita  kun nousin autosta ottamaan valokuvia, takki ja tavarani autossa.

Myöhemmin raivosi minulle kun asiasta oli takiani noussut iso häly!

Väitti että oli ajellut takaisin päin ja etsinyt minua, mutta olin typeryyttäni panikoinut  ja juossut ties minne eikä ollut löytänyt minua enää.

Meidän piti muuttaa yhteen, tuon tapauksen jälkeen ilmoitin  että saa muuten muuttaa ihan keskenään!

Hyvä, että eksäsi todellinen luonto paljastui ennen yhteenmuuttoa.

Hän voisi tosin laittaa linkin johonkin lehtijuttuun, koska iso häly tarkoittaa että asiasta on kirjoiteltu.

Ei tarkoita.

Missä se iso häly siis ilmeni? Eikö edes paikallislehteen pientä juttua?

Kuinka sopivaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/520 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen ihminen jättää puolison tai kaverin Alpeille, suurkaupunkiin, Prismaan? Vaikka olisi miten vaikea riita, niin ketään ei vaan jätetä noin!

No kai nyt PRISMASTA ihminen selviää ilman traumoja 

Pieni lapsi ei selviä. Ja näitä tapahtuu. Olen itse työn kautta ollut tekemisissä lastensuojelun kanssa ja vastaan on tullut pari tapausta, jossa isä on lähtenyt lasten kanssa risteilylle ja jättänyt heidät laivaan, häipyen itse satamasta kotiin. Kysy ihmisiltä jotka ovat olleet laivoilla töissä, he näkevät tällaista paljon. 

Ihan sairasta. 😡

Minut kyllä otettiin mukaan laivalta, mutta ihan alaluokkalaisena ilman hyttiä Tukholmaan. Huom! Omat vanhemmat eivät edes käytä alkoholia, joten ei ole kyse siitä. 

Vierailija
364/520 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisviha kukoistaa mutta miesvihaa ei ole olemassakaan. Jep jep.

Tosiaan sellaisia juttuja ei oikein kuule, että nainen olisi napannut mieheltä tarpeelliset tavarat pois ja jättänyt jonnekin huitsinnevadaan pärjäilemään. 

Vierailija
365/520 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lukee noita miesviha, spermaviemäri, vauvamurha, tirsk, naaras ja karhu juttuja jotka tulee selvästi yhden ja saman kommentoijan näppäimistöstä, niin tulee kieltämättä ajatelleeksi että onko kirjoittaja itse Tuomas Salminen jolle annettu nettiyhteys vankilassa, vai joku Yliksen wannabe/soon-to-be copycat. Sen verran häiriintynyttä settiä että aihetta nettivinkille.

Vierailija
366/520 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tästä ollut jo täälläkin vastaavasta käyttäytymisestä pitkä keskustelu, tyyliin mies kävelee liian lujaa?

Mä mietin kanssa, että onkohan minunkin ukko tuollainen, että jättäisi erämaahan kuolemaan, jos en kävelisi tarpeeksi lujaa  :D

Kun lähdetään yhdessä (tapahtuu siis vain kesäisin, kun ollaan vaunulla, joka on kausipaikalla) lenkittämään koiraa niin mies pyyhkii monta sataa metriä edellä. 

Ensin vuosia yritin hoputtaa koiraa joka halusi haistella ja lenkkeillä ajan kanssa ja lenkit oli yhtä stressiä. 

Sitten ajattelin, että menkööt ukko menojaan ja me kävellään koiran kanssa mihin halutaan. No mies oli sitten useammankin kerran etsinyt meitä, mutta ei ollut löytänyt ja ihmetteli mihin ME kadottiin.  Nykyään en enää lähde miehen kanssa yhtä aikaa koska siinä ei ole järkeä, kun ei kuitenkaan yhdessä lenkkeillä niin sama mennä yksin tai siis koiran kanssa. 

Vierailija
367/520 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi naiset olla ystävällisempiä ja mukavampia miehiä kohtaan ja lopettaisi sen jatkuvan valituksen ja nalkuttamisen niin näitä ei tapahtuisi. Naisillakin on vastuu asioihin vaikka yksikään nainen ei sitä vastuuta haluaisi kantaa.

Kyse ei ole aina nalkuttamisesta. Vaan ukon ego ei kestä edes pienen pientä neuvoa. Jatkuva nalkutus on eri asia. Ja kuinka ystävällisesti pitäisi huomauttaa että mieslapseen menee viesti perille?

Täytyykin muistaa tuo että vain neuvonta naista laihduttamaan eikä se ole valittamista tai kritiikkiä ja kun nainen suuttuu niin naisen ego ei vain kestä neuvoa

tämä

Vierailija
368/520 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen ihminen jättää puolison tai kaverin Alpeille, suurkaupunkiin, Prismaan? Vaikka olisi miten vaikea riita, niin ketään ei vaan jätetä noin!

Tulikin heti tästä mieleen eräs nainen, joka kutsui eräästä Keski-Euroopan maasta vieraakseen vähävaraisen maahanmuuttajamiehen, joka ei ollut Euroopasta kotoisin. Mies oli kylässä naisen luona, ja päättivät lähteä tervehtimään naisen sukulaisia 500 km:n päähän. Täällä pikkukaupungissa nainen suivaantui mieheen, jätti hänet kadulle ja lähti itse ajamaan takaisin kotikaupunkiinsa. Mies vietti useita päiviä rahatta taivasalla, kunnes nainen kävi hakemassa hänet pois.

Että on näitä naisissakin.

Vierailija
369/520 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lukee noita miesviha, spermaviemäri, vauvamurha, tirsk, naaras ja karhu juttuja jotka tulee selvästi yhden ja saman kommentoijan näppäimistöstä, niin tulee kieltämättä ajatelleeksi että onko kirjoittaja itse Tuomas Salminen jolle annettu nettiyhteys vankilassa, vai joku Yliksen wannabe/soon-to-be copycat. Sen verran häiriintynyttä settiä että aihetta nettivinkille.

Kuka tahansa tämä naarashullu on, hänen kannattaisi laittaa bro-videot tauolle ja hakea mahdollisimman pian ihan oikeaa keskusteluapua. Monta yksinäistä pyhäpäivää tulossa.

Vierailija
370/520 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ilmiön ovat synnyttäneet kiipeilijä-puolisoistaan tai deiteistään eronneet naiset somessa. Kukaan ei koskaan ole kuollut tai loukkaantunut noissa tilanteissa, tämän itävaltalaisen nasen tapausta lukuunottamatta.

Enintään naisten itsetunto on voinut loukkaantua, kun mies huipun valloittamisen himossaan jättää naisen jälkeensä tulemaan hitaammin.

Vierailija
371/520 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee aina myös mieleen Tuomas salminen noista jutuista. Jos ei ole hän, niin ainakin yhtä sairas on mieleltään tämäkin kirjoittaja. 

Ihan sairaalloinen naisviha johon kyllä kannattaisi hakea apua. Eihän tuo ole tervettä millään mittarilla. 

Onkohan äitisuhde ollut jotenkin huono, vai onko isänsä ollut naistenvihaaja ja opettanut jälkikasvunsa myös sellaiseksi, vai mistä tuo voi johtua?

Vierailija
372/520 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tästä ollut jo täälläkin vastaavasta käyttäytymisestä pitkä keskustelu, tyyliin mies kävelee liian lujaa?

Mä mietin kanssa, että onkohan minunkin ukko tuollainen, että jättäisi erämaahan kuolemaan, jos en kävelisi tarpeeksi lujaa  :D

Kun lähdetään yhdessä (tapahtuu siis vain kesäisin, kun ollaan vaunulla, joka on kausipaikalla) lenkittämään koiraa niin mies pyyhkii monta sataa metriä edellä. 

Ensin vuosia yritin hoputtaa koiraa joka halusi haistella ja lenkkeillä ajan kanssa ja lenkit oli yhtä stressiä. 

Sitten ajattelin, että menkööt ukko menojaan ja me kävellään koiran kanssa mihin halutaan. No mies oli sitten useammankin kerran etsinyt meitä, mutta ei ollut löytänyt ja ihmetteli mihin ME kadottiin.  Nykyään en enää lähde miehen kanssa yhtä aikaa koska siinä ei ole järkeä, kun ei kuitenkaan yhdessä lenkkeillä niin sama mennä yksin tai siis koiran kanssa. 

Mitä hyvää näet tällaisessa miehessä? En voi ymmärtää tuota käytöstä.

Vierailija
373/520 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Empatiakyvyttömien ihmisten kanssa ei kannata olla missään tekemisissä. 

Jos ei osaa asettua toisen asemaan ja keskittyy vain itseensä niin olkoon yksin.

Kerran katselin yhtä naapuria, joka työnsi lapsen rattaita lumihangessa miehen patsastellessa 3m edellä ja mainasin sanoa, että jätä se sika.

"Silverin mukaan toisen jättäminen jälkeen kertoo todennäköisesti empatian puutteesta. Hän sanoo, ettei empatiakyvyttömien tyyppien kanssa kannata lähteä vaeltamaan.

Alppijättäjä saattaa syyttää jätettyä siitä, ettei tämä kävellyt riittävän nopeasti, pukeutunut oikein tai ottanut tarpeeksi vettä mukaan.

”Empatiakyvyttömät ihmiset haluavat antaa toisille opetuksen”, Sarkis sanoo." HS

Näitä riittää myös liikenteessä, varsinkin ratin takana. Siksi kuljen ainoastaan pyörällä paikasta toiseen. 

Vierailija
374/520 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan sellaisia juttuja ei oikein kuule, että nainen olisi napannut mieheltä tarpeelliset tavarat pois ja jättänyt jonnekin huitsinnevadaan pärjäilemään. 

Niin, se mies pääsee kyllä sieltä pois, kun on ihan aidosti itsenäinen ja vahva eikä vain instagramissa voimafantasioissaan.   

Vierailija
375/520 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noissa on monesti se takana, että mies haluaa näyttäytyä sinkkuna mahdollisimman monelle naiselle. Kadulla ei, mutta tuollaisessa suljetummassa ympäristössä. 

Vierailija
376/520 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtui minulle lievemällä tavalla: olimme ulkomailla joukkovaelluksella, tai oikeammin päiväretkellä. Mies alkoi liitelemään joukon etunenässä ja hylkäsi minut tulemaan joukon hännillä. Siinä sitten itselleni tuntemattomien ihmisten kanssa. Pari kuukautta tuon jälkeen jätin miehen. 

Vierailija
377/520 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi yäk! Kun lähdetään vaellukselle, tunturiin, tai muihin poikkeaviin oloihin, kaveria ei jätetä. Ihan sama onko se samaa, vai eri sukupuolta, puoliso vai tuttava. Ylipäätään noissa oloissa ei puida mitään riitoja, joiden vuoksi on riskinä, että lähdetään erilleen, koska se voi olla todella vaarallista. 

Miten joku voi jättää oman elämänkumppaninsa yksin vuorille? Minä en jättäisi edes koiraa ja olen melko varma, ettei mikään koira myöskään jättäisi emäntääntä, tai isäntäänsä yksin vuorille. On ihmiset pimeitä!

Vierailija
378/520 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, se mies pääsee kyllä sieltä pois, kun on ihan aidosti itsenäinen ja vahva eikä vain instagramissa voimafantasioissaan.   

Ei pääse, jos se nainen antaa miehelle jotain ainetta, mikä heikentää miehen. Vastaa sitä heikoilla varusteilla heikentämistä. 

Toki nainenkin voi laittaa miehen kiipeämään kalliota shortseissa ja lenkkareissa, kun uskottelee kokemattomalle sen olevan ok. 

Vierailija
379/520 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen joutunut miettimään tätä miesten arvaamattomuutta jo lapsena ja vähän eri kantilta. Isälläni paloi käämit helposti ja useimmin ilman mitään järjellistä syytä. Reissuun piti kuitenkin aina lähteä porukalla ja aina hänen haluamistensa mukaan. Kun hänellä oli kaikki raha ja muu niin olimme kuin panttivankeja niillä reissuilla.

Hän vihasi meitä kaikkia, mutta eniten minua koska olin tyttö ja autistina saatoin sanoa kiusallisia totuuksia ääneen. Silloin kun äiti ei ollut kuuloetäisyydellä niin hän yritti yllyttää minua esim. tekemään huimapäisiä stuntteja jonkin rotkon reunalla, kai toiveena että putoan ja kuolen niin että se näyttää onnettomuudelta. Joskus minä myös tein niitä, koska halusin todistaa että pystyn siihen ja minulla oli puutteellinen vaarantaju, mutta omaksi onneksi myös hyvä kehonhallintataito ettei koskaan käynyt mitään.

Hänellä oli myös tapana kaahailla, jopa ahtailla vuoristoteillä, koska hän nautti siitä että erityisesti äitini pelkäsi. Siinä takapenkillä istuessa heräsi ajatus että hän voisi hetken mielijohteesta ajaa meidät kaikki kuolemaan tahallaan, enkä voi sanoa että olisin edes yllättynyt että hän pystyisi sellaiseen hirviömäisyyteen.

En ikinä luottaisi elämääni jonkun miehen käsiin.

Saisko tähänkin hassunhauskat haukut spermaviemäriksi? Kehtaatko paljastaa itsesi pedofiiliksi?

Vierailija
380/520 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan samoja ukkoja jotka laturaivoaa jos ei hiihtäessä pääse menemään ihan mielensä mukaan vaan pitäisi ottaa muutkin huomioon. 

Puhumme vain omista puolisoistamme ja kokemuksistamme!

Niin. Melkein jokainen on törmännyt myös laturaivoajaan, se on yleensä mies.

ok Karen