Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajatteletko koskaan, että olet uhrannut parhaat vuotesi ja elämäsi työlle?

Vierailija
31.03.2026 |

Harmittaako se sinua? 

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me olemme tällaiseen yhteiskuntamalliin aivopestyjä lampaita; et kai toki odota, että av-palstalta löytyisi syvempää kykyä analyysiin tai mielikuvitukseen? Sen lisäksi on tabu sanoa, että tuntuu kuin elämä olisi mennyt hukkaan työelämässä! Sellaisen sanominen on sekulaarin kapitalismin synti!

Jep,ihmiset ovat niin aivopestyjä .luulemaan että tämä on ainoa tapa elää. Mutta he ovat hyödyllisiä orjia,ja monelle ainoa tapa tuntea itsensä tärkeäksi.kunnes ovat hautausmaalla.

Vierailija
42/55 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Perheeseen laitettu aika kyllä harmittaa kun siitä ei jäänyt mitään konkreettista käteen muuta kuin krooninen uupumus.

Kuoliko lapset?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen elänyt melko säästeliäästi ja onneksi on ollut melkein koko ajan töitä jo 30 vuoden ajan ... ei enää haittaa jos jäisin työttömäksi; jäisin odottelemaan eläkettä. Asunto maksettu, ei velkoja ja rahaa säästössä/osakkeissa

Vierailija
44/55 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan olis kiva jos rauhallisilla nuorilla olisi turvaa ja vapautta, asua ja olla vaikka maalla. Ulkomailla. Usein painostetut nuoret ahdistuneita ja elämä pilalla, kaupunki raskas osalle. Oli töissä tai ei. Ikään kuin erilaiset eristetään ja jätetään ilman mitään.

Vierailija
45/55 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä joo. Työelämä on ihan järkyttävää paskaa näin 25 vuoden taukoamattomalla kokemuksella. 

Niin on. Itse olen jo päässyt pois, mutta nuori valmistuu juuri ja sai vakituisen työpaikan. Pitäisi olla onnellinen, että tässä tilanteessa näin, mutta ahdistaa vaan hänen puolestaan! Työelämä vie ilon ja valon ihmisestä. Orjana teet rahaa jollekulle muulle ja itse hädin tuskin saat ruuan pöytään.

Vierailija
46/55 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Perheeseen laitettu aika kyllä harmittaa kun siitä ei jäänyt mitään konkreettista käteen muuta kuin krooninen uupumus.

Olen pahoillani! Lapset ovat arvokkainta mitä minulla on💞heitä ei työstä saatu prenikka tms ikinä korvaa. 

Vierailija
47/55 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Lopetin kokopäivätyössä nelikymppisenä, silloin laina oli maksettu ja lapsi aikuinen. Perhevuosien ajan piti painaa.

Vierailija
48/55 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahaa pitää saada enemmän kuin 595€/kk.

Joten en ajattele turhuuksia. Käyn töissä ja elän vapaalla.

Harva työtön saa noin vähän ja tonnilla elää jo ihan hyvää elämää. Ja ennen kaikkea saa nukkua!

No, mä jouduin työttömäksi siinä kohtaa, kun tilillä ihan kivasti rahaa ja velaton kerrostalokämppä. Tämän vuoksi tukea tulee 595 e kuukaudessa. Syön siis koko ajan säästöjäni elääkseni. Kämppäkin pitää jossain kohtaa myydä ja syödä nekin rahat.

Sitten kun on vain tuulen huuhtoma perse ja kaik on män, niin sitten olen oikeutettu kaikkiin tukiin. Eli saan vuokra-asunnon, lääkärit, lääkkeet ja vielä 595 e käyttörahaa eli toimeentulotuen.

Niin. Sinäkään et joudu elämään 595 eurolla kuukaudessa vaan sulla on ne säästöt lisäksi käytettävissä. Ihme valitusta.

Vierailija
49/55 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä joo. Työelämä on ihan järkyttävää paskaa näin 25 vuoden taukoamattomalla kokemuksella. 

Niin on. Itse olen jo päässyt pois, mutta nuori valmistuu juuri ja sai vakituisen työpaikan. Pitäisi olla onnellinen, että tässä tilanteessa näin, mutta ahdistaa vaan hänen puolestaan! Työelämä vie ilon ja valon ihmisestä. Orjana teet rahaa jollekulle muulle ja itse hädin tuskin saat ruuan pöytään.

Sitten on valinnut väärän ammatin, jos työstään ei nauti.

Jos en itse olisi ollut 44 vuotta työelämässä, vaan homehtunut kotona olisin varmasti nyt täysin dementikko.

N65

Vierailija
50/55 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koska työstä saadulla rahalla sain kauniin kodin ja ruokaa perheemme pöytään. Vaatteet päälle, lapsille harrastuksia, kivat lomat.

Rahaa ei ollut ylettömästi mutta pärjättiin.

Sohvalla makaamalla olisi kaikki jäänyt elämättä ja kokematta.

Vierailija
51/55 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten on valinnut väärän ammatin, jos työstään ei nauti.

Jos en itse olisi ollut 44 vuotta työelämässä, vaan homehtunut kotona olisin varmasti nyt täysin dementikko.

N65

Jännä juttu tosiaan, että kaikilla mun lähipiirissä ja kavereilla on sitten väärät ammatit. Nimittäin kukaan ei nauti töistään! Kaikilla aina sama miten työ on pakkopullaa ja vastenmielistä ajanhaaskausta, mutta ilmankaan ei oikein voi olla.

Vierailija
52/55 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele, tykkäsin työstäni ja oli mukava saada palkkaa ja kerryttää eläkettä josta nyt nautin. Lomiakin oli ihan sopivasti.

Vierailija
53/55 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä mä sitten olisin sen ajan tehnyt?  Sain kohdata koko ihmiskunnan kirjon kaikkine puolineen.  Sekä työtoverit että asiakkaat olivat parasta päivissä. Ei kahta samanlaista työvuoroa.  Nyt eläkkeellä elän tyytyväisenä että kiirettä ei ole,leppoisaa vaan. Välillä kaiholla muistelen vauhtia ja vaarallisia tilanteita mitä saattoi yllättäin tulla mutta työ sopi mun luonnolle.  Eli en ajattele että olisin uhrannut,päinvastoin saanut paljon!  N67

Elänyt ja tehnyt oikeasti kivoja asioita? Pidän vähän höyrähtäneinä ihmisiä, jotka eivät keksi itselleen tekemistä ilman palkkatyötä. Käsittämätöntä!

Vierailija
54/55 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elänyt ja tehnyt oikeasti kivoja asioita? Pidän vähän höyrähtäneinä ihmisiä, jotka eivät keksi itselleen tekemistä ilman palkkatyötä. Käsittämätöntä!

Helposti keksii mutta...mulle kivoja asioita ovat matkustaminen, hyvä ruoka, harrastukset, retket lastenlasten kanssa kahvilakäynteineen, ystävien tapaamiset kahvilassa tai ravintolassa, molemmat kodit ja puutarhat.

Voipi olla haasteellista ilman rahaa🤔

55/55 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tavallaan joo.  Mutta jos en olisi käynyt töissä,  niin aika monesta asiasta olisi pitänyt luopua.  Palkan takia olen aina töitä tehnyt ja vaikka aikoinaan olin matalapalkkahommissakin , niin isompi se liksa kuitenkin oli kuin olisi ollut yhteiskunnan tuet.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan