Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää tää rahattomuus!!! (valivali)

Vierailija
16.11.2011 |

Joo, töissä käydään ja palkkaa saadaan mutta kaikki vaan kallistuu koko ajan! Tili tuli ja pelkästään laskuihin meni jo yli puolet. Ainuttakaan kulutusluottoa en omista, vaan ns. pakolliset kulut.

Oon tässä vakavasti miettiny irtisanoutumista, jäis päivähoitokulut veks, työmatkat veks jne. Ärsyttää kun ikinä ei oo mihinkään varaa vaikka kuin niukasti eläis!

Mistä te taiotte rahaa jos on tiukkaa? Tai mitä ihmettä tässä vois tehdä et elintaso edes vähän parantuis?!?! Joulukin on tulossa, mä rakastan joulua mut ahdistaa toi pankkitilin saldo jo valmiiks...

Kommentit (250)

Vierailija
201/250 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kirpputoreilta löytyy kaikki mahdollinen ihan pilkkahintaan ja mies saa autonosat ilmaiseksi työpaikaltaan ja lähäri varastaa töistä laastarit ja vessapaperit :)

Kohta lähäri varmaan ilmoittaa että ovat remontoineetkin talonsa ilmaiseksi, koska jos se on ostettu 200 000 markalla 1999, se on varmasti päällekaatuvassa kunnossa. Vai ostitteko sukulaisilta edullisesti?

Ja pihalla on hehtaarin perunapelto ;-)

Vierailija
202/250 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostimme maalta, pikkukaupungin kupeesta v. 1998 120 neliön talon hintaan 450 000mk. Siksi ihmettelen tuota lähärin 200 000 markan taloa. Joko se on ollut ihan laho ja sen on isovanhemmat ilmaiseksi remontoineet tai sen on sukulaiset myyneet puoli-ilmaiseksi.

Silloin oli jopa pikkukaupungissa talot 600 000mk ja maalla tupn 400 000mk. 200 000 oli vain purkukunnoSSA OLEVAT PASKAT.

Hinnat ovat olleet niin paljon halvempia muualla ja Helsingistäkin sai 90-luvulla omakotitalon alle 400 000 markalla...

Yli 40 vuotiaat tietää, mutta nuoremmat ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/250 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen täällä kovasti kun monet sanoo että ei saa mitään sitten palkalla, kun kaikki menee autolainaan, talovelkaan, nettimaksuihin jne. No ettekö te saa sillä palkalla just asua siinä hyvässä talossa ja ajaa uudehkolla autolla ja surffailla rajattomasti netissä??!? Siispä ihan turha valittaa, sillä palkallahan saa vaikka ja mitä. Ja joku sanoi että pakollisten juttujen (siinä oli mukana jo vakuutukset ja kaikki) jälkeen jää n. 1300 euroa ja tiukkaa on! Miten ihmeessä?!? Meidän kolmihenkinen perhe + kaks lemmikkiä kuluttaa ruokakauppaan noin 70€/viikko. Eli tekee semmoset kolmisensataa kuussa. Saa olla aika helvetin monta lasta jos 1300 ei riitä mihinkään.

Vierailija
204/250 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun Turku-Tampere-Helsinki-kolmion sisällä, mutta täällä ei ole minkäänlaista julkista liikennettä. Lisäksi työvuoroni ovat sellaiset että olisi sula mahdottomuus mennä julkisilla töihin, vaikka niitä ehkä joskus kulkisikin.

Siis monella oman auton käyttö ei todallakaan ole mitään ylellisyyttä vaan ilman sitä on mahdoton elää.

Näinhän se joukkoliikenne ikävä kyllä on huonoa, jopa eteläisessä Suomessa. Mikäli sopivaa joukkoliikennettä ei ole, niin yksi vaihtoehto on yrittää kimppakyytiä jos vaan joku muu kulkee vähänkään samalle suunnalle samalta suunnalta jossa itse asutte. Vaikka saisitte edes yhtenä päivänä viikossa aikataulunne sopiviksi niin siinäkin säästää vuoden mittaan melko paljon.

Vierailija
205/250 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1600 euroa, ja jälkikasvu saa 80 euroa opintorahaa. Vuokraan menee vähän yli 800 euroa. Pärjäisin ihan hyvin palkallani, mutta ei siitä mitään jää säästöön, koska lukiolainen tarvitsee aina jotakin. Minä menen kampaajalle sitten joskus, kun asun yksin ja olen päässyt muuttamaan siihen pienempään ja halvempaan asuntoon.

Vierailija
206/250 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mielenkiinnosta lisään nyt meidänkin tulot ja menot, olis kiva saada kommentteja:

palkka 1500€ nettona

lapsilisät 490€

elatusmaksut 500€

asumistuki 100€

eli tulot yhteensä n. 2600€

menot:

vuokra 550€

bensa 300€ (pitkä työmatka)

osamaksut n. 300€ (joskus tullut jotain ostettua)

lasten harrastukset 100€

netti 40€

puhelinlaskut 50€ (3 puhelinta)

vakuutukset (koti+auto) 80€

Tämän yhtälön mukaan meille pitäisi jäädä n. tonni ruokaan ja vaatteisiin + muihin menoihin ja tuntuu, että raha ei riitä ikinä!

Nytkin ostin kolmosluokkalaiselle pojalle talvikengät ja toppatakin (yht. 170€) ja se oli kerralla aika iso menoerä, jota en ollut sinänsä suunnitellut (luulin, että viime vuoden vaatteet mahtuu vielä).

En tupakoi enkä juo, lomalla yritämme käydä kerran vuodessa (yleensä huvipuistoreissu) ja toki en hirveästi mieti, mitä kaupasta ostan. Mutta ankeaa se elämä olisi, jos aina pitäisi miettiä.

Minulla ehkä se onni moneen muuhun verrattuna, että velkaa ei ole (paitsi muutama osamaksu).

Vierailija
207/250 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan pienessä kaupungissa etelä-Suomessa: Palkkatulot 2700 netto, lapsilisät 350 ja osittainen hoitoraha 150 (molemmat vanhemmat tekee osa-aikatyötä) kaikki tulot siis 3200. Ja menot: Asumiseen 300 ruokaan 700 autoihin (2kpl) 500 vakuutuksiin 150 puhelimiin ja nettiin 100 Ylimääräistä jää joka kuukausi noin 1500, josta ostetaan vaatteet ja huvitukset. Rahastoihin laitamme tästä summasta joka kuukausi 300. Mielestäni meillä ei ole tiukkaa rahasta, jonkun muun mielestä on ihan varmaan.

Missähän mahdatte asua ? vanhempien nurkissa vai perintöasunnossa ? ÄLÄ kuule viitsi valehdella

kun olen täällä elämästäni kertonut, kun se ei kerta kaikkiaan voi jonkun mielestä olla totta. Ei siis sinunkaan, mutta ei voi mitään. Olen juuri siksi niin yksityiskohtaisesti kertonut, että ihmiset ymmärtäisivät, ettei kaikki asu samalla tavalla. Niin ja siis asunto on omakotitalo, josta on laina maksettu. Nuo asumismenot ovat siis sähkölasku, öljylasku, vesi ja jätemaksu.

Vierailija
208/250 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyväkuntoisen rintamamiestalon, mikä remontoitui ilmaiseksi. Samoin autot on tulleet ilmaiseksi ja ylläpitoremontit menevät sillai ilmaiseksi hups vain.

Talon he maksoivat muutamassa vuodessa ja nyt menee vain 300 euroa lämmityksiin, sähköön, jätemaksuihin ja kiinteistöveroihin.

Asutaan pienessä kaupungissa etelä-Suomessa: Palkkatulot 2700 netto, lapsilisät 350 ja osittainen hoitoraha 150 (molemmat vanhemmat tekee osa-aikatyötä) kaikki tulot siis 3200. Ja menot: Asumiseen 300 ruokaan 700 autoihin (2kpl) 500 vakuutuksiin 150 puhelimiin ja nettiin 100 Ylimääräistä jää joka kuukausi noin 1500, josta ostetaan vaatteet ja huvitukset. Rahastoihin laitamme tästä summasta joka kuukausi 300. Mielestäni meillä ei ole tiukkaa rahasta, jonkun muun mielestä on ihan varmaan.

Missähän mahdatte asua ? vanhempien nurkissa vai perintöasunnossa ? ÄLÄ kuule viitsi valehdella

kun olen täällä elämästäni kertonut, kun se ei kerta kaikkiaan voi jonkun mielestä olla totta. Ei siis sinunkaan, mutta ei voi mitään. Olen juuri siksi niin yksityiskohtaisesti kertonut, että ihmiset ymmärtäisivät, ettei kaikki asu samalla tavalla. Niin ja siis asunto on omakotitalo, josta on laina maksettu. Nuo asumismenot ovat siis sähkölasku, öljylasku, vesi ja jätemaksu.

Vierailija
209/250 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupungin liepeillä. Ja heitä ei ole avustaneet sukulaiset, isovanhemmat, ei kukaan vaan ihan itse ovat pikkukätösin makselleet kaiken ja rempanneet ilmaiseksi. Ja kuulemma vuonna 1999 joka paikassa ja kaikkialla oli näitä 100 000-200 000 markan omakotitaloja ihan tiuhaan myynnissä.

hyväkuntoisen rintamamiestalon, mikä remontoitui ilmaiseksi. Samoin autot on tulleet ilmaiseksi ja ylläpitoremontit menevät sillai ilmaiseksi hups vain.

Talon he maksoivat muutamassa vuodessa ja nyt menee vain 300 euroa lämmityksiin, sähköön, jätemaksuihin ja kiinteistöveroihin.

Vierailija
210/250 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyväkuntoisen rintamamiestalon, mikä remontoitui ilmaiseksi. Samoin autot on tulleet ilmaiseksi ja ylläpitoremontit menevät sillai ilmaiseksi hups vain. Talon he maksoivat muutamassa vuodessa ja nyt menee vain 300 euroa lämmityksiin, sähköön, jätemaksuihin ja kiinteistöveroihin.

vaan 1970-luvulla rakennettu tiilinen omakotitalo. Olemme asuneet tässä 12 vuotta, laina on maksettu ja talo remontoitu näiden vuosien aikana. Olemme yli 40-vuotiaita ja molemmat työelämässä. Autot on ostettu ihan rahalla, mutta eivät ole ökyjä. Huoltoon tai remonttiin ei mene autojen suhteen rahaa, kun se on miehen ammatti. Mutta tämä kaikkihan ei voi olla totta. Huoh...

Vierailija
211/250 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mitään muitakaan ylimääräisiä kuluja ei ollut. Ei lapsilla harrastuksia, eikä urheiluvälineita, eikä heille ostettu pyöriä, eikä luistimia yms.

Juu, nyt muistan tämän autonasentajaperheen.

hyväkuntoisen rintamamiestalon, mikä remontoitui ilmaiseksi. Samoin autot on tulleet ilmaiseksi ja ylläpitoremontit menevät sillai ilmaiseksi hups vain. Talon he maksoivat muutamassa vuodessa ja nyt menee vain 300 euroa lämmityksiin, sähköön, jätemaksuihin ja kiinteistöveroihin.

vaan 1970-luvulla rakennettu tiilinen omakotitalo. Olemme asuneet tässä 12 vuotta, laina on maksettu ja talo remontoitu näiden vuosien aikana. Olemme yli 40-vuotiaita ja molemmat työelämässä. Autot on ostettu ihan rahalla, mutta eivät ole ökyjä. Huoltoon tai remonttiin ei mene autojen suhteen rahaa, kun se on miehen ammatti. Mutta tämä kaikkihan ei voi olla totta. Huoh...

Vierailija
212/250 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä seuraavat vakuutukset 2 lasten sairaskuluvakuutus 1 aikuisten sairaskuluvakuutus 1 aikuisten tapaturmavakuutus henkivakuutus pariturvana autovakuutus kotivakuutus -> 1500€/vuosi.

Meillä kahden lapsen tapaturma, henkivakuutus, 2 auton vakuutukset, vanhempien tapaturmavakuutukset+miehelle sairaskulu ja kotivakuutus. 900 euroa vuodessa. Kilpailutuksella tippu hinta yli 300 euroa.

Kun on noi sairaskuluvakuutukset ja lapset sairastaneet niin ei enää vaihdetakaan vakuutusyhtiötä...

Vierailija
213/250 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulot:

netto yht. 1920 euroa/kk

lapsilisät 352

asumistuki 350

yht. 2622 euroa/kk

Menot:

asuminen 930 euroa/kk

opintolainat 170 euroa/kk

puhelimet 20 euroa/kk

vakuutukset 55 euroa/kk

tk + sairaalamaksut 40 euroa/kk

lääkkeet 54 euroa/kk

Eli näiden jälkeen jää 1353 euroa/kk. Tästä pitää maksaa sitten mm. liikkuminen. Linja-automatka paikallisliikenteellä on noin 10 euroa yhteen suuntaan perheeltämme. Taksi sairaalaan maksaa noin 15 euroa suuntaansa.

Lähimmälle kirpparille olisi matkaa 8 km, eikä sinne mene yhtään linja-autoa suoraan. Lähimmälle automarketillekin on useampi kilometri, eikä sinnekään mene yhtään linja-autoa suoraan. S-market on päivittäistavarakauppana.

Köyhää on. Ruokaan menee paljon rahaa (erityisruokavalioita) ja pyrimme mahdollisuuksien mukaan ostamaan laadukkaita vaatteita, jotta ne kestäisivät käytössä.

Haaveilen:

-autosta

-mahdollisuudesta ostaa lastenhoitoapua satunnaisesti

-lomasta (kotimaassa)

Vierailija
214/250 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mitään muitakaan ylimääräisiä kuluja ei ollut. Ei lapsilla harrastuksia, eikä urheiluvälineita, eikä heille ostettu pyöriä, eikä luistimia yms. Juu, nyt muistan tämän autonasentajaperheen.

Ensimmäisessä viestissäni (numero 32) kerron, että meillä menee autoihin 500 € kuukaudessa. Tässä on juuri niitä kuluja. Sanoin vain, että huollosta tai remonteista ei tarvitse maksaa itse työstä, kun mies tekee ne.

Vierailija
215/250 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mitään muitakaan ylimääräisiä kuluja ei ollut. Ei lapsilla harrastuksia, eikä urheiluvälineita, eikä heille ostettu pyöriä, eikä luistimia yms. Juu, nyt muistan tämän autonasentajaperheen

Minä vähän luulen että sekoitat nyt tämän omakotitaloperheen minuun joka kerroin meidän 2300-2600 euron tuloista ja kerroin miehen korjaavan autot. Tinkasit minulta vastausta noihin muihin kuluihin jo aiemmin ja olen vastannutkin sinulle. Pahoittelen jos tarkoititkin tuota omakotitaloperhettä.

Vierailija
216/250 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden lapsen tapaturma on toki halpa mutta huomasitko että minun laskelmassa oli mukana kahden auton vakuutukset? Mutta eihän sen tyhmä joka maksaa...vakuutuksissa huimia eroja. Sen kyllä ymmärrän ettei vaihda yhtiötä jos ei voi.

Vierailija
217/250 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden lapsen tapaturma on toki halpa mutta huomasitko että minun laskelmassa oli mukana kahden auton vakuutukset? Mutta eihän sen tyhmä joka maksaa...vakuutuksissa huimia eroja. Sen kyllä ymmärrän ettei vaihda yhtiötä jos ei voi.

Jos kahden lapsen tapaturmavakuutus on n. 60€/vuosi niin kahden lapsen sairaskulu on noin 500€ / vuosi.

Lisäksi näihin maksuihin toki vaikuttaa myös auton ikä, kuljettajan ikä, asuinpaikkakunta. Ja tuohon henkivakuutukseen myös iät ym ja kotivakuutukseen myös moni asia.

Joten ei näitä nyt ihan noin vaan voi verrata, että kilpailuttamalla meillä varmasti lähtisi satoja euroja hinnasta pois...

Vierailija
218/250 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tulot

- minä 3000 e käteen

- mies 1500 e käteen

eli 4500 e

lainoihin 1200 e

laskut kuukaudessa noin 900 e (vesi, sähkö, vakuutukset, bensat jne)

lapsille 200 e

säästöön 400 e

ruokaan 800 e

eli tämän jälkeen ei paljon jää ylimääräistä, en todellakaan tajua,miten tämän vähemmällä voi tulla toimeen

Vierailija
219/250 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä kannattaisi miettiä rahankäyttöä jos 4500€ jää käteen eikä tajua miten vähemmällä tulee toimeen.

Vierailija
220/250 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä kannattaisi miettiä rahankäyttöä jos 4500€ jää käteen eikä tajua miten vähemmällä tulee toimeen.

jos asuu omakotitalossa niin laina ja laskut ovat vakio ja ne on aina maksettava. Vai meinaatko sinä "säästää" vaikkapa sähkölaskusta talvella ?

Tai "taidanpa jättää tässä kuussa vakuutuksen maksamatta"

idiootti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi