Pystyykö kahden lapsen työtön yh asumaan ok-talossa
Jos vuokra on 660€, vesi tulee omasta kaivosta, taloa voi lämmittää puulla ja sähköllä.
Talo on 130 neliöinen.
Tietty sit vakuutukset ym päälle.
Antakaa arvio kuukausilaskusta?
Kommentit (64)
No paljonko sulla on tuloja? Kyllähän sä saat asumistukea vuokra-asuntoon jos tulot ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
Tarttetko auton? Mikä lämmitys?
Kyllä auto pitää olla ja lämmitys puulla ja sähköllä
No mulla menee 350 euroa kuluihin jaettuna tasaisesti kuukaudessa.
En maksa vuokraa.
Sulla menis 660 plus 350 euroa.
Saako enemmän tukia, jos eroaa puolisosta? Nouseeko yksinhuoltajalla asumistuki?
Minä asun ja olen toimeentulotuella ja asumistuella.
Tosin tämä on 400e/kk ja saan asumistukea 400e.
Mahtavaa kun ei tarvitse kuitenkaa asua kerrostalossa tai rivarissa vessapaperiseinätaloissa.
Vierailija kirjoitti:
No mulla menee 350 euroa kuluihin jaettuna tasaisesti kuukaudessa.
En maksa vuokraa.
Sulla menis 660 plus 350 euroa.
Tähän lasket lisäksi auton kulut.
Paljonko saat elatusapua?
Hyvin haastavaa tuollainen asumismuoto saattaa olla talvikuukausina, jos lämmitys on paljossa sähkön varassa....
Vuokra vaikuttaa äkkiseltään edulliselle.
Mutta kuka maksaa mm.jätemaksut,
Js kiinteistöveron? Entä mitkä ovat edes teoreettiset mahdollisuudet Ap työllistyä?
Pätkätöihin tuomittu maisteri
Selvitä nyt kuitenkin että paljonko siinä on sähköä aiemmin kulunut (jos siinä on vakituisesti asuttu). Ja onko sitä puuta valmiina omasta takaa vai joudutko ostamaan senkin?
Lämmittämiseen saattaa upota paljonkin rahaa vuokran lisäksi. Satoja euroja kuukaudessa talvella.
Jos ei ihan laiska ole, niin siivota siellä pitää ja hoitaa pihat. Mutta mitä muutakaan työttömällä on kiireempää.
Polttopuutkin maksaa, 60-100€ motti. Jos on suora sähkölämmitys, kannattaa ottaa joku kiinteä soppari jos ei jaksa pörssisähköä seurata. Sähkö on aika suuri menoerä omakotitalossa. Kesällä kuluu tietysti vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Mahtavaa kun ei tarvitse kuitenkaa asua kerrostalossa tai rivarissa vessapaperiseinätaloissa.
Eli voisin hakea myös toimeentulotukea? Eikö 660€ vuokra oo hyväksytty kelassa menoihin jos vielä pari lastakin on?
En nosta tällä hetkellä työttömyysrahaa enkä toimeentulotukea. Ap
Vierailija kirjoitti:
Hyvin haastavaa tuollainen asumismuoto saattaa olla talvikuukausina, jos lämmitys on paljossa sähkön varassa....
Js kiinteistöveron? Entä mitkä ovat edes teoreettiset mahdollisuudet Ap työllistyä?
Kiinteistövero kuuluu omistajalle.
Esim./ kk
60 bensat, huollot ja vakuutus 50, 350 kulut, 660 vuokra nämä 1120/kk
Vierailija kirjoitti:
Polttopuutkin maksaa, 60-100€ motti. Jos on suora sähkölämmitys, kannattaa ottaa joku kiinteä soppari jos ei jaksa pörssisähköä seurata. Sähkö on aika suuri menoerä omakotitalossa. Kesällä kuluu tietysti vähemmän.
Joo, tässä talossa on mahdollista saada puuta ilmasiks jos tekee puutyöt itse. Se tietty vähän pudottaa hintaa. Jos puutöitten teko ei oo liian raskasta naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli voisin hakea myös toimeentulotukea? Eikö 660€ vuokra oo hyväksytty kelassa menoihin jos vielä pari lastakin on?
Kun nyt pärjäät pyhällä hengellä niin onhan se työttömyyskorvaus iso lisä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinteistövero kuuluu omistajalle.
Saan kelalta sitä pienintä elatusta. Mutta olen jokatapauksessa muuttamassa erilleen aviopuolisosta, niin eikö järkevintä oo vain erota, koska en tule puolisolta saamaan mitän rahallista tai fyysistä apua kuitenkaan? Ja kelan tuet nousee vähän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tttukea voi saada vasta kun säästöt on käytetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun nyt pärjäät pyhällä hengellä niin onhan se työttömyyskorvaus iso lisä.
Ei, oon saanut myyntityöstä hyvin tällä hetkellä mutta muutan lasten kanssa kauas ja etsin uusia töitä.
Onko kellään omakohtaista kokemusta, jos joutuu työttömänä olemaan, niin pärjääkö ok-talossa vuokralla?