Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voimat loppu, mutta sairaslomaa ei saa

Vierailija
30.03.2026 |

Siinä se olikin otsikossa. Itselläni on siis vakava uupumus, mutta lääkäri kieltäytyi kirjoittamasta sairaslomaa. Onko joku ollut vastaavassa tilanteessa? 

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä se sanoi? Menisin kyllä toiselle lääkärille.

Vierailija
2/58 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene toiselle lääkärille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne kirjottaa kun niille sanoo että ahdistaa ja että et nuku.

Vierailija
4/58 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa aikaa toiselle lääkärille. Työterveyshuoltoa ei ole, ja terveyskeskukseen ei anneta aikaa. Olen yrittänyt monta kertaa varata aikaa, mutta en kuulema tarvitse. Ei sinne lääkäriin niin vain enää mennä.

Vierailija
5/58 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverille kävi samoin. Tilanne meni todella pahaksi ja loppujen lopuksi sairauslomaa irtosi vasta sitten, kun mukaan tuli myös vakava fyysinen sairaus. Pääsisitkö ap toisen lääkärin puheille, jolla olisi kenties parempi ymmärrys työuupumuksesta.

Vierailija
6/58 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kirjottanut, vaikka kerroin kaikki oireet. Oireena ei ole pelkkä unettomuus ja ahdistus, vaan myös lyhytkestoisia hallusinaatioita ja arkea haittaavia muistihäiriöitä.

Vierailija
7/58 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karmeaa, miten voi olla noin. Mitä ihmettä se lääkäri sitten totesi asiasta, jos hän ei uupumuksesta antanut päivääkään sairaslomaa?

Vierailija
8/58 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin. Mutta se uupumus meni niin pahaksi, että kun seuraavan kerran menin lääkäriin, en pystynyt edes lopettamaan itkemistä kertoakseni mikä on mun asia. Siinä vaiheessa kirjoitettiin heti viikon sairasloma, ja arviointikäynti psykiatrille. Lopulta olin 5 kk työuupumuslomalla, jonka syyksi tosin merkittiin jokin toinen diagnoosi, Sopeutumishäiriö tms, koska uupumusloma ei ole korvattava.

Vierailija
9/58 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se lääkäri siis tarkalleen sanoi, kun kysyit sairauslomasta?

Vierailija
10/58 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen siitä saa ku äänestää demareita 🤦

Vierailija
11/58 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri sanoi, että en ole psykoottinen, ei kirjoita sairaslomaa.

Vierailija
12/58 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lääkärit on sitä mieltä, että mielen alueen ongelmat eivät ole todellisia ongelmia ja käskevät vaan tehdä ryhtiliikettä ja ottaa itseään niskasta kiinni, niin eipä tarvi ihmetellä, jos muut ei niin ajattele.

Vierailija
13/58 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kirjottanut, vaikka kerroin kaikki oireet. Oireena ei ole pelkkä unettomuus ja ahdistus, vaan myös lyhytkestoisia hallusinaatioita ja arkea haittaavia muistihäiriöitä.

Sinun pitää ilmoittaa töihin että et tule, sitten soitat työterveyteen että en pysty menemään töihin, tarvitsen sairauslomaa ja lääkärin joka ymmärtää jotain näistä asioista.

Kun sitten pääset lääkärille sanot että et ole työkykyinen. Työnantajalle sanot että et tule töihin, toimitat sairauslomatodistuksen heti kun sellaisen saat. 

Vierailija
14/58 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa erikoinen lääkäri sattunut kohdallesi. Siinäpä sitä oltaisiin, jos kaikkien uupumisten kohdalla odotettaisiin psykoottisia oireita. 

Vierailija
15/58 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit ovat vallan turmeleminen. He päättävät saako sairas sairauslomaa vai ei. "Kalkkitabletteja" kummempia reseptejä ei uskalleta kirjoittaa. Lisäksi räkyttävät potilaille päin naamaa. Jos potilas puolustautuu tai on eri mieltä,  niin kosto käy, eli kantaan on kirjoitettu täyttä soopaa ja potilasta leimaavaa. Sieltä kannastako et sitten saa sitten saa tekstejä millään pois, ne seuraavat sua koko elämäsi ajan ja 10 v vielä kuolemankin jälkeen. Joillakin iäisyyden riippuen minä päivänä on syntynyt.

Vierailija
16/58 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä täytyy olla provo.

Vierailija
17/58 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene salille niin saat voimia.

Vierailija
18/58 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lääkäri kirjoittaa palkattoman sairausloman. Sitä saa vaikka kuukausia.

Vierailija
19/58 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole työterveyttä, johon kuuluisi sairaanhoitopalvelut. Terveyskeskuksesta en saa aikaa lääkärille. Sairaanhoitajan luokse olen päässyt keskustelemaan, mutta tässä tilanteessa ei pelkkä keskustelu enää riitä. Olen pyytänyt sairaanhoitajaa järjestämään ajan lääkärille, mutta hän on sanonut, että ei voi sitä tehdä, kun lääkäri on kirjannut kantaan, että ei ole tarvetta lääkärin vastaanottoajalle. Olen itsekin käynyt katsomassa tuon kanta-kirjauksen.

Vierailija
20/58 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spontaani itkukohtaus lääkärissä saa ihmeitä aikaan. Ja kun on tarpeeksi uupunut, se itku tulee ihan luonnostaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi