Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kai se on vaan hyväksyttävä, että mun työura päättyi jo nelikymppisenä

Vierailija
30.03.2026 |

En ole päässyt edes työhaastatteluihin enää moneen vuoteen, viimeksi kesällä 2023. Ankeaa on, mutta eipä voi mitään.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, miksi se pitäisi hyväksyä? Takuu- ja kansaneläkkeellä sit kiva viettää eläkepäiviä ja seisoskella leipäjonoissa?

Vierailija
2/42 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, miksi se pitäisi hyväksyä? Takuu- ja kansaneläkkeellä sit kiva viettää eläkepäiviä ja seisoskella leipäjonoissa?

Ei varmasti ole kivaa, mutta eipä tämä tilanne näytä muuttuvan mihinkään suuntaan vaikka asenne olisi toinen.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väkisinkö pääset johonkin töihin? Väkisin saat lainan yrityksen perustamiseen? Aika moni asia on poissa omista käisstä loppupeleissä.

Vierailija
4/42 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia. Meillä samaa tulossa ja eipä hyvältä näytä jos töitä joutui nyt hakemaan

Vierailija
5/42 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene opiskelemaan. 

Vierailija
6/42 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Da. 

Vierailija
7/42 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene opiskelemaan. 

Mitä?

Ap

Vierailija
8/42 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene opiskelemaan. 

Mitä?

Ap

Sun täytyy itse ottaa selvää asioista ja tehdä ratkaisu. 

Vierailija
9/42 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä

Vierailija
10/42 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes

Vierailija
11/42 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene opiskelemaan. 

Mitä?

Ap

Ja ennen kaikkea millä rahalla?

Ap

Vierailija
12/42 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsit ulkomailta töitä. Ruotsi ja Norja esimerkiksi. 

Vierailija
13/42 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin on ihan hulluja määriä hakijoita ihan tavallisiin paikkoihin. 

Kokeile nyt ainakin vielä laittaa CV ihan uuteen uskoon, vaikka jonkun avustajan kanssa. Se on kuitenkin se ensimmäinen mikä siellä osuu silmään ja mikä luo sen mielenkiinnon, että täähän voisi olla meidän työntekijä. Ja vaikka tekoälyn avustamana opettelet tekemään ja muotoilemaan työhakemukseen iskeväksi.

Noi on sellaisia ilmaisia keinoja, joilla voi haastattelukierrokselle pääsyyn olla suurikin vaikutus. Ihan karmeita hakemuksia näkyy todella paljon ja ne ei tosiaan tee muuta kuin siirtyy tulleiden pinosta suoraan hylättyjen pinoon,

Vierailija
14/42 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene opiskelemaan. 

Mitä?

Ap

Ja ennen kaikkea millä rahalla?

Ap

Euroilla. 

Vierailija
15/42 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. 

Vierailija
16/42 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene opiskelemaan. 

Ja palkkaako joku tässä työllisyystilanteessa yli nelikymppisen vastavalmistuneen pitkäaikaistyöttömän alanvaihtajan, kun on nuoriakin vastavalmistuneita saatavilla?

(en ole ap)

Vierailija
17/42 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut työura katkolla jo vuodesta 2010. Pätkätöihin olen välillä päässyt ja sellaisen luulen jatkuvankin. Ja nyt kun oikein ajattelen, sellaisiin työttömän ensisijaisesti kannattaakin hakea, koska sellaisiin eivät vakityöstä lähtevät työnhakijat halua vaihtaa. Pitää vaan muistaa töissä ollessa pitää myös uusia hakuja vireillä. 

Pisin työttömyys jakso minulla oli Sipilän aktiivimallin tultua voimaan, kun työttömyystuen leikkauksen olisi nostanut korkeammalle tasolle vain työpaikan saaminen, silloin hain vain vakitöihin ja ainoastaan sellaisiin töihin, joihin olisin oikeasti halunnut, eli se aktiivimalli kusi kohdallani täysin - passivoiduin täysin.'

Tsemppiä ap, olet ainakin kymmenen vuotta minua nuorempi ja 2023 - 2024 olin pätkätyössä, jonne tuli myös 62 vuotias puolen vuoden määräaikaiseen työhön.

Vierailija
18/42 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä töitä muillekaan ole liiaksi tarjota. Ikää ei edes hakemuksiin laiteta. Eikä mun lähes 50 ikä ole haitannut muita, kuin niitä henkilöstövuokrafirmoja. Joissa on pakollisena ikä kaavakkeessa.

Olen miettinyt sitä jos sen ilmoittaisi jonnekin. Kun ikää ei pitäisi kysyä.

Sit on riittänyt aina et tällänen nuorekas tyyppi kävelee haastikseen. On tullut pidettyä työkykyä yllä.

Etsi skaalanulkopuolelta, muuta cv. Ja leikittele hakemuksille. Toivotaan et tärppää. Ikä ei ole este.

Vierailija
19/42 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin on ihan hulluja määriä hakijoita ihan tavallisiin paikkoihin. 

Kokeile nyt ainakin vielä laittaa CV ihan uuteen uskoon, vaikka jonkun avustajan kanssa. Se on kuitenkin se ensimmäinen mikä siellä osuu silmään ja mikä luo sen mielenkiinnon, että täähän voisi olla meidän työntekijä. Ja vaikka tekoälyn avustamana opettelet tekemään ja muotoilemaan työhakemukseen iskeväksi.

Noi on sellaisia ilmaisia keinoja, joilla voi haastattelukierrokselle pääsyyn olla suurikin vaikutus. Ihan karmeita hakemuksia näkyy todella paljon ja ne ei tosiaan tee muuta kuin siirtyy tulleiden pinosta suoraan hylättyjen pinoon,

CV:n tarkistus jonkun työnhakuvalmentajan kanssa on hyvä ajatus. Itse kävin 2 kertaa kaksi tuntia ammattilaisen kanssa katsomassa CV:n ja avoimen työhakemuksen, no hakemus on vielä lähettämättä, mutta muuten koin siitä olleen apua. Tekoälyn käytöstä hän kyllä varoitteli, että kannattaa kokeilla, mutta varsinaiset CV:n ja hakemukset kirjoittaa kuitenkin ihan itse, eikä ainakaan lainata tekoälyn tuottamaa tekstiä suoraan.

Vierailija
20/42 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsit ulkomailta töitä. Ruotsi ja Norja esimerkiksi. 

Sekään ei ole ihan halpaa eikä helppoa lähteä ulkomaille töihin jos sitten ei ole niin haluttu työntekijä että työnantaja järjestää asunnon ja muuton.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän