Kamalimmat suomalaiset ruoat on valittu! Voittaja: Kesäkeitto
1. Kesäkeitto
2. Siskonmakkarasoppa
3. Maksakastike ja perunat
4. Poronkäristys, muusi ja puolukkasurvos
5. Valkokastike, perunat ja lanttiraaste
Kommentit (55)
Mummoni teki munuaiskastiketta ja mykykeittoa, aivan kaameita, anteeksi vain edesmennyt ihana mummoni.
Itse en tykkää lammasruuista enkä riistasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvelen, että tuo poronkäristys on suosittuimpien ruokien joukossa.
Liha jossa ei ole mitään mausteita. Ei kiitos.
Kuka estää maustamasta? Toki se on valjun makuinen ilman suolaa ja pippuria.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuolla listassa ole edes munuaiskastiketta, jota oli 70-luvulla koulussa harva se päivä tarjolla (sillon kun ei ollut jauhemaksakastiketta)...
Minäkin olen käynyt koulujani 70-luvulla, sekä maaseudulla että kaupungissa, eikä ikinä ole tarjottu munuaiskastiketta. Olisin saattanut jopa tykätä siitä, koska maksaporkkanakastike jauhemaksasta onkin oikeaa herkkua.
Siis muistan kun koulussa oli jauhemaksakastiketta ja se oli ihan mun lempparia kouluruuista. Hyvin tehty maksakastike ei maistu rauhalle.
Tää taitaa kertoa enemmän siitä, ettei ihmiset enää jaksa opetella laittamaan ruokaa pieteetillä. Suomalainen ruoka on hyvää. kun sen laittaa oikein ja käyttää siihen aikaa. Se ei ole pikaruokaa.
Kesäkeitto on suorastaan herkkua, mutta se pitää tehdä tuoreista raaka-aineista. Torilta haetuista aineksista ja myös herneet siihen on riivittävä herneenpaloista.
Jos sitä yrittää tehdä sesongin ulkopuolella, ei sitä voi edes kesäkeitoksi kutsua.
Kansakoulussa 1960-luvulla oli suklaa-ja aprikoosipuuro inhokkejani. Pakko oli syödä. En ole maistanut sen jälkeen.
Sanoinkin äidille 1970-luvulla, kun kesäkeittoa pakotettiin syömään, etten koskaan aikuisena tätä syö. Sana on pitänyt 62-vuotiaaksi ja niin kauan kuin elän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksakastike on todella hyvää.
Sinulla ei ole raudan maun reseptoreja.
Ai sellainenkin löytyy! Mulla onkin käynyt tuuri. Haistan järkyttävän hajuisen virtsan tankoparsan jälkeen, korianteri ja basilika maistuu saippualle. Varmaan muutakin on jos miettii
Kaikki muut maistuu kyllä, mutta ei se kesäkeitto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NUO MITKÄ LUETTELIT OVAT HERKKUA.
Tässä neljä pahinta ruokaa.
1. Veripalttu
2. Hapanvelli
3. Klimppisoppa
4. Veriletut
Teiltä maaseudun mummoilta ei nyt kysytty mitään.
Ja miksi luulet että sulta kysyttiin?
Vierailija kirjoitti:
Sanoinkin äidille 1970-luvulla, kun kesäkeittoa pakotettiin syömään, etten koskaan aikuisena tätä syö. Sana on pitänyt 62-vuotiaaksi ja niin kauan kuin elän.
Mulla sama, ja olen saman ikäinenkin kun sinä. Kesäkeittoa en syö, enkä sitä tehnyt miehelle ja lapsillekkaa koskaan, vaikka monta kertaa pyysivät.
Eihän tuolla listassa ole edes munuaiskastiketta, jota oli 70-luvulla koulussa harva se päivä tarjolla (sillon kun ei ollut jauhemaksakastiketta)...