G: Minkä ikäisenä sinut on viety hoitoon?
ihanalle perhepäivähoitajalle. Ja syntynyt olen 1979.
Kommentit (38)
Maalla olen kirmannut koko lapsuuteni ja sinne taas kaipailen..
Syntynyt -84
ja ekan kerran "hoitoon" menin 6-vuotiaana puolipäiväiseen esikouluun.
synnyin vuonna -74 ja äiti oli kotona, kunnes menin toiselle luokalle kouluun. Tuolloin hänkin jatkoi raskauden takia kesken jääneitä opintojaan.
olen yltiösosiaalinen ja työssä, jossa esiinnyn viikottain tuhansille ihmisille.
Eli ei turmellut kotihoito minua, vaikka koinkin sen melko tylsäksi. Ja omat lapseni taas ovat ihan toista maata, äidin pieniä tarroja, jotka haluaisivat vaan muhia kotona...
ei edes eskarissa. Asuimme maalla, ei leikkikavereita, ei sisaruksia. Leikin puhumalla itsekseni. Suoraan kouluun sitten. Onneksi oli pieni kyläkoulu, olin aika kummajainen.
Mummon hoidossa 2-4v, tarhaan 5v (kouluun 6v).
syntynyt 1972.
Muistan kun olin kateellinen kavereilleni jotka olivat päiväkodissa :)
Ne taas ei tykänneet olla siellä, koska siellä piti nukkua!
Joopa joo..
kävin kyllä 3--5 vuotiaana seurakunnan kerhossa, sitten eskarissa josta kouluun.
18-vuotiaana, 1980 (ja tämä on tosi)
tien toiselle puolelle perhepäivähoitoon. Siellä olin kunnes menin kouluun
79 oon syntynyt,seurakunnan kerhossa olin pari kertaa viikossa,sitten eskariin..
Hoitaja oli ihana ja vieläkin lähetän hänelle kortteja.
En koe asiaa huonona. Mieluumminkin rikkautena: olen saanut tutustua hoitajien perheisiin ja uusiin lapsiin. Heidän pihoihinsa, metsiin (johon teimme majoja) jne.
Luulen, että äidin kanssa olisi ollut tylsää.
Toki oli kivaa, kun äidillä oli loma ja olimme kotona.
ja en ollut hoidossa koskaan. Eskarissa ja päiväkerhossa kävin.
Kotona oli parina kesänä kuukauden tuttu tyttö hoitamassa ja sitten 5v srk kerhoon.
Vm-67
Olen vm 74 ja äitiysloma oli todella lyhyt tuolloin. Asuntovelallisilla ei ollut vaihtoehtoa, jotn äiti töihin, minä pph:lle (yksityiselle). Olin kahdella eri pph:lla, kunnes hieman alla 2 v menin päiväkotiin (yksityiseen ja pieneen, noin 20 lasta ja 4 hoitajaa). Kunnallista hoitoa ei ainakaan kasvukunnassa Vantaalla ollut tarjolla läheskään riittävästi. Meilläpäin oli paljon erilaisia yksityisiä hoitoratkaisuja, joita ei sitten valvottu mitenkään. Osa oli hyviä, osa ei.
Mun veljeni on syntynyt 61 ja silloin mun äitini joutui menemään töihin, kun vauva oli 6 vko.
ja olen syntynyt 1978