Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tein sen kuuluisan tinder-kokeilun, eli naisena tein feikin miesprofiilin tinderiin. Järkytyin suuresti...

Vierailija
29.03.2026 |

Olen 32-vuotias nainen ja olen kuullut miestutuilta jo vuosikausia samoja valituksia tinderistä: "ei tule matcheja", "kukaan ei vastaa" ja "tuntuu että oon täysin näkymätön". Ajattelin että he liioittevat ja päätin testata asian itse. Loin feikkimiesprofiilin ihan tavallisella 32-vuotiaalla miehellä.

Käytin ihan normaaleja kuvia: komea hoikka mies, yksi salikuva (ei fitness-mallin sixpack), yksi kävelykuva ulkona, yksi rento hymykuva ja yksi jossa näkyy että hänellä on kavereita eri maista (eli ei ole persurasisti). Bion kirjoitin lyhyesti ja rehellisesti: "Rakennusalalla töissä, tykkään salista, luonnosta ja hyvistä leffoista. Etsin oikeasti jotain vakavampaa."

Swaippasin aktiivisesti satoja profiileja kahden ensimmäisen vuorokauden aikana. Odotin että ainakin jotain tapahtuu, koska naisena saan helposti matcheja ja viestejä vaikka en edes yrittäisi.

Tulokset olivat... karuja.

Kahden päivän aikana sain yhteensä 7 matchia.

Seitsemän!!

Kun vertaan omaan naisprofiiliini, jossa saan matchin melkein joka kerta kun swaippaan oikealle, tää oli jo shokki. Mutta se pahenee.

Neljä niistä ei vastannut viestiini ollenkaan. Kirjoitin ihan tavallisen "Hei, mites sun viikonloppu meni?" - ei mitään.

Kaksi vastasi "moi :)" tai "hyvää kiitos". Kun kysyin lisää, tuli vastaus 1012 tunnin päästä tai ei koskaan. Ghost.

Yksi (26-vuotias) ehti kysyä heti ensimmäisessä viestissä "mikä sun pituus on tarkalleen?" Vastasin: rehellisesti 181 cm. "Ai ok, mä haen vähintään 185" ja laittoi blokkiin.

Viiden päivän jälkeen olin saanut yhteensä 11 matchia. Yhdeksän ghostasi täydellisesti, kahdesta tuli lyhyt keskustelu joka kuoli kolmen viestin jälkeen. Yksi kysyi suoraan "mitä tienaat kuussa?" ennen kuin katosi.

Tää fiilis oli oikeasti masentava. Vaikka mä olin siellä feikkiprofiililla ja silti tunsin itseni kaikkien vihaamaksi luuseriksi. Jokainen kerta kun avasin appin ja näin taas nollan uutta viestiä tai mätchiä, alkoi ahdistaa. Tajusin, että tää on se arki mitä suurin osa miehistä elää siellä päivittäin.

Eniten mä oon pettynyt naisiin. Mä en tiennyt että me ollaan näin kylmiä, pinnallisia ja armottomia. Vedetään vasemmalle ihan kunnollisia, kivoja ja ok-näköisisiä miehiä millisekunnin mietinnän jälkeen, koska "se ei oo tarpeeksi pitkä", tai "se ei oo tarpeeksi kiinnostava". Kun mätchi tulee, odotetaan että mies kantaa koko keskustelun ja sitten vaan ghostataan ilman että edes yritetään jutella. Se tuntuu todella julmalta.

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, mieshän sinä olet, ap.

Vierailija
22/92 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein kuvattoman feikkiprofiilin miehestä. Pitkä salilla käyvä lääkäri. Matchejä tuli oikealta ja vasemmalta sekä keskustelunavauksia. Eli kyllä se poijjaat on sillä lailla että korkean statuksen miehellä ei ole ulkonäköpaineita tai muitakaan murheita naisrintamalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin se menee ihan oikeasti meille tinderissä.

T. Mies

En tuota aloitus satua lukenut, mutta kyllä tuolta on miehelle seuraa löytynyt hyvinkin. Mutta ei ole profiilissa mitään lapsellisia juttujakaan eikä pullisteluja.

Vierailija
24/92 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap copypastesi tekstin

Vierailija
25/92 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinderin käyttö miehenä on aivan totaalisen erilainen kokemus, kuin sen käyttö naisena.

Olen itsekin nimittäin tuollaisen kokeen tehnyt, silloin aikanaan kun feikkiprofiilin vielä pystyi helposti tekemään.

Vierailija
26/92 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat heikkoja.

Me miehet kestetään torjutuksi tuleminen, ghostatuksi tuleminen, miesviha ja se, kun naiset ei kelpuuta meitä, kun olemme oikeistolaisia.

Naiset ovat heikkoja. Ne ei kestä viikkoakaan meidän saappaissa.

Vierailija
27/92 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika jännää. Kun heteronainen haluaa pariutua, heteromiehen kanssa, se onnistuu helposti. Mutta kun heteromies haluaa pariutua heteronaisen kanssa, se ei onnistu, ei sitten millään.

Kenen kanssa ne naiset siis pariutuvat?

Eli kun muodostuu heteropari, siihen kuuluu mies ja nainen, mutta kuitenkin vain nainen löytää kumppanin, mies ei. 

En ymmärrä.

Kylän pari jännämiestä panee 80% naisista. Lopuille jää jämät.

Vierailija
28/92 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet vois kans tehdä profiilin naisena ja koittaa keskustella miesten kanssa ja katsoa kuinka paljon tulee pelkkää seksin vonkausta ja muuta törkyä

Mä saan aina lesbona vastauksia miehiltä, jotka esittää naista. Jossain vaiheessa kuitenkin paljastavat itsensä, että ovat miehiä, ei kaikki tietenkään. Sitten on vielä niitä miehiä, jotka vastaavat ihan pokkana miehenä.

Vierailija
29/92 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tein kuvattoman feikkiprofiilin miehestä. Pitkä salilla käyvä lääkäri. Matchejä tuli oikealta ja vasemmalta sekä keskustelunavauksia. Eli kyllä se poijjaat on sillä lailla että korkean statuksen miehellä ei ole ulkonäköpaineita tai muitakaan murheita naisrintamalla.

Et tehnyt. Kuvattomat menee heti vasemmalle 

Vierailija
30/92 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ihan kivasti tykkäyksiä, mutta niistä, jotka laitoin itse ensin oikealle, ei kukaan, yäei yksikään tykännyt minusta. Aika monen näköisiä miehiä ja naisia pistin oikealle. Ei ainuttakaan. 20-30kpl tykkäsin suunnilleen 5kk aikana. 

Vierailija
31/92 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väliviiva putoaa aina kyydistä kun jostain lainattua tekstiä kopioi vauvapalstalle.

Putoaa muutenkin. Ei tarvitse olla mistään lainattua. On muitakin merkkejä jotka vaan jää pois. Ärsyttävää.

Vierailija
32/92 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tehny vastaavan testin joskus mutta en Tinderissä vaan muistaakseni S24 Treffeillä. Oma kokemukseni oli päinvastainen eli vastauksia naisilta tuli kun heille jutteli kuin ihmiselle, mutta siellä ehkä panostetaankin siihen ulosantiin enemmän? Mobet naiset oli sitten niin tosissaan heti alusta (Tinderissä ehkä ei?), että oli pakko lopettaa testi lyhyeen huonon omantunnon vuoksi. Anteeksi testihenkilöiksi joutuneille naisille, olitte kivoja.

Vierailija
33/92 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat heikkoja.

Me miehet kestetään torjutuksi tuleminen, ghostatuksi tuleminen, miesviha ja se, kun naiset ei kelpuuta meitä, kun olemme oikeistolaisia.

Naiset ovat heikkoja. Ne ei kestä viikkoakaan meidän saappaissa.

Miehethän tässä taas naista kumppaniksi ruikuttaa. Nainen selviää ilmankin kumppania.

Vierailija
34/92 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun olis kannattanut luoda jännämiesprofiili, niin naiset iskee onkeen heti. 

Vierailija
35/92 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen ja en ole ollut tinderissä. Mutta jos menisin niin voisi ajatella että en mä swaippailis 100 oikealle kun mitä mä sitten teen jos vähintään puolet niistä sadasta laittaa viestiä takas? En mä jaksa jutella niin monen ihmisen kanssa yhtä aikaa. Eli tinderissä ei välttämättä edes ole paljoa naisia jotka oikeesti etsii seuraa. Tinder on vaan tapa saada hyväksyntää ja huomiota kun saa nähdä saavansa paljon tykkäyksiä. Ja sitten jotkut persoonallisuushäiriöiset naiset käyttävät tinderiä kiusaamisvälineenä ja ovat ilkeitä miehille. Ei kannata tehdä mitään isoja päätelmiä tinderistä kun ei suuri osa naisista edes käytä sitä.

Vierailija
36/92 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap luulee itseään naiseksi. Vilkaisu peiliin voi auttaa. 

Harhoissa elävä ei tunnista peilikuvaansa.

Mies hän on silti: laittoi kuvia mutta ei ollenkaan profiilitekstiä, vaikka jaarittelee helvetin pitkiä ja tylsiä sepustuksia. 

Niin tekee tollo mies muttei yksikään nainen.

Kirjoitustaito korreloi matchien kanssa, tahvo ap.

Vierailija
37/92 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sä et ole nainen vaan itsereflektioon kyvytön narsistimies.

Tekstiä pukkaa mutta itseäsi et osaa kuvailla ollenkaan.

Sanojen määrä ei korreloi sisällön laadun kanssa.

Vierailija
38/92 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika jännää. Kun heteronainen haluaa pariutua, heteromiehen kanssa, se onnistuu helposti. Mutta kun heteromies haluaa pariutua heteronaisen kanssa, se ei onnistu, ei sitten millään.

Kenen kanssa ne naiset siis pariutuvat?

Eli kun muodostuu heteropari, siihen kuuluu mies ja nainen, mutta kuitenkin vain nainen löytää kumppanin, mies ei. 

En ymmärrä.

Kylän pari jännämiestä panee 80% naisista. Lopuille jää jämät.

Tässä oli kyse pariutumisesta, ei parittelusta. Kylän pari jännämiestä ei millään riitä parisuhteeseen 80%:lle kylän naisista.

Vierailija
39/92 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon tehny vastaavan testin joskus mutta en Tinderissä vaan muistaakseni S24 Treffeillä. Oma kokemukseni oli päinvastainen eli vastauksia naisilta tuli kun heille jutteli kuin ihmiselle, mutta siellä ehkä panostetaankin siihen ulosantiin enemmän? Mobet naiset oli sitten niin tosissaan heti alusta (Tinderissä ehkä ei?), että oli pakko lopettaa testi lyhyeen huonon omantunnon vuoksi. Anteeksi testihenkilöiksi joutuneille naisille, olitte kivoja.

Käytit varmaan kuvia tyyliin giorginis kreikkalainen malli jonka mitat on 187cm/26cm, täydellinen hiusraja sikspäck ja laatikkoleuka.

Vierailija
40/92 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo, pane itteäs ap. Et sinä mikään nainen ole.