Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tein sen kuuluisan tinder-kokeilun, eli naisena tein feikin miesprofiilin tinderiin. Järkytyin suuresti...

Vierailija
29.03.2026 |

Olen 32-vuotias nainen ja olen kuullut miestutuilta jo vuosikausia samoja valituksia tinderistä: "ei tule matcheja", "kukaan ei vastaa" ja "tuntuu että oon täysin näkymätön". Ajattelin että he liioittevat ja päätin testata asian itse. Loin feikkimiesprofiilin ihan tavallisella 32-vuotiaalla miehellä.

Käytin ihan normaaleja kuvia: komea hoikka mies, yksi salikuva (ei fitness-mallin sixpack), yksi kävelykuva ulkona, yksi rento hymykuva ja yksi jossa näkyy että hänellä on kavereita eri maista (eli ei ole persurasisti). Bion kirjoitin lyhyesti ja rehellisesti: "Rakennusalalla töissä, tykkään salista, luonnosta ja hyvistä leffoista. Etsin oikeasti jotain vakavampaa."

Swaippasin aktiivisesti satoja profiileja kahden ensimmäisen vuorokauden aikana. Odotin että ainakin jotain tapahtuu, koska naisena saan helposti matcheja ja viestejä vaikka en edes yrittäisi.

Tulokset olivat... karuja.

Kahden päivän aikana sain yhteensä 7 matchia.

Seitsemän!!

Kun vertaan omaan naisprofiiliini, jossa saan matchin melkein joka kerta kun swaippaan oikealle, tää oli jo shokki. Mutta se pahenee.

Neljä niistä ei vastannut viestiini ollenkaan. Kirjoitin ihan tavallisen "Hei, mites sun viikonloppu meni?" - ei mitään.

Kaksi vastasi "moi :)" tai "hyvää kiitos". Kun kysyin lisää, tuli vastaus 1012 tunnin päästä tai ei koskaan. Ghost.

Yksi (26-vuotias) ehti kysyä heti ensimmäisessä viestissä "mikä sun pituus on tarkalleen?" Vastasin: rehellisesti 181 cm. "Ai ok, mä haen vähintään 185" ja laittoi blokkiin.

Viiden päivän jälkeen olin saanut yhteensä 11 matchia. Yhdeksän ghostasi täydellisesti, kahdesta tuli lyhyt keskustelu joka kuoli kolmen viestin jälkeen. Yksi kysyi suoraan "mitä tienaat kuussa?" ennen kuin katosi.

Tää fiilis oli oikeasti masentava. Vaikka mä olin siellä feikkiprofiililla ja silti tunsin itseni kaikkien vihaamaksi luuseriksi. Jokainen kerta kun avasin appin ja näin taas nollan uutta viestiä tai mätchiä, alkoi ahdistaa. Tajusin, että tää on se arki mitä suurin osa miehistä elää siellä päivittäin.

Eniten mä oon pettynyt naisiin. Mä en tiennyt että me ollaan näin kylmiä, pinnallisia ja armottomia. Vedetään vasemmalle ihan kunnollisia, kivoja ja ok-näköisisiä miehiä millisekunnin mietinnän jälkeen, koska "se ei oo tarpeeksi pitkä", tai "se ei oo tarpeeksi kiinnostava". Kun mätchi tulee, odotetaan että mies kantaa koko keskustelun ja sitten vaan ghostataan ilman että edes yritetään jutella. Se tuntuu todella julmalta.

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä hel...tin takia te sitten käytätte sitä appia, jos se ei toimi haluamallanne tavalla? En mä ainakaan käytä sellaisia appeja, josta ei ole mulle hyötyä eikä iloa. Hittojako sellaisella teen? 

Mitä hölmöilyä ja ajanhukkaa avata kerta toisensa jälkeen joku Polarin syke-app, kun itsellä on Garmin. Sitten itkee sitä, kun luvut ei päivity, yhteys ei toimi ja elämä potkii. Iso kyynel.

Vierailija
62/92 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon tehny vastaavan testin joskus mutta en Tinderissä vaan muistaakseni S24 Treffeillä. Oma kokemukseni oli päinvastainen eli vastauksia naisilta tuli kun heille jutteli kuin ihmiselle, mutta siellä ehkä panostetaankin siihen ulosantiin enemmän? Mobet naiset oli sitten niin tosissaan heti alusta (Tinderissä ehkä ei?), että oli pakko lopettaa testi lyhyeen huonon omantunnon vuoksi. Anteeksi testihenkilöiksi joutuneille naisille, olitte kivoja.

"vastauksia naisilta tuli kun heille jutteli kuin ihmiselle"

Tinderin omien tilastojen mukaan 50% miehistä ei saa käytännössä ollenkaan tykkäyksiä naisilta, ja 60% KAIKISTA naisten antamista tykkäyksistä menee samalle pienelle, noin 10% "eliittimiesten" joukolle.

Eli Tinderissä 50% miehistä on tilanteessa, jossa sillä ei ole mitään merkitystä, juttelevatko he naiselle kuin ihmiselle, koska heillä ei ole yhtään matchia, jolle jutella yhtään mitään :D

Ja tämä edelleen siksi että SUURIN.OSA käyttäjistä on miehiä. 75% tinderkäyttäjistä on miehiä. 

75% tinderin käyttäjistä on miehiä, se on ihan totta. Mutta ei se muuta sitä tosiasiaa, että 50% Tinderin mieskäyttäjistä ei saa käytännössä ollenkaan tykkäyksiä, ja että Tinderissä naisten antamat tykkäykset keskittyvät erittäin vahvasti hyvin pienelle joukolle miehiä. 

Kun ymmärtää nuo yllä mainitut asiat, ymmärtää miksi Tinderin dynamiikka on sellainen kun se on. Tinder on täynnä katkeria miehiä jotka eivät saa sieltä mitään, täynnä katkeria naisia jotka kilpailevat verisesti niistä muutamasta eliittimiehestä, ja sitten siellä on muutama eliittimies, joille tinder on todellinen karkkikauppa ja jotka nauttivat täysin siemauksin. 

25% Tinderin käyttäjistä on naisia. 37,5% Tinderin käyttäjistä on miehiä, jotka saavat tykkäyksiä. 37,5% Tinderin käyttäjistä on miehiä, jotka eivät saa tykkäyksiä.

Eli suomeksi. Tinderissä on enemmän miehiä, jotka saavat tykkäyksiä, kuin naisia yhteensä. Siellä on varmasti myös naisia, jotka eivät saa tykkäyksiä.

Käytännössä Tinderin miesprofiilit voidaan karkeasti jakaa kolmeen kategoriaan: 

- KAATOPAIKKATASON MIEHET: n. 50% miehistä on näitä, he eivät saa ollenkaan tykkäyksiä 

- KESKITASON MIEHET: n. 40% miehistä on näitä, he saavat joitain tykkäyksiä silloin tällöin 

- ELIITTIMIEHET: n. 10% miehistä on näitä, he saavat aivan valtavasti tykkäyksiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jo pari vuotta ollut feikkiprofiili tinderissä. Iäkseni on merkannut 41 vuotta. Valokuvat on sellaisia, joissa naamaa ei näy kunnolla. Oon jotain laittanut musiikkimaustani sekä harrastuksistani ja sen, että mulla on yliopistotutkinto. Tykkäämisiä ja matcheja tulee.

Vierailija
64/92 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä hel...tin takia te sitten käytätte sitä appia, jos se ei toimi haluamallanne tavalla? En mä ainakaan käytä sellaisia appeja, josta ei ole mulle hyötyä eikä iloa. Hittojako sellaisella teen? 

Mitä hölmöilyä ja ajanhukkaa avata kerta toisensa jälkeen joku Polarin syke-app, kun itsellä on Garmin. Sitten itkee sitä, kun luvut ei päivity, yhteys ei toimi ja elämä potkii. Iso kyynel.

Samaa olen ihmetellyt itsekin. Tänne vauvalle tulee viikoittain ketjuja, joissa joku mies tai nainen valittaa kuinka kamalaa tinderissä on. 

Joka kerta kun luen tällaisen avauksen, ihmettelen että miksi tämä ihminen edes on siellä Tinderissä? Miksei hän vaan lopeta?!

Vierailija
65/92 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on jo pari vuotta ollut feikkiprofiili tinderissä. Iäkseni on merkannut 41 vuotta. Valokuvat on sellaisia, joissa naamaa ei näy kunnolla. Oon jotain laittanut musiikkimaustani sekä harrastuksistani ja sen, että mulla on yliopistotutkinto. Tykkäämisiä ja matcheja tulee.

Oletko mies vai nainen? Mikä on sijaintisi, ja miten iso kilometrietäisyys käytössä? 

Vierailija
66/92 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hitossa saat naisena noin paljon matcheja? En minä ainakaan. Saisin kahden pvän aikana just varmaan ton 7kpl.

Vierailija
67/92 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen esitti miestä miehenä? Ja joku ihmettelee että jossain sivustoilla on sairaita käyttäjiä.

Vierailija
68/92 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon tehny vastaavan testin joskus mutta en Tinderissä vaan muistaakseni S24 Treffeillä. Oma kokemukseni oli päinvastainen eli vastauksia naisilta tuli kun heille jutteli kuin ihmiselle, mutta siellä ehkä panostetaankin siihen ulosantiin enemmän? Mobet naiset oli sitten niin tosissaan heti alusta (Tinderissä ehkä ei?), että oli pakko lopettaa testi lyhyeen huonon omantunnon vuoksi. Anteeksi testihenkilöiksi joutuneille naisille, olitte kivoja.

Käytit varmaan kuvia tyyliin giorginis kreikkalainen malli jonka mitat on 187cm/26cm, täydellinen hiusraja sikspäck ja laatikkoleuka.

Mikä ihmeen mitta tuo 26cm on olevinaan? o_O

Vierailija
69/92 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tein kuvattoman feikkiprofiilin miehestä. Pitkä salilla käyvä lääkäri. Matchejä tuli oikealta ja vasemmalta sekä keskustelunavauksia. Eli kyllä se poijjaat on sillä lailla että korkean statuksen miehellä ei ole ulkonäköpaineita tai muitakaan murheita naisrintamalla.

Kyllä se autistilla karahtaa ensimmäisiin treffeihin.

Vierailija
70/92 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin se menee ihan oikeasti meille tinderissä.

T. Mies

En tarvi tindereitä enkä muitakaan vastaavia,tapaan naisia vain livenä.

Vierailija
71/92 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten hitossa saat naisena noin paljon matcheja? En minä ainakaan. Saisin kahden pvän aikana just varmaan ton 7kpl.

Mun ystävä on kohta nelikymppinen, suht kaunis vuoroviikkoäiti Helsingistä. Hän sai muutamassa viikossa Tinderissä useita tuhansia tykkäyksiä. Ja olen siis nähnyt hänen profiilinsa ja sen saamat tykkäysmäärät itse omin silmin, eli tämä ei ole pelkkää kuulopuhetta.

Vierailija
72/92 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tein kuvattoman feikkiprofiilin miehestä. Pitkä salilla käyvä lääkäri. Matchejä tuli oikealta ja vasemmalta sekä keskustelunavauksia. Eli kyllä se poijjaat on sillä lailla että korkean statuksen miehellä ei ole ulkonäköpaineita tai muitakaan murheita naisrintamalla.

Kyllä se autistilla karahtaa ensimmäisiin treffeihin.

Toi tarina oli keksitty. Kuvattomat miesprofiilit eivät saa juuri ollenkaan tykkäyksiä. 

Vierailija
73/92 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti jos oisit laittanu tukevan ei liikunnallisen tavismiehen kuvan. Olisi nuokin matchit kadonneet

Vierailija
74/92 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa miehen tekemältä provolta, mutta viiden päivän jälkeen 11 matchia ei kuulostaa lainkaan huonolta summalta. Ei kukaan täysjärkinen ihminen oletakaan, että elämänkumppani löytyisi yhdessä päivässä. Samaten profiiliteksti "Rakennusalalla töissä, tykkään salista, luonnosta ja hyvistä leffoista. Etsin oikeasti jotain vakavampaa." kuulostaa niin persoonattomalta ja geneeriseltä kuin olla. Kuulostaa siltä kuin ekaluokkalainen kirjoittaisi itsestään.

Vierailija
75/92 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen esitti miestä miehenä? Ja joku ihmettelee että jossain sivustoilla on sairaita käyttäjiä.

Ja nyt mies esittää naista joka esiintyi miehenä.

Vierailija
76/92 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa miehen tekemältä provolta, mutta viiden päivän jälkeen 11 matchia ei kuulostaa lainkaan huonolta summalta. Ei kukaan täysjärkinen ihminen oletakaan, että elämänkumppani löytyisi yhdessä päivässä. Samaten profiiliteksti "Rakennusalalla töissä, tykkään salista, luonnosta ja hyvistä leffoista. Etsin oikeasti jotain vakavampaa." kuulostaa niin persoonattomalta ja geneeriseltä kuin olla. Kuulostaa siltä kuin ekaluokkalainen kirjoittaisi itsestään.

Viiden päivän jälkeen 11 matchia on tosiaan keskivertoa parempaa suoriutumista, mitä Tinderin miesprofiileihin tulee. 

Vierailija
77/92 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytit varmaan kuvia tyyliin giorginis kreikkalainen malli jonka mitat on 187cm/26cm, täydellinen hiusraja sikspäck ja laatikkoleuka.

Jokaisen homon märkä uni.

Vierailija
78/92 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis ketä yllättää jos miehiä on käyttäjinä 75%? Naisia on siis erittäin vähän siellä. Millään ilveellä kaikille mieskäyttäjille ei siis riitä tai tule matcheja, jo pelkästään siksikin että naisia on ihan liian vähän.

Miehet ei millään edes kaikki ole vapaita, osa seksiriippuvaisia urpoja. Etsivät seksiä. Pettävät puolisoitaan. Onnea vaan naiset.

Vierailija
79/92 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Tinder ala vähentää profiilin näkymistä, jos pyyhkii jatkuvasti oikealle? Ainakin joskus muistan lukeneeni näin. Eli sovellus ei edes

näytä profiilia kenellekään, niin vaikeahan siitä on tykätä.

Vierailija
80/92 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin siis ketä yllättää jos miehiä on käyttäjinä 75%? Naisia on siis erittäin vähän siellä. Millään ilveellä kaikille mieskäyttäjille ei siis riitä tai tule matcheja, jo pelkästään siksikin että naisia on ihan liian vähän.

Miehet ei millään edes kaikki ole vapaita, osa seksiriippuvaisia urpoja. Etsivät seksiä. Pettävät puolisoitaan. Onnea vaan naiset.

Ihmettelinkin jo, kun sua ei ollut vielä tässä ketjussa näkynyt :)

Tervetuloa mukaan!