Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tein sen kuuluisan tinder-kokeilun, eli naisena tein feikin miesprofiilin tinderiin. Järkytyin suuresti...

Vierailija
29.03.2026 |

Olen 32-vuotias nainen ja olen kuullut miestutuilta jo vuosikausia samoja valituksia tinderistä: "ei tule matcheja", "kukaan ei vastaa" ja "tuntuu että oon täysin näkymätön". Ajattelin että he liioittevat ja päätin testata asian itse. Loin feikkimiesprofiilin ihan tavallisella 32-vuotiaalla miehellä.

Käytin ihan normaaleja kuvia: komea hoikka mies, yksi salikuva (ei fitness-mallin sixpack), yksi kävelykuva ulkona, yksi rento hymykuva ja yksi jossa näkyy että hänellä on kavereita eri maista (eli ei ole persurasisti). Bion kirjoitin lyhyesti ja rehellisesti: "Rakennusalalla töissä, tykkään salista, luonnosta ja hyvistä leffoista. Etsin oikeasti jotain vakavampaa."

Swaippasin aktiivisesti satoja profiileja kahden ensimmäisen vuorokauden aikana. Odotin että ainakin jotain tapahtuu, koska naisena saan helposti matcheja ja viestejä vaikka en edes yrittäisi.

Tulokset olivat... karuja.

Kahden päivän aikana sain yhteensä 7 matchia.

Seitsemän!!

Kun vertaan omaan naisprofiiliini, jossa saan matchin melkein joka kerta kun swaippaan oikealle, tää oli jo shokki. Mutta se pahenee.

Neljä niistä ei vastannut viestiini ollenkaan. Kirjoitin ihan tavallisen "Hei, mites sun viikonloppu meni?" - ei mitään.

Kaksi vastasi "moi :)" tai "hyvää kiitos". Kun kysyin lisää, tuli vastaus 1012 tunnin päästä tai ei koskaan. Ghost.

Yksi (26-vuotias) ehti kysyä heti ensimmäisessä viestissä "mikä sun pituus on tarkalleen?" Vastasin: rehellisesti 181 cm. "Ai ok, mä haen vähintään 185" ja laittoi blokkiin.

Viiden päivän jälkeen olin saanut yhteensä 11 matchia. Yhdeksän ghostasi täydellisesti, kahdesta tuli lyhyt keskustelu joka kuoli kolmen viestin jälkeen. Yksi kysyi suoraan "mitä tienaat kuussa?" ennen kuin katosi.

Tää fiilis oli oikeasti masentava. Vaikka mä olin siellä feikkiprofiililla ja silti tunsin itseni kaikkien vihaamaksi luuseriksi. Jokainen kerta kun avasin appin ja näin taas nollan uutta viestiä tai mätchiä, alkoi ahdistaa. Tajusin, että tää on se arki mitä suurin osa miehistä elää siellä päivittäin.

Eniten mä oon pettynyt naisiin. Mä en tiennyt että me ollaan näin kylmiä, pinnallisia ja armottomia. Vedetään vasemmalle ihan kunnollisia, kivoja ja ok-näköisisiä miehiä millisekunnin mietinnän jälkeen, koska "se ei oo tarpeeksi pitkä", tai "se ei oo tarpeeksi kiinnostava". Kun mätchi tulee, odotetaan että mies kantaa koko keskustelun ja sitten vaan ghostataan ilman että edes yritetään jutella. Se tuntuu todella julmalta.

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten hitossa saat naisena noin paljon matcheja? En minä ainakaan. Saisin kahden pvän aikana just varmaan ton 7kpl.

Mun ystävä on kohta nelikymppinen, suht kaunis vuoroviikkoäiti Helsingistä. Hän sai muutamassa viikossa Tinderissä useita tuhansia tykkäyksiä. Ja olen siis nähnyt hänen profiilinsa ja sen saamat tykkäysmäärät itse omin silmin, eli tämä ei ole pelkkää kuulopuhetta.

Siitä sitten valitsemaan tuhansista, ei käy kateeksi.

-mies jolla 1-10 tykkäystä vuodessa, 1-2 mätchiä, keskustelua jossa vastaaminen kestää vastapuolelta useita päiviä.

Vierailija
82/92 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väliviiva putoaa aina kyydistä kun jostain lainattua tekstiä kopioi vauvapalstalle.

Tämänkin tarinan tuotti ChatGpt. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös Tinder ala vähentää profiilin näkymistä, jos pyyhkii jatkuvasti oikealle? Ainakin joskus muistan lukeneeni näin. Eli sovellus ei edes

näytä profiilia kenellekään, niin vaikeahan siitä on tykätä.

Jos annat jatkuvasti tykkäyksen jokaiselle vastaan tulevalle profiilille, tai vaihtoehtoisesti annat ruksia kaikille, niin Tinder tosiaan hautaa sun kortin pakan pohjalle.

Jotkut oli sitä muistaakseni testannutkin, että mikä on se optimaalinen jakauma tykkäysten ja ruksien antamisen suhteen että sait maksimoitua profiilisi pisteet, mutta en kyllä muista enää vastausta.

Vierailija
84/92 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä hel...tin takia te sitten käytätte sitä appia, jos se ei toimi haluamallanne tavalla? En mä ainakaan käytä sellaisia appeja, josta ei ole mulle hyötyä eikä iloa. Hittojako sellaisella teen? 

Mitä hölmöilyä ja ajanhukkaa avata kerta toisensa jälkeen joku Polarin syke-app, kun itsellä on Garmin. Sitten itkee sitä, kun luvut ei päivity, yhteys ei toimi ja elämä potkii. Iso kyynel.

Samaa olen ihmetellyt itsekin. Tänne vauvalle tulee viikoittain ketjuja, joissa joku mies tai nainen valittaa kuinka kamalaa tinderissä on. 

Joka kerta kun luen tällaisen avauksen, ihmettelen että miksi tämä ihminen edes on siellä Tinderissä? Miksei hän vaan lopeta?!

Tyhmä ei opi

Vierailija
85/92 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten hitossa saat naisena noin paljon matcheja? En minä ainakaan. Saisin kahden pvän aikana just varmaan ton 7kpl.

Mun ystävä on kohta nelikymppinen, suht kaunis vuoroviikkoäiti Helsingistä. Hän sai muutamassa viikossa Tinderissä useita tuhansia tykkäyksiä. Ja olen siis nähnyt hänen profiilinsa ja sen saamat tykkäysmäärät itse omin silmin, eli tämä ei ole pelkkää kuulopuhetta.

Niin, ja mistä se johtuu? Siitä, että miehet laittaa tykkäyksiä kaikille suunnilleen summanmutikassa ja vasta jos tulee mätsi niin katsotaan kiinnostaisko oikeasti edes sen vertaa että viitsisi sille asialle jotain tehdä. Naiset taas lukee profiilit ja laittaa tykkäyksen vain, jos kuvat ja tekstit miellyttää. Naiset ja miehet panostaa myös eri paljon profiiliensa laatuun sekä tekstiin että kuviin. Miehet ei panosta, naiset kirjoittaa enemmän ja laittaa mietitymmät, esteettisesti kaikin puolin miellyttävämmät kuvat.

Karkeasti näin. Yleistyksiä, mutta isossa joukossa pätee. 

Vierailija
86/92 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä sitten valitsemaan tuhansista, ei käy kateeksi.

-mies jolla 1-10 tykkäystä vuodessa, 1-2 mätchiä, keskustelua jossa vastaaminen kestää vastapuolelta useita päiviä.

Olen 41 vuotias mies, tällä hetkellä mulla on 20 tykkäystä, ja 3 matchia (joista kaksi ei vastannut viestiini mitään, ja yksi vastasi yhdellä sanalla 😂).

On tää kyllä aikamoinen työmaa...

Vierailija
87/92 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon tehny vastaavan testin joskus mutta en Tinderissä vaan muistaakseni S24 Treffeillä. Oma kokemukseni oli päinvastainen eli vastauksia naisilta tuli kun heille jutteli kuin ihmiselle, mutta siellä ehkä panostetaankin siihen ulosantiin enemmän? Mobet naiset oli sitten niin tosissaan heti alusta (Tinderissä ehkä ei?), että oli pakko lopettaa testi lyhyeen huonon omantunnon vuoksi. Anteeksi testihenkilöiksi joutuneille naisille, olitte kivoja.

"vastauksia naisilta tuli kun heille jutteli kuin ihmiselle"

Tinderin omien tilastojen mukaan 50% miehistä ei saa käytännössä ollenkaan tykkäyksiä naisilta, ja 60% KAIKISTA naisten antamista tykkäyksistä menee samalle pienelle, noin 10% "eliittimiesten" joukolle.

Eli Tinderissä 50% miehistä on tilanteessa, jossa sillä ei ole mitään merkitystä, juttelevatko he naiselle kuin ihmiselle, koska heillä ei ole yhtään matchia, jolle jutella yhtään mitään :D

Ei ole vaikea arvata, miksi puolet miehistä ei saa mätsiä. Profiilitekstiä ei ole, ja jos sellainen on, se paistaa katkeruutta tai siinä etsitään naista (=ei ihmistä, vaan reikää ja pulssi on plussaa) tai siinä kehutaan olevansa iloinen ja huumorintajuinen samalla kun joka ikisessä kuvassa naama on nurinpäin. Siis jos sitä kuvaa edes on. Kuvattomia en todellakaan  pyyhkäise oikealle, aivan sama minkä tekosyyn kuvattomuudelleen esittää. Profiili voi olla feikki tai siellä on joku riihipiru vastassa, en tuhlaa aikaani sellaiseen. 

Oman mainintansa ansaitsee en osaa kertoa itsestäni mutta kysymällä selviää. Ei sitten minkään näköistä oma-aloitteisuutta. En ole varmaan yksin kun totean, että minä en ala tuollaista perässävedettävää tollukkaa katsomaan. Pitää osata edes vähän kertoa itsestään tai vaikkapa joku hyvä juttu ilman, että joutuu nyhtämään. Pari kertaa olen tekstittömän profiilin kanssa viritellyt keskustelua ja se oli tuskallista omasta näkökulmastani.

Nämä itsessään kattavat jo puolet sivuuttamistani profiileista, sitten on henkilökohtaiset preferenssini mm. koulutuksesta ja lapsiasioista. Jos näihin ei ole myöskään tietojaan lisännyt, vasemmalle joutavat kun tuskin kertovat muutenkaan oma-aloitteisesti.

En edes aloita niistä, jotka vonkaavat jo profiilitekstissä.

Vierailija
88/92 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin siis ketä yllättää jos miehiä on käyttäjinä 75%? Naisia on siis erittäin vähän siellä. Millään ilveellä kaikille mieskäyttäjille ei siis riitä tai tule matcheja, jo pelkästään siksikin että naisia on ihan liian vähän.

Miehet ei millään edes kaikki ole vapaita, osa seksiriippuvaisia urpoja. Etsivät seksiä. Pettävät puolisoitaan. Onnea vaan naiset.

Ihmettelinkin jo, kun sua ei ollut vielä tässä ketjussa näkynyt :)

Tervetuloa mukaan! 

"Bion kirjoitin lyhyesti ja rehellisesti: "Rakennusalalla töissä, tykkään salista, luonnosta ja hyvistä leffoista. Etsin oikeasti jotain vakavampaa.""

REHELLISESTI

Vierailija
89/92 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja mistä se johtuu? Siitä, että miehet laittaa tykkäyksiä kaikille suunnilleen summanmutikassa ja vasta jos tulee mätsi niin katsotaan kiinnostaisko oikeasti edes sen vertaa että viitsisi sille asialle jotain tehdä. Naiset taas lukee profiilit ja laittaa tykkäyksen vain, jos kuvat ja tekstit miellyttää. Naiset ja miehet panostaa myös eri paljon profiiliensa laatuun sekä tekstiin että kuviin. Miehet ei panosta, naiset kirjoittaa enemmän ja laittaa mietitymmät, esteettisesti kaikin puolin miellyttävämmät kuvat.

Ok, mutta miksi toi toinen naiskommentoija sitten sanoi, että oli kahdessa päivässä saanut vain 7 tykkäystä? Jos miehet antavat tykkäyksen kaikille, miksei hän saa niitä tykkäyksiä kuin muutamia? Joku ei nyt täsmää.

Vierailija
90/92 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit huonon bion. Miehellä pitää olla hyvä bio. Veikkaan että nämä valittajat eivät osaa kirjoittaa sinne. Kerran yksi nainen ei uskonut millään että minulla on tinderissä 99+ tykkäykset ja olen ihan tavallinen mies, piti ihan näyttää että kyllä ne vain ovat. Siellä biossa yksikin tärkeä sana voi tuoda viikonlopun aikana kymmeniä tykkäyksiä.

Vierailija
91/92 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teit huonon bion. Miehellä pitää olla hyvä bio. Veikkaan että nämä valittajat eivät osaa kirjoittaa sinne. Kerran yksi nainen ei uskonut millään että minulla on tinderissä 99+ tykkäykset ja olen ihan tavallinen mies, piti ihan näyttää että kyllä ne vain ovat. Siellä biossa yksikin tärkeä sana voi tuoda viikonlopun aikana kymmeniä tykkäyksiä.

"Siellä biossa yksikin tärkeä sana voi tuoda viikonlopun aikana kymmeniä tykkäyksiä"

Miksi valehtelet Internetissä?

Vierailija
92/92 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, mutta miksi toi toinen naiskommentoija sitten sanoi, että oli kahdessa päivässä saanut vain 7 tykkäystä? Jos miehet antavat tykkäyksen kaikille, miksei hän saa niitä tykkäyksiä kuin muutamia? Joku ei nyt täsmää.

Siksi koska tykkää liikaa. Tinderissä ei kannata tykätä kuin niistä joista haluat seuraa. Tykkää 10/100 niin ne kymmenen ovat nopeasti mätsejä  mies