***Ellit viikko 19***
Se on uusi viikko alkanut! Vkloppu meni ihan mukavasti, ei tullut juurikaan herkkuihin sorruttua, kismettiin sorruin, mutta se ehkä sallittakoon!! =) Aamulenkillä tuli vkloppunakin käytyä, ja kohta olis tarkoitus taas lähteä!
Anessa: Pahoittelut negasta! Olettekos te jo kauankin yrittänyt? Esikoista kun yritettiin, niin testejä paloi ja itkua riitti... Mutta saatiinhan me se päivänsäde, tosin 3 vuoden " toimitusajalla" , oli haikara oy:llä vissiin pitkät toimitusajat... Näin jälkikäteen ei muutes sit kuitenkaan tunnu niiiiiin piiiitkältä tuo odotus, jännä homma...
Tuitu: Kyllähän laivalla sentäs kuuluu suklaata syödä! ja muutenkin nauttia!! Mitenkäs teillä tytön juhlat meni? Itse kauhulla ootan, kun äitienpäivästä alkaa meil sellanen synttäriputki, et seuraavat 2 viikkoo on yhtä kylässä ravaamista... Mitäköhän sitä uskaltaa sitten juhlapöydästä ottaa?!
Paaru: Silloin kun mä aloin esikoista oottaa, niin olin ihan 100% varma et menkathan ne alkaa, aivan samat tuntemukset, mies sitten saunas kysy jotain kp25/28, et mitä noille sun tisseille on tapahtunu, oli jotenkin erinäköset kuulemma, no siitä rohkaistuna seuraavana aamuna apteekkiin ja testiin hailu plussa =)
Sinnaliina: Huhuu??
Omaa napaa vielä sen verran, että ne menkat on kadoksissa edelleen... Murrr...
Ja sitten lenkille! Palailen myöhemmin!
Nanne
Kommentit (30)
Mä kun olin jo niin valmis onnittelemaan sua.. No mutta, tuut mun kanssa helmikuisiin ;) siis kaikki saa tulla mun puolestani..
Kävin jo töissä lukemassa mutta en viittiny sieltä kirjoitella kun ei ikinä tiiä kuka hyppää selän taakse lukemaan. Näitä sivuja kun ei viitsi siellä mainostaa ;)..
Ite kans manaan itteeni kun noita tikkuja kulutan, ja sitten harmittaa kun ei edes hailakkaa viivaa tule.. Miettii vaan, että onkohan se kierto ihan pielessä noitten pillereitten jälkeen.. No, eiköhän se tässä lähipäivinä valkene, se karu totuus että voiko edes onnistaa tässä kierrossa vai ei.. No sitten menee vaan treenin puolelle toi yritys ;)
No mutta, nyt iltapalan laittoon ja ER:n pariin :)
Voi tuska millaiset luvut tälle päivälle.. olihan plussaa odotettavissa, mutta että näin paljon.. :( :( +800g oli tän viikon tulos (siis muutoksessa viime viikkoon). No selityksiähän löytyy, mutta faktin (heh, onkohan tuo suomenkielen sana..) on se, että kaksi päivää vieraassa paikassa saa aina mun elimistön sekaisin. Ja onhan noita herkkuja tullut syötyä ja tuolla työreissulla ohjelmassa oli aamukahvi, lounas, päiväkahvi, illallinen, aamupala, lounas ja päiväkahvi, eli tauotanta syömistä. Mun oli kyllä tarkoitus lähteä kävelemään kahdeksi tunniksi, kun oli " liikunnallista ohjelmaa" , mutta jäin pelaamaan mölkkyä. Vatsalihakset oli kyllä tiukilla, kun oli niiiin hauska porukka pelaamassa, mutta muuten ei kovin liikunnallista. Uimassa kävin, ja siitä iski kyllä into aloittaa se touhu säännöllisesti, oli se niin ihanaa.
Huoh, nyt on tunnustettu. Nyt vähän sättimistä kehiin, niin on pakko tämän tytön tsempata. Tosin ensi viikonlopuksi mennään mummolaan.. :/
Mutta tajusin myös aamulla, että on tää porukka hyvä, ihan ahdisti mennä vaa' alle, kun tiesi saavansa plussaa ja pitää tulla teille tunnustamaan.. ;)
NANNEn tahtia täällä kateellisena katselen. NO, tästä on suunta vain alaspäin. :) Toi ananasrahka kuulosti tosi herkulliselta, täytyy varmaan tehdä vieraille ja itselle iltapalaksi.
PAARU, harmi, että negaa näytti, mutta tuo testihän ei ole niitä herkimpiä ja jos ovis olisi ollut vasta kp16, niin kiertohan olisi silloin 30päivä, eli ei tuo nega vielä mitään kerro. Muutama päivä piinaa ja sitten uutta testiä kehiin.
Mulle on tullut tavaksi kyllä testata myös liian aikaisin ja negan saadessa sitten surra jo osa surua etukäteen pois. Lisäksi se epäselvä km/ muu vuotohäiriö olisi selvä, jos olisin testannut silloin.. Tyhmäähän se on, mutta mielenterveydelle tärkeää.
TUITU, eilen itsekin pissasin ekaa kertaa tikkuun. Ihan hailakan hailakka viiva tuli. Tänään jää varmaan väliin, kun niihin aikoihin ollaan menossa Helsinkiin haistelee Euroviisutunnelmia, enkä oikein keksi mitään syytä, miksi kuluttaa vessassa 10minuuttia aikaa ilman, että vieraat kummeksuisi.
Kummallista limat ja kipuilu on ilmantuneet, mutta ehkä siis olen tulkinnut itseni väärin ja siitä johtuu tärppäämättömyys.. no, saapa nähdä.
Naanuli 15/31
*kokonaistavoite -25kg, (lähtö paino 102kg)
*matkaa tavoitteeseen -18.9kg, (haave paino 77kg)
*ekaan juhlittavaan etappiin -3.9kg (paino silloin 92kg)
*muutosta viime viikkoon +800g (paino nyt 95,8kg)
!!!!!!!!Ah, tätä ahdistusta!!!!!!!!!
Tulihan sitä pudotusta sentään -400g tälle viikolle. Ehkä ensin hieman petyin (hassua, sillä onhan tuo nyt sentään yhden margariinipaketin verran painoa pois!!!), kun ekoina viikkoina lähti se -800g ja sama liikkumis tahti on jatkunut ja sitten kun oon kyllä ihan hienosti pysyny tossa ruokavaliossakin. Mutta tosihan se on, että tuollainen noin puolen kilon viikkotahti, niin eikös se ole se " paras" tuollaisiin pysyviin tuloksiin? Ens viikolla olis sitten tavoite painaa alle 80kg!!! Jee!! Tuo äitienpäivä vähän hirvittää ja sitten ens viikol on viidet synttärit/ nimpparit, joten itsekuria tarvitaan! Täytyy varmaan tehdä itselle äitienpäiväks kakku ja ottaa siitä pala ja kiikuttaa loppu anopille niin ei tuu koko kakkua syötyä, nam.. Tosin mä kyl käytän kakussakin rahkaa ja sitten vispiä kerman sijasta, niin ei se niiiiin rasvasta ole (seliseli).
*kokonaistavoite -14kg (lähtölukema 82kg)
*Matkaa tavoitteeseen -12,2kg (haavepaino 68kg)
*Ekaan juhlittavaan etappiin -2,2kg (paino silloin 78kg)
*Muutosta viime viikkoon -400g (paino nyt 80,2kg)
Jaahas ja sitten taas lenkille! Palailen iltapaivällä kun saan neidin päikkäreille tuossa yhden aikoihin..
Mittarissa tänään -900g! Tarkemmat lukemat sit tuolla lopussa...
Ihan ok, vaik odotin enemmän. Siis mun kaksi edellistä pv-pistelaihdutusta ovat alkaneet about kahden kilon tippumisella ekalla viikolla, siksi siis ihan perusteltua enemmän odotus. Vaik olihan tuokin mahtava tulos! Noh, oli vähän repsahdusta tässä loppuviikosta, joten ei ole edes ihme, ettei lähtenyt sitä kahta kiloa.. Muistelkaa vaan niitä mun kermaperunasnickers-tunnustuksia. Sit kun siihen lisätään vielä suklaamousse ja vähän liikaa perusruokaa, niin ymmärtäähän tuon.
Naanuli - Nyt nyt! Takas ruotuun!! :) Tuon pahemmin en halua sättiä.. :) Onhan noita painontakaskeruuviikkoja väkisin. Uutta tsemppiä vaan putkeen! Ensi viikolla on ihan eri lukemat. Ja ymmärrän hyvin miten mölkky voittaa kävelemisen. Mölkky on nerokas peli! :)))
Nanne - Eka lähteekin enemmän, tuo 400g on oikein hyvä ja tasainen pudotustahti. Pitää muistaa, että siinä välissä on tosiaan vain 7 päivää. Se on tässä elämässä aika lyhyt aika. Edellisillä pudotuskerroillani tuo 400g pudotus viikossa oli aika vakiokamaa, eli se lienee suht luonnollinen tahti. Eli hyvin menee siellä!!
Tuitu - Joo, helmikuisiin.. Paitsi et en oo ihan vielä luovuttanut tammenkaan kanssa.... Oon ehkä hölmö, mut en vaan osaa luovuttaa. :/ It ain' t over until the fat lady sings, sanottiin toisessa maailmansodassa ja minusta se kuvaa hienosti tätä tädin odottelua tai poisjäämisen toivomista.. :D Vaik lienee vähän kornia verrata kuukautisia ydinpommiin.. :/
Anessa - Tuus käymään taas!!
Sinnaliina - Ootkos kadonnut kokonaan????
Eipä ihmeempiä muita. Kuullaan taas!
- Paaru kp 26/27-29 vai mihin asti venynee tällä kertaa
Alkupaino 91,7 kg
Paino tänään 90,8 kg
Haaveissa joku alle 70kg lukema
Matkaa sinne se reilu 20kg, mieluiten vaik 24kg jos jaksais
Silmissä turvotusta n. 4mm, kiitos vaan Euoviisut ja myöhäinen lähetysaika :)
Eli kyllä oli vielä vähän pudotusta tullu, ihmettelen kyllä miten koska herkkujakin on tullu syötyä.. tosin ei läheskään samassa mittakaavassa kuin ennen..
Naanuli, meillä oli täsmälleen sama paino tänä aamuna :D Vähänkö mua hymyilytti :) Muutenkin tosiaan mennään aika samoissa mitoissa, kaipa se munkin tarvii noi mitat laittaa tonne alas kun kaikki muutkin ..
Eli lähtöpaino: 97,6 kg
paino tänään: 95,8 kg
ensimmäinen juhlittava paino: kun alittuu kymmenluku
toiveissa oleva paino: normaalipaino bmi:n mukaan
realistinen tavoite: n. 75 kg
paino viimeksi synnäriltä lähtiessä: 79 kg
Ja nyt takas hommiin :)
Naanuli: no, ensi viikolla sitten sitä miinusta!! =)
Paaru: Hieno pudotus!
Tuitu: Hauska tuo paino viimeksi synnäriltä lähtiessä, itse painoin vuosi sitten synnärille mennessä 97kg ja poistuessa 86kg =) Niin ja lapsi painoi 2600g. Että kyllä niitä kiloja sinne sairaalaan jäi ihan mukavasti. Tuo lukema 86 istuikin sitten sitkeessä, ihmekkös tuo kun väsytti niin jumalattomasti että öisinkin imettäes piti vetää suklaata, et pysy tajuissaan =) Levy päivässä vauhtia kulu suklaata ihan helpolla... Nyt tyttö on nukkunut 2kk yöt syömättä/ heräämättä, jipii!!
Anessa ja Sinnaliina: ???
Tänään tekis hurjasti mieli ostaa karkkia, salliskohan sen itselleen...? No, jospa hieman =).. Mies on ruikuttanu täs nyt jo pari viikkoo, kun meil ei oo mitään herkkuja, töissä kuulemma joutuu vetää oikein urakal munkkia kahvin kanssa, kun kotona saa vaan dieettisapuskaa! Heh... Raukka parka... Meillä kun tuo lihomis ongelma on vain minulla... Epäreilua!
Mukavaa viikonloppua ja älkää popsiko liikaa herkkuja äideillä ja mummoilla!!
Voi persehelvetti, en paremmin sano. Kirjoitin kilometrin viestin tänne ja sit piti maalata koko kirjoitus ja painaa ctrl+c et kopioin sen wordiin ettei hukkaan mene jos katoaa kun klikkaan ok. Noh, maalasin ja painoin sit shift+c. Kaik katos. ÄR JA MUR!!
Et uusiks sit. Asiaan. Omaa napaa tulin tänne selittämään, mutta huomasin että täällä oli myös hienoja lukemia tullut! Niistä siis ensin.
Tuitu - Sulla oli tosi hieno pudotus! Vau vau!!
Nanne - Saa syödä karkkia, kunhan ei vedä jättipussia yksin kerralla. Ja niinkin saa tehdä, koska itselleenhän tässä vain on vastuussa. Ja meille täällä palstalla.. :) Mut me ei olla pahoja eikä syyllistetä!
Joku täällä kehui, oliko Nanne vai Naanuli ehkä, miten hieno tää meidän palsta on. Yhdyn täysin siihen. On valtavan motivoivaa tulla tänne katsomaan toisten lukemia ja kirjaamaan omiaan. Samalla voi sit jauhaa maailman murheet ja lähteä taas paremmin mielin pois. Kiitos teille tytöt siis!
Ja sit kaivamaan sitä omaa napaa.. Edes nega ei saanut mua laantumaan tammivauvatoiveissani ilmeisesti tarpeeksi.. Äsken pissalla käydessä mittasin huvikseni lämpöni (älkää kysykö miksi, mittari vain oli siinä silmien edessä, eikä vessassa ollut mitään lukemista.. :). Se pukkas mittariin lukeman 37,48 eikä mulla ole edes kuumeinen tai kipeä olo!!!!!??? Äimistyneenä mittasin sit uusiksi ja sit näytti 37,45!! Mitä ihmettä??? Nostaako ovis myös iltalämpöjä siihen asti kunnes tulee menkat? Siis raskautumattomassa kierrossa?? Täällä keskusteluissa ihmiset selittää niitä lämpöjään, mutta en minä niistä mitään tajua. Miten ne menivätkään?? Alavatsakin on ollut ihan outo pari päivää. On nippaillut, tai oikeastaan ihan kaivellut tuosta oikealta puolelta. Tänään kävin ihan vessassa tsekkaamassa, että joko menkat alkoi, kun niin siltä tuntui.
En olis ikinä uskonut, että tää vauvakuume saa mut hurahtamaan näin pahasti (että nostaa mulle ihan konkreettisenkin kuumeen... :) että sekoilen testejen ja mittareiden kanssa. Eihän mun pitänyt niin tehdä??! Tällekin palstalle eksyin ihan vain etsiessäni silloin joskus pari kuukautta sitten netistä raskausoireita. Mun piti vaan olla cool, että tulee sit kun tulee.
Voi tytöt auttakaa mua sit, kun täti pamahtaa paikalle sellaisella vauhdilla, että ovenkarmit jää kaulaan. :( Tipun silloin niin korkealta, ettei jää yhtään luuta ehjäksi. :(
- Paaru, ihan sekaisin, kp 26/27-29
että aivan loistava ryhmä meillä :). Mietin tossa itsekseni, että vois olla tosi mukava nähdäkin ihan livenä kaikkia, en nyt tosin muista että missäpäin Suomea kaikki asuu.. Mutta tosi samanhenkisiä olemme tainneet löytää näihin Elleihin.
Paarun lämpöihin en nyt osaa kommentoida kun en tohon lämpöasiaan oo perehtynyt.. Joten toivotaan yhä parasta. Ja kuumeilupuoleen, mulla kans on noussu ihan älyttömästi nyt viimeaikoina, tosin niin kyllä miehelläkin.. Meillä kun myös miehen vanhemmat odottavat jälkikasvua kuin kuuta nousevaa, niin olisi kaikin puolin toivottu vaavi.. Mulla siis ennestään tyttö, miehelle olis sitten eka lapsi.
Ja nyt sitten se oma napa tilitys: Ovistestit näyttää vieläkin negaa, hennon hento testiviiva kyllä näkyy, mutta ei kehuttava :( Ja tajusin justiinsa tänään, että oonkin ollu päivän myöhässä laskuissa, että tänään onkin jo kp 15 (kiitos naanulin yhden viestin, kun meillä menee kierto käsikynkkää:). Noh, ei auta kuin odotella.. Ja harjoitella nyt viikonloppuna ;) eikös se harjoitus tehny mestarin ;)?
Mulla huomenna taas töitä, joten vasta iltasella taas täällä, joten oikein mukavia viikonloppuja kaikille :)!
Taitavat Ellit olla äitienpäivänvietossa reissussa.. Niinhän taisi olla puhettakin, että hiljainen viikonloppu on tulossa..
No, mutta hyvää sunnuntaita lapsettomille ja erityisen hyvää äitienpäivää lapsellisille! :)
Me täällä lähdetään kohta anopille kyläilemään, oma äiti jäi puhelinsoittoon, kun asuu sen verran kaukana. Ehkä ens viikonloppuna viettäisi äitienpäivän sen kanssa. :)
Päivän itsekeskeisyydet tässä: Tätiä ei ole vielä näkynyt, siippa sanoi, et huomenna tehdään uusi testi. Itse vielä mietin, että mitä jos odottelis vielä pari päivää.. :/ Saas nähdä malttaako... :) Tissit on " juuresta" (ihmeellinen termi, mutta en parempaa keksi, siis tuosta alhaalta) kipeät. Eilen kun heilautin päätä makuuasennossa katsoessani viisuja, vihlas alavatsaa ihan valtavasti. Itsekin säikähdin. Jännittää kamalasti. Voi itkut, mitkä itkut saa nega aikaiseksi. :(
- Paaru 28/27-29
Siis tuon testaamisen kanssa. Mähän olen täälläkin hokenut jo monta päivää, että harakoille meni tämä kierto, kun on niin oireeton olo. enkä ole mitään siis tuntenutkaan. Sitten tuo eilinen pahoinvointi vei mut apteekkiin. Idiootti olen tai ainakin tunnen itseni sellaiseksi.
Mä kun vielä olen niin jalat maassa tyyppi ja nyt oon mennyt ihan sekaisin tämän touhun kanssa. Ei oo mitään järkeä ei! Kun vielä päätin, et minä oon se viiminen ihminen joka tuohon testirumbaan lähtee. Mut nyt seuraavan testin teen sitten kun menkat on oikeasti myöhässä ja reilusti. Meni siihen sitten viikko tai viistoista. *päätös*
Diettiruodussa olen taas kyllä suht ansiokkaasti. Pari päivää meni vähän niin ja näin, mutta annettakoon anteeksi. Vaaka silti näyttää ihan kelvollista lukemaa viime viikkoon verraten, mutta huomenna sitten nähdään lopullinen tulos viikosta..
- Paaru