HS: Puolustusvoimat ei tiennyt, minne Luumäelle päätynyt drooni putoaisi
"Kaakkois-Suomen poliisilaitoksen poliisipäällikkö Ari Karvonenkertoo, että pelastuslaitos ja poliisi saivat noin kymmenen aikaan tiedon maastoon pudonneesta lentävästä laitteesta. Poliisi sai myöhemmin tiedon toisesta lentävästä laitteesta Luumäellä. Poliisin tiedotteen mukaan ilmoitus maastoon pudonneesta lentävästä laitteesta Luumäellä tuli kello 12.27."
Eli Ilmavoimat sai tiedon toisesta dronesta kun se oli jo tippunut ja räjähtänyt ja joku siviili soitti että hei, täällä olisi tällainen..
Kommentit (1028)
Puolustusvoimat tehosti ilmapuolustuksen valmiutta ottamalla käyttöön päivystyshävittäjien rinnalle myös Merivoimien valvonta- ja ilmatorjuntakyvyillä varustettuja aluksia sekä Maavoimien helikoptereita. (Lähde: Puolustusvoimat)
Vierailija kirjoitti:
Puolustusvoimat tehosti ilmapuolustuksen valmiutta ottamalla käyttöön päivystyshävittäjien rinnalle myös Merivoimien valvonta- ja ilmatorjuntakyvyillä varustettuja aluksia sekä Maavoimien helikoptereita. (Lähde: Puolustusvoimat)
No nyt! Johan niitä helikoptereita kaipailtiin. Hyvä hyvä.
YLE kertoo:
Puolustusvoimat on tuonut omaa kalustoaan Mielakan rinnekeskuksen laelle.
Asiasta uutisoi aiemmin Kouvolan Sanomat. Lehden tietojen mukaan kyseessä on siirrettävä tutkalaitteisto. Tutkavalvontaa voidaan käyttää esimerkiksi droonien havaitsemiseen.
Yle ei ole tavoittanut Puolustusvoimia kommentoimaan laitteiden toimintaa Mielakassa.
Rinnekeskuksen alueen omistaa Kouvolan kaupunki. Kouvolan kaupunginjohtaja Marita Toikka kertoo, että Puolustusvoimat on informoinut kaupunkia alueen käyttämisestä.
Toikka kertoo, että alueella tapahtuvan toiminnan tiedottamisesta vastaa Puolustusvoimat. (YLE)
Tämä keissi on kyllä minun perusturvallisuuden tunteeseen tehnyt ison reiän.
Vierailija kirjoitti:
Noh elähän nyt. Kyllä myö tästä. Nythän tämä on herättänyt tähän. Nyt he tietää ettei enää harjoitella.
Minä olen aina luullut, että helikopterit kuuluvat ilmavoimille vaan nehän näkyy olevan maavoimien kalustoa.
Tosissanneko kuvittelette, että Venäjää kiinnostaa joku saamarin Suomi kaikkine ma mui neen. Herätkää jo! Tällä maalla ei ole mitään sellaista, jota Ukrainalla on. Toiseksi: Venäjällä ei riitä resurssit vallata kahtaa tai kolmea maata samanaikaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Tosissanneko kuvittelette, että Venäjää kiinnostaa joku saamarin Suomi kaikkine ma mui neen. Herätkää jo! Tällä maalla ei ole mitään sellaista, jota Ukrainalla on. Toiseksi: Venäjällä ei riitä resurssit vallata kahtaa tai kolmea maata samanaikaisesti.
Eikun tässä on pelottanut nyt nuo harhadroonit, mihin ei ole mitään kontrollia kenelläkään. Niistähän tässä puhutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikun tässä on pelottanut nyt nuo harhadroonit, mihin ei ole mitään kontrollia kenelläkään. Niistähän tässä puhutaan.
Niitä ei ohjattu yhtäkään taloa päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä ei ohjattu yhtäkään taloa päin.
Nyt oli hyvä tuuri. Olihan sen miehen rapulle asti lentänyt rojua. 100 m on lyhyt matka. Tuurista on kyse. Onneksi kukaan ei kuollut. Sitä ei olisi pystynyt valtionjohto enää selittelemään mitenkään :(
Vierailija kirjoitti:
Minulle jo korona-aika opetti, että Suomen viranomaisten toimintaan ei voi luottaa.
Toki nyt viime aamuina on pelottanut avata netti ja lukea uutiset. Sunnuntain jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh elähän nyt. Kyllä myö tästä. Nythän tämä on herättänyt tähän. Nyt he tietää ettei enää harjoitella.
Maailman onnellisimman maan onnellisuuden takana on ilmeisesti väestössä laajalle levinnyt aivovaurio, joka ehkäisee uhkien ja riskien havaitsemista ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailman onnellisimman maan onnellisuuden takana on ilmeisesti väestössä laajalle levinnyt aivovaurio, joka ehkäisee uhkien ja riskien havaitsemista ajoissa.
Noh noh.
Miksi tätäkin ketjua pitää sensuroida? Ei yhtään lisää luottamusta viranomaisten ja puolustusvoimien toimintaan, jos toimintaa ei saa kritisoida.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tätäkin ketjua pitää sensuroida? Ei yhtään lisää luottamusta viranomaisten ja puolustusvoimien toimintaan, jos toimintaa ei saa kritisoida.
Täältä on kyllä poistunut paljon asiapitoista kommenttia. Olen huomannut. Kyllä meillä Suomessa pitäisi sananvapaus olla näilläkin saiteilla. Mutta se voi olla sekin mikä taho näitä nyt moderoi ja mitä suuntaan hän edustaa.
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan kritiikistä he ottavat oppia. Sitä on hyvä esittää. Nytkin kritiikkiä on jo huomioitu.
Vierailija kirjoitti:
YLE kertoo:
Puolustusvoimat on tuonut omaa kalustoaan Mielakan rinnekeskuksen laelle.Asiasta uutisoi aiemmin Kouvolan Sanomat. Lehden tietojen mukaan kyseessä on siirrettävä tutkalaitteisto. Tutkavalvontaa voidaan käyttää esimerkiksi droonien havaitsemiseen.
Yle ei ole tavoittanut Puolustusvoimia kommentoimaan laitteiden toimintaa Mielakassa.
Rinnekeskuksen alueen omistaa Kouvolan kaupunki. Kouvolan kaupunginjohtaja Marita Toikka kertoo, että Puolustusvoimat on informoinut kaupunkia alueen käyttämisestä.
Toikka kertoo, että alueella tapahtuvan toiminnan tiedottamisesta vastaa Puolustusvoimat. (YLE)
No nyt sitten media kilvan käy kuvaamassa kaikki Puolustusvoimien kalustot ja joukot sekä esittelevät ne lehdessä ja kertovat missä sijaitsevat. Älytöntä ja typerää.
Ollos huoleton, klikkijournalistit hereil on
Ensin työnnetään kaikki rahat Ukrainaan ja Ukraina kiitää vaarantamalla suomalaisten turvallisuuden.
Ehkei meitä sittenkään jätetä ihan yksin oman onnen nojaan? Toivoa on.