Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Puolustusvoimat ei tiennyt, minne Luumäelle päätynyt drooni putoaisi

Vierailija
29.03.2026 |

"Kaakkois-Suomen poliisilaitoksen poliisipäällikkö Ari Karvonenkertoo, että pelastuslaitos ja poliisi saivat noin kymmenen aikaan tiedon maastoon pudonneesta lentävästä laitteesta. Poliisi sai myöhemmin tiedon toisesta lentävästä laitteesta Luumäellä. Poliisin tiedotteen mukaan ilmoitus maastoon pudonneesta lentävästä laitteesta Luumäellä tuli kello 12.27."

Eli Ilmavoimat sai tiedon toisesta dronesta kun se oli jo tippunut ja räjähtänyt ja joku siviili soitti että hei, täällä olisi tällainen..

https://www.hs.fi/suomi/art-2000011911474.html

Kommentit (1028)

Vierailija
1021/1028 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on itkettänyt kun mun ukki sanoi aina, että kunhan ei vaan sota alkaisi uudelleen. Hän oli sotaveteraani etulinjasta ja pelkäsi elämänsä loppuun asti, että sota alkaa uudelleen. Hän pelkäsi jo vuosia sitten ettei me lapsenlapset vaan jouduttaisi sotaan. Kantoi siitä huolta. Nyt tässä viime päivinä muistelin ukin sanoja ja väkisinkin tuli tippa linssiin.

Vierailija
1022/1028 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä keissi on kyllä minun perusturvallisuuden tunteeseen tehnyt ison reiän.

Noh elähän nyt. Kyllä myö tästä. Nythän tämä on herättänyt tähän. Nyt he tietää ettei enää harjoitella.

Niin kai, mutta ketkä myö? Selvittiin viime sodistakin, ajatellaan. Mutta samalla unohdetaan, että valtava määrä ei selvinnyt vaan kaatui. Osa kuolleista myös siviilejä.

Ihan suoraan on sanottu, että niitä voi hyvin tulla lisää ja "kannattaa varautua". Varautua miten? Henkisesti pelkästään? Vai rakentamalla oman pommisuojan? Tähystystornin? Tekemällä Kaakkois-Suomessa vapaaehtoispohjalta ilmavalvontaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1023/1028 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua on itkettänyt kun mun ukki sanoi aina, että kunhan ei vaan sota alkaisi uudelleen. Hän oli sotaveteraani etulinjasta ja pelkäsi elämänsä loppuun asti, että sota alkaa uudelleen. Hän pelkäsi jo vuosia sitten ettei me lapsenlapset vaan jouduttaisi sotaan. Kantoi siitä huolta. Nyt tässä viime päivinä muistelin ukin sanoja ja väkisinkin tuli tippa linssiin.

Niinpä, ymmärrän hyvin. Sotaveteraaneille ääretön kunnioitus, mutta samalla pitää muistaa, että kyse on hirvittävästä tragediasta, ei mistään leikistä.

Vierailija
1024/1028 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä keissi on kyllä minun perusturvallisuuden tunteeseen tehnyt ison reiän.

Noh elähän nyt. Kyllä myö tästä. Nythän tämä on herättänyt tähän. Nyt he tietää ettei enää harjoitella.

Niin kai, mutta ketkä myö? Selvittiin viime sodistakin, ajatellaan. Mutta samalla unohdetaan, että valtava määrä ei selvinnyt vaan kaatui. Osa kuolleista myös siviilejä.

Ihan suoraan on sanottu, että niitä voi hyvin tulla lisää ja "kannattaa varautua". Varautua miten? Henkisesti pelkästään? Vai rakentamalla oman pommisuojan? Tähystystornin? Tekemällä Kaakkois-Suomessa vapaaehtoispohjalta ilmavalvontaa?

Ihan aiheellisia kysymyksiä, mutta yritä nyt kuitenkin nukkua yösi rauhassa. 

Vierailija
1025/1028 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin hallitus mokaa

Vierailija
1026/1028 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, ymmärrän hyvin. Sotaveteraaneille ääretön kunnioitus, mutta samalla pitää muistaa, että kyse on hirvittävästä tragediasta, ei mistään leikistä.

Kyllä. Sitä se oli.

Vierailija
1027/1028 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

A-studiossa tänään esiintynyt kenraali kyllä oli vakuuttava, että asiat ovat tällä hetkellä oikeassa asennossa. Pätevä kaveri selvästi.

Vierailija
1028/1028 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä energialla, joka viranomaisilla menee valehteluun, että kaikki on hyvin, voisi laittaa asiat oikeasti kuntoon. Nyt ne eivät ole!