Useilla ovilla ollut "ei virpojia"-kyltit, niillä joissa ei ollut olikin vastassa vihainen isäntäväki. Virpomisperinne on kuollut.
Oma lapsi ei enää ensi vuonna virvo, vaikka olisi vielä virpomisiässä. Useilla ovilla tosiaan ollut kylttejä, joissa virpominen kielletään. Ja jos ei ole kylttiä ollut ja lapset soittaneet ovikelloa, on tultua avaamaan aivan raivosta punaisena, huudettu lapsille ja yhdessä paikassa päästetty jopa iso koira räyhäämään ja näykkimään sentin päähän lapsen kasvoista.
Toisella paikkakunnalla asuvan ystävättären 10v poika oli ollut pikkuveljiensä kanssa virpomassa aamupäivällä ja häntä oli oven avannut puolipukeinen mies alkanut repiä vaatteista. Huomenna rikosilmoitusta tekemään.
Nämä virpomiskielteiset lastenvihaajat ovat onnistuneet tappamaaan tämän hienon perinteen ja lasten ilon. YKSI HELEVATUN PÄIVÄ VUODESSA ja silti tekee tiukkaa olla ihmisiksi!!
Kommentit (859)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin eilen kylässä tädilläni, kun sinne tuli virpojia. Antoivat YHDEN oksan (heitä oli kolme), jossa oli YKSI liimattu höyhen. Ihanko oikeasti kehtaatte lähettää lapsianne tuollaisten oksien kanssa virpomaan? Todella noloa.
Me pistettiin paremmaksi.🤣 Lapset kävi virpomassa niillä jotka oltiin itse saatu.
Niin mekin tehdään, kun omat vitsat on loppu.
Askarreltu se parikytä vitsaa per muksu, kun ne loppuu, niin haetaan kotoa lisää.
Ei näitä kiukkuperseitä oikeasti näe kierroksella. Miten ovatkin pesiytyneet tänne palstalle.
Eilen oli mukava ja namurikaspäivä.
Ettei vaan ollut munarikas päivä lapsillasi?
Piparia saivat naapurintädiltä nuo 17v jannut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä vaan, että noitatouhu ei jaksa kiinnostaa. Vielä kun halloween loppuis niin ois jo upeeta.
Meillä päin Halloweenina sujuu hyvin. Lapset menee vain ennalta sovituille oville eikä muita häiritä. Sitten pääsiäisenä yhtäkkiä unohdetaan käytöstavat ja rampataan kaikkien ovilla pimpottamassa, vaikka yhtälailla kaikki eivät vietä pääsiäistä.
Sama juttu meillä. Halloweenia varten on kaupungin oma facebook-ryhmä, missä sovitaan minne saa mennä ja minä päivänä ja kaikki noudattaa sitä. Meillä ei ole koskaan käynyt kuin lapsen kaveriporukka silloin, kun vielä halusivat tätä tehdä. Nyt moneen vuoteen ei ole käynyt kukaan.
Pääsiäisenä taas ollaan kuin villissä lännessä. Itseäni karjalaisten jälkeläisenä kyllä häiritsee, kun meidän perinne on muutettu tällaiseksi farssiksi ja sitten vielä itketään netissä, kun kaikki ei arvosta.
Vierailija kirjoitti:
Ketjun perusteella vanha lasten perinne kuulostaa joltain rikokselta. Ihmetelkää joo keskenänne näitä syntyvyystilastoja.
Miten helvetissä lisääntymishaluni liittyy vieraiden ovella kerjääviin kakaroihin?
En myöskään ole ortodoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotirauhan häirintäähän toi on.
Suksi suohon. Onko kallista antaa jotain karkkia lapsille ja näin luoda hyvää mieltä ? S tanan juo pporetkut.
Sanoo siellä kotirauhanrikkoja!
Helsingissä kerrostaloissa on yleiset ulko-ovet kiinni lukossa jo olleet vuosia. Onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen Karjalasta kotoisin, syntynyt 60-luvulla ja me ei kirrretty missään naapureissa virpomassa. Omaa mummoa sai virpoa ja perheenjäseniä
Se onkin se alkuperäinen toimi virpomisessa, että vain sukulaisia saa virpoa. Olisi hyvä pitää perinteet eikä niitä muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan täysjärkinen vanhempi lähetä lapsiaan tuntemattomien ihmisten oville?
Mietin samaa. Koska maailma on muuttunut niin paljon pelkästään kymmenessä vuodessa.
Kun asuin Teksasissa vuoden työni takia joitakin vuosia sitten, jokaisen asiattoman henkilön joka astuu tontille, oli sitten lapsi tai aikuinen, olisi saanut ampua. Sen vuoksi monet piti aseita ulko-oven luona.
Tähän voisin mäkin nillittää, että sapettaa ne astronautit, puuhapetet, ampparit ja prinsessat, jotka tulee virpomaan.
Trullit kiertää, eikä mikään sekalainen seurakunta!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin eilen kylässä tädilläni, kun sinne tuli virpojia. Antoivat YHDEN oksan (heitä oli kolme), jossa oli YKSI liimattu höyhen. Ihanko oikeasti kehtaatte lähettää lapsianne tuollaisten oksien kanssa virpomaan? Todella noloa.
Me pistettiin paremmaksi.🤣 Lapset kävi virpomassa niillä jotka oltiin itse saatu.
Askarreltu se parikytä vitsaa per muksu, kun ne loppuu, niin haetaan kotoa lisää.
Ei näitä kiukkuperseitä oikeasti näe kierroksella. Miten ovatkin pesiytyneet tänne palstalle.
Taidat olla lapsille kateellinen? Vai kuvitteletko olevasi vitsikäs? No voin kertoa, ettet ole, olet vaan nolo.
Lenkillä vastaan tuli noin parikymmentä lasta korien kanssa. Eri ikäisiä. Ja ne olivat alueelta vain osa. Jos ne kaikki olisivat tulleet oven taakse, ei vaan olisi ollut jaettavaa kaikille. Onko asia hiukan laajentunut liikaa. Ainakin pitäisi rajoittua ihan pikkuisiin lapsiin.
Kieltokyltti ihan ok.
Sen sijaan lapsille räyhääminen aivan älytöntä.
Suomessa lapset ovat jo valmiiksi lihavia, miksi ainaisiin heille suklaata? Porkkanoita voi antaa
Aamupäivällä nukutaan, ei ihme että oven avaajat on äreitä kun kesken unien herätetään.
Vierailija kirjoitti:
Karjalaisten evakoitten mukana levinnyt Suomeen.
Ryssssäperinne siis?
Miks meidän suomalaisten tulisi ylläpitää sitä??!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla lapsille kateellinen? Vai kuvitteletko olevasi vitsikäs? No voin kertoa, ettet ole, olet vaan nolo.
Onko paha, jos vihjaillaan?
Vierailija kirjoitti:
Kieltokyltti ihan ok.
Entä jos ovikello soi kyltistä huolimatta? Saako silloin räyhätä?
Minun luonani kävi talon lapsia virpomassa nätisti. Olin ilahtunut. Toivottavasti tulevat ensi vuonnakin.
Vierailija kirjoitti:
Kieltokyltti ihan ok.
Meille tuli ensimmäiset yhdeksältä aamulla. Kun vielä oltiin juuri siirrytty kesäaikaan, se oli todella aikainen. Ei tosiaan ollut kaukana, etten olisi mennyt räyhäämään, kun heräsin tähän täydestä unesta.
Kieltokyltti taas on älytön. Ei kaikki edes muista mikä päivä on. Tyhmää siirtää vastuu niille ihmisille, jotka haluavat olla rauhassa, kun sen vastuun pitäsi olla vanhemmilla. Vain tutuille oville sovittuun aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Lenkillä vastaan tuli noin parikymmentä lasta korien kanssa. Eri ikäisiä. Ja ne olivat alueelta vain osa. Jos ne kaikki olisivat tulleet oven taakse, ei vaan olisi ollut jaettavaa kaikille. Onko asia hiukan laajentunut liikaa. Ainakin pitäisi rajoittua ihan pikkuisiin lapsiin.
Melkoinen carnewaali meininki kyllä nykyään ja kaukana perinteestä.
Lapset kyllä kehittelee ja keksii ominpäinkin. Ei koululaisten matkassa yleensä vanhemmat kulje kiertämässä.. silloin saattaa ideoita tulla tuommoisista vitsoista.. tai kuten yksi vuosi naapurin muksut oli postit lappuja laittaneet. 😄
Lähetin kotiin vitsoineen ja myöhemmin tulivat pyytämään anteeksi vitsojaan.
Ohis