Useilla ovilla ollut "ei virpojia"-kyltit, niillä joissa ei ollut olikin vastassa vihainen isäntäväki. Virpomisperinne on kuollut.
Oma lapsi ei enää ensi vuonna virvo, vaikka olisi vielä virpomisiässä. Useilla ovilla tosiaan ollut kylttejä, joissa virpominen kielletään. Ja jos ei ole kylttiä ollut ja lapset soittaneet ovikelloa, on tultua avaamaan aivan raivosta punaisena, huudettu lapsille ja yhdessä paikassa päästetty jopa iso koira räyhäämään ja näykkimään sentin päähän lapsen kasvoista.
Toisella paikkakunnalla asuvan ystävättären 10v poika oli ollut pikkuveljiensä kanssa virpomassa aamupäivällä ja häntä oli oven avannut puolipukeinen mies alkanut repiä vaatteista. Huomenna rikosilmoitusta tekemään.
Nämä virpomiskielteiset lastenvihaajat ovat onnistuneet tappamaaan tämän hienon perinteen ja lasten ilon. YKSI HELEVATUN PÄIVÄ VUODESSA ja silti tekee tiukkaa olla ihmisiksi!!
Kommentit (859)
Vierailija kirjoitti:
Vain tuttuja virvotaan.Tässä taas se suomalaisten empatia .
Ei näillä kakaraäideillä ole empatiaa!
Mun luona kävi paljon virpojia. Ensinnäkin olin kiinnittänyt asuntoni ulko-oveen kyltin, jossa luki, että "Kyöpelinvuoren noidan toimisto! Saa virpoa!". Lisäksi pukeuduin itsekin noita-akaksi. Mua harmittaa ajatella, miten ilkeitä ihmiset voivat olla. On ok ilmoittaa, ettei saa virpoa, mutta tuollainen pienille lapsille raivoaminen on aivan kamalaa. 😭
N27
Vähän ohi aiheen, mutta kiinnostaisi millainen ihminen alapeukuttaa ihan asiallisiin viesteihin missä perustellaan järkevästi miksi virpominen nykyisellään ei aina ole toivottua. Täällä on ollut paljon hyviä ja asiallisia näkökulmia, mutta kaikkiin on joku pistänyt alanuolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei mutta eiköhän nämä lapset kiertele muka virpomassa vain palkinto mielessään? Sen verran tunnen lapsia, että turha vanhempien on väittää, että ei meidän Liisa tai Matti
On teillä ikävä elämä. Antakaa lasten virpoa ja yrittäkää nähdä asiat positiivisesti. Mikä teitä vaivaa?
Kasva sinä kakaraäiti aikuiseksi!
Vierailija kirjoitti:
Vähän ohi aiheen, mutta kiinnostaisi millainen ihminen alapeukuttaa ihan asiallisiin viesteihin missä perustellaan järkevästi miksi virpominen nykyisellään ei aina ole toivottua. Täällä on ollut paljon hyviä ja asiallisia näkökulmia, mutta kaikkiin on joku pistänyt alanuolta.
Ajattelin ihan samaa! Se tietenkin kertoo siitä alapeukuttajasta!
On se hyvä lasten harjoitella, tätä hallituksen menoa joutuvat aikuisena kerjäämään elantonsa.
Vierailija kirjoitti:
Mun luona kävi paljon virpojia. Ensinnäkin olin kiinnittänyt asuntoni ulko-oveen kyltin, jossa luki, että "Kyöpelinvuoren noidan toimisto! Saa virpoa!". Lisäksi pukeuduin itsekin noita-akaksi. Mua harmittaa ajatella, miten ilkeitä ihmiset voivat olla. On ok ilmoittaa, ettei saa virpoa, mutta tuollainen pienille lapsille raivoaminen on aivan kamalaa. 😭
N27
Ei kai täällä palstalla virvota. Se että jos joku perustelee asian ihan asiallisestikin miksi ei ole esim asiallista soitella tuntemattomien ihmisten ovia pitäisi olla ihan ok, mutta sitten täällä moni vanhempi hyökkää kimppuun. Joku on perustellut, ettei ole rahaa ja siihen on joku ilkkunut, että ai juot rahasi, olet lapsivihaaja, ota lääkkeesi, mene hoitoon jne
Minun lapsi ekaksi, heti kaikki hälle! Minä ekaksi mulle kaikki tänne!
Läntiset kulttuuriperinteet vesittävä, mutta islamistisia perinteitä sokeasti rakastava ateistinen vasemmisto on isona taustatoimijana tässä ilmiössä.
Minua lakkasi kiinnostamasta kun meininki muuttui nykyiseksi.
"Voi v*ttu toi anto vaan jotain keksei".
Itseäni suututtaa eniten se, että ovikello alkaa soida jo klo 9 sunnuntaiaamuna. Sunnuntai on pyhä ja monella vapaapäivä, ei kenenkään oville tulla soittelemaan aamulla. Meillä ainakin nukutaan viikonloppuna pitkään.
Puolen päivän jälkeen ok.
Täällä landella on vielä tota jäljellä. Ja lapset tykkää että se on jännä leikki.
Tosin lähdin itse mukaan tienvarteen kävelemään, kun on vasta 5 ja 8v kaverit kyseessä. Ei käyty kuin kahdella ovella ja isovanhemmilla. Mutta riitti siitäkin leikiksi.
Ei näkynyt virpomiskielto kylttejä, mutta yksi mikä tuota voi aiheuttaa on koirat. Varsinkin jos on kovin vahtiviettisiä otuksia. Parempi jättää pimputtelematta niitä ovia. Jolloin sellainen lappu on ihan syytäkin laittaa oveen. Selvennykseksi voi laittaa toki ton koiraklausuulin.
Olen kahden lapsen isä. Ne muutamat kerrat, kun varsinkin nuorempi oli virpomassa, niin voi että sitä iloa kun ensin sai pukeutua, tehdä niitä virpoja ja sitten sai parhaimmillaan (n. 10v sitten) kovasti karkkia.
Mutta. Nyt kun omat lapset ovat isoja, niin en kaipaa ketään soittamaan ovikelloani. Kiva, kun löytyy niitä jotka ostavat valmiiksi tarjottavia kaikille lapsille, mutta itseäni ajatus ahdistaa vaikka aikuinen ja vanhempi olenkin.
Koitetaan ymmärtää meitä kaikkia.
Onneksi tämmöistä on vain lapsiystävällisellä vauva-foorumilla. Oikeassa elämässä lapset käyvät virpomassa ja aikuiset osaavat käyttääntyä.
Ei lapset tajua että tänne ei saa tulla pimpottelee ja potkii ovia vaikka olis mitä kylttejä. Lestavanhemmat vielä kannustaa kiertämään mahdollisimman monen ovella.
Vierailija kirjoitti:
Olen kahden lapsen isä. Ne muutamat kerrat, kun varsinkin nuorempi oli virpomassa, niin voi että sitä iloa kun ensin sai pukeutua, tehdä niitä virpoja ja sitten sai parhaimmillaan (n. 10v sitten) kovasti karkkia.
Mutta. Nyt kun omat lapset ovat isoja, niin en kaipaa ketään soittamaan ovikelloani. Kiva, kun löytyy niitä jotka ostavat valmiiksi tarjottavia kaikille lapsille, mutta itseäni ajatus ahdistaa vaikka aikuinen ja vanhempi olenkin.
Koitetaan ymmärtää meitä kaikkia.
Ehkä samaistun ja ymmärrän. Ilman omaa lapsia en tuota hommaa kaipaisi. Ei tuu luontevasti. Mutta joskus parikymppisenä yksinasujana mä taisin laittaa kolikon tai pari johonkin koriin jos mun luo tultiin. Koska ei mulla ollut karkkeja / keksejä kaapeissa siihen aikoihin.
Ei kovin suuri rasite. Vaikka olisi ollut darra-aamukin. Suurin osa sunnuntai aamuista ei kuitenkaan sisällä virpomista. Joten siedän tuon eikä vaatinut multa suuria uhrauksia.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi tämmöistä on vain lapsiystävällisellä vauva-foorumilla. Oikeassa elämässä lapset käyvät virpomassa ja aikuiset osaavat käyttääntyä.
Oikeassa maailmassa vątipää teinit käy kerjäämässä karkkia tai ihan rahaa ihmisiltä joita ei pääsiäinen tai muukaan uskishömppä kiinnosta
Ap on synnyttänyt jotain kakaroita ja nyt se on koko yhteiskunnan velvoite ostaa kakaroille karkkia EDES kerran vuodessa. Ei ole!
Mitä huvittavaa tuossa on?