Useilla ovilla ollut "ei virpojia"-kyltit, niillä joissa ei ollut olikin vastassa vihainen isäntäväki. Virpomisperinne on kuollut.
Oma lapsi ei enää ensi vuonna virvo, vaikka olisi vielä virpomisiässä. Useilla ovilla tosiaan ollut kylttejä, joissa virpominen kielletään. Ja jos ei ole kylttiä ollut ja lapset soittaneet ovikelloa, on tultua avaamaan aivan raivosta punaisena, huudettu lapsille ja yhdessä paikassa päästetty jopa iso koira räyhäämään ja näykkimään sentin päähän lapsen kasvoista.
Toisella paikkakunnalla asuvan ystävättären 10v poika oli ollut pikkuveljiensä kanssa virpomassa aamupäivällä ja häntä oli oven avannut puolipukeinen mies alkanut repiä vaatteista. Huomenna rikosilmoitusta tekemään.
Nämä virpomiskielteiset lastenvihaajat ovat onnistuneet tappamaaan tämän hienon perinteen ja lasten ilon. YKSI HELEVATUN PÄIVÄ VUODESSA ja silti tekee tiukkaa olla ihmisiksi!!
Kommentit (859)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karjalaisten evakoitten mukana levinnyt Suomeen.
Ryssssäperinne siis?
Miks meidän suomalaisten tulisi ylläpitää sitä??!
On todella sivistymätöntä sanoa karjalaisia ryssiksi!
Vierailija kirjoitti:
Kerjääminen ja kaupustelu ovat rikollista toimintaa.
Suomalaisilta kielletty, Ne muut on OK
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lenkillä vastaan tuli noin parikymmentä lasta korien kanssa. Eri ikäisiä. Ja ne olivat alueelta vain osa. Jos ne kaikki olisivat tulleet oven taakse, ei vaan olisi ollut jaettavaa kaikille. Onko asia hiukan laajentunut liikaa. Ainakin pitäisi rajoittua ihan pikkuisiin lapsiin.
Melkoinen carnewaali meininki kyllä nykyään ja kaukana perinteestä.
Joo ja sit ne äidit jotka kulkee lastensa mukana ja vielä kuvaa,eivät haluakaan ajatella että ehkäpä toi tuntematon rouva/herra ei halua tulla kuvatuksi kun sen kuvaajan lapsi virpoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lenkillä vastaan tuli noin parikymmentä lasta korien kanssa. Eri ikäisiä. Ja ne olivat alueelta vain osa. Jos ne kaikki olisivat tulleet oven taakse, ei vaan olisi ollut jaettavaa kaikille. Onko asia hiukan laajentunut liikaa. Ainakin pitäisi rajoittua ihan pikkuisiin lapsiin.
Melkoinen carnewaali meininki kyllä nykyään ja kaukana perinteestä.
Joo ja sit ne äidit jotka kulkee lastensa mukana ja vielä kuvaa,eivät haluakaan ajatella että ehkäpä toi tuntematon rouva/herra ei halua tulla kuvatuksi kun sen kuvaajan lapsi virpoo.
On lisäksi laitonta, jos kuvaa toisen kotirauhan piirissä. Itse tekisin jokaisesta tuollaisesta rikosilmoituksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kieltokyltti ihan ok.
Sen sijaan lapsille räyhääminen aivan älytöntä.
Entä jos ovikello soi kyltistä huolimatta? Saako silloin räyhätä?
Et taatusti saa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen Karjalasta kotoisin, syntynyt 60-luvulla ja me ei kirrretty missään naapureissa virpomassa. Omaa mummoa sai virpoa ja perheenjäseniä
Se onkin se alkuperäinen toimi virpomisessa, että vain sukulaisia saa virpoa. Olisi hyvä pitää perinteet eikä niitä muuttaa.
Minä olen Etelä-Pohjanmaalta ja ei me mitään virvottu, vaan kuljettiin pääsiäisenä nokipannujen kanssa trulleina.
Tämä koko palmusunnuntaiperinne tuli ihan yllätyksenä, kun muutin Etelä-Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen Karjalasta kotoisin, syntynyt 60-luvulla ja me ei kirrretty missään naapureissa virpomassa. Omaa mummoa sai virpoa ja perheenjäseniä
Se onkin se alkuperäinen toimi virpomisessa, että vain sukulaisia saa virpoa. Olisi hyvä pitää perinteet eikä niitä muuttaa.
Minä olen Etelä-Pohjanmaalta ja ei me mitään virvottu, vaan kuljettiin pääsiäisenä nokipannujen kanssa trulleina.
Tämä koko palmusunnuntaiperinne tuli ihan yllätyksenä, kun muutin Etelä-Suomeen.
Sähä oot aina asunu etelässä. Meillä pohjosessa ei virvottu ikinä, vasta täällä etelässä, Oulussa, on tätä tullut vastaan.
Laitoin oveen kyltin:
Virpomisen vastaanotto maksaa 50 €/henkilö. Varaathan tasarahan valmiiksi.
Harmi kun ketään ei käynyt.
Joo todellakaan voi kutsua kunnon virpomisoksiksi niitä risuja,eikö noita vanhempia ja erityisesti "askartelijoita" yhtään hävetä!!!?? Minä kyllä jos tuollaisen saisin vitsa sulle palkka mulle vitsan niin tokaisisin vaan että onpas köyhä vihta ei kelpaa edes saunassa selänvihdaksi eikä edes uuniin ja sulkisin oven,siinäpähän jäisivät hakkaamaan ovea kun on valvontakamerat:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän tässä on älyttömintä, että kaikki trullit jm sekoitetaan siihen että kierrellään soittelemassa tuntemattomien ihmisten ovia
Jos tämä olisi hauskaa lapsille pukeutua ja leikkiä näin niin miksi sitä ei voisi vain leikkiä kotona ja esim sukulaisten kanssa ja virpoa siellä?
Veikkaan kuitenkin, että suurin osa lapsista haluaa tehdä tätä muka perinnettä, että saavat palkinnon
Vierailija kirjoitti:
Eikö 10v poika ole virpojaksi jo vähän vanha?
Jos minun ovelle tulisi het laittaisin 10 euroa hänelle taskurahaa.
Vierailija kirjoitti:
Laitoin oveen kyltin:
Voi miten lapsellista.
Perinteeseen ei kuulu käydä vieraiden ihmisten ovilla! Vain tuttuja virvotaan.
Hei mutta eiköhän nämä lapset kiertele muka virpomassa vain palkinto mielessään? Sen verran tunnen lapsia, että turha vanhempien on väittää, että ei meidän Liisa tai Matti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoin oveen kyltin:
Voi miten lapsellista.
Ha sinäkö uskoit?
Vierailija kirjoitti:
Hei mutta eiköhän nämä lapset kiertele muka virpomassa vain palkinto mielessään? Sen verran tunnen lapsia, että turha vanhempien on väittää, että ei meidän Liisa tai Matti
On teillä ikävä elämä. Antakaa lasten virpoa ja yrittäkää nähdä asiat positiivisesti. Mikä teitä vaivaa?
Kakkasin karkkipaperrin ja annoin kerjääjälle
Vain tuttuja virvotaan.Tässä taas se suomalaisten empatia .
Eli sinun mielestä tiernapojat ja virpojat helvettiin ?