Lyhyeksi jäävällä pojalla ei ole minkäänlaista kehorauhaa.
Erityisen tuomittavaa lyhyydestä kommentointi on, että sille ei itse mahda yhtään mitään, toisin kuin yleensä painolle mahtaa.
Kahdesti on aikuinen ikävästi kommentoinut pojan pituutta. Ärsyttää, että pitää puuttua näihin sanomisiin. Luulisi, että aikuiset ihmiset osaisivat pitää suunsa kiinni.
Kommentit (128)
Näin se luonto toimii: heittää paskaa seinään toivoen että edes joku tarttuu. Jossakin olosuhteissa lyhyys voi olla iso etu, joissakin olosuhteissa ei
Huvipuistohullu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat lyhyeksi jäävällä? Jos oikeasti on ison poikkeaman riski, niin siihen on lapsille olemassa lääke. Leo Messikin sitä aikoinaan sai.
Vai oletko sinä se, joka ulisi 172 cm pituudesta? Se pituus on ihan ok.
Poika on 17-v ja 176 cm. En usko, että tuohon pituuteen saa lääkettä. Pitäisi varmaan olla parikymmentä senttiä lyhyempi.
Just miehen mittainen
Ap:n poika ihan normimittainen mies. Muualla esim Aasiassa jopa pitkä. Lisäksi ihmisen pituutta on tosi vaikea arvioida. Joku 176 cm pituuden arviointi muilla voi helposti heittää ainakin 5 cm suuntaansa.
Monet lyhyehköt miehet, noin 170 cm, on tosi karismaattisia, miehekkäitä ja komeita. Erityisesti jos atleettisia ja itsevarmoja. Naiset niin lyhyitä iso osa, että naisiakin riittää. Ja onhan monella etenkin menestyvällä miehellä käsipuolessa pään pidempi malli. Sitäpaitsi maailmanlaajuisesti miesten keskipituus on 170 cm, naisten vaan 160 cm.
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat lyhyeksi jäävällä? Jos oikeasti on ison poikkeaman riski, niin siihen on lapsille olemassa lääke. Leo Messikin sitä aikoinaan sai.
Poika on 17-v ja 176 cm. En usko, että tuohon pituuteen saa lääkettä. Pitäisi varmaan olla parikymmentä senttiä lyhyempi.
Just miehen mittainen
Niin on. Mutta omasta nuoruudesta 80-luvulta muistan, kuinka alakoulussa lapsellemme terveydenhoitaja oli tokaissut, isänsä ja minun pituudet kuultuaan (175cm ja 160 cm), ettemme ole normaalin kokoisia aikuisia.
Niin on. Mutta omasta nuoruudesta 80-luvulta muistan, kuinka alakoulussa lapsellemme terveydenhoitaja oli tokaissut, isänsä ja minun pituudet kuultuaan (175cm ja 160 cm), ettemme ole normaalin kokoisia aikuisia.
Voi hyvä Sylvi, ootte niin normaalipituisia kuin voi olla
Nykynuorilla keskipituus on lähempänä 190cm
Höpö höpö. Miksi levittelet väärää tietoa. Miesten keskipituus noin 175-180 cm ikäluokasta riippuen. Naisilla noin 164-167 cm. Lisäksi keskipituus on Suomessakin laskemaan päin. Varmasti vegeruokakin vaikuttaa tähän. Proteiinia ei saa tarpeeksi.
Jokaisella on ulkonäössä haukuttavaa, jos joku narsisti haluaa vikoja hakea ja arvostella. Mikään ei ole juntimpaa kuin toisen ulkonäön ruotiminen suuntaan tai toiseen. Alkeelliset käytöstavat tulee olla. Jokainen on semmoinen, miksikä sattuu syntymään. Kyllä tämä pitää ymmärtää.
''Ikävää mutta mun sympatiat katosi tossa kohtaa kun mainitsit painon.
Ihan faktaa se on, että painoon voi yleensä vaikuttaa. ''
Mutta eikö paino ole kumminkin jokaisen henkilökohtainen asia, vaikka siihen voisikin vaikuttaa? Ja miksi omaa painoaan pitäisi muuttaa ainoastaan muiden silmien iloksi?
Ei ole. Nuorten miesten keskipituus on 180,5 cm. Lisäksi 17-vuotias poika voi kasvaa vielä
Ja kait sitä nyt tarvi just keskipituinen olla. Kuka sen nyt edes huomaa, onko joku 174 cm vai 180 cm. Se on niin pieni ero, jos mittatikustakin katsoo.
Hauska lukea tätä 158 cm pitkänä aikuisena miehenä. Ei sinänsä haittaa mutta kieltämättä ihmetyttää kun lähes 20 senttiä minua pidempiä kiusataan lyhyydestä :D
Pikainen googlaus paljasti, että miesten keskipituus Suomessa on 177,5cm. Aloittajan poika on peräti muutamaa senttiä lyhempi kuin keskipituus. Sosiaalisissa piireissään on varmasti monia lyhempiä. Mutta saatiinpa monta sivua keskustelua tästä typerästä provosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sä haukut työttömiä tai ylipainoisia niin minä haukun lyhyitä miehiä.
Miksi? Kostohaukkuminen on lapsellista ja noloa.
Itse sä haukut työttömiä joten sun poika kuulee olevansa lyhyt. Olet itse nolo.
Sellaset harhat siellä. En tiedä, keneksi sä mua luulet. En hauku työttömiä eikä mulla ole edes poikaa.
Kostohaukkuminen on lapsellista ja noloa silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tutkittu, vielä voi olla pituuskasvu mahdollinen, jotkut kasvavat vielä armeijassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on 176cm pituinen poika, niin ei minusta edes lyhyt. - Itse olen hiukset pystyssä 166 cm pituinen mies. - Valhetelsin, jos väittäsin, että olisin aina ollut sinut pituuteni kanssa, jota vielä korostaa se, että kaikki sisaruskeni ja molemmat vanhempani ovat minua huomattvasti pidempiä.
Olen myös meistä ainoa, jonka kuontalo osoittaa kaljuuntumien merkkejä. Ja on se vähän kysynyt huumorintajiua vanhemmiltani ja sisaruksislta, joilta on kysytty mm- olenko adoptpootu vai saivatko vanhemmat synnäriltä väärän taaperon mukaansa, bvai miksi olen niin pitkä, vai olisiko luontevampaa sanoa, että lyhyt kuin olen.
Toinen ikävä piirre, johon olen joitain kertoja törmäänyt on joidenkin tapa naistten tapa selittää, että kyllä he hyvin vosivat seurustella ja tai muodostaa parisuhteen lyhyemmän miehen kanssa, kunnes sitten heittävät pallon miehelle sanoem että eivät kuitenkaan voi koska heistä aivan jokainen lyhytkasvuinen mies omaa j - Tai äätävän huonon itsetunnon, joten eivät siksi voi. (Totta kai jokaisella on oikeus valita ja päättää ne seikat ja piirtet mitkä kokee vetovoimaiseksi ja mitä odottaa tai mahd. vaatii kumppanillaan olevan mutta joskus turhauttaa kun joskus tuntuu, että osa kokee, pituus on vain oma valinta tai seurausta vääristä valinnoista)
No. Ei oma itsetuntoni ole erityisesti kohonnut siitä, että itselle vieraat ihmiset sivvaltavat tai haluavat sanoa minust ajotain muka hauskaa viittaanalla pituuteeni. Tai kuinka joillekin pituus on suoraan verrannollinen siihen, onko jotain päässyt kehittymään korvein välissä. Koska olen alle 14 vuotiaan pojan pituinen niin ajattelevat ja kokevat, että totta kai olen jäänyt esimurrosikösien teinin tasolle myös psyykkisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ikävää mutta mun sympatiat katosi tossa kohtaa kun mainitsit painon.
Asun rivarissa. 2A asukas on kahden koulupojan isä. Sellainen pakkasen r ais ka a ma pulkannaru. Ei ikinä uskoisi että on ns. Mies mutta mies hän on silti. 3C asuu perhe jossa isä on kuin hyllyvä lihavuori. Usein jään miettimään millä ilveellä hän on voinut tulla isäksi. Mutta kyllä hän on ollut varmaan joskus poika.
Tämä ketju on taas elävä esimerkki kuinka naisten sanomiset ja tekemiset ovat kaksi eri asiaa. Täynnä lohdutusviestejä naisilta, ja kuitenkin heidän parinvalintapreferenssit tiedetään vallan hyvin. Miehen pituus on ykköskriteeri, ja lisäksi melkeinpä ainoa kriteeri johon mies ei voi vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju on taas elävä esimerkki kuinka naisten sanomiset ja tekemiset ovat kaksi eri asiaa. Täynnä lohdutusviestejä naisilta, ja kuitenkin heidän parinvalintapreferenssit tiedetään vallan hyvin. Miehen pituus on ykköskriteeri, ja lisäksi melkeinpä ainoa kriteeri johon mies ei voi vaikuttaa.
Sä se jaksat 😅 Mun kulta on just tuon 176 senttiä 😍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sä haukut työttömiä tai ylipainoisia niin minä haukun lyhyitä miehiä.
Miksi? Kostohaukkuminen on lapsellista ja noloa.
Itse sä haukut työttömiä joten sun poika kuulee olevansa lyhyt. Olet itse nolo.
Sellaset harhat siellä. En tiedä, keneksi sä mua luulet. En hauku työttömiä eikä mulla ole edes poikaa.
Kostohaukkuminen on lapsellista ja noloa silti.
Sä haukut työttömiä, me opetetaan meidän lapset haukkumaan koulussa lyhyitä poikia.
Osa ihmisistä nyt vaan on riittävän taukkeja, että heidän kykynsä hahmottaa maailmaa rajoittuu lähinnä konkreettisiin ominaisuuksiin.
Vanhempi haukkuu kotona työttömiä, mutta me opetetaan meidän lapset haukkumaan sen lasta koulussa kääpiöksi.
JEP. Minulla on valitettavasti pari tuttua (töiden kautta, joten eroonkaan heistä ei kovin helpolla pääse...), jotka arvostelevat satunnaisia ohikulkijoita, julkkiksia, jopa Tinder-deittejään milloin mistäkin. Ironisesti näillä arvostelijoilla itselläänkin on ulkonäöllisiä piirteitä, jotka ovat kaukana ihanteista. Itseäni ei kiinnosta pätkääkään miltä muut ihmiset näyttävät, mutta tiedän näillä tutuilla olevan komplekseja noista epäimartelevista piirteistään - ja usein tekisikin mieli sanoa heille jotain takaisin, että olisivat edes hetken hiljaa muita arvostelematta.