Lyhyeksi jäävällä pojalla ei ole minkäänlaista kehorauhaa.
Erityisen tuomittavaa lyhyydestä kommentointi on, että sille ei itse mahda yhtään mitään, toisin kuin yleensä painolle mahtaa.
Kahdesti on aikuinen ikävästi kommentoinut pojan pituutta. Ärsyttää, että pitää puuttua näihin sanomisiin. Luulisi, että aikuiset ihmiset osaisivat pitää suunsa kiinni.
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä aloitus. Ylipainohan ei myöskään ole mikään oma valinta. Eihän meillä olisi yhtään ylipainoista, jos olisi. Et siis tunne mitään empatiaa muita kohtaan, mutta omaan "ongelmaasi" tahdot silti sitä. Ei ole asiallista kommentoijilta, mutta itse käyttäydyt yhtä huonosti. Korjaa omat tapasi ja oma pääsi, ennen kuin vaadit sitä muilta.
Ap ei ole kirjoittanut ylipainosta yhtään mitään. Opettelepa lukemaan ennenkuin tulet kommentoimaan.
Um.. heh.
Niin? Sanaakaan hän ei ole kirjoittanut ylipainosta.
Tämän siitä saa, kun lähinnä tuijottelee tiktok-videoita.
Lainaus aloituksesta: "... toisin kuin yleensä painolle mahtaa. "
Niin? Paino ei ole sama asia kuin ylipaino. Tarkistapa vaikka sanakirjasta.
Vierailija kirjoitti:
Luokkakaverina oli poika, joka oli paitsi hyvin lyhyt, oli erikoisen näköinen, ja oli vielä nimi, mikä oli kuin luotu kiusaamista varten.
Olen monesti miettinyt, että minkälainen elämä on mahtanut olla, kun on saanut taakaksi kolme asiaa, joille ei mahtunut mitään. Toivottavasti vaihtoi edes nimen.
Toivottavasti vaihtoi edes nimen.
Täh? Minä toivon, että olisi oppinut hyväksymään itsensä nimineen kaikkineen.
Vierailija kirjoitti:
Lopeta.
Vihaan sua aloittaja.
No älä lue ketjua sitten. Mikä ihmisiä oikein vaivaa nykyään, kun pitää tunkea paikkoihin ja tilanteisiin, joista ei pidä? Kännykän saa suljettua, tiesitkös?
Tiedän pätkäpapin, joka arvostelee seurakuntalaisten käsiä tyyliin: "ryttyisiä, ruttuisia, kurttuisia". Ei sekään kivalta tunnu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat lyhyeksi jäävällä? Jos oikeasti on ison poikkeaman riski, niin siihen on lapsille olemassa lääke. Leo Messikin sitä aikoinaan sai.
Vai oletko sinä se, joka ulisi 172 cm pituudesta? Se pituus on ihan ok.
Poika on 17-v ja 176 cm. En usko, että tuohon pituuteen saa lääkettä. Pitäisi varmaan olla parikymmentä senttiä lyhyempi.
Siis mitä ihmettä. Ensiksi tuo on ihan normaali pituus miehelle ja lisäksi monet pojat kasvavat vielä armeijassakin. Poika ei itse tietenkään osaa suhtautua pituuteensa hyväksyvästi mutta sinun tehtäväsi vanhemana on tehdä kaikkesi että niin käy. Tiedän itse mistä puhun koska minulla on kaksi alle 160 cm jäävää tyttöä jotka eivät ole sinut lyhyytensä kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Onko luonteen ja käytöksen epämiellyttävyys sitten lukkoon lyöty asia, eikä mitään tehtävissä? Luonnehäiriö on tietysti vaativampi asia, toivottavasti kehitys kehittyy senkin hoitamisessa. Silloinkaan ei kannata jättää ojentamista tekemättä, parempi kaikille kun opastus on jämptiä.
Opastus joo mutta väkivalta ei.
Onko muuten 172cm lyhytkasvuinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä aloitus. Ylipainohan ei myöskään ole mikään oma valinta. Eihän meillä olisi yhtään ylipainoista, jos olisi. Et siis tunne mitään empatiaa muita kohtaan, mutta omaan "ongelmaasi" tahdot silti sitä. Ei ole asiallista kommentoijilta, mutta itse käyttäydyt yhtä huonosti. Korjaa omat tapasi ja oma pääsi, ennen kuin vaadit sitä muilta.
Ap ei ole kirjoittanut ylipainosta yhtään mitään. Opettelepa lukemaan ennenkuin tulet kommentoimaan.
Um.. heh.
Niin? Sanaakaan hän ei ole kirjoittanut ylipainosta.
Tämän siitä saa, kun lähinnä tuijottelee tiktok-videoita.
Lainaus aloituksesta: "... toisin kuin yleensä painolle mahtaa. "
Niin? Paino ei ole sama asia kuin ylipaino. Tarkistapa vaikka sanakirjasta.
Älä lässytä. Lihavia haukutaan ei laihoja. Kaikki tietää tämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kehorauha tai kehopositiivisuus miespuolisia koske. Sitä paitsi kehopositiivinen jo terminä on hyvien käytöstapojen mukainen tapa ilmaista, että nainen on liikalihava.
Ensinnäkin, kylläpä koskee.
Toisekseen, kehopositiivinen ei tarkoita lihavaa. Älä siis käytä sitä väärin.
Kolmanneksi, mitä vi ttua sä boldaat tekstiäsi?
Lopeta.
Siis mä inhoan sua.
Olet inhottava.
Vierailija kirjoitti:
Nuo, jotka kommentoivat ikävästi toisen pituutta, kommentoivat myös sitä painoa, finnejä kasvoissa, isoa luomea, paistavaa kaljua, jne. Noiden ihmisten kielenkäyttöä sietäisi siistiä ylipäätään.
Näille ulkonäön kommentoijille kun letkauttaa jotain vastaavaa, helvetti on irti. Miksiköhän, sillä totuuden mä vaan sanoin. Jos mulla on luurangon kädet, niin sulla on nakkisormet jne.
Jos sä haukut työttömiä tai ylipainoisia niin minä haukun lyhyitä miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat lyhyeksi jäävällä? Jos oikeasti on ison poikkeaman riski, niin siihen on lapsille olemassa lääke. Leo Messikin sitä aikoinaan sai.
Vai oletko sinä se, joka ulisi 172 cm pituudesta? Se pituus on ihan ok.
Poika on 17-v ja 176 cm. En usko, että tuohon pituuteen saa lääkettä. Pitäisi varmaan olla parikymmentä senttiä lyhyempi.
Mitään poikaa ei ole, eihän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatko nämä kommentoijat olleet epäakateemisia?
Toinen oli, toinen taas amk.
Arvelinkin. Ei epäakateemisten horinoista kannata välittää. Jos on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia.
Ei minusta voi sallia, aikuisten höpisevän lapselle mitä vaan. Kyllä vanhempien pitää puolustaa lasta ja pistää typeriä kommentoivat aikuiset kuriin lapsen edessä.
Sinä haukut työttömiä niin minä voin sanoa, että kaupassa, että onpas apteekkarin tytär lihava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kehorauha tai kehopositiivisuus miespuolisia koske. Sitä paitsi kehopositiivinen jo terminä on hyvien käytöstapojen mukainen tapa ilmaista, että nainen on liikalihava.
Ensinnäkin, kylläpä koskee.
Toisekseen, kehopositiivinen ei tarkoita lihavaa. Älä siis käytä sitä väärin.
Kolmanneksi, mitä vi ttua sä boldaat tekstiäsi?
Lopeta.
Siis mä inhoan sua.
Olet inhottava.
Ihminen on sinusta siis inhottava, jos kehtaa olla eri mieltä kuin sinä ja sinun vääristynyt ajatusmaailmasi? Ok. Se kertoo todella paljon sinusta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Kostohaukkuminen on lapsellista ja noloa.
Pituudelle kyllä voi tehdä jotain,mut se on oma prosessi. Muistan jonkun dokumentin kun lapselle haluttiin pituuskasvua (huom lapselle), reisiluut katki ja hieman venytystä, niin sillä saivat luutumaan pari senttiä pidemmäksi. Dokumentistakin on aikaa varmaan parikyt vuotta. Mutta mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Kostohaukkuminen on lapsellista ja noloa.
Itse sä haukut työttömiä joten sun poika kuulee olevansa lyhyt. Olet itse nolo.
Aikuisille kyllä voi sanoa takas. Mitä nyt silmät näkee,vaikka laihduta tai oletko kattonu peiliin ja pidä suus kiinni!!
Niin on. Mutta omasta nuoruudesta 80-luvulta muistan, kuinka alakoulussa lapsellemme terveydenhoitaja oli tokaissut, isänsä ja minun pituudet kuultuaan (175cm ja 160 cm), ettemme ole normaalin kokoisia aikuisia.