Lyhyeksi jäävällä pojalla ei ole minkäänlaista kehorauhaa.
Erityisen tuomittavaa lyhyydestä kommentointi on, että sille ei itse mahda yhtään mitään, toisin kuin yleensä painolle mahtaa.
Kahdesti on aikuinen ikävästi kommentoinut pojan pituutta. Ärsyttää, että pitää puuttua näihin sanomisiin. Luulisi, että aikuiset ihmiset osaisivat pitää suunsa kiinni.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luokkakaverina oli poika, joka oli paitsi hyvin lyhyt, oli erikoisen näköinen, ja oli vielä nimi, mikä oli kuin luotu kiusaamista varten.
Olen monesti miettinyt, että minkälainen elämä on mahtanut olla, kun on saanut taakaksi kolme asiaa, joille ei mahtunut mitään. Toivottavasti vaihtoi edes nimen.
Kiusaaminen ei ole nimen syy, vaan kiusaajien.
Ei tietenkään. Mutta jotkut olosuhteet kutsuvat kiusaamaan, joten ei kannata ehdoin tahdoin virittää elämäänsä sellaiseksi.
Kiusaaminen on kiusaajan vastuulla, ei uhrin.
Siitä ei loppua tule jos alkaa muuttaa itseään kiusaajan mieliksi. Kiusaamiseen kyllä keksitään aina syy.
Kiusaaminen on luonnollista ja osa ihmisyyttä inseli.
Eläimen ja ihmisen erottaa se, että ihminen voi valita, että haluaako käyttäytyä eläimellisesti, vai inhimillisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat lyhyeksi jäävällä? Jos oikeasti on ison poikkeaman riski, niin siihen on lapsille olemassa lääke. Leo Messikin sitä aikoinaan sai.
Vai oletko sinä se, joka ulisi 172 cm pituudesta? Se pituus on ihan ok.
Poika on 17-v ja 176 cm. En usko, että tuohon pituuteen saa lääkettä. Pitäisi varmaan olla parikymmentä senttiä lyhyempi.
Eihän hän ole lainkaan lyhyt, 176 cm ihan normipituinen mies. Unohda kuule lyhyysmurhe, ei mitään syytä siihen.
Oli normaali pituus joskus 70-luvulla, nykyään lyhyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat lyhyeksi jäävällä? Jos oikeasti on ison poikkeaman riski, niin siihen on lapsille olemassa lääke. Leo Messikin sitä aikoinaan sai.
Poika on 17-v ja 176 cm. En usko, että tuohon pituuteen saa lääkettä. Pitäisi varmaan olla parikymmentä senttiä lyhyempi.
Tuohan on täysin normaali pituus miehelle. En ymmärrä, miksi sanot poikaa lyhyeksi.
Nykynuorilla keskipituus on lähempänä 190cm
Ai? Ei mun kesätyökaverit ainakaan oo 180-200 -senttisiä 😃
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän hän ole lainkaan lyhyt, 176 cm ihan normipituinen mies. Unohda kuule lyhyysmurhe, ei mitään syytä siihen.
Oli normaali pituus joskus 70-luvulla, nykyään lyhyt.
Allu voi jo lopettaa normaalipituisten haukkumisen 🤠
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä uhriutuja. Trolli olet ei sympatiaa. Ei ole poikaa eikä kukaan ole mitään sanonut :D
Keksi parempi aihe seuraavaan trolliisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävää mutta mun sympatiat katosi tossa kohtaa kun mainitsit painon.
Ihan faktaa se on, että painoon voi yleensä vaikuttaa.
Yleensä voi, mutta kaikki eivät siihen pysty valitettavasti. Itse olen iloinen pudotuksesta mutta tavoittelen vielä 5-8 kg:n pudotusta, olen nyt normaalipainon ylärajalla. Lihavien kiusaaminen tuskin auttaa asiaa. Toisaalta ei auta myöskään toisinpäin: minulle sanoi eräs ollessani 15 kg ylipainoinen, että eihän sinun tarvitse laihduttaa. Typerää.
Vierailija kirjoitti:
Ikävä aloitus. Ylipainohan ei myöskään ole mikään oma valinta. Eihän meillä olisi yhtään ylipainoista, jos olisi. Et siis tunne mitään empatiaa muita kohtaan, mutta omaan "ongelmaasi" tahdot silti sitä. Ei ole asiallista kommentoijilta, mutta itse käyttäydyt yhtä huonosti. Korjaa omat tapasi ja oma pääsi, ennen kuin vaadit sitä muilta.
Ap ei ole kirjoittanut ylipainosta yhtään mitään. Opettelepa lukemaan ennenkuin tulet kommentoimaan.
Suomalaisten nuorten (noin 1829-vuotiaiden) keskipituus on tällä hetkellä noin 180181 cm miehillä ja noin 165167 cm naisilla. Nuoret ovat aiempiin sukupolviin verrattuna pidempiä, ja suomalaisista nuorista miehistä alle 167 cm tai yli 195 cm on vain noin prosentti. Tytöillä pituuskasvu tasaantuu yleensä aiemmin kuin pojilla.