Älykkäillä ihmisillä ei ole juurikaan ystäviä
Ihan tutkittu tieto. Tunnistan itsessänikin tämän. En kestä juoruilevia, pahantahtoisia, kateellisia ja katkeria ihmisiä. Yhdistän noihin piirteisiin tietynlaisen vähä-älyisyyden. Heidän oma elämä pyörii muiden ihmisten asioiden ympärillä, kuunnellaan juoruja ja levitetään niitä ottamatta selvää onko niissä perää vai ei.
Kommentit (167)
Vierailija kirjoitti:
Kuka nyt sitten on älykäs ja kuka ei. Kaikkihan itseään älykkäänä pitävät.
Kuten sinä itse
Sekoitetaanko tässä nyt älykkyys ja viisaus?
Näää
Mieheni olisi voinut olla lääkäri, lakimies, lentäjä tai vaikka astronautti päänsä puolesta. Minä olen ameebasta seuraava.
Kummallakaan ei ole oikein kavereita. Olen introvertti.
Se on.ehkä enemmän ikä, kun ymmärtää että ei tarvitse sosialisoida jos ei halua.
Nuorempana kummallakin oli paljon kavereita.
Ikä tuo myös ymmärryksen, että muut ihmiset tuovat murheet ja huoleet, ongelmat mukanaan.
Esimerkiksi Stephen Hawkingilla oli tunnetusti hyvinkin paljon ystäviä. Hänestä voi olla montaa mieltä, mutta tuskin hänen älykkyyttään kannattaa kyseenalaistaa
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi Stephen Hawkingilla oli tunnetusti hyvinkin paljon ystäviä. Hänestä voi olla montaa mieltä, mutta tuskin hänen älykkyyttään kannattaa kyseenalaistaa
Huippuälykäs ihminen kyseenalaistaa kaiken, esimerkiksi sen, että mikä järkeä on kirjoittaa kirja olemattomasta asiasta, jolla tarkoitan tässä aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Yksi ystävistä oli Epstein, so...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Jos keneltä tahansa kysytään, niin pitävät itseään älykkäinä, ja muita ei.
Älykkyys on se laskentateho ja äo-testi mittaa sitä. Tulokset ovat hyvin ennustavia.
Fiksut eivät jaksa kuunnella tyhmien höpinöitä ja tyhmiä nyt vain sattuu olemaan paljon enemmän ja siksi ystäväpiirit ovat pienemmät.
Vierailija kirjoitti:
Tässä selitys:
AI Overview
DunningKruger-efekti on
kognitiivinen vinouma, jossa vähäisen osaamisen omaava henkilö yliarvioi kykynsä merkittävästi.
Ilmiön ytimessä on "tietämättömyys omasta tietämättömyydestä": henkilö ei ymmärrä, kuinka vähän hän tietää,
koska häneltä puuttuu tarvittava osaaminen asian arviointiin. Tätä kutsutaan myös ylivertaisuusvinoumaksi.
Keskeiset piirteet: Liiallinen itseluottamus: Henkilö luulee tietävänsä tai osaavansa asiat erinomaisesti.
Osaamisen rajojen tunnistamattomuus: Mitä vähemmän ihminen tietää, sitä vähemmän hän oivaltaa tietävänsä.
Käänteinen efekti: Asiantuntijat saattavat puolestaan aliarvioida omaa osaamistaan, luullen muiden ymmärtävän aiheen yhtä hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Niin eli kusipäiset, yksinäiset juopot ovat kaikkein älykkäimpiä. Jepjep. Jatkakaa vaan.
Ihmisistä pääsee eroon monella tavalla.
Todella älykäs nähdään liian usein ylimielisenä.
Pelkkä olemassaolo riittää siihen että yksin.
Juominen kuitenkin pitää ensin aloittaa.
Kehtaisin väittää etten ole yksin koska olen jotenkin älykäs vaan oikeastaan minusta tulee aika ikäviä piirteitä esille ihmisten seurassa ja lisäksi tietysti se että muutkin ihmiset osaa olla hanurista. Tiedän miten ihmiset toimii ja ajattelee koska itsekin teen samoin joten mieluiten olen sitten ilman ihmisten kanssa sekoilua.
Ap kuvasi oikein nuo katkerat, jouruilevat ihmiset.
Ovat sellaista matalakoulutettua rahvasta yleensä.
Olen älykäs ihminen eikä minulla ole monia ystäviä. Tosin tuo johtuu myös muista kuin älykkyyteen liittyvistä asioista. Sanottakoon kuitenkin, että älykkyys korreloi erilaisten intressien ja harrastusten kanssa, jotka vaativat aikaa ja omistautumista, joka usein tapahtuu yksin ollessa. Minulla on siis niin monia mielenkiintoisia asioita, joita haluan tehdä, ettei aikaa usein jää ihmissuhteille. Minulla on myös monista asioista hyvin poikkeavia mielipiteitä, joten keskimääräinen ihminen voi osoittautua raskaaksi seuraksi, jos oikeasti puhe kääntyy vakavampiin asioihin. Moni on liian "lammas" minun makuuni, ja olen mieluummin vain yksin. Toisaalta onnekseni olen löytänyt myös muunlaisia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Näää
Mieheni olisi voinut olla lääkäri, lakimies, lentäjä tai vaikka astronautti päänsä puolesta. Minä olen ameebasta seuraava.
Kummallakaan ei ole oikein kavereita. Olen introvertti.
Se on.ehkä enemmän ikä, kun ymmärtää että ei tarvitse sosialisoida jos ei halua.
Nuorempana kummallakin oli paljon kavereita.
Ikä tuo myös ymmärryksen, että muut ihmiset tuovat murheet ja huoleet, ongelmat mukanaan.
Totta.
Muut ihmiset yleensä tuovat ja luovat ongelmia.
Ovat aina jotain vailla eli kerjäävät. Liian moni.
Tai sitten hajoittavat asioita tai hyvää henkeä.
Ryhmissä on aina iso osa noita hengen myrkyttäjiä. Ja loisia. Näitä pyrin välttämään.
Aika moni pitää itseään älykkäänä vaikka 80% suomalaisista ei läpäissyt edes koronaälykkyystestiä. Rokote oli älykkyystesti.
Vierailija kirjoitti:
Älykkyydellä ei ole mitään tekemistä yksinäisyyden kanssa. Kaikki elämässä on opittua, jos opettelet eristäytymään ihmisistä niin sinusta voi tulla todella lahjakas siinä. Suomalaisten ÄO kuitenkin keskiarvollisesti joku 100, joka riittää esim lääkärin tai toimitusjohtajan rooleihin jos niihin oikeasti haluaisi.
Puhuttiinko aloituksessa mielestäsi yksinäisyydestä?
Olen huomannut, että on helpointa jättää kertomatta siitä, mitä on tehnyt ja samoin siitä, mitä aikoo tehdä. Tekemäni asiat herättävät usein vain kummastusta niin sanottujen tavallisten ihmisten keskuudessa.
Huvittavaa lukea näitä "kyllä aivan niin olen älykäs kun ei ole kavereita".
näyttää aikas mitättömältä iuo tapiolan kirkon edustalla kohti hotellia vaastaantulijan reisistä möykkäävä. mitäs auot päätäsi?