Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älykkäillä ihmisillä ei ole juurikaan ystäviä

Vierailija
29.03.2026 |

Ihan tutkittu tieto. Tunnistan itsessänikin tämän. En kestä juoruilevia, pahantahtoisia, kateellisia ja katkeria ihmisiä. Yhdistän noihin piirteisiin tietynlaisen vähä-älyisyyden. Heidän oma elämä pyörii muiden ihmisten asioiden ympärillä, kuunnellaan juoruja ja levitetään niitä ottamatta selvää onko niissä perää vai ei. 

Kommentit (167)

Vierailija
81/167 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä älykkyys on? Sitä on hyvä älykkäänkin ihmisen miettiä.

Ap näyttäisi arvostavan enemmän muitakin asioita kuin tuota tasapaksua kanssakäymistä?  Joko  siinä ei ole tai ap ei huomaa niitä älykkäitä elementtejä.  Älykäs ei voi toteuttaa itseään?

Vierailija
82/167 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totuuden puhujilla ei ole ystäviä. Mukava valhe parempi.

On. Nimittäin on myös mahdollista miettiä, miten sen sanottavansa sanoo. Ja sitten vielä voi miettiä sitäkin, tekeekö tämä ihminen mun "totuuden" sanomisella yhtään mitään, vai onko kyse vain siitä, että minä haluan päästä pätemään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/167 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totuuden puhujilla ei ole ystäviä. Mukava valhe parempi.

On. Nimittäin on myös mahdollista miettiä, miten sen sanottavansa sanoo. Ja sitten vielä voi miettiä sitäkin, tekeekö tämä ihminen mun "totuuden" sanomisella yhtään mitään, vai onko kyse vain siitä, että minä haluan päästä pätemään. 

Joojoo

Vierailija
84/167 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vanhemmaksi elän, sitä enemmän arvostan hyväsydämisiä, kilttejä ja mukavia ihmisiä älykkäiden ihmisten sijaan. 

Valitettavasti niitä on vielä vaikeampi löytää kuin älykkäitä ihmisiä. 

Tämä !

Pelkkä älykkyys ei takaa  inhimillistä hienoutta, totta.  Mutta ei sitä takaa älyn puutekaan.  Otetaan nyt vaan asiat ja ihmiset sellaisina kuin ovat. 

Vierailija
85/167 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntemillani älykkäillä ihmisillä on kyllä laajat ystäväpiirit ja kansainväliset sosiaaliset verkostot. Eri asia jos on lisäksi jotenkin yhteiskuntaan sopeutumaton tai ikävä ihminen.

Jos puhutaan äärimmäisen korkeasta älykkyysosamäärästä, niin tällaisilla ihmisillä on äärimmäisen vähän sosiaalista kanssakäymistä muiden ihmisten kanssa, koska tällaisten ihmisten aivot toimivat aivan eri aallonpituudella kuin muiden ihmisten aivot. Jokainen ihminen etsii vertaistansa seuraa, ja äärimmäisen älykkäälle ihmiselle sellaista seuraa ei vain ole olemassa, mikä johtaa loogisesti sosiaaliseen eristäytyneisyyteen.

Nämä on näitä huvittavan tyhmiä stereotypioita. Juu kaikki kuvataitelijat ovat juoppoja jne... Älykäs ihminen ei tuollaisia toistele.

Vierailija
86/167 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se juurikin näin.

Vierailija
87/167 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

siksi isälläni ei ollut ystäviä, luki ja tutki kirjoja koko elämänsä, niin kävi minullekin ja minulla on 2 maisterin tutkintoa ja pidän muita ihmisiä ääliöinä

Tuossa lienee kyse enemmänkin persoonallisuushäiriöstä kuin älykkyydestä.

Vierailija
88/167 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos väität että 4+5=9 sanon vaan joojoo, oot oikeessa.

Vierailija
89/167 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täähän selittää miks mulla ei ole ystäviä... No ei, en pidä itseäni erityisen älykkäänä mutta en mäkään siedä tollasia sosiaalisia pelejä. Ennemmin oon joku autisti kuin huippuälykäs.

Vierailija
90/167 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama minulla. Siksi minulla on vain muutamia luottoystäviä, joiden kanssa voi jutella kaikesta mahdollisesta.

Vierailija
91/167 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täähän selittää miks mulla ei ole ystäviä... No ei, en pidä itseäni erityisen älykkäänä mutta en mäkään siedä tollasia sosiaalisia pelejä. Ennemmin oon joku autisti kuin huippuälykäs.

Mä en siedä mitään sosiaalisia pelejä ja mulla on paljon ystäviä.

Vierailija
92/167 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mistä älykkyyden tasosta puhut. Huippuälykkäät ovat monesti sosiaalisesti ongelmaisia, savant -lahjakkailla autismia. Tunneäly puuttuu, ja kyllä, sekin oikeasti on lajinsa, vaikka joku kuitenkin tulee sanomaan että ei ole oikeaa älykkyyttä ;)

Tutkimuksissa on todettu, että onnellisimpia ovat ihmiset ÄO:lla 120-129. Ihmissuhteet lisää yleisesti ottaen onnellisuuden kokemusta, mutta ei kaikilla. 

ystävät on parasta ja olen aika älykäs 

Vierailija
93/167 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sulla on vääränlaiset ympyrät. Kuka nyt ilkeitä ja tyhmiä ihmisiä kestäisikään? Etsi mukavia ja fiksuja, omat ystäväni ovat sellaisia, eikä puhuta pahaa <3

Vierailija
94/167 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun pitää itseään älykkäänä paljastaa tyhmyytensä.

Tämä on totta. 

Vierailija
95/167 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöljiä on enemmän niin tietenkin on helpompi löytää seuraa.

Vierailija
96/167 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun pitää itseään älykkäänä paljastaa tyhmyytensä.

Tämä on totta. 

Kyllä. Mitä enemmän tuntee itseänsä, sen kauempana on mistään älykkyydestä. On parempi antaa muiden kertoa millainen olet.

Vierailija
97/167 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jaskan pauhaminen,  juoruilu ja helppo hengaaminen on sitä sosiaalisuutta.  Kanssakäymisessä  merkitsee se millä tasolla ja mielellä puhutaan,  miten paljon on mukana  turhautunutta tunnetta,  kaunaa tms.  Tai  sitten ymmärrystä kuten ystävistä puhuttaessa.  Ns. älykkäämmillä on myös omat sosiaaliset  yhteisönsä,  ei se merkitse erakkoutta.  Siihen tarvitaan oma  persoonallisuutensa. 

Vierailija
98/167 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Älykkäillä" tuntuu olevan kapea käsitys sosiaalisista suhteista mitä tässäkin ketjussa näkee. Että pekästään juoruillaan ja puhutaan pskaa selän takana sekä otetaan kännikuvia someen. Ei ihme, ettette löydä kavereita.

Luultavasti on kyse älyllisesti suuntautuneesta ihmisestä jota kiinnostaa asiat,  ja  ihmisiskeskeisesti suuntautuneista joille asiat on myrkkyä.  Älyn taso voi silti vielä vaihdella,   mutta tutkimukset sanoo mitä sanoo,  eli e.m  olisi niitä  "älykkäitä".  Eihän se ota kantaa  muihin  arvoasetelmiin.  Mutta  kaltaistensa kanssa on helpompi olla. 

Vierailija
99/167 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina pitänyt itseäni jotenkin outona kun ei yksinkertaisesti kiinnosta olla toisten ihmisten seurassa, mutta tämä tieto älykkyydestä rauhoittaa mieltäni. Huipulla tuulee vai miten sitä sanotaan.

Vierailija
100/167 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon varmaan sitten todella älykäs. Harmi vaan ettei se näy missään.

Terveisin Naispelko32