Älykkäillä ihmisillä ei ole juurikaan ystäviä
Ihan tutkittu tieto. Tunnistan itsessänikin tämän. En kestä juoruilevia, pahantahtoisia, kateellisia ja katkeria ihmisiä. Yhdistän noihin piirteisiin tietynlaisen vähä-älyisyyden. Heidän oma elämä pyörii muiden ihmisten asioiden ympärillä, kuunnellaan juoruja ja levitetään niitä ottamatta selvää onko niissä perää vai ei.
Kommentit (167)
Vierailija kirjoitti:
Totuuden puhujilla ei ole ystäviä. Mukava valhe parempi.
On. Nimittäin on myös mahdollista miettiä, miten sen sanottavansa sanoo. Ja sitten vielä voi miettiä sitäkin, tekeekö tämä ihminen mun "totuuden" sanomisella yhtään mitään, vai onko kyse vain siitä, että minä haluan päästä pätemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totuuden puhujilla ei ole ystäviä. Mukava valhe parempi.
On. Nimittäin on myös mahdollista miettiä, miten sen sanottavansa sanoo. Ja sitten vielä voi miettiä sitäkin, tekeekö tämä ihminen mun "totuuden" sanomisella yhtään mitään, vai onko kyse vain siitä, että minä haluan päästä pätemään.
Joojoo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vanhemmaksi elän, sitä enemmän arvostan hyväsydämisiä, kilttejä ja mukavia ihmisiä älykkäiden ihmisten sijaan.
Valitettavasti niitä on vielä vaikeampi löytää kuin älykkäitä ihmisiä.
Tämä !
Pelkkä älykkyys ei takaa inhimillistä hienoutta, totta. Mutta ei sitä takaa älyn puutekaan. Otetaan nyt vaan asiat ja ihmiset sellaisina kuin ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntemillani älykkäillä ihmisillä on kyllä laajat ystäväpiirit ja kansainväliset sosiaaliset verkostot. Eri asia jos on lisäksi jotenkin yhteiskuntaan sopeutumaton tai ikävä ihminen.
Jos puhutaan äärimmäisen korkeasta älykkyysosamäärästä, niin tällaisilla ihmisillä on äärimmäisen vähän sosiaalista kanssakäymistä muiden ihmisten kanssa, koska tällaisten ihmisten aivot toimivat aivan eri aallonpituudella kuin muiden ihmisten aivot. Jokainen ihminen etsii vertaistansa seuraa, ja äärimmäisen älykkäälle ihmiselle sellaista seuraa ei vain ole olemassa, mikä johtaa loogisesti sosiaaliseen eristäytyneisyyteen.
Nämä on näitä huvittavan tyhmiä stereotypioita. Juu kaikki kuvataitelijat ovat juoppoja jne... Älykäs ihminen ei tuollaisia toistele.
Vierailija kirjoitti:
siksi isälläni ei ollut ystäviä, luki ja tutki kirjoja koko elämänsä, niin kävi minullekin ja minulla on 2 maisterin tutkintoa ja pidän muita ihmisiä ääliöinä
Tuossa lienee kyse enemmänkin persoonallisuushäiriöstä kuin älykkyydestä.
Jos väität että 4+5=9 sanon vaan joojoo, oot oikeessa.
Täähän selittää miks mulla ei ole ystäviä... No ei, en pidä itseäni erityisen älykkäänä mutta en mäkään siedä tollasia sosiaalisia pelejä. Ennemmin oon joku autisti kuin huippuälykäs.
Sama minulla. Siksi minulla on vain muutamia luottoystäviä, joiden kanssa voi jutella kaikesta mahdollisesta.
Vierailija kirjoitti:
Täähän selittää miks mulla ei ole ystäviä... No ei, en pidä itseäni erityisen älykkäänä mutta en mäkään siedä tollasia sosiaalisia pelejä. Ennemmin oon joku autisti kuin huippuälykäs.
Mä en siedä mitään sosiaalisia pelejä ja mulla on paljon ystäviä.
Riippuu mistä älykkyyden tasosta puhut. Huippuälykkäät ovat monesti sosiaalisesti ongelmaisia, savant -lahjakkailla autismia. Tunneäly puuttuu, ja kyllä, sekin oikeasti on lajinsa, vaikka joku kuitenkin tulee sanomaan että ei ole oikeaa älykkyyttä ;)
Tutkimuksissa on todettu, että onnellisimpia ovat ihmiset ÄO:lla 120-129. Ihmissuhteet lisää yleisesti ottaen onnellisuuden kokemusta, mutta ei kaikilla.
ystävät on parasta ja olen aika älykäs
Ap sulla on vääränlaiset ympyrät. Kuka nyt ilkeitä ja tyhmiä ihmisiä kestäisikään? Etsi mukavia ja fiksuja, omat ystäväni ovat sellaisia, eikä puhuta pahaa <3
Vierailija kirjoitti:
Siinä vaiheessa kun pitää itseään älykkäänä paljastaa tyhmyytensä.
Tämä on totta.
Pöljiä on enemmän niin tietenkin on helpompi löytää seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä vaiheessa kun pitää itseään älykkäänä paljastaa tyhmyytensä.
Tämä on totta.
Kyllä. Mitä enemmän tuntee itseänsä, sen kauempana on mistään älykkyydestä. On parempi antaa muiden kertoa millainen olet.
Kyllä jaskan pauhaminen, juoruilu ja helppo hengaaminen on sitä sosiaalisuutta. Kanssakäymisessä merkitsee se millä tasolla ja mielellä puhutaan, miten paljon on mukana turhautunutta tunnetta, kaunaa tms. Tai sitten ymmärrystä kuten ystävistä puhuttaessa. Ns. älykkäämmillä on myös omat sosiaaliset yhteisönsä, ei se merkitse erakkoutta. Siihen tarvitaan oma persoonallisuutensa.
Vierailija kirjoitti:
"Älykkäillä" tuntuu olevan kapea käsitys sosiaalisista suhteista mitä tässäkin ketjussa näkee. Että pekästään juoruillaan ja puhutaan pskaa selän takana sekä otetaan kännikuvia someen. Ei ihme, ettette löydä kavereita.
Luultavasti on kyse älyllisesti suuntautuneesta ihmisestä jota kiinnostaa asiat, ja ihmisiskeskeisesti suuntautuneista joille asiat on myrkkyä. Älyn taso voi silti vielä vaihdella, mutta tutkimukset sanoo mitä sanoo, eli e.m olisi niitä "älykkäitä". Eihän se ota kantaa muihin arvoasetelmiin. Mutta kaltaistensa kanssa on helpompi olla.
Olen aina pitänyt itseäni jotenkin outona kun ei yksinkertaisesti kiinnosta olla toisten ihmisten seurassa, mutta tämä tieto älykkyydestä rauhoittaa mieltäni. Huipulla tuulee vai miten sitä sanotaan.
Oon varmaan sitten todella älykäs. Harmi vaan ettei se näy missään.
Terveisin Naispelko32
Ap näyttäisi arvostavan enemmän muitakin asioita kuin tuota tasapaksua kanssakäymistä? Joko siinä ei ole tai ap ei huomaa niitä älykkäitä elementtejä. Älykäs ei voi toteuttaa itseään?