Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kansalaisaloite kolmannesta juridisesta sukupuolesta etenee eduskuntaan

Kommentit (220)

Vierailija
161/220 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitten matkustatte Dubaihin bling bling ping pong matkoille??

Vierailija
162/220 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitsekkaan, koska vihavasemmisto on tuonut maailman kylään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/220 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin tietää, millaiselta tuntuu sukupuolitunne. Minulla ei ole koskaan ollut sellaista tunnetta. Ajattelen sukupuolta hyvin harvoin enkä tee valintoja sen perusteella. Onko tällaisia muita sukupuolia muuten esim. koirilla tai ihmisapinoilla?

Se on se tunne että tiedät olevasi nainen/mies/muu. Ei sen kummempaa.

Eläimiltä ei voi kysyä kun eivät osaa puhua ihmisille ymmärrettävällä kielellä, mutta se on varmaa ettei eläimet ole rakentanut sukupuolten ympärille erilaisia kummallisia himmeleitä että mistä uroken kuuluu tykätä tai miltä naaraan kuuluu näyttää. Eikä muut kanat ala öyhöttää siksi että yksi kana kasvattaa itselleen kukkomaisia piirteitä. (Google it)

Kun ei sitä mistään erikseen TUNNE. Senhän tietää faktana kumpaa sukupuolta on.  Kuvaile minkälainen se tunne muka  on? 

Vierailija
164/220 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa mitä kaikkea se MUU edes on. Saisiko kattavan listan?

Niin kauan kun ei ole selkeää määritelmää ja rajausta, niin olen sitä mieltä että sukupuolia on tässä todellisuudessa kaksi. Tuntea saa itsensä vaikka villasukaksi, mutta se on eri asia.

Vierailija
165/220 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä havaitsee kolmannen sukupuolen edustajan ulkoisista ruumiillisista merkeistä?

Jos on mennyt mutiloimaan itseään niin nämä sukupuolisankarit tunnistaa kalman löyhkästä.

Vierailija
166/220 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin menee läpi koska "aika ei ole oikea" ja öyhötystä siihen päälle. Mutta toivon silti että elämäni aikana tulen näkemään sen päivän, kun minäkin voin asioida kotimaassani virastoissa, lääkärillä jne. niin että juridinen sukupuoleni ei jätä arvailun varaa, vaikka ulkonäköni ja ääneni saakin ihmiset asettamaan keskenään ristiriitaisia sukupuolioletuksia minua kohtaan. Ei tarvitsisi enää tuhlata aikaa kiusalliseen asian selittämiseen ja ensinnäkin sen arvioiniseen että tulisiko asia tuoda esille, onko se siinä kontekstissa tärkeä tieto.

Ei kai sun missään tarvitse erikseen mainita oletko mies vai nainen? Ei mulle ainakaan tule mieleen mitään tilanteita, missämun pitäisi erikseen painottaa että olen nainen. Jossain voi olla tilanteita missä täytyy vaikka täyttää joku lomake missä rasti ruutuun tyyliin kysytään sukupuolta. Siinä se. Ruksii sen kohdan biologisen sukupuolensa mukaan. Sitähän siinä kuitenkin haetaan. Ei sun tarvitse kenellekään alkaa avautumaan siitä, jos mielessäsi koet olevasi jotain muuta. Ihan riittää kun laitat vaan sen biologisen sukupuolen siihen. 

Vierailija
167/220 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aletaanko ihmisiä muuttamaan humanoidi roboteiksi ja niille sitten juridiset oikeudet muunsukupuolisuuden turvin?

Vierailija
168/220 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa mitään kolmatta sukupuolta. Onko meillä ihan oikeasti aikaa ja resursseja tällaiseen paskaan juuri nyt?? Kuka edes käy laittamassa nimensä tuollaiseen sekoiluun, eihän noita pipipäitä edes ole noin monta!

Olen aina sanonut että setasekopäät homot mukaan luettuna elävät jossain omassa turvatussa pinkissä kuplassaan jossa ei työttömyys, sodanuhka ja köyhyys haittaa toisin kun meitä taviksia. 

Vierailija
169/220 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aletaanko ihmisiä muuttamaan humanoidi roboteiksi ja niille sitten juridiset oikeudet muunsukupuolisuuden turvin?

https://www.project-sherpa.eu/the-rights-of-robots/

In the EU, no reference has been made to rights being directly granted to intelligent machines. The closest the EU has come to this is with the Resolution adopted by the European Parliament on Civil Law Rules on Robotics in 2017, calling for all possible legal solutions to be explored, including a specific legal status for the most sophisticated autonomous robots as electronic persons.

Vierailija
170/220 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Suomessa vieläkin jaksetaan ähkiä sateenkaarikultin sekoilujen parissa kun muissa maissa tätä villitystä jo puretaan. Tahallaanko Suomi esittää jäljessä luuhaavaa sekopäätä? Maassa työttömyys Euroopan korkeinta ja ihmiset ahdistuneita ja nämä "tietyt" ähisevät vuoden 2020 sukupuolisekoilujen parissa. 

Vierailija
171/220 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin menee läpi koska "aika ei ole oikea" ja öyhötystä siihen päälle. Mutta toivon silti että elämäni aikana tulen näkemään sen päivän, kun minäkin voin asioida kotimaassani virastoissa, lääkärillä jne. niin että juridinen sukupuoleni ei jätä arvailun varaa, vaikka ulkonäköni ja ääneni saakin ihmiset asettamaan keskenään ristiriitaisia sukupuolioletuksia minua kohtaan. Ei tarvitsisi enää tuhlata aikaa kiusalliseen asian selittämiseen ja ensinnäkin sen arvioiniseen että tulisiko asia tuoda esille, onko se siinä kontekstissa tärkeä tieto.

Miksi juridinen sukupuolesi jättäisi arvailun varaa, jos se ei voi olla kuin mies tai nainen tällä hetkellä? 

Kun se juridinen sukupuoli on väärä. Silloin se ei esim. kerro oikeaa tietoa henkilön biologiasta lääkärille (se on tärkeää tietoa joka vaikuttaa hoitoon). Sen perusteella tehdään oletuksia jotka eivät välttämättä päde henkilön kehoon millään tavalla. Monesti minulta on lääkäri, jolla ei ole ollut aikaa lukea läpi kaikkia terveystietojani, kysynyt että miksi minulle on määrätty lääke x jota ei juridisen sukupuoleni edustajille määrätä, ja sitten menee aikaa hukkaan kun joudun selittämään asiaa joka ei varsinaisesti edes liity itse lääkärikäyntiin. Se on myös kiusallista.

Moni intersukupuolinen toivoisi että voisi edustaa juridisesti omaa sukupuoltaan, eikä olisi pakko valita kahden sopimattoman kategorian väliltä.

Vierailija
172/220 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maailman suvaitsevaisin ihminen, mutta tätä en tajua. Kun sukupuoli on fakta eikä mikään tunne. Ihminen on mies tai nainen tai leikkauksella korjattu toisesta toiseksi. Mitään kolmatta ei ole.

Vierailija
173/220 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

In the EU, no reference has been made to rights being directly granted to intelligent machines. The closest the EU has come to this is with the Resolution adopted by the European Parliament on Civil Law Rules on Robotics in 2017, calling for all possible legal solutions to be explored, including a specific legal status for the most sophisticated autonomous robots as electronic persons.

Öö, mitä ihmettä. Olisi miten hienostunut tai ei koneilla ei ole tunteita ja tuntoa. Ne eivät voi tuntea yhtään mitään ja ne ovat olemassa vain ihmisten avustuksella. Miten tällaiselle annetaan "ihmisarvo"? Taas jotain nörttejä jollain sexandroid-fetissillä. 

Vierailija
174/220 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä syrjii kyllä meitä neljänteen sukupuoleen kuuluvia. 

Vierailija
175/220 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi juridinen sukupuolesi jättäisi arvailun varaa, jos se ei voi olla kuin mies tai nainen tällä hetkellä? 

Kun se juridinen sukupuoli on väärä. Silloin se ei esim. kerro oikeaa tietoa henkilön biologiasta lääkärille (se on tärkeää tietoa joka vaikuttaa hoitoon). Sen perusteella tehdään oletuksia jotka eivät välttämättä päde henkilön kehoon millään tavalla. Monesti minulta on lääkäri, jolla ei ole ollut aikaa lukea läpi kaikkia terveystietojani, kysynyt että miksi minulle on määrätty lääke x jota ei juridisen sukupuoleni edustajille määrätä, ja sitten menee aikaa hukkaan kun joudun selittämään asiaa joka ei varsinaisesti edes liity itse lääkärikäyntiin. Se on myös kiusallista.

Moni intersukupuolinen toivoisi että voisi edustaa juridisesti omaa sukupuoltaan, eikä olisi pakko valita kahden sopimattoman kategorian väliltä.

Jos juridinen sukupuoli on väärä, se vaihdetaan. Vaihteohtoja on kaksi, mies ja nainen. Lääketiedekään ei muita tunne. Intersukupuolisten takia ei kannata alkaa miljoonainvestointeihin, joita muutoksen toteuttaminen edellyttäisi.

Vierailija
176/220 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö, mitä ihmettä. Olisi miten hienostunut tai ei koneilla ei ole tunteita ja tuntoa. Ne eivät voi tuntea yhtään mitään ja ne ovat olemassa vain ihmisten avustuksella. Miten tällaiselle annetaan "ihmisarvo"? Taas jotain nörttejä jollain sexandroid-fetissillä. 

I wellcome our robot overlords.

Vierailija
177/220 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkään ei taida mahtua niihin Räsäsen tautiluokituksiin sitten.

Vierailija
178/220 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen voisin hyväksyä että intersukupuolisia varten olisi olemassa oma merkintä esim inter. Mutta että muille annettaisiin oma hörhöilyyn ja tunnetilaan liittyvä sukupuoli, menee vain överiksi. Tunne kun voi muuttua milloin vain. 

Vierailija
179/220 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa mitään kolmatta sukupuolta. Onko meillä ihan oikeasti aikaa ja resursseja tällaiseen paskaan juuri nyt?? Kuka edes käy laittamassa nimensä tuollaiseen sekoiluun, eihän noita pipipäitä edes ole noin monta!

Olen aina sanonut että setasekopäät homot mukaan luettuna elävät jossain omassa turvatussa pinkissä kuplassaan jossa ei työttömyys, sodanuhka ja köyhyys haittaa toisin kun meitä taviksia. 

Tunnustat kateutta, mikä on hyvä alku tervehtymiselle.

Uusi lakiehdotus luo sinullekin väylän siirtyä pinkin kuplan sisälle nauttimaan elämästä ilman ahdistusta ja kärsimystä.

Vierailija
180/220 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos juridinen sukupuoli on väärä, se vaihdetaan. Vaihteohtoja on kaksi, mies ja nainen. Lääketiedekään ei muita tunne. Intersukupuolisten takia ei kannata alkaa miljoonainvestointeihin, joita muutoksen toteuttaminen edellyttäisi.

Juridisen sukupuolen vaihtaminen oikeaan onnistuu vain transsukupuolisilta. Ei muilla jos oikeaa vaihtoehtoa ei ole.

Nimenomaan lääketiede tunnistaa ja tunnustaa muut sukupuolet, sehän on biologiaa.

Jos meillä oli varaa investoida miljoonia intersukupuolisena syntyneiden lasten elinikäiseen silpomiseen jotta nämä istuisivat synnäriltä asti siihen kahden sukupuolen järjestelmään (inhimillisen kärsimyksen hintaa en ala edes arvioimaan), niin pienempi investointi siihen että Suomessa olisi kolmas juridinen sukupuoli ei tunnu missään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän