Uskotko jumalaan?
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä! Uskon elävään, oikeaan kolmiyhteiseen Jumalaan! 💓
Minä myös ja Jeesuksen sovitustyöhön. Pelkään myös, koska olen aika kehno.
Uskon ja tiedän että Raamatun Jumala on totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumalan ja ihmisen suhteessa tärkeintä on se että syntyy yhteys. Yhteys syntyy vain Jeesuksen kautta. Hän on ovi yhteyteen. Hänessä on kaikki. Leipä, rakkaus, tie, totuus, elämä.
Hän on se joka poistaa sisimmästä tunteen orpoudesta, koska Hänen myötä ihminen saa lapseuden hengen. Sen jälkeen Jumala on ihmiselle Isä.
Ei liity keskustelun aiheeseen millään tavalla. Ketään ei kiinnosta sinun mielipiteesi siitä minkä koet olevan tärkeintä suhteessasi jumalaasi.
Miten niin ei liity? Kirjoittaja uskoo Jumalaan joka on Isä.
Koska tämä jumala on kirjan mukaan syntynyt?
Vierailija kirjoitti:
Uskon ja tiedän että Raamatun Jumala on totta.
Miten voit tietää? Tuskin kukaan rehellisesti kehtaa väittää tietävänsä.
Mitkä näistä jumalista ovat niitä "epäjumalia"?
Uskon Jahveen ja hänen vaimoonsa Asheraan sekä Jahven isään El Elyoniin.
Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona. Ja Sana oli Jumala.
Epäjumalia ovat kaikki mikä yritetään korottaa palvottavaksi oikean Jumalan rinnalle tai yli.
Jumala ei kunniaansa jaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä! Uskon elävään, oikeaan kolmiyhteiseen Jumalaan! 💓
Minä myös ja Jeesuksen sovitustyöhön. Pelkään myös, koska olen aika kehno.
Ei tarvitse pelätä. Jeesuksen sovitustyö ei ole kehno. Se on pääsylippu.
Vierailija kirjoitti:
Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona. Ja Sana oli Jumala.
Epäjumalia ovat kaikki mikä yritetään korottaa palvottavaksi oikean Jumalan rinnalle tai yli.
Jumala ei kunniaansa jaa.
Näin se on. Näitä Jumalan sijaan palvottavia täällä maailmassa riittää. Raha, suuret johtajat, tekninen ylivertaisuus, upeat sotakoneistot, tyyli. taso, kuuluisuus. jne
Vierailija kirjoitti:
En, minulla on tieteellinen maailmankuva.
Miten se sulkee uskon pois?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti. Olisi liian uskomatonta että universumi olisi syntynyt tyhjästä ilman ohjausta. Ja uskon vain yhteen Jumalaan ja se on rakkaus. Jumalaon rakkaus ja rakkaus on Jumala.
Tämähän olisi kaunis ajatus, mutta mun näkökulmasta maailma on niin täynnä niin kamalaa kärsimystä, etten pysty uskomaan, että mikään rakastava taho olisi sellaista luonut.
Ihmisen aiheuttamaa?
Ei elämä sattumalta suurta kärsimystä ole. Joku jumala on pakko olla.
Vierailija kirjoitti:
En usko. Todisteet puuttuvat.
Olen usein saanut rukousvastauksia. Toisinaan olen pyytänyt ihan övereitä asioita (en siis itselleni jotain turhaa, mutta esim. tyttärelle puolisoa tietyillä piirteillä). Rukoillessa en itsekään uskonut, että ne milloinkaan toteutuisi. Olin vaan vähän epätoivoinen ja pelkäsin, että haksahtaa taas johonkuhun epäkelpoon. Toisin kävi. Kaikki mitä pyysin, toteutu. Nyt ovat naimisissa ja erittäin onnellisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muslimeilla on vain 1 jumala, juutalaisilla 3. Outoa!
Muslimeilla ja juutalaisilla on yksi ja sama jumala. Kuten myös kristityillä.
Ei ole muslimien jumala sama kuin kristityillä. Ei tarvittu Jeesuksen jälkeen mitään Muhammadia profeetaksi. Kyllä riitti se, että Jumala itse tuli ihmisten keskelle.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä! En tiedä vaihtoehtoa.
Sinulla on todella huono mielikuvitus.
Muslimeilla ja juutalaisilla on yksi ja sama jumala. Kuten myös kristityillä.