Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko jumalaan?

Vierailija
28.03.2026 |

Miksi, miksi et?

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voi herranjumala näitä höppänöitä! en todellakaan usko mihinkään satuolentoon! täysin uskomatonta, että maailmassa uskotaan kaikennäköiseen hölmöyksiin, siis uskomatonta!!!

Ei se ole uskomatonta, sillä on ihan uskottavaa että ihmisillä on aivokemian häiriöitä jotka saa uskomaan. 
Jotkut uskoo jumalolentoihin, jotkut ufoihin, jotkut itseensä.

Vierailija
22/75 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti. Olisi liian uskomatonta että universumi olisi syntynyt tyhjästä ilman ohjausta. Ja uskon vain yhteen Jumalaan ja se on rakkaus. Jumalaon rakkaus ja rakkaus on Jumala.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on keksineet ainakin 10 000 erilaista jumalaa. En usko niistä yhteenkään.

ps. Kristityt on ateisteja näistä 9999 jumalaa kohtaan

Vierailija
24/75 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti. Olisi liian uskomatonta että universumi olisi syntynyt tyhjästä ilman ohjausta. Ja uskon vain yhteen Jumalaan ja se on rakkaus. Jumalaon rakkaus ja rakkaus on Jumala.

Kuka loi sun jumalan?

Vierailija
25/75 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, mutta joulupukkiin uskon! 

Ainakin joka joulu monelle maksetaan palkkaa että toimivat joulupukkina.

Vierailija
26/75 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka loi sun jumalan?

On asioita joita ei kannata pohtia. Tämä on juuri sellainen. Olen omakohtaisesti yrittänyt ja saanut ajatukseni tilttaamaan. Kysymys ei ole ihmisaivojen ratkaistavissa.

Vierailija
27/75 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksessa on todistustaakka väärin päin. Jonkin yliluonnollisen väitteen uskomiselle pitää olla syy uskoa. Lähtökohtaisesti mitään yliluonnollista ei ole olemassa - kunnes toisin todistetaan.

Vierailija
28/75 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aphrodite? :D

Vierailija
29/75 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka loi sun jumalan?

On asioita joita ei kannata pohtia. Tämä on juuri sellainen. Olen omakohtaisesti yrittänyt ja saanut ajatukseni tilttaamaan. Kysymys ei ole ihmisaivojen ratkaistavissa.

Älä sitten käytä sitä todisteena jumalasi olemassaolosta. Tuo on älyllistä epärehellisyyyttä ja tiedostat sen itsekin.

Vierailija
30/75 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luepa kirja Jumalan synty ja palaa sit asiaan. 

Vierailija
31/75 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän olisi kaunis ajatus, mutta mun näkökulmasta maailma on niin täynnä niin kamalaa kärsimystä, etten pysty uskomaan, että mikään rakastava taho olisi sellaista luonut. 

Vierailija
32/75 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon kun oon kokenut sen läsnäolon ja samana vuonna rakastuin mieheen, jonka kanssa kahden tunsin ja uskon hänen myös tunteneen Luojan läsnäolon. Minä käsitän sen universaalina asiana, enkä asiana jonka varjolla orjuutetaan ja tapetaan toisiamme. Kun herää, niin silloin näkee asiat eri tavalla ja itse näen, että aika harva oukeasti uskoo Jumalaan tai sinskssn pyrkisi aidosti elämään hyvinä. Ehkä seurakunnissa on vähiten tuota uskovaa kansanosaa.

Vierailija
33/75 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aphrodite? :D

Viittaan Jumalaan rakkautena joka on ennemminkin kokonaisvaltainen mystinen voima kuin henkilöksi kuvattu persoona. Joten ei.

Vierailija
34/75 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka loi sun jumalan?

Älä sitten käytä sitä todisteena jumalasi olemassaolosta. Tuo on älyllistä epärehellisyyyttä ja tiedostat sen itsekin.

No todista sinä sitten miten kaikki voi syntyä tyhjästä niin minä lakkaan käyttämästä tuota todisteena.

Vierailija
35/75 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap; Jumala kirjoitetaan isolla J, llä . Riippumatta siitä jos uskoo itse!

Vierailija
36/75 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. En tarvitse Jumalaa mihinkään, enkä ole moisen olemassaolosta saanut alkeellistakaan vihjettä enkä todistetta.

Vierailija
37/75 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon Jumalaan,3 - yhteiseen Jumalaan:Jeesukseen Kristukseen;Vapahtajaan.

Vierailija
38/75 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon Jumalaan,3 - yhteiseen Jumalaan:Jeesukseen Kristukseen;Vapahtajaan.

Amen! Elävä , oikea, todellinen Jumala! 💓

Vierailija
39/75 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka loi sun jumalan?

No todista sinä sitten miten kaikki voi syntyä tyhjästä niin minä lakkaan käyttämästä tuota todisteena.

En ole väittänyt tietäväni. Minä tiedän sen olevan asia jota en tiedä. Ehkä jotain on aina ollut olemassa? Ehkä selitys on jotain muuta? Vain uskovaiset väittävät kiven kovaa ehdottomasti tietävänsä absoluuttisen totuuden. Minusta kuka tahansa ymmärtää miten valheellisia sellaiset väitteet ovat. On olemassa asioita joita kukaan ihminen ei tällä hetkellä voi tietää. Se miksi maailmankaikkeus on olemassa on yksi sellainen asia.

Vierailija
40/75 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinulla on pakko täyttää universumin synty jollain käsityksellä tai mielikuvituksen tuotteella?

Eikö loogisinta olisi ajatella että tuo on niin kaukana aikahorisonttimme tuolla puolen, että ihmiskunta ei koskaan saa tietää miten ja mistä kaikki alkoi?

Onko sinulla mitään asiaa, jota et tiedä/käsitä ja jonka takana ei kuitenkaan ole myöskään Jumala? Vai kaiken tuntemaatoman leimaat Jumalan tekosiksi että voit rauhassa hyllyttää sen aivojen takahyllylle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän