Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joiden mielestä nykymuoti jättivaatteineen on järkyttävän rumaa?

Vierailija
28.03.2026 |

Esim. tässä artikkelissa esitellyt trenssitakit on mulle lähinnä painajainen.

https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000011857805.html

Kommentit (93)

Vierailija
41/93 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole löytänyt suomalaisesta, ruotsalaisesta, norjalaisesta, englantilaisesta tai espanialaisesta kivijalkaliikkeestä yli vuosikyymeneen istuvat, saati sitten oikeasti kivan näköiset vaatteet. Menin niin epätoivoiseksi että opettelin ompelemaan itse mut sit ajat muuttuivat niin ettei oikein laadukkaita kankaita edes enää saanut. Sit muutama vuosi takaapäin matkustellessa tajusin että olen aika täsmämitoitettu kiinan sisämarkkinoiden L koko ja nykyään tilaanki suurin osa vaatteistani muutamasta pienestä laatumerkistä joilla taobaokaupat. Koska ei täältä pohjolasta saa muuta kuin elastaanilla heikennettyä hötyöviskoosia säkkimallina ja se ei kyllä mikään oikea vaate ole.

Vierailija
42/93 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykymuoti on yhtä kaapua. Syytän lihavuusepidemiaa, koska jokaisella rasva pakkaantuu eri paikkaan ja eniten rahaa kääritään niillä vaatteilla jotka sopivat kaikille. Vähääkään tyköistuvampi malli rajaa ison osan potentiaalisista ostajista ulos. Normaalipainoisillakin on eri vartalotyyppejä, mutta erot kasvaa mitä isommaksi mennään.

Tuskinpa se siitä on kiinni. Nyt on vaan taas muodissa 80-luku ja silloin oli miesten puvunhousutkin väljiä.

Olen odottanut (kauhulla) koska ne kasarin moniväriset salihousut miehillä tulee taas muotiin. Ja onhan tässä kulunut aikaa jo sen verran, että ne aidot ja oikeat 80-luvun tuulipuvutkin voisi taas nostaa trendivaatteeksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/93 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väljät kaavut eivät sovi ylipainoisille tai lihaville.

Painoa tulee heti 20 kiloa lisää.

Jotenka ketä tämä muoti palvelee? Siitä pientä vähemmistöä, jotka on tosi hoikkia ja jotka eivät näytä syöttöporsailta kaavuissa?

Miksi haluat syrjiä normaalipainoisia? Pitäähän heillekin olla muotia ja vaatteita. Lihaville myydään Suomessa telttoja varmaan joka firmassa. 

Sähän voit olla alasti kun sun ainut pätemisen aihe ei muuten näy.

Laihduta, äläkä hauku muita.

Vierailija
44/93 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JÄTTILÄISLASIT ON TOSI KAMALIA

Niin on, peittää koko naaman. Tosi harvalle ne oikeasti sopii ja korostaa persoonaa. Ärsyttää kun näitä on liikkeet täynnä eikä meinaa löytyä pienempiä mistään. En voi sille mitään mutta aina kun näen jonkun nostelevan 5 sek. välein lasejaan nenälle koska valuvat alas, tekee mieli ottaa ne pois päästä.

Ihan oikeasti, mene kunnon liikkeeseen. Tällä hetkellä on monia muoteja ja lisäksi  ajattomien muotoilijoiden kehyksiä eri kokoisina. Uusin lasini viime kesänä ja kiinnitin huomiota siihen, että kapeaa ja pientä kehystä oli paljon esillä isompien rinnalla. 

Pidän keskisuurista, en halua pokan reunaa näkökenttääni. 

Mäkin ostin just edellisiä pienemmät kehykset. Kyllä niitä on.

Vierailija
45/93 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hirveitä. Pieni ja siro ei todellakaan voi laittaa noita vaatteita päällensä. 

HOIKKA NAINEN ON PUNAINEN VAATE 😡 

Vierailija
46/93 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JÄTTILÄISLASIT ON TOSI KAMALIA

Niin on, peittää koko naaman. Tosi harvalle ne oikeasti sopii ja korostaa persoonaa. Ärsyttää kun näitä on liikkeet täynnä eikä meinaa löytyä pienempiä mistään. En voi sille mitään mutta aina kun näen jonkun nostelevan 5 sek. välein lasejaan nenälle koska valuvat alas, tekee mieli ottaa ne pois päästä.

Itse en ole KOSKAAN nähnyt. Piti oikein guuglata.

Oikeasti?? Porukka käyttää näitä??

Vierailija
47/93 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan suomalaisvalmistajien puhvihihoja. Kaikki paidat pilataan vähintään rumilla hihoilla: joko puhveilla tai lasketulla olkapäällä. Ne saa sopusuhtaisenkin naisen näyttämään kuulantyöntäjältä. Haluan suoran, leveän ja vajaamittaisen hihan, tai sitten ihan normaalin hihan ja raglan tai istutettu.

Vierailija
48/93 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
49/93 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivan väljät vaatteet joissa hyvä kangas näyttää lähes aina kaikkein parhaalta. Ruminta on kittanat, niukat, tiukat vaatteet. Tärkeätä väljissä vaatteissa on se ettei ne ole muodottomia, juurikin edellämainitut lasketut olkapäät usein näyttää huonolta.

Vierailija
50/93 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä palstalla huono maku. Trenssitakit on fantastisen upeita.

Vierailija
51/93 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ennenkään muoti häirinnyt mua. Jokainen pukeutuu miten haluaa.

Oletpa yksinkertainen. Kun tuo muoti tarkoittaa sitä että kaupat on täynnä sitä muotia, eikä löydy sellaisia vaatteita mihin moni muu haluaisi pukeutua.

Sama siinä kun ihmiset valittaa siitä että täysin valkoiset kodit on muodissa (tai oli) ja joku tulee mussuttamaan "mitä te muiden kodeista välitätte, älkää omaa kotianne sit niin sisusta", mutta KUN MUUTA EI KAUPOISTA LÖYDY.

Vierailija
52/93 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tämä on ongelma kun ei muuta saa kuin muotia. Samat värit ja leikkaukset joka paikassa. Iän ikuiset tumman vihreä, joka ei sovi minulle ja luumu / violetti joka ei käy juuri kenellekään suomalaiselle. Jos tulee joku punainen, se on palonauton punainen tai liian tummaksi tehty burgundy. Vanha roosa ja marjapuuro, tai hitusen kirkkaampi viininpunainen ovat pois muodista, ja niitä minä toivoisin. Onneksi ruskeaa alkaa saamaan jo, se oli pois pitkään, ja keltainen vaikuttaisi olevan tulossa, olen sitä pitkään toivonut. Tosin keltainen on monesti sitten poltettu pilalle melkein oranssiksi tai on vaaleaa kanarianlinnun keltaista. Ottaisin keltaiseni mieluiten lempeän paahteisena auringon keltaisena, vai pitäisikö sanoa kullankeltaisena.

Vierailija
53/93 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykymuoti on yhtä kaapua. Syytän lihavuusepidemiaa, koska jokaisella rasva pakkaantuu eri paikkaan ja eniten rahaa kääritään niillä vaatteilla jotka sopivat kaikille. Vähääkään tyköistuvampi malli rajaa ison osan potentiaalisista ostajista ulos. Normaalipainoisillakin on eri vartalotyyppejä, mutta erot kasvaa mitä isommaksi mennään.

Tuskinpa se siitä on kiinni. Nyt on vaan taas muodissa 80-luku ja silloin oli miesten puvunhousutkin väljiä.

Olen odottanut (kauhulla) koska ne kasarin moniväriset salihousut miehillä tulee taas muotiin. Ja onhan tässä kulunut aikaa jo sen verran, että ne aidot ja oikeat 80-luvun tuulipuvutkin voisi taas nostaa trendivaatteeksi. 

Tuulipuvut ovat olleet muotia jo pitkään. 

Vierailija
54/93 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtäkään ei ole tehnyt mieli ostaa, mielummin kuljen sopivan kokoisissa vaatteissa.

Vierailija
55/93 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis järkyttävän rumaa olivat napapaidat, mikrosortsit jne. Ei peittävät vaatteet. Hyi helvetti tuijotella jonkun napaa, tai ruokahalu meni, kun tarjoilija liehui ruokien päällä hihattomassa paidassa jne. 

Vierailija
56/93 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä palstalla huono maku. Trenssitakit on fantastisen upeita.

Sellaset perinteiset onkin. Mutta jättikokoiset ja superpitkät ei ainakaan mun mielestä.

Vierailija
57/93 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, että perinteinen trenssi on kaunis, mutta esim Nanson koon M trenssiin olin hukkua. Oli todella iso ja pitkä. Käy ehkä jollekin 180 cm naiselle mutta minä näytin siinä ihan naurettavalta.

Vierailija
58/93 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja trenssitakit on aina olleet isoja. Se on se niiden juttu.

Vierailija
59/93 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tämä väljä muoti on kiva. Olin jo ihan täysin kyllästynyt pillifarkkuihin ja muihin kittaniin vaatteisiin. Nyt olen jo pari vuotta suosinut löysiä ja väljiä vaatteita. Ja viihtynyt. Enää en muunlaisia ostakaan. Enkä välitä enää siitä istuva yläosa-löysä alaosa ja päin vastoin säännöstäkään. Kuljen päästä varpaisiin löysissä vaatteissa ja tykkään.

Mäkin. Ne tuntuu kivoilta päällä. Ei mua haittaa jos muut ei pidä siltä miltä mä näytän.

Vierailija
60/93 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mahdotonta löytää kivaa juhlamekkoa kun tarjolla on vain säkkimallia. 
Rintavana naisena näytön noissa ihan siltä, että olisin lypsylle lähdössä.  Viikon päästä pariisiin, toivottavasti siltä löytyisi myös hieman muotoillumpia vaihtoehtoja.

Rintaville naisille ei ole ainakaan Suomessa tehty vaatteita. Jos löytyy rintojen kohdalta sopiva mekko, se on muualta aivan liian iso.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän