Narsissit ja postikortit yms - ei intiimejä paljastuksia
Joka ketjuun tunkee epätoivottuja paljastuksia. Täällä keskustellaan tavalliset vuodenaikojen jutut - toistuvasti, toivon näin.
Tervetuloa
Kommentit (275)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköiset viestintävaihtoehdot käy mulle. Voi lähettää videon lomakohteesta tai sukujuhlista. Teamsin kautta voi jutella kaukana asuvien sukulaisten kanssa kuin oltaisi kaikki paikalla.
Sähköinen viestintä on halvempaa, säästää energiaa ja nopeampaa. Jos ei halua käyttää sitä, on itse maksttava kalliin postin kuljetus- ja käsittelymaksut omasta pussista. Ei muiden tarvitse maksaa reliktien aiheuttamia kuluja. Nythän kaikki maksavat veroina siitä osan. Teiden kunnossapito, postirakennukset, palkkakulut jne.
Maksaa niiden tukiasemien rakentaminen ja ylläpitokin, samoin valokaapeleiden vedot ja korjaamiset, jakamot, jne. Teiden kunnossapito koskee kaikkia tiellä liikkujia. Sähkö maksaa, sähkön siirto maksaa, sähkölaitokset ne vasta paljon maksavatkin, palkkakulut, ylläpito ja korjauskulut, jne. Postirakennuksia ei juurikaan enää ole, postin palvelut on siirretty kauppaliikkeisiin. Jakelukeskuksia on kai kaksi enää. Postipaketit eivät itsekseen liiku mihinkään vaan postinjakajien pitää ne jakaa paketti-automaatteihin. Postipakettiliikenne on huimaa kuten olemme uutisissa kuulleet ja lukeneet. Verkkokauppa kukoistaa. Jonkin painetun lehden ja kortin jakaminen on kuin se kuuluisa hyttysenp@zka Itämeressä.
Suosittelen tutustumaan asioihin ja ymmärtämään asiat kokonaisuuksina eikä vain yhtenä pienen pienenä osasena.
Olen eri, mutta se on käsittääkseni poliittinen linjaus, että kirjepostista pyritään eroon. Siksi viranomaisposti halutaan jo lähettää sähköisenä. Jonkinlainen siirtymäkausi kai edessä. Kehitys kehittyy. Kirjekyyhkytkin olivat taitavia ja söpöjä, mutta aika ajoi ohi. En ota kantaa, onko hyvä vai paha. Väistämätöntä kuitenkin.
Postinjakelijat kuitenkin joutuvat jakamaan ne paketit niihin pakettiautomaatteihin vaikka kirjeposti loppuisikin.
Posti ei ole pärjännyt kovin hyvin pakettitoimituksissa. Alalla on kilpailua. Pakettiautomaatteja ja kotiinkuljetusta tarjoavat myös Isot kuriirifirmat, joiden palvelu on nopeaa ja tehokasta. Ei säry eikä katoa lähetykset matkalla, kuten postilla valitettavasti käy. Postin tilanne on haastava ja ala muuttuu koko ajan. Tarkempia syitä postin ongelmiin en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköiset viestintävaihtoehdot käy mulle. Voi lähettää videon lomakohteesta tai sukujuhlista. Teamsin kautta voi jutella kaukana asuvien sukulaisten kanssa kuin oltaisi kaikki paikalla.
Sähköinen viestintä on halvempaa, säästää energiaa ja nopeampaa. Jos ei halua käyttää sitä, on itse maksttava kalliin postin kuljetus- ja käsittelymaksut omasta pussista. Ei muiden tarvitse maksaa reliktien aiheuttamia kuluja. Nythän kaikki maksavat veroina siitä osan. Teiden kunnossapito, postirakennukset, palkkakulut jne.
Maksaa niiden tukiasemien rakentaminen ja ylläpitokin, samoin valokaapeleiden vedot ja korjaamiset, jakamot, jne. Teiden kunnossapito koskee kaikkia tiellä liikkujia. Sähkö maksaa, sähkön siirto maksaa, sähkölaitokset ne vasta paljon maksavatkin, palkkakulut, ylläpito ja korjauskulut, jne. Postirakennuksia ei juurikaan enää ole, postin palvelut on siirretty kauppaliikkeisiin. Jakelukeskuksia on kai kaksi enää. Postipaketit eivät itsekseen liiku mihinkään vaan postinjakajien pitää ne jakaa paketti-automaatteihin. Postipakettiliikenne on huimaa kuten olemme uutisissa kuulleet ja lukeneet. Verkkokauppa kukoistaa. Jonkin painetun lehden ja kortin jakaminen on kuin se kuuluisa hyttysenp@zka Itämeressä.
Suosittelen tutustumaan asioihin ja ymmärtämään asiat kokonaisuuksina eikä vain yhtenä pienen pienenä osasena.
Olen eri, mutta se on käsittääkseni poliittinen linjaus, että kirjepostista pyritään eroon. Siksi viranomaisposti halutaan jo lähettää sähköisenä. Jonkinlainen siirtymäkausi kai edessä. Kehitys kehittyy. Kirjekyyhkytkin olivat taitavia ja söpöjä, mutta aika ajoi ohi. En ota kantaa, onko hyvä vai paha. Väistämätöntä kuitenkin.
Postinjakelijat kuitenkin joutuvat jakamaan ne paketit niihin pakettiautomaatteihin vaikka kirjeposti loppuisikin.
Posti ei ole pärjännyt kovin hyvin pakettitoimituksissa. Alalla on kilpailua. Pakettiautomaatteja ja kotiinkuljetusta tarjoavat myös Isot kuriirifirmat, joiden palvelu on nopeaa ja tehokasta. Ei säry eikä katoa lähetykset matkalla, kuten postilla valitettavasti käy. Postin tilanne on haastava ja ala muuttuu koko ajan. Tarkempia syitä postin ongelmiin en tiedä.
Posti on yleensä myös paljon hitaampi kuin matkahuolto tai eri kuriirit. Aika kallis on myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin kuvaat postin alasajon. On hämmästyttävää, ettei posti ole kyennyt menestymään, vaikka sen ydintoimiala, postimyynnin toimitukset, on kasvanut valtaviksi markkinoiksi. Kirjepostin jako on taloudellisesti haastavaa ja tulee pidemmällä aikavälillä poistumaan.
Siis mikä tää keskustelu on? En tajua aloituksesta mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin kuvaat postin alasajon. On hämmästyttävää, ettei posti ole kyennyt menestymään, vaikka sen ydintoimiala, postimyynnin toimitukset, on kasvanut valtaviksi markkinoiksi. Kirjepostin jako on taloudellisesti haastavaa ja tulee pidemmällä aikavälillä poistumaan.
Postille kirjepostin ja lehtien jako onkin vaikeaa eli haastavaa kuten nykyään pitää sanoa. Posti on ihan itse hinnoitellut itsensä ulos kilpailusta korkeilla hinnoillaan. Aikakauslehtiä ja kirjeitäkin jakavat jo nyt jotkut jakeluyhtiöt, jakavat myös paperisia mainoksia. Minulla on tilattuna eräs kerran kuussa ilmestyvä aikakauslehti ja sen jakaa jakelufirma eikä posti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Se maksaa joka käyttää. Tuntuvat korotukset vaan lehtien kannosta ja korttien kuskauksesta.
Näinhän pankeissa jo toimitaan. Jos ei maksa laskujaan sähköisesti, joutuu pankin tiskillä maksamaan palvelumaksua ainakin 5 euroa per lasku. Ihan oikein se on, mitäs kuormittavat henkilöstöä tuollaisella jonka voi itse tehdä kotona tai teettää edunvalvojalla tai muulla valtuutetulla.
Arvatkaas, miten upeita orvokkeja on mulla? Kermanvalkoiset, lilaa ja mustaa.
Miten kukaan yksittäinen ihminen poistaa viestejä, ylläpito valvoo ja päättää.
Vierailija kirjoitti:
Miten kukaan yksittäinen ihminen poistaa viestejä, ylläpito valvoo ja päättää.
Oletko noin yksinkertainen? Viestit poistuu ihan vaan ilmoittamalla asiattomaksi. Ei niitä kukaan valvo.
Mitä ovat nämä epätoivotut intiimit paljastukset?
Vierailija kirjoitti:
Poistoja tulee kivasti. Kohta lukkoon. Tsau! Tsiisus.
Toki toki!
Taas dee on poistellut. Ylläpitoon yhteys nyt.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ovat nämä epätoivotut intiimit paljastukset?
Deen miehen seksiseikkailut.
Kanttorin johdolla laulettiin Finlandiaa, Jaakko Löyttyä, Suvivirttä ja Junnu Vainiota sulassa sovussa, nuoret ja vanhat. Paholaisen kanaa söin ja tuttuja näin. Huomenna vielä kierrän kirpparit, on muuten magee tämän vuoden Bluespaita, en ostanut, kun lienee jo kymmenen mustaa paitaa kaapissa.